Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Missä vaiheessa teillä on muuten ensimmäinen verikoe otettu? Mietin että onko siis normaalia että eka veri otetaan vasta np-ultran yhteydessä kuten mulle nyt huomenna?

Kattookohan ne sitten siitä seulontaan menevästä verikokeesta samalla ne veriryhmät sun muut? Kun ei mulle oo puhuttu kuin tuosta yhdestä, np ultran yhteydessä olevasta verikokeesta.

Kai ne kattoo, niin mä ymmärsin. Ja sitä verta otettiin niin paljon et varmasti saivat katottua monta juttua :D

Luulin myös, et seulotaan kaikki kolme, mut tässä lapussa lukee: "Tämä tutkimus antaa arvion ainoastaan Downin syndrooman (trisomia 21) riskistä paljastaen niistä n.85%."

Joo, verikokeista voidaan katsoa noin kymmenisenkin eri asiaa. Tsekkasin juuri omat tulokset Omakanta-palvelusta. Sieltä oman veriryhmän osasin tulkita ja negatiiviset tulokset tartuntataudeista. Muut seulontatulokset olikin niin hepreaa, että pitääpä odotella ensi viikolla tulkintoja ultrakäynnin yhteydessä. Mutta monta riviä eri juttuja siellä oli! :happy:

Täällä käytäntönä että ensin verikoe (en nyt muista niitä tarkkoja vkoja) sitten piti olla ainakin vko väliä siihen ultraan että niiden verikokeiden tulokset ehtii tulla. Mulla oli verikoe maanantaina ja ultra sit 12.3.. Ei jaksa oottaa...

Mä oon menossa huomenna antaa verta. 10+6 on huomenna ja ohje oli rv 10+0-10+6, että aika tiukille menee, mutta huomenna on tän 11. raskausviikon aikana eka mahdollisuus kun mies on vapaalla ja voi hoitaa esikoista. Ei oikeen houkuttanu ajatus ottaa neitiä mukaan kimpoilee ympäri labraa :D

Muokattu viimeksi:
Meillä taas se verikoe otettiin samalla käynnillä, heti nt-ultran jälkeen... Mä sain tänään riskiluvut, seulottiin 21- ja 18-trisomiat. 21-trisomian riskiluku 1:97333 ja 18-trisomian 1:100000.

Täällä pitää käydä verikokeessa rv 9-12 olikohan.. ite kävin 9+2 verikokeessa ja ultra on 12+6 verikokeen tuloksia en oo uskaltanu kysyä vielä, kun viimeks tein sen virheen et googlailin tuloksia ja olin sitten paniikissa siihen asti kun ultraan pääsin. Mulla oli silloin hcg ja se pappa arvo tosi matalat.. maanantaina täytyy kuitenkin kysyä pojan neuvolassa tulokset ja panikoida se viikko sitten..

Mä sain neuvolasta ohjeen verikokeeseen rv- 10+0-11+0.. Ja sen lupalapun mukaan! Kaikki trisomiat tutkitaan ja se peruspaketti missä on tartuntatauteja, veriryhmä, Rh, PLV, PKV jne.. :)

Ja niin, ihanaa. täällä on taas paljon ihania ja hyviä ultrakuulumisia! Mahtavaa! Onnea tasapuolisesti kaikille! :love7 Siellä ne pienet ihmeet vaan porskuttaa ja kasvaa!

Mulla on huomenna verikokeet, pissanäyte piti kans viedä. Huomenna on siis 10+4. En tiä miten muistan aamulla ton purkkiin pissaamisen, hirvee hätä kuitenki. Mä sain neuvolasta mukaan noi paperit mitä sinne labraan pitää viedä, ni noissa on ainakin vaan se down riskin arviointi ja sit syfilis, hepatiitti, hiv. Pissanäyte on varmaan siks kun en sitä neuvolas saanu tiristettyä :D

Katik, mä laitoin pissapurkin vessanpontön eteen ja luin ohjeet jo illalla niin helpotti aamulla muistamista ja kovaa hätää :)

Takaisin