Tyttö vai poika?

Mites muuten odottajat, meinaatteko haluta tietää etukäteen kumpi siellä mahassa kasvaa? Minä olen ainakin toistaiseksi sitä mieltä että en haluaisi etukäteen tietää, mutta mieheni taas haluaisi. Hän meinasi että kysyy sitten ultraajalta jos vauva vaan suostuu sukupuolensa näyttämään, että voiko sen kertoa miehelle niin että minä en kuule, mutta olen melko varma että mies kertoisi siitä esimerkiksi äidilleen tai muille ja sitten on riskinä että joku sen mulle möläyttäisi ja sitten mua ärsyttäisi ihan tosissaan.. :shifty:

Minä halaun ehdottomasti tietää :) Miehellä ei niinkään väliä.
 
Kyllä me ollaan puhuttu että haluttaisiin tietää kumpi on tulossa. Ei niin että se nyt oikeastaan vaikuttaisi esim. hankintoihin, kun en mitään sukupuolittunutta värimaailmaa kuitenkaan halua. Ehkä jos tulee tyttö (niin kuin vähän salaa toivon), voin hommata muutaman pienen mekon...:p Sitä ei olla kyllä päätetty, kerrotaanko muille tulokkaan sukupuolta! Toisaalta voisi olla helpompaakin jättää kertomatta, niin ei mummut, kummit ja muut sitten innostuisi ehkä ostelemaan niin paljoa vaaleansinistä/-punaista. :grin
 
Ei ole kyllä minkään näköistä aavistusta. Kumpi vain on ihan yhtä tervetullut. :Heartred
 
Mulla on jotenkin poikaolo. Tosin niin oli viimeksikin, ja tyttö tuli! Nyt oireet tosi erilaisia kuin viimeksi, niin siitä tämä epäily :)
Viikko mennyt tästä edellisestä veikkauksesta, ja nyt on kyllä niin erilainen pahoinvointi kuin tytön raskausaikana, joten entistä enemmän odottelen poikaa saapuvaksi :happy:
 
Haluamme tietää. Jo ihan senkin vuoksi että meillä on vielä tallessa kaikki esikoisen vaatteet 3 vuodelta ja jos sukupuoli on eri niin pistän ne heti kiertoon ja pois tilaa viemästä.
Toisekseen myös siksi että ajatus uudesta henkilöstä kehittyy mielessämme helpommin kun tietää kumpaa sukupuolta odottaa. Hassua, eikä se tietenkään ole pakollista, mutta koen että itseäni se helpottaa enemmän vastaanottamaan uusi tulokas kun tietää sukupuolen.
 
Meillä on kaksi tyttöä, joten totta kai olisi kivaa jos poika tulisi, mutta otamme kiitoksella vastaan kumman tahansa :Heartred Kiinalainen kalenteri näytti poikaa, ja näköjään se on osunut aikoinaan esikoisen kohdalla oikeaan, mutta kakkosen kohdalla väärään. Eli emme luota siihen :grin Mitään ennakkoaavistusta ei ole sukupuolesta. Edellisillä kerroilla olen ollut varma pojasta, ja molemmilla kerroilla väärässä :biggrin Nyt en aio edes arvata. Aiomme kyllä kysyä rakenneultrassa sukupuolta.
 
Itse en tosiaan viimeksi halunnut tietää kumpi tulee, ja sanoin että jos mies haluaa tietää niin lääkäri saa sitten vaikka kirjoittaa sen lapulle hänelle erikseen kun tiesin että ei kuitenkaan olisi sitä kellekään kertonut niin ei olisi mun korviin kuitenkaan kantautunut asia... :p Mutta ei mieskään sitten kysellyt asiaa niin yllärinä mentiin. Itse en tälläkään kertaa oikeastaan halua tietää, mutta ajattelin että annan miehen päättää kun viimeksi mentiin vähän niinkuin mun mielen mukaan.

Mulla on pahoinvointi ihan yhtä voimakasta tällä hetkellä kun oli ykköstäkin, tyttöä, odottaessa... Mutta äiti sanoi silloin että hänellä oli ihan järkyttävä paha olo molemmissa raskauksissa, ja mulla siis on nuorempi veli, joten en kyllä paljon taida luottaa siihen että mihin nää raskausoireet viittaa, tai on viittaamatta. :rolleyes:
 
Me halutaan tietää kumpi tulee, jotenkin tekee koko raskauden konkreettisemmaksi vaikkei se mitään muutakaan. Esikoinen on tyttö ja nyt on jotenkin tosi eri olo niin siksi mietin poikaa. Kumpikin on kyllä tervetullut ja mihen kanssa puhuttiin, että on ihan win-win tilanne, kun jos tulee tyttö niin sitten on ihanat siskokset tai jos tulee poika niin sit on yksi molempia. Eli kumpi vaan niin hyä lopputulos. :joyful:
 
Esikoisesta ei haluttu tietää, enkä voi sanoa että olokaan olisi paljastanut. Tästä toisestakaan ei haluta tietää. Kumpi vain on tervetullut :Heartred
 
Ei mitään aavistuksia, tyttöä ehkä vähän enemmän toivoisin, mutta oikeasti ei ole väliä.

Todennäköisesti kysytään sukupuolta ultrasta. Viimeksi todennäköinen tyttö myös oli tyttö. Ihan varmaksi ultrassa ei osannut sillon sanoa.
 
Pieni aavistus on, sillä viime raskaudessa olin tosi rauhallinen ja siitä syntyi poika. Nyt olen ollut tosi hermostunut ja mieskin pelkää [emoji23][emoji23] Tunne on tytöstä mutta kumpi vain on tervetullut :)
 
Me halutaan tietää kumpi tulee, jotenkin tekee koko raskauden konkreettisemmaksi vaikkei se mitään muutakaan. Esikoinen on tyttö ja nyt on jotenkin tosi eri olo niin siksi mietin poikaa. Kumpikin on kyllä tervetullut ja mihen kanssa puhuttiin, että on ihan win-win tilanne, kun jos tulee tyttö niin sitten on ihanat siskokset tai jos tulee poika niin sit on yksi molempia. Eli kumpi vaan niin hyä lopputulos. :joyful:

Mulla on ihan samat ajatukset, eli haluaisin tietää sukupuolen, niin tulisi raskaus vielä vähän konkreettisemmaksi :) Eipä se meilläkään hankintoihin tule vaikuttamaan, ja toivon, ettei sukulaisetkaan tunge meille mitään jättimäärää vaaleanpunaista, jos sattuu olemaan tyttö.
 
Esikoisesta saatiin tietää jo raskausaikana ja tyttö siis tuli! Tällä kertaa haluaisin pitää jännityksen loppuun asti, mutta mies haluaa ehkä tietää. Viimeksi oli hyvä, että selvitettiin kumpi tulossa koska mies kovin toivoi poikaa niin ehti sitten sulatella pettymystä. Tyttö on kyllä kiertänyt isin niin sormensa ympärille, että en usko että mies olisi pettynyt siinä vaiheessa kun vauvan näkee vaikka olisikin tyttö. Itse tykkään ajatuksena siskoksista :-) vielä en uskalla veikata kumpi olisi tulossa, mutta poikatoive nostaa päätään vähän kun tietää miten iloiseksi se miehen tekisi ja raskaus vaikuttaa aika erilaiselta tällä kertaa.

Olisi toki kätevä tietää kumpi tulossa, niin mekin voitais karsia vaatteita ja ostaa muutamia lisää jos on poika matkalla maailmaan. Tytöllä oli varsinkin 62-68 koossa tosi paljon newbien kukkia ja röyhelöitä. Pinkistä en pidä, joten sitä ei paljon ole ollut. Meillä tuohon 62 kokoon siirryttiin tosi nopeasti kun oli 4kg vauva, niin vaatteita sais olla jemmassa vähän enemmän kuin ne parit sukupuolineutraalit mitä tytöllä oli. Nykyään tytöllä paljon enemmön neutraaleja vaatteita, mutta mekkoja eksyy kyllä paljon kaappiin kun ne on kestovaippojen kanssa niin käteviä :-D
 
Olen 44- vuotias, odotan 6 lastani. Minulla on yksi poika, olen onnellinen että hän on terve. Koska hänellä on olisi ollut 50% mahdollisuus olla niin sairas että olisi menehtynyt siihen varhaislapsuudessa. Yhden sairaan pojan olen joutunut sen jälkeen synnyttämään raskauden puolivälissä. Sairauden olen nähnyt läheltä, koska siskon poikani kuoli siihen 7kk iässä. Aikuinen tyttäreni kuoli 2,5v. sitten 1-tyypin diabetekseen. Joten, sydämmestäni vain toivon että lapsi on terve, sukupuolella ei ole minkäänlaista väliä ❤ Lahjana sen otan vastaan ❤
 
Mulla on ollut jo vuosia olo, että jos tulen joskus raskaaksi niin saan villin poikalapsen :D nyt kun olen raskaana niin edelleen on ihan sellainen olo, että poika tulee. Kaikki nimet ja vaatteet ja lastenhuoneen sisustukset yms joita katon on jostain syystä poikien. Tuntuisi ihan hassulta jos ultrassa sanottaisiinkin että tyttö on tulossa :grin toisaalta tyttö olisi kyllä ihana :Heartred mutta ei ole väliä kumpi lopulta tulee :happy:
 
Mulla on vain vähän etovaa oloa ja samoin oli eka raskaudessa, joten siitä päättelen, että taas voisi olla poika kyseessä. Molemmat käy hyvin ja varmasti halutaan tietää etukäteen ☺ kyselin täällä sitä nipt-testiä kun olen itsekin jo 38v mutta siihen ei kuulemma pääse ellei löydy jotain viikolla 10+ otettavista verikokeista ja nt-ultrasta.
 
Mulla on aikaisemmin 2 tyttöä ja miehellä 3 poikaa. Toki perhettä tasapainottaisi 3. tyttö, ja tyttöä mieskin taitaa vähän toivoa.. Tyttöjä olen aikaisemmin saanut pukea röyhelöihin ja mekkoihin, ihanaahan se on. Tosin ajattelen niin, että pojan äitinä oppisin paljon uutta ja voisin kehittää itseäni..

Nykyisessä kasvattajan ammatissani minun tulee toimia sukupuolineutraalisti, tämä varmasti tullut myös jollain tapaa osaksi omia arvojani. Se kumpaa sukupuolta lapsi on, ei loppupeleissä merkitse paljon mitään. Jokaisella on samanlaiset mahdollisuudet toteuttaa itseään sellaisena kuin hän kokee olevansa. :)
 
Mulla on vain vähän etovaa oloa ja samoin oli eka raskaudessa, joten siitä päättelen, että taas voisi olla poika kyseessä. Molemmat käy hyvin ja varmasti halutaan tietää etukäteen ☺ kyselin täällä sitä nipt-testiä kun olen itsekin jo 38v mutta siihen ei kuulemma pääse ellei löydy jotain viikolla 10+ otettavista verikokeista ja nt-ultrasta.
Oletko harkinnut yksityiseltä otettuna? Testi kertoo sukupuolen lisäksi ne monet muutkin kromosomihäiriöt ja laajemmassa versiossa vielä enemmän, joten antaa kattavamman kuvan tilanteesta kuin vakiomuotoinen ultra+seerumiseula. Varsinkin kun ikää jo on (itse myös 38 ja ajatellut asiaa).
 
Takaisin
Top