Tyttö-/poikaveikkauksia? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sirie

Jostain jotain jo tietävä
Heipsan! :)

Onko teillä jo tullut aavistuksia tulevan lapsen sukupuolesta? :) Tahdotteko ultrassa kuulla, kumpi on tulossa? :)

Itsellä on jotenkin sellanen kutina, et poika olis tulossa ja kyllä tuo meidän miespuolinenkin vähän poikaa aavistelee...toki saattaa johtua myös siitä, että työnimi on "Iivo/Iivoliini" (älkää kysykö ;D). Toki välillä tulee myös sellanen olo, että pikku prinsessa sielä mahassa kasvaa, mutta enimmäkseen odottelen tässä poikaa :)

Pari kertaa olen nähnyt unta että synnytän pojan ja miehelläkin oli heti aluksi sellainen intuitio että poika se olisi :) Rakenneultrassa kuukauden päästä ajateltiin kysellä sukupuolta <3

Meillä vauvan työnimi on appelsiini :D

En tiedä miksi, mutta minulla on ollut koko ajan kovin poikaolo, josta mies on tietysti innoissaan kun odottelee itselleen kalakaveria :) Naisena ehkä kuitenkin haaveilen tytöstä, mutta kumpi vain on oikein tervetullut!

Työnimenä meillä oli aluksi Rakkauden hedelmä, mutta nykyään sikiötä puhutellaan lähinnä vauvana.

Heh, mistähän tällainen poikaolo tulee, minullakin on sellainen. Ehkä se tosiaan johtuu tekonimestä. Meillä se on Kaarlebyy, koska sai alkunsa joululomalla Kokkolan-matkalla.

Haluaisin ainakin yhden tytön sekä pojan, eikä järjestyksellä ole väliä. Haluaisin kyllä hirveästi ostaa ihania tyttövauvojen vaatteita, mutta on vain sellainen olo, että niille ei tule tällä kertaa käyttöä. Äitini kertoi, että hänestäkin tuntuu vahvasti, että poika se on. Miestäni tällaiset intuitiiviset arvailut lähinnä naurattavat, ei suostu veikkaamaan.

Meillä myös mies toivoo poikaa, mutta itselläni kovat toiveet tytöstä ja tuntuu siltä, että kyllä sieltä voisi tyttö olla tulossa. Minulla ei siis ole tällaista poikaoloa, kun muilla.

Meillä ei ole ollut vauvalle mitään työnimeä. Olemme oikeat nimet päättäneet kummallekin sukupuolelle jo ja mies puhuttelee vauvaa mahdolliselle pojalle tulevalla nimellä. Itse aina vastaan vaan siihen, että ei tytölle voi sellaista nimeä antaa tai ettei tytön nimi voi olla "X". :)

En osaa sanoa mistä moinen poikaolo johtuu, mutta jotenkin pidän sitä kovin vahvana senkin vuoksi, että heti ovulaation jälkeen tiesin/tunsin olevani raskaana. Tosin en uskonut sen olevan totta ennenkuin näin plussatestin, mutta sen jälkeen kaikki oli hyvin selvää ja tämä poikaolokin tuli samantien.

Toivottavasti saamme vähän tarkemman tiedon sukupuolesta rakenneultrassa. Kävin meinaan nt-ultran jälkeen katsomassa vauvanvaatteita ja olin aikonut ostaa jotain joka sopisi kummallekin sukupuolelle, mutta valitettavasti en löytänyt mitään kivaa neutraaleista väreistä. Päätin sitten etten osta mitään ennenkuin tiedän kumpi on tulossa. Tai ostan jos sattuu jotain kivaa kohdalle, mutta tällä kauan odottamallani ostosreissulla ei mitään sopivaa sattunut kohdalle.

Minulla on ehkä aavistus, että poika olisi tulossa. Olen vähän lukenut netistä miten erilaiset oireet jakaantuu sukupuolten kesken (vaikka ei kai niissä loppujen lopuksi ole niinkään mitään logiikkaa) ja sillä olen päätellyt, että poika mahdollisesti tulossa. Minulle on ilmestynyt napaan saakka ylettyvä haalea, mutta kuitenkin havaittavissa oleva linea negra. Onko muilla vastaaavaa?

Työnimi meillä taitaa olla Jorma. Se lähti vähän vitsistä, kun mietittiin mikä laitetaan nimeksi ja ehdoteltiin miehen kanssa toisillemme kaikista hulluimpia vaihtoehtoja. Jossain vaiheessa mies vaan totesi, että sen nimeksi tulee Jorma riippumatta sukupuolesta :D !

Hehe. Mielläkin oli alun perin, kun ensimmäisen kerran alettiin lisääntymistä pohtia, vitsinimenä "Eedelmanin Samuli", siis niin, että etunimi on Eedelmanin, toinen nimi Samuli ja sitten meidän sukunimi. En muista mistä se tuli, mutta naurattaa se vieläkin. Onneksi ei sentään ole sellasta fiilistä tullu, että sisässäni kasvaisi Eedelmanin Samuli. :DD

Mulla on tommonen haalea viiva ollu navasta alaspäin aina. Olen sitä itse ihmetellyt ja miettinyt, mikä ihmeen sauma minussa on. Nyt näitä raskausjuttuja lukiessa selvisi nimikin. En tosin tiedä, miksi minulla oli jo ennestään. Nännit ovat sen sijaan nyt sitten alkaneet näyttää eriltä, väri on jotenkin enemmän lilahtava kuin ennen.

Enpä tiedä aavistuksista, mutta aavistuksen verran poikaa toivon. Tosin, siskon tyttöni olivat sanoneet viime viikonloppuna, että meille pitäisi tulla tyttö, koska toisen siskoni kaksi lasta ovat poikia ja syntyneet/syntyvät ennen tätä meidän pienokaista. Isännällä siis ennestään kaksi tyttöä, hän itse sanoo ettei sukupuolella ole väliä, mutta kyllähän tilalle perinteinen perijä pitäisi saada ;) (tämä nyt sitten pilke silmäkulmassa...) 

Minä näen vuorotellen unia että synnytän tytön tai pojan, eli niistäkään ei voi mitään sanoa. Varmaan ei malteta olla kysymättä rakenneultrassa, jos sukupuoli vaan näkyy... Niin, ja noihin työnimiin, meillä alkuun nimi oli Ysimillinen, johtuen siis varhaisultrassa saadusta pituudesta, nyttemmin nimi on muuttunut Monsteriksi, niin jännittävän näköisiä kuvia saatiin np-ultrasta! 

Kävin noin vuosi sitten ennustajalla (kyllä, älkää naurako :D). Tämä vanha, herttainen mummo on ennustanut monelle ystävälleni, ja monet asiat ovat käyneet toteen. Minulle mummeli ennusti muiden asioiden lisäksi, että ensimmäinen lapseni tulee olemaan tyttö. En tiedä, onko se alitajuista, mutta itselläni on ollut tunne nyt parisen viikkoa, että tyttö sieltä tulee. Mieheni on myös muutamaan kertaan arvellut, että sammekohan me tytön. Saa nyt nähdä, toisaalta kun vaihdoin työpaikkaa viime vuoden lopussa, läksiäiskahveillani eräs työkaverini ennusti minulle syntyväksi monta poikaa :) Tulipa sieltä kumpi tahansa, kovasti tulee olemaan rakastettu :) <3

Minullakin on tosiaan ollut, kuten aiemmin jo sanoin, sellainen olo, että olisi tyttö tulossa. Eilen mieskin sanoi, että vaikka hän kovasti toivoisi poikaa, hänestä tuntuu, että meille tulee tyttö. =)

Mistähän sen sitten huomaa? Muuttuukohan odottavan äidin käytös enemmän suuntaan tai toiseen, riippuen lapsen sukupuolesta? Hevosista olen huomannut, että yleensä orivarsan tullessa odottavasta tammasta tulee käytökseltään ehkä hieman aggressiivisempi sen ulkonäkö muuttuu hieman orimaisemmaksi, kun testosteronitaso lisääntyy. En silti tiedä, kuinka hyvin tuokaan oikeasti pitää paikkansa, mutta kyllä joitain muutoksia olen nähnyt ja hyvin olemme aina osuneet veikkauksissamme oikeaan jo ennen varsan syntymää.

Kiva saada myöhemmin tietää, osasiko mjt87:n ennustaja veikata/tietää oikein ja ovatko muut, jotka ovat tunteneet, kumpi on tulossa osuneet oikeaan!

Käytiin tossa 13+jotain viikoilla ultrassa ja se täti möläytti ihan tuosta noin vaan että "Juu se on poika!" katottiin miehen kanssa toisiimme suu auki että mitäh... kun ei edes tiedetty vielä halutaanko tietää sukupuolta ollenkaan.

Mutta onko se muka noilla viikoilla edes mahdollista vielä nähdä sitä?

No mä olin viidennellätoistaviikolla nyt ultrassa ja sanoi lääkäri, että ei voi vielä sanoa, liian pieni (vaikka siis ihan normaalisti kasvanut ja 8 cm päästä peppuun). Toisaalta jossain sanotaan, että viikosta 14 eteepäin sen saattaisi nähdä. Mut tää lääkäri kyllä oli sitä mieltä, ettei vielä voinut mitenkään.

Olen myös kuullut, että aikaisessa vaiheessa tehdyt diagnoosit voi hyvinkin osoittautua vääriksi. Tytön ja pojan värkit näyttää varhaisessa vaiheessa ihan samalta. Täällä on kiva video aiheesta. 

Minulla oli kahdessa aikaisemmassa raskaudessa tosi voimakkaana kaikki "poikaoireet",  se viiva navasta alaspäin oli super tumma,  tummat nännit, mieliteot ja kaikki olisi viitannut poikiin. Mutta minulla on kaksi tyttöä.. Mutta nyt.. minulla onkin erilaista. Ei ole viivoja ja muutoinkin nykyinen "oirekuva" viittaisi taas toiseen suuntaan, eli oltaisko me saamassa nyt se poika? :D Ei oteta selvää. :)

Odotan esikoistani ja kovasti toivon poikaa mutta minulla on tyttö-olo.. :D
Unia en ole vielä nähnyt mutta kun katson itteäni peilistä niin muka jo nyt näen vartaloni muodosta kumpi on tulossa.. ja viikkoja vasta 13+6 :D
Mies ei osaa vielä veikata kumpi on tulossa ja sanoo ettei niin väliäkään, kunhan olisi terve. Ja näinhän se on. Itselläni ei ole vaan koskaan ollut sitä toivomaani isoveljeä ja minulla on ainoastaan sisko, sen vuoksi olisi ihana saada poika <3

Talttahampaaksi on mieheni tulokkaan ristinyt :D

Meillä on molemmilla "poikaolo", mies varmaan haluaisikin poikaa enemmän vaikkei sitä suostu myöntämään. Miehen suvussa tehdään (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) ainoastaan poikia, on tehty jo monta sukupolvea. :) Lisäksi minun työpaikallani on vähän samanlainen perinne, työntekijöille tulee vaan "futaajia"..

Täällä on ihan tyttö-olo :) Mies kovasti toivoisi poikaa mutta joka väliin toteaa että taitaa se kuitenkin tyttö olla :D Nähtäväksi jää kumpi tulee syksyllä sulostuttamaan meidän arkea, kunhan terve olis ni kaikki olis hyvin, ei sillä sukupuolella ole niin väliä :)

Eli poikaolosta muuttunut tyttöoloksi ;) Syynä lähinnä tää hurja makeanhimo joka on iskenyt muutaman viikon sisällä ja jenkkikset joista jo valittelinkin toisessa ketjussa.

Takaisin