Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa Hope! Me ollaan sit samiksii. Mulla tänään 6+4 ja ens ti ultraan. Arvaa jaksanko venata, kun multakin vois jo löytyä nappulan sydänäänet. Ens ma on neuvola. Tää viikko saa luvan mennä nopeeta.

Onnet hyvistä ultrakuulumisista! :hug007
Mulla ultra huomenna. Tää päivä menny kauheessa pahoinvointisuudessa, voi olla jännityksellä osansa oloon.. :scared001

Moikka,

Uskaltaudun mukaan kirjoittelemaan :)

Kävin ensimmäisessä ultrasta yksityisellä 19.1., kun edellisten menkkojen mukaan laskettuna piti olla meneillään rv 8. Toisin kuitenkin kävi. Lääkäri totesi, ettei missään nimessä ainakaan vkolla 8, korkeintaan rv 5, sillä sikiötä ei erottanut pussukasta. Tästä keksin tietysti, että varmasti kyseessä tuulimuna ja ettei pieni ole kehittynyt mihinkään. Eilen sitten kävin uudestaan yksityisellä ultrassa, kun neuvolan kautta eivät suostuneet lähettämään jatkoselvittelyyn vaan olisi pitänyt odottaa oletetulle rv 12. Ja tittidii, siellä se papu oli kehittynyt eteenpäin ja on nyt viikoilla 7+4 ja sydän sykytteli <3 Itkuhan siinä tuli onnesta! :)

Eka neuvola takana. Isoksi nousi mahdollinen verenohennus. Suvussa paljon veritulppia. Neuvola lupas selvittää mahd pian asian

Onnea ihanista ultrakuulumisista :love7

Ja tervetuloa mukaan Eveliina! :welcome Hienoa että pieni olikin vaan aloittanut oletettua myöhemmin :) Tuliko plussa aikaisin nyt näillä uusilla viikoilla?

Ann4 onko muutkin siis sun suvussa joutunu käyttämään verenohennusta raskaana? Jännät paikat, mutta varmaan siihenkin sitte tottuu pian jos tarvii.. :)

Alkaa tosi monella olee jo varmistus siitä, että pikkunen kyytiläinen sydän pamppaillen on mukana. Ihana juttu <3 Malttamattomana odotan omaa ultraa, mutta se menee vasta tonne helmi-maaliskuun vaihteelle.

Neuvolasta soitettiin, että meijän vakiterkka on poissa :/ Sain toiselle terkalle kuitenkin huomiselle ajan, mutta olin niin odottanu että pääsen sille tutulle. Sille ois paremmin osannu kertoa näistä oloista ja nukkumisen mahdottomuudesta ja siltä ois uskaltanu pyytää, että näin aikasilla viikoilla ois yritetty jo kuunnella sydäntä. Pitää varmaan pyytää nyt sitten jos saisin parin viikon päähän uuden ajan kuuntelulle pelkästään.

Noh, hyvä ettei kuitenkaan kokonaan muuttunu päivä. Pääsee varailee sen ultran kuitenkin :)

Hei te jo neuvolassa käyneet ja lapsia jo saaneet! Miten noi hinnat menee neuvoloissa? Ei kai ne täysin maksuttomia ole? Esim ultrat sun muut..

On ne. Kaikki on ilmasia! kuuluu Suomen sosiaaliturvan piiriin. Ainoo mikä maksaa on sitte synnytys ja sairaalassa olo.

Me päätettiin miehen kanssa että ei tästä raskaudesta mennä varhaisultraan. Raskausoireet on kyllä niin selvät. Sain vihdoin eilen varattua neuvola-ajan. Meillä kun on se tunnin soittoaika päivässä ni ei meinaa muistaa soittaa sillon!

On kyllä tosi paljon eroja noissa neuvola käynneissä ja lääkäriajoissa sunmuissa. Mulla oli edellisestä raskaudesta eka neuvola viikkolla 7 ja sitte oli ultra viikolla 12. Seuraava neuvola ja samalla eka lääkärikäynti viikolla 14.

Ahaa. Ilmeisesti näissäkin alueellisia eroja, mutta ei kyllä kallista puuhaa ole nämä raskausajan seurannat. Varmaan tarkotus on että kynnys on matala. Eikä käyntejä jätetä väliin.

ann4 Onko sulla suvussa joku tietty geenivirhe joka niitä tulppia aiheuttaa? Mun suvussa on APC-resistenssiä joka aiheuttaa korkeamman tukosriskin ja odottelen juuri verikokeen tuloksia että onko tuo mullakin. Jos on niin pitää alkaa ottamaan verenohennuslääkettä jossain vaiheessa raskautta tai ainakin synnytyksen jälkeen vissiiin.

Ja mä en tiennytkään että synnytyskin maksaa. Mimmosista summista siinä suunnilleen puhutaan?

Takaisin