Mua ei raskausjutuissa mikään muu ärsytä niin paljon kuin "perinteiset tyttö tai poikaoireet". :) Ainoo mikä saa siis savun nousee korvista. "sul on paha olo, poika tulossa, pojista on aina paha olo" (ekassa raskaudessa oksensin yhteensä 3 kertaa, tässä 10 viikkoa aamusta iltaan...) "ihan on poikamaha" (molemmissa sama juttu ja tulossa toinen tyttö...Ja eipä vähän vissiin toi oma ruumiinrakennekin tohon vaikuta...)
Syön mikä sattuu maistumaan, onneks lähimpään mäkkiin on yli 40km, muuten olis varmaan alkuraskaudessa syönyt siellä usein roskaa. Ruokavaliossa muuttunut ainostaan se, et viini jäänyt pois :) en sitä kyl joka päivä ees juonut, mut tiettyyn ruokiin se kuuluu. Hedelmiä nyt syön muutenkin kilotolkulla.
Ainiin ärsyttää mua toinenkin juttu: se et jotkut yrittää sanella etukäteen, miten synnytys tulee tällä kertaa menemään. Jos joku viel sanoo, et koita vaan rentoutua siellä synnyttäessä, kyl luonto sen hoitaa, niin saataan vetää pataan.
(eka synnytys siis kiir. sektio, koska pysähtyi synnytys/supistusheikkous)
Sit synnytyksen jälkeen ärsyttää se perkeleen imetyksestä vouhkaaminen. Yhtäkkiä minun rintani on muidenkin asia, wtf? Eli onhan näitä muitakin, mitkä ärsyttää ku toi yks vaan. Onneks en nää muita ihmisiä kovin usein, ni ei tartte kuunnella turhia lätinöitä.
...paitsi et synnytyslaitoksella mies saa sanoa, et "hei kamoon, ethän ees osaa synnyttää, koitas nyt vähän paremmin".
(mihin ketjuun mä tän ees kirjotin?) :D