Tyttö vai poika?

Avaudun nyt tähän. Minua ärsyttää se että esim. Molemmat tulevat mummot ovat niin tyttölasten perään. "Tyttö sen olla pitää" .. "Mummo haluaa tytön".. "Tyttö olis hyvä, mutta kyllä poikakin käy" ...
Minusta pojat on ihania! Mutkattomia ja huumorintajuisia.. Olen nähnyt enemmän hankalia ja ehkä jopa hieman ärsyttäviä pikku tyttöjä..
Miksihän se on näin että mielipide ilmaistaan näin vahvasti. Mitä pahaa pojat ovat tehneet, etteivät ansaitse mummolta intoa ja odotusta?
 
Avaudun nyt tähän. Minua ärsyttää se että esim. Molemmat tulevat mummot ovat niin tyttölasten perään. "Tyttö sen olla pitää" .. "Mummo haluaa tytön".. "Tyttö olis hyvä, mutta kyllä poikakin käy" ...
Minusta pojat on ihania! Mutkattomia ja huumorintajuisia.. Olen nähnyt enemmän hankalia ja ehkä jopa hieman ärsyttäviä pikku tyttöjä..
Miksihän se on näin että mielipide ilmaistaan näin vahvasti. Mitä pahaa pojat ovat tehneet, etteivät ansaitse mummolta intoa ja odotusta?

Meillä tuli vähän sama reaktio. Tosin vaan toiselta tulevalta mummolta. Itsellä siis outo fiilis että tulis poika, vaikka sukupuolella ei tosiaankaan ole mitään väliä. Ehkä jotenkin ne mummot kokee että niilllä olis sit jotenkin enemmän annettavaa tytölle? Kun sama sukupuoli tms.
 
Mulla tyttö-aavistus. Olo on ihan erilainen kuin esikoisen odotusaikana ja hän siis poika.
 
Mulla oli tosiaan ekassa raskaudessa vahva tunne pojasta alusta lähtien ja nyt oon miettinyt asiaa ja mulla alkaa kallistua siihen että tuntuu ku odottaisin tällä kertaa tyttöä. Toivon toista poikaa. En tiedä miten osaan luoda suhteen tyttäreen. Typerä ajatus, mut kun ei oo itse saanut kokea tervettä äiti-tytär-suhdetta eikä äidillä ollut semmoista omankaan äitinsä kanssa, niin nyt on kova paine katkaista ylisukupolvinen kierre ja apua, miten ollaan tytön äitinä. :woot: Tää on jotenkin älytön ja hullu pelko, mutta ku se on niin pinnassa vielä tää rikkoutunut äitisuhde ja se miten hän mun nuoruuteni pilasi, et se jotenkin edelleen varjostaa kaikkea :sad001 Pitäis päästä juttelemaan tästä johonkin... Siis kyllä todellakin rakastan lasta yhtä paljon oli hän mitä sukupuolta hyvänsä, siitä ei todellakaan ole kyse. Mut valehtelisin jos väittäisin ettei vähän pelottais. :dummy1:
 
Mä taas mietin, miten osaisin pojan kanssa, kun esikoinen on tyttö, ja se tuntuu niin luontevalta niin. Nuo testit ennusti tyttöä :) mutta tietenkin poikakin kelpaa. Viimeksi puolet ajasta luulin saavani pojan ja sitten tytön, joten tavallaan molempia kerkesin odottaakin.
 
Meillä esikoinen poika, mutta nyt fiilis että tää ois tyttö... :Heartpink
 
Ei ole itsellä aavistusta kumpi olis tulossa. Molemmat testit ennustaa poikaa.
 
Molemmat testit ennustaa poikaa. Tyttö olisi kiva kun koti jo nyt on niin miesvaltainen, mutta toisaalta onhan nuo pojat vaan niin :Heartblue.
 
Eka testi sanoo että tyttö, kiinalainen sanoo poikaa. Poika sieltä tulee, miehellä ei ole muita :wink
 
Kiinalainen ennustaa tyttöä, mutta jotenkin mulla on jo nyt hiipinyt sellainen olo, että poika sieltä olisi tulossa. Esikoinen on tyttö ja siitä asti, kun tuli tyttöolo (en muista missä kohtaa raskautta) niin en voinut ajatellakaan vauvaa poikana. Myös kiinalaisen kalenterin mukaan piti silloin tulla tyttö. Mutta nyt olot tosiaan ihan toiseen suuntaan.

Mietin vaan, että joko näillä viikoilla voi tulla poika- tai tyttöolot? :grin
 
Mulla on tyttö-olo. Miehelläni on tytär ja mulla vain siskoja ja yleisesti poikalasten kanssa ollut tekemisissä paljon vähemmän. Vähän siis sellainen olo, että miten sitä osaisi olla äiti pojalle. Tämä on ehkä suurin syy, miksi todennäköisesti haluan tietää sukupuolen. Jos siinä selviäisi, että poika, ehtisi paremmin henkisesti valmistautua. Vaikka ei sillä mulle suurta merkitystä ole enkä ajattele, että kasvatus olennaisesti eroaisi mutta ihan vain että osaisi itse orientoitua siihen, mitä on tulossa.
 
Molempien testien mukaan tyttö.

Olen aina sanonut, että esikoiseni tulee olemaan poika. Kuitenkin melkein heti plussan jälkeen sanoin, että tyttö tää on. Nyt en taas tiedä. En yrittänyt tiirailla nt-ultran kuvista mitään, selvinnee sitten rakenneultrassa ensi kuussa. :grin
 
Testi ehdottaa tyttöä, kiinalainen taulukko poikaa. Vauva voi tietysti olla kumpi vaan, mutta jostain syystä miehellä ja minulla on kummallakin enemmän ajatus tytöstä. :confused004
 
Testin mukaan tyttö, kiinalaisen mukaan poika.
Mulla itsellä on ollut tyttö-olo, mutta esikoinen kun on, niin en luota aavistuksiini :wacky:
 
Kävin kopioimassa esikoisen odotusryhmästä tällaisen listan johon on listattu leikkimielisiä uskomuksia sukupuolen ennustamisesta:


1. Korkealla vai matalalla
Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.

2. Sydämensyke
Legendan mukaan yli 140 sykettä minuutissa tarkoittaa tyttöä ja alle 140 poikaa.

3. Makea ja hapan
Himoitsetko jäätelöä joka päivittäin? Jotkut uskovat, että se tarkoittaa tyttölasta. Jos mielit taas kaikkea suolaista ja hapanta, tulossa on poika. Jos himoitset juustoa ja lihaa, kasvaa masussa poika, hedelmien himo tietää tyttöä.

4. Parillinen vai pariton
Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luvut ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi.

5. Iho
Jos naamasi kukkii kuin kevätniitty, voit syyttää siitä tulevaa tyttö-vauvaa. Uskomuksen mukaan tyttö vie äidiltään kauneuden, joten siitä finnit. Poika saa äidin säärikarvat kasvamaan raskauden aikana nopeammin, tyttö ei karvoihin vaikuta. Poikavauva saa äidin käsien ihon myös kuivumaan, tyttö tekee ihosta pehmeämmän.

6. Sormustesti
Ota kihlasormuksesi (tai muu sormus) ja pujota se naruun. Roikota sormusta narussa vatsasi päällä. Jos sormus pyörii ympyrää voit odottaa tyttövauvaa, edes-taas -liike ennustaa poikavauvaa. (toinen versio päinvastainen, ympyrää - poika, edes-taas -tyttö)

7. Pahoinvointi
Olitko todella pahoinvoiva ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tai oletko vielä? Merkit viittaavat tyttölapseen. Vähäinen tai olematon pahoinvointi viittaa taas poikaan

8. Jalat ja paino
Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa. Jos äidin ylimääräinen paino kertyy eteen, on odotettavissa poikavauva, painon kertyminen vyötärölle ja takapuoleen ennustaa tyttöä.

9. Rinnat
Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö. Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, kasvaa masussa tyttö.

10. Kiukku
Tyttö tekee äidistään kiukkuisemman, poikaa odottava pysyy tyynenä.

11. Linea negra
Vanhan uskomuksen mukaan, jos linea negra ylettyy napaan saakka, muttei ylemmäs, on tulossa tyttö. Jos linja taas jatkuu napaa ylemmäs, olet saamassa pojan.

12. Kiinalainen syntymäkalenteri
Väitetään, että kalenteri ennustaa lapsen sukupuolen oikein yli 90 prosentissa tapauksista. Miten sinulla?
http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/
 
Ja tässä omat vastaukseni:
1. Korkealla vai matalalla
Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.
- En osaa tähän sanoa muuta ku että iso se on :hilarious:

2. Sydämensyke
Legendan mukaan yli 140 sykettä minuutissa tarkoittaa tyttöä ja alle 140 poikaa.
- Muistaakseni se oli viimeksi just siellä 140 hujakoilla. Varmaan aluksi enemmänkin. Sanotaan tähän sitten että tyttö :dummy1:

3. Makea ja hapan
Himoitsetko jäätelöä joka päivittäin? Jotkut uskovat, että se tarkoittaa tyttölasta. Jos mielit taas kaikkea suolaista ja hapanta, tulossa on poika. Jos himoitset juustoa ja lihaa, kasvaa masussa poika, hedelmien himo tietää tyttöä.
- Kaikkea tekee mieli, mut tämänkin perusteella enemmän tyttö :dummy1:

4. Parillinen vai pariton
Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luvut ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi.
- Tyttö :dummy1:

5. Iho
Jos naamasi kukkii kuin kevätniitty, voit syyttää siitä tulevaa tyttö-vauvaa. Uskomuksen mukaan tyttö vie äidiltään kauneuden, joten siitä finnit. Poika saa äidin säärikarvat kasvamaan raskauden aikana nopeammin, tyttö ei karvoihin vaikuta. Poikavauva saa äidin käsien ihon myös kuivumaan, tyttö tekee ihosta pehmeämmän.
Tyttö finnien perusteella, käsien iho mulla on aina yhtä huono...

6. Sormustesti
Ota kihlasormuksesi (tai muu sormus) ja pujota se naruun. Roikota sormusta narussa vatsasi päällä. Jos sormus pyörii ympyrää voit odottaa tyttövauvaa, edes-taas -liike ennustaa poikavauvaa. (toinen versio päinvastainen, ympyrää - poika, edes-taas -tyttö)
- Tätä mä en osaa tehdä, enkä oikein tajua koko testiä, eikö se liike riipu siitä miten päästät irti?

7. Pahoinvointi
Olitko todella pahoinvoiva ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tai oletko vielä? Merkit viittaavat tyttölapseen. Vähäinen tai olematon pahoinvointi viittaa taas poikaan
- Tyttö :dummy1:

8. Jalat ja paino
Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa. Jos äidin ylimääräinen paino kertyy eteen, on odotettavissa poikavauva, painon kertyminen vyötärölle ja takapuoleen ennustaa tyttöä.
- Poika :dummy:

9. Rinnat
Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö. Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, kasvaa masussa tyttö.
- Tyttö :dummy1:

10. Kiukku
Tyttö tekee äidistään kiukkuisemman, poikaa odottava pysyy tyynenä.
- Olen tyyni kuten edellisessä (poika)raskaudessakin. Tosin en tällä kertaa ihan yhtä tyyni mutta nyt elänkin leikki-ikäisen kanssa :hilarious: Poika :dummy:

11. Linea negra
Vanhan uskomuksen mukaan, jos linea negra ylettyy napaan saakka, muttei ylemmäs, on tulossa tyttö. Jos linja taas jatkuu napaa ylemmäs, olet saamassa pojan.
- No tänään kun tarkastelin, huomasin ekan kerran hennon viivan ihan häpykummun yläpuolella. Ei lähellekään napaa kyllä. Pieni :dummy1:? :hilarious:

12. Kiinalainen syntymäkalenteri
Väitetään, että kalenteri ennustaa lapsen sukupuolen oikein yli 90 prosentissa tapauksista. Miten sinulla?
http://www.vau.fi/raskaus/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/
- Tää ennusti poikaa :dummy:

Tulos: Tyttö 7, poika 3

Muoks. Ja tyttö tulossa :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top