Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä neuvola täti ja ultraaja sano et mitataan 12+0-12+6 niin saadaan paras arvo :)

Tykkään niin paljon näistä hyvistä ultra-uutisista! Tulee aina niin hyvä fiilis :)

Täällä oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti ja huh se kestikin 1,5h :) en muistanutkaan edellisestä raskaudesta että nuin kauan kesti..kaikki muuten oli hyvin, mutta verenpaineet hurjan alhaiset ja hb oli nyt 129 eli rautaa saa varmaan jossakin vaiheessa alkaa syömään...esikoista kun odotin, niin hb oli pitkään 149 ja sitte ku laski 120 ni aloin rautakuurille...sydänääni yritettiin saada kuuluviin eilen rv 9+2, mutta peipponen leikki kuurupiiloa ja ääntä ei kuulunut, mutta monitorissa syke näkyi välillä vilahtaen 160 :)

Mulle sanottiin kans puhelimessa et varaa 1,5 tuntia aikaa ekaan neuvolaan. Meenkin heti aamulla sinne klo 8:15, mielenkiintoinen päivän aloitus silmät ristissä kuuntelemaan sitä höpinää :P Kolme yötä vielä! Alkaa jotenkin jännittää jo o_O

Hyvä juttu minde, et saitte kuitenkin sykkeet näkyviin, kyllä siellä joku siis ilmoittelee olostaan vaikka ei halunnukaan vielä antaa ääniään kuuluville :wink

Ihanaa, että sykkeet kuitenkin löytyi! :) minulla oli hemoglobiini nyt laskenut 118 - pari viikkoa sitten päivystyksessä oli vielä 129. En odota raudan syömistä innolla. Siitä tulee paha olo ja vatsa kiertää ja hyh.

Terkkuja ultrasta! :) Olin tosiaan YTHS:llä, ja se gyne oli ihan innoissaan ja ultras oikein pitkään ja hartaudella ja selitti yksityiskohtasesti kaikkea, mitä siellä näkyi. Taitaa sillä useammin potilaat pyytää vaan e-pillerireseptiä kuin tulla ultraamaan vauvaa :D

Oli se kyllä kiva käydä siellä! Näki parin sentin pituisen, isopäisen kippuran, jolla oli jo jalan ja käden alut. Sydän hakkas kovasti. Vieläkin tuntuu aika epätodelliselta, että se kippura tosiaan elää mun sisällä. Mut on onnellinen olo ja turvallisempi fiilis lähteä sinne reissuun viikonloppuna.

Ihania ultrakuulumisia jälleen, onnitteluni! Mää joudun vielä ens viikon keskiviikkoon kärvistellä ennen ku ultraan pääsen. Hitto ku sais nuo työkuviot selviks mahollisimman pian, ettei tarvis niitten murehtimista tässä enää miettiä. Hermot menee! Ja meillä puolestaan npultrasta sanottiin, et pitää olla välillä 11+0-11+6. Järkyttävän paljo eroa noissa ultra-ajankohdissa!

Mulle sanottiin ekaa neuvola-aikaa varatessa heti että np-ultra tulee olemaan 11 + 6.

Jos hb tuppaa raskauden aikana laskemaan niin mä varmaan joudun rautakuurille kanssa, kun mun normaalikin hb on aina ollut 120.

Mulla on nyt eka neuvolakäynti ylihuomenna. Samalla pitäis tulla sen geenitestin (APC-res.) tulokset. Hyvä ettei jännitä... :nailbiting:

Mulla on np-ultra kuukautisista laskien 12+3, mutta heittää kuudella päivällä yläkanttiin, jos päivystyksen ultraukseen luottaa.

Onnea hyvistä ultra kuulumisista, jotka niitä on saanut :)
Mäkin sain varattua nt-ultraan ajan..meni vaan kauheen "myöhäseks" kun oli vaan yks aika semmonen et Mieskin pääsee mukaan. Maaliskuun 9 päivä olis tuo sitten ja silloin olis 12+6 ton paikallisen lääkärin ultrauksen mukaan, vaikka la:ta ei muutettu vielä tuon ultran mukaan, kun lääkäri meinas et saavat terveystalossa katsottua tarkemmin et muutetaan sitten vasta.

Ai niin, sit todettiin, että lapsivettä on runsaasti. Onko kellään kokemusta tästä, mikä aiheuttaa tai onko haittaa?

Hmh, no kuulinkohan/muistankohan mä nyt sitte ihan väärin, tai sanoikohan se terkkari vahingossa väärin.. :o No, ootellaan ja katotaan mitä posti tuo tullessaan. Mulle tuli kyllä ekan 15minuutin jälkeen siellä sellanen olo, että perhana pitäskö tässä olla jotku muistiinpanovälineet mukana! Noh..jos mä ny perjantaina muistasin mennä edes sinne labraan.

Aijoo, ja turha varmaan mainita että sokerirasitus iän puolesta täälläkin edessä. Mulla oli verenpaine hurjat 116/59 ja Hb 118 :D ihan normilukemat mulle. Hb tosin on ollu joskus korkeampikin ku paljon urheilin. Rautalisää ei tarvi vielä ottaa, sitä kuulemma katotaan sit seuraavalla kerralla jos on tosta vielä laskenu.

Mulla oli verenpaine joku 140/90, tosiaan valkotakkipaineita. Aion ostaa oman verenpainemittarin, niin saa sit ennen neuvolaa mittailla kotona, niin ei tarvii kenenkään pelästyy noita paineita. :) Mullaki muistilappu jääkaapin ovessa, siinä lukee "Varaa 1,5-v. neuvola!! Pissanäyte labraan!!". Hajamielisyyttä ilmassa. :P

Ihania uutisia täällä! :Heartred onnittelut jokaiselle ultrassa käyneelle!

Mulla on nt-ultra viikoilla 12+3. Sokerirasituksesta ei ollut puhetta, vaikka diabetesriski on aika korkea.. Liekö ne voi mut sinne vielä määrätä vai onnistuinko mä välttään sen?

Takaisin