Tyttö- vai poikaolo?

Mä taas oon huomannut ettei tarvi esim.nyppiä kulmakarvoja juuri ollenkaan :D Eli niiden kasvu jotenkin loppunut. Liekö joku merkki kanssa. Eipä oo kyllä itellä oloja kumpaankan suuntaan :) Naama kukkii ja selkä myös.
 
Minulla on mahaan tullut haituvaa, ollut ko jonkin aikaa. Mukavasti pistää silmään mustien housujen reunaa vasten, kun mahaa katsoo :grin

Aiemmin oli tyttö-olo jostain syystä, mutta nyt ei ole mitään oloja. Tein tuon testinkin ja sen mukaan olis poika tulossa. Eipä haittaisi tippaakaan jos poika tupsahtais :wink:p No ei se tyttökään haittaa tai ole yhtään sen vähempää tervetullut :Heartred
 
Raskaus on tähän saakka ollut niin erilainen kuin edellinen, että siksi alan kallistua sille kannalle, että tämä olisi poika. Edellisessä tuli myös aikaisessa vaiheessa linea negra koko vatsan halki ja rintoihin asti, mutta toistaiseksi ei ole näkynyt vielä mitään.
 
Mulla ei oo mitään tuntemusta kumpaankaan suuntaan. Minä toivon tyttöä ja mies perinteisesti poikaa vaikka loppujen lopuksi kummallekin on ihan sama kumpi tulee :)
 
Tää raskaus on ihan erilainen kuin aiemmat, joten yhtään en osaa oireiden perusteella sanoa että kumpi olisi tulossa vaikka yksi jo kumpaakin on.
Mutta jotenkin on vaan tunne että tyttö siellä on, katotaan miten tää tunne pitää paikkaansa :D
 
Hei kaikille!
En ookkaan aiemmin smurffannu täällä, mutta ajattelin liittyä keskusteluun. :D
Maaliskuisille ei taida muille olla tulossa kaksosia kun meille? Esikoinen 1v 7kk on poikasmurffi ja aivan alussa olin täydellisen varma et toinen samanlainen tulee. Sit aloin oksentaa... ja uupua.. ja heinäkuu meni niin sumussa etten muista siitä muuta kun huonon olon usvan. Sit ekassa ultrassa tuli pommi: niitä on siellä mahassa kaksi pientä smurffia! Ja siihen ne poika tuntemukset sitten jäikin. Nyt ei oo sitten mitään tietoa muusta kun että toivoisin, että edes toinen olisi tyttö. Kolme pikkusmurffia riittää meille, alkaa jo sienitalo käymään pieneks näitten kanssa... ;-) ja olis se vaan jotenkin täydellistä että olis kummankin merkkisiä pikkusia perheessä.
 
Teretuloo mukaan mammasmurffi! Ja onnea kahdesta tulevasta smurffista. Ei ole tainut kukaan muu puhua ainakaan kaksosista, moni maalismamma seuraa niin ties vaikka joku heistä olis kohtalotoveri :wink voimia tuplaodotukseen ♡
 
Mammasmurffi, oikein paljon onnea kaksosista! Meillekin olisi voinut tulla oikein mielellään kaksoset! Suvussa on paljon kaksosia ja vähän mietittiinkin, että tulisiko meillekin. Eilinen ultra sitten paljasti, että yksi vaavi meille on tulossa, mutta ehkä seuraavalla kerralla :happy119
 
Mulle sanottiin ekassa ultrassa vko 8 että munasolu on irronnut molemmilta puolilta, eli olis voinut olla kaksoset lähellä :)
 
Siis ylipäänsä sen, että olisi molemmilta puolilta irronnut? Ja vaikka olisi, niin kaipa sen toisen hedelmöittymisen osalta olisi ollut ihan sama todennäköisyys, kuin yhdenkin hedelmöittymisen osalta. Oma reipas siittiöhän siihen oliis tarvittu.
 
Katsoi siis ultralla munasarjat että kummalta puolelta on munarakkula puhjennut, oliko siinä silloin sitten keltarauhanen tms. Ja sanoi että "molemmilta puolilta on irronnut, olisi voinut tulla kaksoset". Toki siinä kahta siittiöökin olisi tarvinnut mutta tavallaan suurempi mahdollisuus kuitenkin, kun eikös normaalisti ovulaatio ole vain toisessa puolella munasarjoja.
 
Onpa hassua että löytyy ihmisiä, jotka toivovat kaksosia! Meillä ei ole suvussa ollut kaksosia eikä muutenkaan lähipiirissä, niinpä en ollut koskaan tullut edes ajatelleeksi sellaista mahdollisuutta. Aivan äimän käkenä oltiin miehen kanssa molemmat, ja ollaan... :D Kaikella kunnioituksella siis niitä kohtaan jotka uskaltavat toivoa, mutta minua hirvittää miten niitten kanssa selvitään! Kolme viikkoa ultrasta ja pikkuhiljaa alan vasta hyväksyä tilanteen. Olen rehellisesti sanottuna toivonut että olisi ollut vain yksi. Mutta nyt kun olen ymmärtänyt, että niitä voi tosiaan tulla ihan kelle vain ja aivan luomuna (tyhmästi olen luullut että tulee vain harvoille sukuvikana tai hedelmöityshoidoilla..) niin toivon kyllä että tosissaan haluavat saisivat kaksoset ja harvemmin tälläiset ummikot! Vauvojen kannaltahan tämä on kamalaa kun äiti ei tiedä mitään eikä ole yhtään osannut varautua. No, kerrankin voi sanoa että onneksi raskaus kestää useamman kuukauden. on aikaa sulatella ja ottaa selvää, mitä muuta tarvitaan kun kaksosrattaat ja tuplasti vaippoja. ;-)
 
Mammasmurffille lohdutuksen sana, että kyllä te selviätte varmasti! Vaikka rehellisesti sanottuna siinä jonkin verran sitä selviämistä on, etenkin aluksi, näin läheltä seuranneena voin sanoa...apukäsiä tulette tarvitsemaan, mutta onneks teitä on kaksi, ja taitaa valtiokin monikkoperheitä avustaa jotenkin, järjestää hoitajan pariksi tunniksi viikossa tms...? Lähipiirissä oli käytössä sekä mummo, isot sisarukset että joka arkipäivä lastenhoitaja, johon luulisin että sai jotain valtion tukea, mut ei tietenkään koko palkan vertaa. Kyllä se valvominen tulee olemaan rankkaa, mut toisaalta kahta ei tule ehkä samalla tavalla hyysättyä hysteerisesti kuin esikoista yleensä, niin oppivat ehkä helpommin tyytymään koko perhettä helpottaviin rutiineihin esim keskenään samaan uni-ja ruokarytmiin :)
 
Kitty ihan mahdollista! Ja muutamalla tutulla käynyt niin että aluksi ollut varhaisultrassa kaksi alkiota mutta toinen surkastunutkin pois, eli lopulta vain yksöisraskaus. Tämmöistenkin tietojen takia ei suositella aina hirveän aikaisin ultraa...on vissiin aika yleistäkin.

Onnea kaksoisraskaudesta!! Voi minäkin olisin aiemmissa toivonut, oma äiti kaksonen ja muutenkin kulkee suvussa, muttei meille osunut :wink alku varmasti rankkaa mutta sitten myöhemmin niistä kivasti seuraa toisilleen:Heartpink
 
Mammasmurffi, tsemppiä ja onnea! Ymmärrän hyvin fiilisesi, miehelläni on entuudestaan kaksoset ja me toivoimme, että nyt ei kävisi samaa. Eikä käynyt. Mutta vaikka vauva-aika kahden kanssa voi varmasti olla tuplasti rankempaa, niin siitä selviää. Uskallatte vaan rohkeasti pyytää apua ja yrittäkää jotenkin huolehtia omasta jaksamisestakin. Ja kunhan lapset kasvavat isommaksi, niin kaksosuudesta osaa varmasti vanhempana nauttia yhä enemmän. Nyt on oikeasti aika ihanaa, kun uusperheemme kaksoset ovat toistensa parhaita ystäviä, joten aina on leikkikaveri ja seuraa. Eli jos vauva-aika on kahden kanssa rankempaa, niin kyllä se sieltä vielä voitoksi kääntyy :)
 
Mammasmurffi paljon onnea tuplauutisista!
Itseä on aina kiehtonut kaksoset ja hiukan niitä haaveileekin, mutta varmasti kun osuu kohdalle niin paljon on miettimisiä ja ajatukset laukkaa..
Tsemppiä siis odotukseen toivottavasti kaikki sujuu isoimmitta ongelmitta ja teillä löytyy käsipareja avuksi tarpeen tullen :) mielenkiinnolla lueskelen kuulumisiasi :)
 
KIITOS paljon ihanista tsemppiviesteistä!! :Heartred

Tuo on varmasti hyvä pointti mitä uuteenkevääseen sanoi, että sitten kun kaksoset on isompia niin helpompaa. Piän tuon mielessä kun on mieli maassa ja pää sekasin valvomisesta ;-)
Kertokaahan kumpaan viestiketjuun käyn tuon lasketun ajan ja muut tiedot laittamassa, kun niitä listoja on kaksi? Taidan jatkaa kirjoittelua teidän iloksi ja harmiksi täällä kun nyt kerran aloitin. :D
 
Täällä mennää 16+5 ja ollut sellainen tyttö olo kokoajan.. Mistä lie johtuu, oon kattellu vaan vaaleanpunaisia vaatteita ja rattaita yms.. :D Naama juu kukkii kokoajan. Hiuksia ei oo lähteny ja äitini on sanonut että venyn sivuilta, en edestäpäin. Pahaa olo ei oo ollu melkein yhtää, muutamana päivänä tuli ylös, mut siihenki autto kun söin aamulla puuroa.. :) Yks ruoka mitä on tehny kauheast mieli on maksalaatikkko, mutta sitäkään en ole syöny., ehkä sit pikkusen jouluna.. 17.10 on sitten taas ultra jossa saadaan selville kumpi tulee.. Tytölle on jo nimikin valmiina, mut pojalle ei olla ees mietitty.
 
Takaisin
Top