Tyttö- vai poikaolo?

Adiela

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmikuiset 2021
Marraskuiset 2023
Onko teillä fiilistä jompaan kumpaan? Ootteko lukeneet noita erillaisia uskomuksia ja ennusteita? Jos teillä on aikaisempia lapsia, niin onko noista joku pitänyt paikkansa ( tyttö/poika - sykkeet, sormustesti, mahan muoto, makean / suolaisen himo, kiinalainen syntymäkalenteri jne. )

Mulla olo vähän vaihtelee. Mulla on ainakin raskaus vienyt kauneuden, näytän vaan turvonneelta ja paisuneelta. Naamakin kukkii enemmän kuin meijän kukkapelto. Tämä siis ennakois tyttöä. Tyttöä puoltaa myös Kiinalainen syntymäkalenteri, ja se että oon niin helvetin pahalla tuulella, jossain tämä siis tyttö " oireena". Suolaista mun tekee enemmän mieli kuin makeaa. Mahasta ja sykkeistä vaikea vielä sanoa. Uskomuksia noi toki pitkälti on, mutta hauskoja mun mielestä arvuutella. :wink

Meillä mies toivois vähän enemmän tyttöä, mitä neuvolassakin hämmästeltiin. Pääasia tietysti on terve lapsi, mutta kallistutteko enemmän johonkin suuntaan? :happy:
 
Esikoista odottaessa luulin että odotan poikaa (js kaikki sanoivat viimeiseen asti että mulla oli poikamaha) kunnes rakenneultrassa selvisi että on tyttö ja tyttöhän sieltä tuli. Nyt musta tuntuu että masussa on tyttö joten varmaan se sitten on tällä kertaa poika :joyful:.
 
Mä en osaa sanoa. Kolme tyttöä on jo, ja tässä raskaudessa on ollut nyt kaikista pahimmat oireet, vaikka vois luulla että kaksosia odottaessa oireet ois ollu pahimmat! :) Joten vois ehkä päätellä et tää ois nyt poika, on kyllä alusta asti ollut sellanen tunnekkin! :)
 
Tyttöolot selkeästi, vaikkakaan ei mitään perspektiiviä asiaan ole kun esikoista odotan.
 
Edellisessä raskaudessa oli poikaolo, maha näytti poikamalta ja kaikki tutut ja kaverit sano et poika tulee. Oltiin jo meki asennoitu et poika tulee, kunnes sitte kätilö onnitteli ja sano et tyttö synty! Oltiin vähä et täh, poikaa meille koko aika vaan hoettiin :D
Nyt oireet taas on ihan erilaiset, siis sen puolesta et pahoinvointia on tuplasti enemmän, ei närästä eikä oo migreeni 24/7, joten veikkaan/toivon poikaa :) kummasakaan raskaudessa ei ollu makeanhimoa, suolsenhimo ehkä tässä nyt enemmän mut ko juuri mitään pysty syömään..
 
Mulla on kolme poikaa ja viimesimmässä oli paljon pahaa oloa, vatsa levisi vähän enemmän sivuille kun kahdessa aiemmassa ja iho meni huonoon kuntoon.
Nyt iho on tosi hyvässä kunnossa ja pahoinvointia ei ole. Itseasiassa oireettomin raskaus näistä kolmesta. Eli ei osaa yhtään sanoa kumpi tulossa kun oireita on ollu monenlaisia ja aina poika tullut ☺
Muoks. Siis oireettomin näistä neljästä
 
Muokattu viimeksi:
Puolisolla on poikaolo, mutta itselläni ei vielä oikein ole mitään varmuutta mielipiteestä..vaihtelee päivittäin.. :rolleyes: Oireet on tässä raskaudessa selkeästi voimakkaammat. Esikoinen on poika. Silloin oli selkeä poikamaha eikä juurikaan pahoinvointia. Takaa ei edes huomannut, että on raskaana. Nyt on aikaista sanoa mahasta vielä mitään. Pahoinvointia on ollut jo viikko tolkulla.
 
En ole lukenut ennusteita enkä uskomuksia, enkä niiden perusteella vielä osaa sanoakaan, mutta sekä minulla että miehellä on "aina" ollut tosi vahva tyttöfiilis. Jo siis ennen plussausta. Tämä ehkä johtuu siitä, että omassa suvussani on saatu lähinnä tyttölapsia, ja siihen ajatukseen on jo niin tottunut. Jo vuosia olemme kutsuneet mahdollista tulevaa lasta tekonimellä, joka on tytön nimi - tämä tuntuu toisaalta tosi väärältä, koska poika olisi kyllä ihan yhtä tervetullut. :Heartred Joka tapauksessa haluan rakenneultrassa kuulla mielipiteen sukupuolesta, jotta ehdin vielä muuttaa tätä päänsisäistä tyttöfiksaatiota tarvittaessa. :P
 
Edellisen kohalla en halunnu tietää vauvan sukupuolta rakenneultrassa, mutta luulen et tällä kertaa haluan. Mies ei tietenkään halua mut menkööt pois siks aikaa ko kätilö kertoo mulle :P
Anoppi eilen kysy et onko mulla ollu pahoinvointia tässä raskaudessa, ja ku sanoin et on, ni tuumas et pahoinvointi tietää tyttöä. Mutta edellisessä raskaudessa ei ollu paljoa pahoinvointia, tai ei ainakaan näin pahaa, ja tuli tyttö. Enkä ed.kerralla oksentanu kertaakaan, nyt oon oksentanu 4 vai 5 kertaa :D
 
Mulla vähä sekä että fiilikset. Tosin Pyöritän enemmän kysymustä onko näitä yks vai kaks. Pahoinvointi on ollut hermeettistä verrattuna esikoiseen, joka siis poika. Eli joko siellä on tyttö tai kaksoset.. näillä mennään. Esikoinen 4v. Sanoi kuullessaan raskaudesta että sieltä tulee siskovauva. Anoppi kutsuu masuasukkia Anniksi. Joten tässä saa moni muuttaa ajatustaan heinäkuussa jos poika sieltä pärähtää. Me ei haluta tietää etukäteen sukupuolta. :)
 
Itsellä jo vuosia ollut fiilis, että haluan pojan ja nimikin tiedossa, mutta mies toivoo tyttöä (vaikkei sitä suoraan myönnäkkään :D) joten alkanu omaki pää kääntyä että mitäpä jos onkin tyttö, ei haittaisi yhtään. :)
 
Nyt kun masu on alkanut pikkuhiljaa näkymään, niin se on ihan samanlainen kuin esikoisesta eli kasvaa eteen, joten siitä johtuen poikaolo on vahvistunut mielessä :rolleyes:
 
Itsellä kaksi tyttö ja yksi poika raskaus takana.

Jos näiden edellisten raskauksien pahoinvointeja vertaa keskenään (mitkä kaikki ovat olleet hurjia), niin niiden perusteella veikkaan nyt tulisi taloon poika. :dummy:

Eli vähän helpommalla olen pahoinvoinnin suhteen päässyt pojan kuin tyttöjen kohdalla. Muuten ei ole mitään tyttö tai poika fiilistä. Rakenne ultrassa olisi tarkoitus kysyä kumpi siellä kasvaa.
 
Sama täällä, ei vielä mitään fiiliksiä kumpaankaan suuntaan! Tai oikeammin sanottuna tuntuu ihan yhtä lailla tytöltä kuin pojaltakin, joten olin jo melkein vakuuttunut että kaksoset on tulossa, tyttö ja poika :D mutta ei sentään, vain yksi pikkuinen henkilö siellä ultrassa näkyi. Nähtäväksi jää kumpi tulee. :)
 
Mulla oli aluksi poikaolo ja kun raskaus on ollut kaikessa kamaluudessaan esikoistytön raskautta helpompi, niin se vahvisti oloa. Tänään taas tuli vahvasti nt-ultran jälkeen sellainen olo että se on tyttö. Seuraava ua on 2kk päästä, siihen asti sitten jännään, jos mulle ei tule sitä nip- vai mikä se testi olikaan.. tai sitten teen sen sooda testin ja luotan siihen [emoji23]
 
Varmistaisin ton soodatestin vielä kiinalaisella ja/tai mayakalenterilla :hilarious::p
 
Odotan ensimmäistä, joten huonovointisuutta tai muitakaan merkkejä en voi oikein mihinkään verrata. Ihoni on kuitenkin paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin, joten se ilmeisesti antaisi viitteitä pojasta? Alkuraskaudessa voin kuitenkin jonkin verrran pahoin, tai no lähes joka ilta ja muutaman kerran oksensin, joten se viittaisi tyttöön? Tiedä sitten! :grin Aivan alussa arvasin, että poika olisi tulossa, kuten miehenikin, mutta nyt tässä matkan varrella on tullut enemmän tyttöolo. Tosin se ehkä saattaa johtua siitä, että tytölle miettimäni nimi meni heti läpi myös miehelle kun taas pojalle ehdottomat nimet oli vähän "nojoo katotaan" -linjalla, ja siksi ehkä on ollut helpompi ajatella vauvaa jo tyttönä kun nimikin on valmiina. Sukupuolta emme halua tietää ennen synnytystä, joten hetken aikaa saadaan vielä arvuutella!
 
Miten muut on muuten suhtautunut jos sanoo että on poika tai tyttö olo?

Tai siis mulla on alusta asti ollut poika olo, eikä se ole muuksi muuttunut. Ja siis ihmiset tulkitsevat sen sillain, että eli siis haluan pojan.. Siis parin ihmisen kohdalla saanut jopa tosi tylyn vastauksen, eli siis haluat pojan... Ja siis miksi mun pitäisi alkaa ketään vakuuttelemaan siitä, että mulle sillä ei ole tuon taivaallisen väliä, että olo vaan on semmonen? :shifty:
 
Takaisin
Top