Tyttö vai poika?

Hyvä kysymys Felicity... Meillä (muoks: minun) isän äiti oli kaksonen, muita kaksosia ei kuitenkaan ole tiedossa. Babyplan sivustolla sanotaan, että "Taipumus siihen, että nainen ovulaation aikana irrottaa kaksi munasolua yhden sijaan on erittäin perinnöllinen ominaisuus. Tämä ominaisuus periytyy tosin vain naisen puolelta, eli äidiltä tyttärelle." "Kaksosista erimunaisia on 70 %".
 
Muokattu viimeksi:
Eli äidin isän suvun kaksosilla ei olis merkitystä sillon. Meilläkään ei mun äidin puolella ole kaksosia. Isän puolelta mun täti ja setä on kaksoset.
 
Meillä äidin tädit on muistaakseni kaksosia, isän puolelta kylläkin. Enkä viitsi ainakaan vielä kysyä, kun ei tiedä raskaudesta mitään :D isoveljellä on kaksoset, hoidoilla kylläkin.
 
Meillä on mun isä ja täti kaksonen ja niitten vanhemmat sisarukset on myös kaksosia. Mumma sai siis kahdet kaksoset peräkkäin :eek: mut huojentava tietää ettei kaksosuus periydy tuolta isän puolelta :D
 
Mä en oikein tiedä kumpi täältä tulee, veikkaan kyllä että poika tulee mut oireet viittais osittain tyttöön tai ainakin tämä pahoinvointi. Kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan tulis poika ja mä kyllä toivon poikaa. Esikoinenkin kovasti haluaisi pikkuveljen. Senkin takia poikaa toivon koska haluan pitää ton mum tytön ihan mun ainoana prinsessana :oops::rolleyes:
 
Mullakin on kaksosia suvussa, sekä äidin että isän puolelta. Äiti luuli odottavansa kaksosia, kun minä olin tulossa. Ja tämä ei liity geeneihin ihan varsinaisesti, mutta jostakin syystä mun kavereina on aina ollut kaksosia laughing7

Mulla ei ole vielä tyttö- eikä poikaoloja. Ehkä olen niin varovainen, etten edes uskalla ajatella asiaa. Katsotaan nyt millaisia oireita alkaa ilmenemään! Anoppi ennusti viimeksi sormuksella, että tulisi tyttö. Ei uskonut, oli testattava toisenkin kerran, koska heidän sukuunsa ei kuulemma synny tyttöjä. Tyttö tuli. Anoppi saa ennustella sormuksella uudestaan jahka uskalletaan kertoa.

En tuota kiinalaista kalenteria enää muistanutkaan! Sen mukaan tulisi jälleen tyttö. Ei haittaa, mä "tiedän" nyt enemmän tytöistä ja vaatteitakin olisi valmiina vaikka kuinka paljon. Pojan tuloon täytyisi hetki totutella. Mutta sitten pääsisi ostamaan kaikkea uutta ihanaa :)
 
Kyllä kaksoisuus voi periytyä isänkin puolelta :wideyed: Mun serkulla ainakin kävi näin. Hänen äidin suvussa ei ole kaksosia, mutta isän suvussa on ja serkku sai kaksoset :confused:
 
Taipumus kahden munasolun irtoamiseen yhtäaikaa periytyy äidin puolelta -> seurauksena erimunaiset kaksoset. Tapahtuu myös ei-perinnöllisenä.

Identtiset kaksoset syntyvät kun hedelmöittynyt munasolu jakautuu, tämä on ns. mutaatio/sattuma eikä periydy.

Eli kaksoset voi saada vaikkei äidin puolelta olisi periytyvää. Pikaisella Pubmed-haulla ei löytynyt tutkimuksia aiheesta mutta oma käsitys on, että isän puolelta ei periydy.
 
Olis varmaan maailman loppu jos täältä tuliski kolmonen sekä nelonen :D Mutta vahvasti uskon että tuolla masussa on vaan yks tyyppi ja se on poika :)
 
Mä odotan esikoista, niin ei oo kyllä mitään kärryä siitä, mikä on tyttö-/poikaolo. Meillä on perheessä 3 pientä koiraa ja kissa, jotka on kaikki tyttöjä, joten sen puoleen ois kyllä ihan kiva saada poikalapsi, jotta mies pärjää tän akkavallan kanssa :wink
 
Taipumus kahden munasolun irtoamiseen yhtäaikaa periytyy äidin puolelta -> seurauksena erimunaiset kaksoset. Tapahtuu myös ei-perinnöllisenä.

Identtiset kaksoset syntyvät kun hedelmöittynyt munasolu jakautuu, tämä on ns. mutaatio/sattuma eikä periydy.

Eli kaksoset voi saada vaikkei äidin puolelta olisi periytyvää. Pikaisella Pubmed-haulla ei löytynyt tutkimuksia aiheesta mutta oma käsitys on, että isän puolelta ei periydy.


Mun äidin suvussa on paljon kaksosia ja synnyttipä pikkuserkkuni tässä 7 vuotta sitten luomu kolmoset. Siinä olikin tekemistä ja heille lapsiluku tuli kuulemma kerralla täyteen. Tässä on vielä sellanen hauska juttu ,että mun mieheni isä on kaksonen.
 
Sormustestin mukaan poika olis tulossa, mut saapahan nähdä :D
 
Kiinalainen kalenteri veikkaa meille poikaa, mun järkky pahoinvointi viittais ilmeisesti tyttöön :D mulla ei kauheasti ole oloja kumpaankaan suuntaan, mies oli nähnyt unta pojasta. Veikkaan että jalostuneita arvauksia saadaan lisää kunhan anopille kerrotaan!
 
Taipumus kahden munasolun irtoamiseen yhtäaikaa periytyy äidin puolelta -> seurauksena erimunaiset kaksoset. Tapahtuu myös ei-perinnöllisenä.

Identtiset kaksoset syntyvät kun hedelmöittynyt munasolu jakautuu, tämä on ns. mutaatio/sattuma eikä periydy.

Eli kaksoset voi saada vaikkei äidin puolelta olisi periytyvää. Pikaisella Pubmed-haulla ei löytynyt tutkimuksia aiheesta mutta oma käsitys on, että isän puolelta ei periydy.
IMG_5544.jpg
Enpä sit tiedä miten tää pitäis tulkita? Geeniperimä kulkeutuu myös miesten kautta? Kuitenkin vain äidin sukulinjaa pitkin?

Meillä kaksoisuutta on mun puolelta. Mun vanhemmilta se on mun isän puolelta. Eli jos me saadaan kaksoset, niin se on vaan sattumaa? Mahkut on päättyny mun isään? On nää outoja juttuja.
 
Se vissiin menee sillä lailla että se periytyy isältä tyttärelle mutta esim. Miehen kautta/takia ei voi kaksosia tulla näin mä sen ymmärtäisin. Tai annetaan joku kunnon esimerkki. Pekka on kaksonen veljensä kanssa ja saa lapsen minnan kanssa minnan suvussa ei ole kaksosia, joten he eivät voi saada kaksosia "perinnän kautta", he saavat tytön sitten tämä tyttö on vanhmpi saa lapsen hannun kanssa, hannulla ei ole suvussa kaksosia muutta tytön isällä on joten he voivat saada kaksoset "perinnän kautta"

Tajusko kukaan ? mä oon aina tosi huono selittää :D
 
Meillä on mun isä ja täti kaksonen ja niitten vanhemmat sisarukset on myös kaksosia. Mumma sai siis kahdet kaksoset peräkkäin :eek: mut huojentava tietää ettei kaksosuus periydy tuolta isän puolelta :D

Mun isomummo kans kahdet kaksoset peräkkäin.
 
2 poikaa jo on, ja arvelen tämänkin olevan poika :Heartred Vaikka kyllä niitä tyttöjen nimiäkin on tullut mietittyä :wink
 
Takaisin
Top