Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love7

Mä ostin viime raskaudessa verenpainemittarin ku terkan mittaamat lukemat oli koko ajan tosi hurjia ha vaan kohos raskauden edetessä... mut kotona ihan normaali. Mun tavallinen yläpaine on noin 120 tai inan alle, nyt on ollu noin 80.. ei ihme että vähän huippasee. Saas nähdä paljonko neuvolassa tällä kertaa..

Ihania ultra-kuulumisia monella! Onnittelut!

Mitenköhän sitä itse jaksaa odottaa sinne 16.3. saakka. No, päivä kerrallaan. Mulla on silloin nt-ultrassa viikkoja 12+1 ja teekkari muistaakseni sanoi, että se tehdään viikoilla 10-12.

Mulla ois tänään verikoe :S ei pysty! Ihan kamala paniikki siitä asti kun heräsin... en vaan siedä yhtään sitä et mun lähelle tullaan neulojen kanssa. Melkein jotain rauhottavia tarttis ettei tuu taas paniikkikohtaus siellä pedillä

Hemsku, sano sille näytteenottajalle, ettet pidä neuloista. Jos se on ammattitaitoinen, niin se osaa rauhoitella ja kääntää ajatuksia muualle. Mulla se nainen jutteli vaan uudesta koiranpennustaan ja totesi lopulta "tämä olikin tässä. Pistetään tämä teippi vielä.". Oli elämäni kivuttomin verikoe. Tsemppiä!

Mä en varsinaisesti pelkää neuloja, mut pakko aina katella ihan muualle etten nää edes millasilla neuloilla sitä verta otetaan. Huono olo tulee hetkessä, jos nään kun sitä verta otetaan. Yleensä ne terkkarit kyllä sen huomioi kun vaan sanoo että pahaa tekee. Ne alkaa sit rupatella ihan muuta ja sit ei edes ehdi huomata sitä pistosta... Tsempit siis verikokeisiin menijöille! Mä en tiedä ottaako ne multa nyt neuvolassa ekat veret, saas nähdä :P En halua edes ajatella. Mun pitäis nyt täytellä nuo kyselylomakkeet perjantain neuvolan mukaan. Yhtään ei huvita, aika tarkkaa sepustusta ruokavaliosta jne... o_O

Hahaa, tampereella ei toimi toi :D sanon kyllä aina ja pyydän päästä makuulle, niin nää hoitajat alkaa kysellä lähinnä että mistä se pelko johtuu ja onko sitä ollu aina.. ja sit pahin: jotkut selostaa koko ajan sitä tapahtumaa vaikka se on viimenen mitä haluan kuulla kun vedän käsiä nyrkkiin ja potkin jaloilla.
Tota jalkahommaakaan en tajua, aina pitäis maata polvet koukussa ja sit kun ei pysty niin saa valituksia.
Että se siitä ymmärtäväisyydestä. Toki joskus kerran-pari on ollu kivakin hoitaja, mutta tuntuu että se on uhanalainen laji täälläpäin

Höh. Se on niille hoitsuille niin itestään selvä asia, ettei ne enää edes osaa sit miettiä että joku vois siitä hätkähtää kun pistetään o_O

Onneksi emme siis muuttaneet Tampereelle! Viime keväänä kun saimme muutto päähänpiston, niin Turku ja Tampere oli lopulta ne minkä välillä arvottiin :D

Mutta toivottavasti osuisi kiva hoitaja tänään paikalle. Niin kurjaa, kun ei ole sitä ymmärrystä :(

Terkkuja ultrasta! :) Olin tosiaan YTHS:llä, ja se gyne oli ihan innoissaan ja ultras oikein pitkään ja hartaudella ja selitti yksityiskohtasesti kaikkea, mitä siellä näkyi. Taitaa sillä useammin potilaat pyytää vaan e-pillerireseptiä kuin tulla ultraamaan vauvaa :D

Oli se kyllä kiva käydä siellä! Näki parin sentin pituisen, isopäisen kippuran, jolla oli jo jalan ja käden alut. Sydän hakkas kovasti. Vieläkin tuntuu aika epätodelliselta, että se kippura tosiaan elää mun sisällä. Mut on onnellinen olo ja turvallisempi fiilis lähteä sinne reissuun viikonloppuna.

Miten sä oikein pääsit YTHS:lle ultraan? :O Ite hullu maksoin sen 100e ar-ultrasta, kun en tienny, että nekin vois tehä!

Mulla olisi verikokeet ens viikon torstaina ja nt-ultra 3.3 jolloin viikkoja ois 12+3....mulle neukkatäti sano et ultran voi tehä 13+6 asti, mutta mielellään ei niin myöhään....ja sokerirasitukseen saan kuulemma ajan rv 28 paikkeilla iän ja painon takia...viimeksikkin kävin ku olivat varmoja että mulla raskausdiabetes ku oli ylipainoa ja lääkäri ihmetteli ku mulla parhaat maholliset arvot :) ja nyt kuulemma seurataan vauvan painoa tarkemmin, että ei anneta kasvaa niin isoksi kuin esikko...itse olen 156cm pitkä ja hieman ylipainoinen kylläkin, mutta esikoinen painoi 4300g ja se oli liikaa...että kiva kun neukkatäti otti tuon itse puheeksi :)

Mullakin makso 40€ kelakorvauksen jälkeen ar-ultra 111€, mut mielenrauhan takia maksettiin mielellään. Mulla on taas pakkomielle aina katsoa sitä verenottamista :D

Mullakin onneksi mies pääsee mukaan ultraan :) ja oikeastaan se kyllä haluaakin olla mukana.

Samoin. Mua kauhistuttaa ajatuskin siitä, että joutuisin yksin menemään. Nyt alkaa pikkuhiljaa jännittää, ylihuomenna ultra. Mies otti vapaapäivän, viedään poika anoppilaan hoitoon, käydään klo. 12 ultrassa ja sit vielä jossain kivassa ravintolassa lounaalla. :)

Mä en kestäisi kanssa mennä yksin. Ei musta olis yksinään käsittelemään esim. suru-uutista.. Ei millään :<

Onnea kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! :happy:

Meillä on Nt- ultra 12+5.. Ja siihen tuntuu olevan ihan tuhottoman pitkä aika.. Uhh! Ja mies tulee ehdottomasti mukaan. Muuten varmaan kuolisin!

Mulla tuli huono olo myös viimeksi verikoikeissa. onneksi fiksu labratäti hoksasi ja rupesi sitten esittämään arvuutteluleikki kysymyksiä! :grin

Siihen ei sitten olekaan enää kauaa! Kiva tuohon suuntaan siirretty, toiseen olisi varmasti ikävämpi.

Niinpä! Kyllä mä ensin kauhistuinkin, että se siirtyy myöhemmäks, kun täti alotti puhelun, että sitä aikaa täytyy siirtää...

Keksimamma: mä oon vielä kirjoilla yliopistolla tän kevään ja saan käyttää terveydenhoitopalveluja. Varasin vaan ajan gynelle. Sanoin sille, että vähän mua hävettää tulla tälleen, kun muut joutuu maksamaan yli satasen yksityisellä ja mä käyn maksutta tuolla. Mut gyne sano, että vielä mitä! Tule uudestaan aina, jos tarvetta ilmenee tai jos seulonnoista kieltäytymisen takia ei ultria irtoa neuvolan kautta (vaikka kyllähän niitä pari silti pitäisi saada).

Suosittelen niille, joilla on tällanen vaihtoehto.

Takaisin