Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En nyt muista maksaako itse synnytys, mutta se osastolla olo sen jälkeen. Riippuu siitä onko perhehuoneessa vai jaetussa huoneessa jne. Kyllä siitä tuli useampi satanen. Oltiin kolme yötä perhehuoneessa, mutta neljän päivän ajan sairaalassa, joten laskuttivat neljästä vuorokaudesta.

Täytyy vielä tähän lisätä, että oli kyllä hintansa väärtti. Hintaan kuuluu täyspalvelu vuorokauden ympäri nappia painamalla ja varmaan kuus ateriaa/välipalaa mulle ja miehelle vuorokaudessa. Nii ja rajoittamaton pääsy jääkaapille.

Muokattu viimeksi:
Sisko on joutunut piikittämään ohennuslääkettä raskausaikana, itse en viimeksi joutunut. Nyt on sama neuvola kun siskolla.

Geenipoikkeamaa tai virhettä ei ole löytynyt vaikka joka sukupolvessa tulppia on usealla ollut

Joo, sairaalan päivämaksu on jonku reilun 30 e. Me oltiin kans esikoisesta perhehuoneessa kolme päivää, jolloin miehestäkin perittiin tuo päivämaksu, niin jonku pari sataa tuli maksamaan. :) Nyt kakkosesta ei sit mahdollista oo saada perhehuonetta, kun miehen tarvii olla esikoisen kanssa. Mutta perhehuonetta suosittelen mäkin lämpimästi. Oli ihanaa olla alusta asti oman perheen kesken rauhassa.

Meillä kun on Snuzzle toi sama synnytyssairaala niin ainaki ennen se on ollu se ihan normaali sairaalamaksu, mitä nyt päivästä menee. En tiiä tarkkaa hintaa, mutta kait se sieltä sivuilta löytyy, jos etsii. Se on mun mielestä hullua, että jos menee sairaalaan sisälle illalla, menee siitäkin päivästä maksu (ainakin niin ennen oli).

Minä saitana ihmisenä kun menin kolmatta synnyttämään, venailin kotona niin kauan, että oltiin vasta puolen yön jälkeen sairaalassa. Toki siihen maksuun kuuluu myös sapuskat. Itse synnytys ei kuitenkaan maksa erikseen.

Sitä en muista, pitikö niistä ultrakäynneistä maksaa poliklinikkamaksu. Mulla ainakin on ultrat sielä sairaalassa, en tiiä onko sulla sama homma. Ensisynnyttäjä joutuu yleensä olla sairaalassa kauemman aikaa. Esikoiseni syntyi sunnuntaina ja vasta torstaina pääsin kotiin. Kolmas oli puoli toista vuorokautta vanha, kun pääsin kotiin (tosin se oli oma tahtoni ja vaati lääkärin suostumuksen). Mun esikoiseni tosin syntyi 98 vuonna ja käsittääkseni nykyään myös ensisynnyttäjiä pidetään sairaalassa vähemmän aikaa syynä tietysti säästöt... Mut kuitenki sairaala vuorokausien mukaan se summa määräytyy.

Se on vaan harmi, että esim. TYKSissä niitä on tosi vähän, muistaakseni 2 perhehuonetta per osasto. Aika paljon siis tuuripeliä, että saako. :)

Meillä esikko syntyi to-aamuna ja sunnuntaina päästiin kotiin. Lauantaina olis jo haluttu, mutta lääkäri halus nähdä, että vauvan painonlasku tasoittuu. Ja neljästä päivästähän me sit maksettiin, eikä kolmesta niinku sanoin.

Ai täällä on niitä vähän. Tylsää. Tuurilla siis mennään! :D

Kiitos kaikille tulipa tässäkin taas ihan uutta infoa meikäläiselle. :)

En muuten tiedä yhtään että missä mahtaa ultrat mulla olla, epäilen vähän että tuolla sairaalalla mullakin kun on aika pikkarainen tuo oman kylän neuvolakin...

Täällä nyt kauhee jännitys päällä, kun ar-ultra huomenna. Jotenkin mulla on alusta asti ollu sellanen olo, että jokin on pielessä. Ei sille mitään muuta syytä oo, kun edellistä raskautta heikommat oireet, mutta näin mä kuitenkin nyt tunnen. Ihan hämärä olo, kun tavallaan uskoo siihen, että sinne menee vaan kuulemaan, että ei täällä mitään oo, mutta silti jotenkin odottaa, että uutiset ois toisenlaiset. En tajua, miten aika voi ikinä kulua sinne huomiseen asti...

Tsemppiä keksimamma! Nut toivotaan, että löytyy pieni kera sykkivän sydämen! :)

Sainpas luettua ketjun loppuun! :) Mulla on eka neuvola ens viikon perjantaina, 13.2. Pitää ottaa esikoinen sinne mukaan. Sen jälkeen kun ollaan kerrottu raskaudesta, voisi sitten pyytää esim. anoppia katsomaan esikoisen perään neuvolakäyntien ajaksi. Eka ultra on kans arvoitus miten hoidetaan, kun sinne ei saa ottaa vanhempia lapsia mukaan, mutta on ajateltu näille isovanhemmille kertoa vasta sen ultran jälkeen... No, yhdelle kaverille, johon olen esikoisen syntymän myötä tutustunut, olen kertonut raskaudesta, niin ehkä häneltä voisi kysyä voisiko viedä pojan siksi aikaa sinne leikkimään.. Jos ei muuta siihen mennessä keksi!

Itsekin välillä miettii, että onko kaikki kunnossa. Ennen esikoista takana on sekä spontaani keskenmeno että tuulimunaraskaus ja lisäksi tämän raskauden alku tuntuu jotenkin erilaiselta/vähäoireisemmalta kuin esikoisen... Testissä viiva oli kyllä vahva, mikä tuntui tosi mukavalta. Esikoisen raskauden alussa olin näillä viikoilla neuvolan kautta ar-ultrassa, kun ihana neuvolantäti (jonka sain tälläkin kertaa!) laittoi lähetteen mielenrauhan takia :) Mietin, että voisikohan tälläkin kertaa päästä :)

Meillä on eleanora samana päivänä eka neuvola! :) Onkohan tuo 13.perjantai hyvä vai huono asia, jää nähtäväksi.

Täällä on moni valitellut kun ei saa isompia lapsia käsistä ultrien ja neuvoloiden ajaksi hoitoon kun isitkin on töissä/tulossa mielellään mukaan ultraan. Tällä perusteella voisin väittää, et kuntien pitäis tarjota lapsiparkki neuvoihin :grin

Mulla kans neuvola perjantaina 13! Mietin sitä varatessa, että onkohan tää ihan hyvä idea :joyful:

Joillekinhan pe 13.pv on suorastaan onnen päivä aina! Itselleni ainakin tuppaa tapahtumaan vain hyviä asioita sillon :)

Ja mulla ultra pe 13. Mutta enpä muista koskaan tapahtuneen mitään ikävää.

Mulla oli se ar-ultra samana päivänä kun parisen kuukautta sitten oli ultra jossa todettiin tm. Ajattelin et nyt jos siellä ei oo kaikki kunnossa niin toi kuun 3. päivä on mulle kirottu, mutta onneksi tällä kertaa sai vähän onnellisempia muistoja siitä päivästä :)

Takaisin