Ulkoiset muutokset ja masukuvat

Mä lopetin kahvinjuomisen noin puolta vuotta ennen tärppiä ihan tietoisesti, kun se rupes menemään ihan hulluksi ja sitä piti vetää ihan liian monta kuppia päivässä :eek: Raskauden alussa pelkkä ajatuskin kahvista kuvotti, mutta jossain vaiheessa rupes tekeen mieli ihan hulluna, niin ostin sitten hätävaraksi kofeiinitonta pikakahvia, kun tuohon kofeiiniin vissiin hirmu helpolla koukutun :p Sillä saa ne harvat himot tyydytettyä! Toki silloin tällöin vaikka vieraisilla olen kupillisen kahvia tai teetä juonut, kun on ollut tarjolla, että ei se ihan niin vakava juttu ole kummiskaan :)

Kyllä mä varmasti tottuisin kahviin jos vähitellen rupeaisin juomaan, mutta jotenkin tuntuu siltä, etten halua totuttaa Melskaajaa siihen. Ehtii sitä myöhemminkin. Tee on hyvää :)

Mä oon koko raskauden ajan juonut n. 3 kuppia päivässä. Alussa ollut superväsymys loppui heti kun aloitin taas kahvin juonnin :) Ei ole ollut mitään närästystä ym. niin olen sen mukaan jatkanut.

Nyt raskaana oon yrittäny pysyä siinä max.3-4 kuppia...Alkuraskaudesta mulle ei maistunu kahvi kun normisti juon aivan liikaa kahvia..

Nyt oon jo pystynyt muutaman kupin jotain erikoiskahveja juomaan, mutta todella harvoin vieläkään, ällöttää edelleen niin pahasti. Jo kahvikaupoissa käyminen ja se kahvin tuoksu on mulle ihan liikaa, mikä on ihan kauheeta kun muuten ollaan kahviholisteja miehen kanssa ja hyvä kahvi on ollut meille yhteinen harrastus.. :/ mutta toivottavasti parin kuukauden päästä helpottaa.. Ja tosiaan mulla se sf oli 28+2 viikolla 30cm...

Mä en oo ikinä tykännyt kahvista, mutta nyt aloin ennen joulua välillä juomaan, kun luin että saattaa helpottaa päänsärkyjä. Ja todella onkin auttanut! En ymmärrä mihin perustuu, mut lähes aina saan orastavan päänsäryn nitistettyä kupillisella kahvia (päänsäryt olleet siis välillä isompikin ongelma, migreenitaipumusta). Edelleen joudun juomaan sitä vähän sellaisella "nenästä kiinni ja kuppi tyhjäksi" -meiningillä, mut mieluummin muutama kuppi kahvia viikossa kuin särkylääkkeitä!

aaapuuuvaaa ei enää kauaa... aika mennyt tajuttoman nopiaa..kuva otettu rv 29 nyt 29+4.. Mua on ekaa kertaa alkanut ärsyttämään ihmisten kommentointi vauvan mahan koosta ja ylipääten paino/koko asioista :D... Samoin ekaa kertaa älähdin kun kolme ihmistä samaan aikaan tuli onnittelemaan ja uteli kaikkia samat asiat mitkä joutunu tuhat kertaa jo kertomaan muille... Kun nämä kyseiset ihmiset eivät ole mitenkään läheisiä saatikaan olla missään yhteyksissä muuten.. hih oli huono päivä miukilla

Liitteet

• rv 29.jpg
    rv 29.jpg
    102.9 KB · Katsottu: 132
Eilisellä neuvola käynnillä mittailtiin taas kohdunpohjankorkeutta. Koko ajan mennyt yläkäyrällä. Eilen siis rv 30+5 ja sf- mitta oli 31cm.

Maarina, mulla on ollut myös koko ajan käyrien yläpuolella. Olen ylipainoinen ja pari raskautta jo alla, mulla ainakin johtuu siitä. Pääasia, että käyrä kasvaa tasaisesti eli ei ole yhtäkkiä siellä käyrän yläpuolella lähtenyt kulkemaan.

Mulla oli sf-mitta rv22 22cm, sillon se huiteli aavistuksen yläkäyrän yläpuolella. Seuraavassa 27+3 oli 24cm ja tullu alaspäin keskikäyrälle :) isoa poikaa täällä kai on ootettava jos meiän sukuun tulee, itekkin oon ollu yli neljäkilonen :D

e58088a152a8456eebff626aea4335aa

Takaisin