Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli neuvolakin nyt! :) Aamulla oltiin miehen kanssa molemmat siellä. Oli tosi mukava terveydenhoitaja ja jäi tapaamisesta hyvä fiilis. Alkaa tulla koko ajan todellisempaa tästä odotuksesta. Meistä on tulossa lapsiperhe! :)

On toi aikamoinen etu tuommonen! Mutta toki tuommonen kannattaa käyttää, kun mahdollisuus on! :)

Kannattaa myös hyödyntää YTHS:n hammashoidot, kun suosittelevat neuvolassa, että äidin hampaat tulisi tarkastuttaa ja hoidattaa. Tosin, kun mä kävin edellisen raskauden viimeisillä viikoilla paikauttamassa hammasta ja sanoin, et jätetään se puudutus pois, kyllä mä kestän, niin hammaslääkäri ei uskaltanutkaan silti tehdä hommaa loppuun ja laittoikin väliaikaisen paikan. Se sit hoidettiin synnytyksen jälkeen loppuun. Mut oli lyhyellä hammaslääkärillä kyllä huono asentokin paikkailuun, kun en voinut olla täysin selälläni niillä kiloilla pyörtymättä vaan aika lailla istuvassa asennossa.

Tänään iski joku hysteriakohtaus ja oli pakko päästä gynelle ultraan. 100€ meni mutta mielenrauha taas talossa :) Viikon päästä on nt-ultra, joten hulluahan se oli tänään hätiköidä sinne ultraan, kun ei ollut edes mitään oireita miksi mennä. Onko muita yhtä heikkohermoisia? ;)

Kyllä tässä taitaa itse kukin olla enemmän tai vähemmän hermoilevana. Ainakin itse useamman kerran päivässä. Vastapainona onneksi tulee niitä hetkiä, kun tahtoo uskoa kaiken olevan hyvin..

Pääasiassa niitä hyviä hetkiä onkin, mutta varmaan tähän hysteriakohtaukseen oli osasyynä se, että viikonloppuna pitää lentää. Onneksi lyhyt matka Euroopassa.

Monta kertaa oon meinannu käydä yksityisellä tarkistamassa tilanteen mutta aina joku ääni päässä sanoo että sinnittele vielä vähän :D

Hain tänään postista takuuhuollossa uuteen vaihdetun dopplerin. Pari tuntia sitten kokeilin, ei löytynyt ku istukan suhinoita ja oma syke. Äsken tulin sänkyyn ja ajattelin vielä pikaseen kokeilla. Ja löytyhän se, siellä se pieni sydän hakkas niin vimmatusti! <3 Nauhotin pätkän dopplerin sovelluksella ja mieskin sai kuulla. Tästä huomaa siis hyvin sen, miten pieni sikiö vielä on, kun pääsee noin piiloon.

Muakin alkoi kiinnostaa dopplerin osto. Milloin sieltä voi alkaa jotain kuulumaan?

Mulla on nyt viikkoja 10+6, mutta on täälläkin jotkut saaneet kuulumaan jo joskus viikolla kahdeksankin. :) Ja tosiaan, mulla oli pari viikkoa huollossa tuo, niin en päässyt kokeilemaan. Mä ostin verkkokauppa.comista Unbornheart fetal dopplerin, oli silloin tarjouksessa 29,90 e. Se liitetään iphoneen tai android puhelimeen/tablettiin, sovellus näyttää sykkeen ja sitä voi tallentaa ja lähettää. Kiva kuunnella kotona, kunhan muistaa ettei pelästy, jos ei saa kuulumaan. :)

Mulla oli eka neuvola viikko sitten torstaina, missä terkka lupaili varata aikaa Kättärille, mistä sen pitäisi sitten postina tulla meille. Onkohan ihan normaalia, ettei vielä viikonkaan päästä postia kuulu? Ois voinu kuvitella, että terkka ois hoitanu sen heti, ja tuskin postin lähettäminen eteenpäin Kättäriltä monen päivän juttu on sekään..? Ois kiva tietää, millon sinne ultraan pääsee! Ettei tuu muutaman päivän varoajalla niin ettei miehellä oo mitään mahiksia enää järjestää vapaata töistä tai saada hoitajaa esikoiselle...
Miksi näitten juttujen pitää mennä niim hitaasti? :/

Rautakuurilaisille suosittelisin (jälleen kerran) Floradixiä/Floravitalia. Saa apteekista, luontaistuotekaupoista ja isoista marketeista (joissa kate kaikkein pienin, joten edullisin on hintakin). Toimii HUOMATTAVASTI paremmin kuin yksikään kokeilemani rautatabletti tai -liuos. Ja lähipiirissäkin vain hyviä kokemuksia tuosta :) Eikä muuten sekota mahaakaan niinkuin monille tabletit tekee!

Jos tässä joutuu rautaa syömääb, niin täytynee kokeilla tuota ^ Oma maha ainakaan aikaisemmin ole tykännyt yhtään raudasta saati nostanut hemoglobiinia..

Hei Mielipidekysymys,

Mulla oli kans viime viikon maanantaina eka neuvola ja eilen tuli sit ultrien tiedot postissa. Uskoisin siis et sulle tulee tieto kans huomenna tai viimestään ens viikon maanantaina? Mulla näyttäisi olevan molemmat ultrat Naistenklinikalla, mut mietinkin et mitenhän sit synnytys aikanaan (toivottavasti) syyskuussa? Voikohan se olla ihan arvalla Kättäri tai Naistenklinikka vai meneekö aina samaan kuin missä ultrat on otettu?

Mulla oli eka neuvola tänäään. Hb oli 131 joka on jopa parempi kuin mulla normaalisti (normisti noi 120 ollut aina). Verenpaine oli sen sijaan korkeampi kuin mulla on koskaan ollut: 137/79. Ei tartte kuulemma huolestua tuosta mutta seuraavat mihin se tässä kehittyy. Kyl mua kummiskin vaivaa tuo kun näin aikaisilla viikoilla on jo noin korkea tuo yläpaine. Mä olen kyllä viime päivinä mussuttanut salmiakkia, mahtaisko se kovinkin vaikuttaa...

Eveliina, onko sulla riskiraskaus kun Naikkarille menet? Ainakin viime raskauden aikaan, josta on siis vasta reilu vuosi aikaa, Naikkariin meni lähinnä riskiodottajat siellä olevan rempan vuoksi. Oletan, että remppa on edelleen kesken..?

Mutta synnäriä saa siis toivoa ja toivomallaan synnärillä käydään ultrissa ja oletuksena, että sinne mennään myös synnyttämään. Kuitenkin kaikki riippuu siitä, onko synnärillä oman H-hetken aikaan tilaa vai ohjaavatko muualle. Mulle sanottiin, että jos Kättärille tulee sulku, ohjaavat Jorviin. Naikkarista ei siis ollu puhetta, mutta jos se remppa siellä tosiaan on vielä kesken ja tekevät pienemmällä kapasiteetilla hommia, niin eivät tosiaan juuri muita kuin riskisynnytykset hoida.

Takaisin