Tyttö - Poika veikkauksia ja uskomuksia

Itse en oikein tohon sykearvioon usko, enemmän varmaan ihan intuitioonkin [:D] Mulla ainakin Papun sykkeet niin neuvolassa kuin kotonakin on vaihdellut 120-180 välillä ihan vissiin riippuu miten vauhdikkaita voltteja vetelee. Tosin luulen että noissa korkeimmissa se mittari jotenkin mittaa ja sotkee meidän molempien sykkeitä. Useimmiten syke kuitenkin 140-150 paikkeilla ollut.
 
Tuonne Masukki-threadiin jo kerroinkin, että tänään neuvolassa mun ihana-terkkari kysyi haluanko tietää kumpaa hän "odottaa". Kertoi olevan vahva tunne että poika tulossa. Syke oli ekassa neuvolassa 177 ja nyt 155 [;)] Marraskuun lopulla rakenneultrassa selviää, kuten tiedetään fifty-sixty-mahdollisuus [:D]
 
Kopsasin tän tuolta heinäkuisten odottajien puolelta [:D] Me ei aiota ottaa selvää kumpi sieltä on tulossa, vasta sitten synnärillä ja kiva arvuutella näiden perusteella kumpi mahtais olla tulossa [:)]

Sukupuolesta:

1. Korkealla vai matalalla
Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.

2. Sydämensyke
Legendan mukaan yli 140 sykettä minutissa tarkoittaa tyttöä ja alle 140 poikaa.

3. Makea ja hapan
Himoitsetko jäätelöä joka päivittäin? Jotkut uskovat, että se tarkoittaa tyttölasta. Jos mielit taas kaikkea suolaista ja hapanta, tulossa on poika. Jos himoitset juustoa ja lihaa, kasvaa masussa poika, hedelmien himo tietää tyttöä.

4. Parillinen vai pariton
Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luuvt ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi.

5. Iho
Jos naamasi kukkii kuin kevätniitty, voit syyttää siitä tulevaa tyttö-vauvaa. Uskomuksen mukaan tyttö vie äidiltään kauneuden, joten siitä finnit. Poika saa äidin säärikarvat kasvamaan raskauden aikana nopeammin, tyttö ei karvoihin vaikuta. Poikavauva saa äidin käsien ihon myös kuivumaan, tyttö tekee ihosta pehmeämmän.

6. Sormustesti
Ota kihlasormuksesi (tai muu sormus) ja pujota se naruun. Roikota sormusta narussa vatsasi päällä. Jos sormus pyörii ympyrää voit odottaa poikavauvaa, edes-taas -liike ennustaa tyttövauvaa.

7. Pahoinvointi
Olitko todella pahoinvoiva ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tai oletko vielä? Merkit viittaavat tyttölapseen. Vähäinen tai olematon pahoinvointi viittaa taas poikaan

8. Jalat ja paino
Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa, samoin kuin isän lihominen raskauden aikana. Jos äidin ylimääräinen paino kertyy eteen, on odotettavissa poikavauva, painon kertyminen vyötärölle ja takapuoleen ennustaa tyttöä.

9. Rinnat
Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö. Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, kasvaa masussa tyttö.

10. Kiukku

Tyttö tekee äidistään kiukkuisemman, poikaa odottava pysyy tyynenä.

Omat: ekaan en voi vielä vastata mutta, 2. mukaan ois tulossa tyttö; syke oli reilu 150, 3. mukaan ois tulossa tyttö, 4. mukaan tulossa tyttö, 5. mukaan tulossa tyttö, 6. en oo kokeillut, vielä! 7. en osaa sanoa; edelleen pahoinvointiaaltoja, ei oksentelua kuitenkaan missään vaiheessa, 8. ei vielä voi sanoa, 9. mukaan tyttö, 10. mukaan poika [:D][:D][:D][:D][:D][:D] Hihii!
 
Mulla menisi noittein mukaan aika tasan kumpikin sukupuoli [:D] Lisäksi mulle on joskus nuorena tehty tuo sormustesti niin, että sormus pujotettiin ohueen lankaan, jota sitten hangattiin rannetta vasten (sillai ylös-alas liikkeellä, naru sähköistyy). Sitten sormus nostetaan ranteen verisuonien yläpuolella ja jos se kiertää ympyrää, tulee tyttö, jos taas menee eestaas niin poika.. Eli liike päinvastanen kuin tuossa... Tosin mun siskon kohdalla se ei pitänyt lainkaan paikkaansa, joten voisin kuvitella, et tuskin mäkään tulen saamaan kahta tyttöä ainakaan sen ennustuksen takia [:D]
 
 
noiden mukaan meille olis tytön tyllerö tulossa, mut jotkut kohdat oon kuullu just toisin päin, esim. toi pahinvointi, että poika oksettaa ja tyttö ei.. Mene ja tiedä.. [:)]
 
Ton mukaan melle olis tulossa poika 7 vastausta vs tyttö 2 vastausta, sormustestiä en oo tehny. Tosin ultrassa kätilö sanoi ettei mitään pojalle kuuluvaa haarovälissä näkynyt. Ei tietenkän todista etteikö siellä pikkuvehkeitä voisi olla...

Kaikki puhuu tyttö ja poikatuntemuksista... siis et äippä on tiennyti ihan alkuraskaudesta lähtien et kumpi sieltä tulee... Mä en ymmärrä yhtään mistä puhutaan. Musta tuntuu et mulla on potkiva vauva mahassa [;)]
 
Mulla ei oo myöskään mitä tyttö- tai poikatuntemusta. Muistan, et siskolla oli tosi vakaa tyttöodotus ja työnimikin oli tytön, mutta poikahan sieltä sitten putkahti. Oon kyllä huomannut, et mitä pidemmällä tää raskaus on niin sitä yhdentekevämpää se on, että kumpi sieltä on tulossa :)
 
Tuon mukaan tulis 50% ja sit tyttö toiset 50% [:D]
Mullakaan ei ole yhtään ollut tyttö tai poika oloa. ei siis minkäänlaistakaan aavistusta kumpiko sieltä voisi tulla.
Mutta se onneksi selviää huhtikuussa viimeistään [:)]
 
Mul on jotenkin ollu alusta asti tunne että poika tuolla masussa temmeltää. En tiiä miks, raskaus ollu aivan erilainen kuin mun poikien raskaudet mut silti tuntuu että poika siel köllii [:)] Tyttö on kovasti toiveissa, varsinkin mieheni toiveissa, mutta pääasia että on terve pieni pallero, sukupuolesta viis! [:D]

On noita silti kiva tehdä ja kattoo mitä merkit näyttää että kumpi ois tulossa [:D]
 
Heippa! Voiko muuten aivastelu olla merkki jommastakummasta?? Ei missään ainakaan mainita asiasta mutta kun minä aivanstelen joka päivä ainakin sen 20 krt tai jopa enemmänkin! [:D] Jos jollain asiasta jotain tietoa niin minulle voi vihjata! [8D]


 
Mä aivastelen, maha on "alhaalla" makkara ennemmin kuin pallo, pulssi on ollut jokakerta yli 150, naama kukkii, oon lihonu/turvonnu muutenkin, en oo pahoinvoinu, kauhia nälkä...Ja rakenneultran perusteella melko varmasti poika tulossa [:D]

Eli mun kohdalla nuo "vanhankansan arvailut" ei pidä paikkaan mihinkään suuntaan.
 
Oli IHAN pakko nostaa tämä ketju esiin, kun huhtivauvoja on alkanut putkahdella emoticon
jotta kuinka monen "tuntemukset" ja aavistukset ovat osuneet oikeaan...

 
Pakko myöntää, että mulla on noiden omien kuulemieni ja tuonne alkuun kirjoittelemieni mukaan kyllä mennyt just nappiin! :)
Sekä esikoisen kanssa että tässä raskaudessa (olettaen nyt, että lopputulos vastaa ultranneen kätilön veikkausta, ja oon kyllä intuitiivisesti sitä mieltä että ihan oikeassa on). :)
Tosin moni jutuista on ilmennyt vasta tässä vikalla kolmanneksella, että alkuraskauden veikkaukset oli vähän hataralla pohjalla. :)
 
Näin ekalla kolmanneksella unen, jossa sain pojan ja annoin sille nimeksi Hermanni emoticon
Itseasiassa siitä lähtien ajattelin odottavani poikaa, ja asia sai vahvistuksen ultrassa.
Eli kyllä intuitioon voi tietyssä määrin varmaan luottaa. Eri asia on, jos on kova halu saada nimenomaan jompikumpi, niin sitä saattaa päässään uskoakin että tyttö/poika on varmasti tulossa.
 
Joo-o. En osaa vieläkään veikata nuiden uskomusten perusteella kumpi meille ois tulossa..

Maha: Jokaikinen sanonu että poika tulossa. No, mut mun ja miehen mielestä kuitenkin erimallinen kun mitä pojista oli. Ja mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ni ei sen muodon perusteella oikein voi sanoa.

Sykkeet: Aina ennen ollut sykkeet 150+ mutta viime neuvolakäynnilla 130-140 välillä :D Että just joo.

Kauneus&terveys: Nyt just huomasin pienen pienen finnin leukaani tulleen, alkuraskaudessa naama kukki ku milläkin akneetikolla. Hiukset on hyvässä kunnossa nyt, alussa rasvottu hirmu nopeesti ja näytti kamalalta aina, tein mitä tein! Säärikarvat oon ajanu ehkä kaks kertaa tän raskauden aikana, ei ne vaan kasva ;) Kädet on kuivat jatkuvasti vaikka kuin rasvais!
Pojista ei ollut tällasia lantiokipuiluja, ei mitään! Mutta, onhan tämä jo kolmas lapsi ni luulis muutenkin lantion kipuilevan kun on monta kertaa kokenut raskauden ja luulen vaikuttavan myös sen näihin kun beibi on niin alhaalla painamassa.. Suonikohjuja tullut ihan todella monta, pelottaa jo valmiiks minkänäköset mun jalat on kesällä. Toivottavasti ei kaikki jäis ainakaan pohkeisiin!!! Pahoinvointia oli alussa, keskellä ja nykyään tulee pahoinvointiaaltoja silloin tällöin. Pojista oli vaan alussa vähän etovaa oloa. Väsymys on ollut tässä raskaudessa aivan hirmunen!


Himot: Nyt oon alkanu himoita jätskiä ihan kauheesti, nimittäin Bravon suklaa-banaania, mikä on aina ollut mun lempparijäde mut oon löytänyt sen nyt uudestaan ja syön sitä litran kerralla :D Yhessä vaiheessa oli sipsit, mikä on ollut vuosia mun pahe. Nykyään kerran viikossa sipsipäivä ja riittää vallan mainiosti! Hedelmiä olen kans alkanut popsia nyt vasta.

Linea negra: Pojista oli ihan selkeet viivat, ohuet kuitenkin ja muistelisin että ihan palleaan asti, tästä hyvin vaalea ja ohut napaan asti. Karvoja mahassa sitäkin enemmän, about sentin pitusia vaaleita kauttaaltaan mahan peitteenä ja ne on ihan pystyssä :D

Odotan jännityksellä kumpi sieltä maailmaan sitten putkahtaa.. :)



 
Takaisin
Top