Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrasta kotiuduttu! Kaikki oli hyvin hällä! Sydän hakkasi ja kaikki elimet paikallaan, jotka pitäisikin. Ei laskettu aikakaan muuttunut yhtään, kun oli juuri se ihan tasan 9+0, mikä oltiin kuukautisten mukaan laskettukin. :love7 Nähtiin myös 3D-kuvaa pikkukaverista. Paikka oli varsinais suomen lääkäripalvelu ja se Jussi Savonlahti oli kyllä juurikin niin mukava ja kiva, mitä kokemuksista sai lukea! Ei voi kun suositella, vaikka itseäni henkilökohtaisesti se miesgyne vähän jännittikin. :) Niskaturvotusta ei näkynyt ja lääkäri meinasi, ettei todennäköisesti enää tulekaan. Päättäväisen näköisenä hän lääkärin mukaan siellä kyhjötti. Hän liikkuikin siellä juuri sopivasti niin, että nähtiin oikeen 3D:nä. :love2 Mukaan saatiin myös DVD, johon taltioitui koko toimenpide. :joyful:

Hienoja uutisia taas!! :)

Mä oon kuullut tosta Savonlahdesta hyvää jostain muualtakin, vaikka oon ihan eri puolelta suomea. En kyllä muista kuka/missä sitä kehuttiin erittäin päteväksi.

Mahtavaa, että osoittautui hyväksi paikaksi ja onnittelut sydämen sykkeistä! :)

Onnea ihanista ultrakuulumisista :love7

Ja tervetuloa mukaan Eveliina! :welcome Hienoa että pieni olikin vaan aloittanut oletettua myöhemmin :) Tuliko plussa aikaisin nyt näillä uusilla viikoilla?

Ann4 onko muutkin siis sun suvussa joutunu käyttämään verenohennusta raskaana? Jännät paikat, mutta varmaan siihenkin sitte tottuu pian jos tarvii.. :)

Aaria, sain roskisplussan (miksi sinne roskiin pitääkin mennä tonkimaan :smiley-bounce022) tammikuun alkupuolella, joka aiheutti hämmennystä ja lisäksi tein vielä kaksi uutta testiä joissa oli todella himmeät viivat. Nyt jälkikäteen tulkittuna raskaus olikin tosiaan vasta niin alussa, ettei viivat kovin vahvat olisi vielä voineet ollakaan :)

Ihania uutisia!! Näitä kelpaa lueskella työpäivän jälkeen! :)

Minttu90: Vastasiko sulla la sitä mitä mitä
piti? Ehkä me törmätään synnärillä ;)

No parilla päivällä heitti, mut mennään kuulemma tällä mikä mulla jo oli, kun mittauksetkin on vaikea saada tarkkaan näin aikaisin. Ehkäpä törmäillään.. :cool: tuntuu vaan vielä niiiiiiin kaukaiselta ajatukselta tuo synnytys. :grin

Mullekin se sanoi että vaikea saada mittoja. Ootan kyl sitä että tarkentuu viikot vielä, vaikka eihän se laskettu aika muutenkaan yleensä pidä paikkaansa. Mut tietääpähän milloin voi jäädä mammalomalle :) ja muutenkin et sais olla sen verran varma et tää pysyy matkassa että voi kertoa läheisille. Oikein haaveilen siitä hetkestä kun saa sanoa omille vanhemmille <3

Totta. Onhan se kiva et on mahdollisimman tarkka laskettu aika. Mä kyllä veikkaan et mulla on saikut sit ennen mammalomia kun oon päiväkodissa töissä. Ei ehkä jaksa sitä nostelua ja meininkiä ihan loppuun asti :confused: Milloin meinaat kertoa? Mun äiti on tiennyt koko ajan. Onpahan sit tukenakin jos jotain käy. Se oli niin liikuttunu kun kerroin sille tänään hyvät uutiset ja lähetin kuvan :love7

Onnea Minttu ja Meiri! :)

Se laskettu aika tulee tärkeäksi vasta sitten jos nuoriso ei suostu omin päin syntymään ja käynnistystä viivytellään viimesen päälle.. ja se 42 onki 42+5 jo :bored: No mut ei se todennäköisin skenaario..

Neuvola on ilmainen mutta heti kun tulee jotain ekstraa ni alkaa polimaksut ym juosta.. Mulla radin takia oli sikiön kokoarvioita vaikka millä mitalla (kun jotkut mittaukset näytti että siitä olis tulossa iso vaikka sokerit olikin hyvät, niin kontrolleja sit riitti..) ja mulle aloitettiin lääke mitä varten piti käydä sisätautipolilla ja kaikista käynneistä menee se noin 30e maksu joten kerty aika kivasti maksettavaa.. Koska vauvaa epäiltiin isoksi, synnytys haluttiin käynnistää viikkoa ennen laskettua ja tuli sekä poli- että osastomaksua kun homma kestikin viikon kun ei tyyppi halunnut syntyä. Ja lopulta syntyi omana laskettuna päivänään ihan normaalikokoisena, vanha kettu :grin Mut tuli tyyriiks. Synnytyksen jälkeen olin 3vrk osastolla ja vrk rajat meni kans niin et 4 laskutettiin. Kiva oli kyllä osasto, mitä nyt jonkun verran trafiikkia siinä huoneessa ja ruuhkaa. Ite olisin ollu valmis kotiin jo aikasemmin mut halusivat seurata vauvan painonlaskun tasoittumisen ym.

Minttu: Ajattelin odottaa seuraavaan ultraan eli varmaan sinne viikoille 12. Niille kavereille jotka silloin viimeksi tiesi oon tässä pikkuhiljaa kertonu jos on tullut puheeksi. Mutta eniten taidan kuitenkin saada vertaistukea täältä :)

Kalliilta kuulostaa kyllä! Pitää tosissaan ruveta vähän säästämään. :sour:

Sannis86: Ainakin meidän kunnassa on ennalta-ehkäisevää perhetyötä, jolloin on mahdollista jotain maksua vastaan saada perhetyöntekijä kotiin, esim. juuri sellaista tilannetta varten, jos äidillä on lääkärikäynti tms. Aika monella varmaan sukulaiset hoitaa vanhempia lapsia vastaavassa tilanteessa, mutta nää raskausjutut voi olla siinä mielessä erilaisia, kun ei tosiaan välttämättä halua kertoa sukulaiselle vielä miksi tarvii lastenvahtia. Meidän tilanteessa ei mikään neuvolan lapsiparkkikaan ultratilanteeseen auttais, kun meidän kunnan ultrat on ulkoistettu Terveystalolla tehtäväksi.

Mulla on tänään tuossa puolenpäivän aikoihin eka neuvola. Viikkoja 7+6 ja kovasti toivoisin, että voisi yrittää kuunnella dopplerilla, mutta tuskinpa nyt suostuu kun ei oo ees oma tuttu terkka.

Ottaa päähän tää oma TYHMYYS! Ensin valitan kuinka on huono olo ja ei saa nukuttua. No nyt on eilisen tavoin parempi päivä ja viime yökin tuli nukuttua melkeen kunnon unilla 7h. Niin enkös nyt sitten oo huolissani ettei kaikki ookaan hyvin.. Eikö koskaan voi olla tyytyväinen?!

Noh, jos alan liikaa tässä vainottelemaan niin kai se on sinne yksityiselle ultraan mentävä. Kaipa mielenrauha on sen arvosta.

Takaisin