Tyttö - Poika veikkauksia ja uskomuksia

IhaNainen

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mulla on alkanut pikkuhiljaa askarruttamaan... Meillä ei "haluta" [;)] tietää sukupuolta etukäteen. Spekulointi olisi kuitenkin kivaa...
Naama kukkii, mutta ei pahoinvointia. Anoppikokelas sanoi että ellei ole pahoinvointia niin tulee poika, hänellä itsellään kuitenkaan ei ole yhtään tyttöä. Samoin äitini sanoi että hänellä on minusta ollut pahoinvointia, tosin ei mitään pahaa sellaista, ja veljestäni ei. Eli nämä tukevat toisiaan tavallaan tukevat toisiaan.
Itsellä taas naama on ajoittain todella hirveällä "kukkaniityllä", siis sellaisia finnejä ettei ikinä. Jostain olen kuullut sellaisen että "poika vie terveyden, tyttö kauneuden". Muutamilta palstoiltakin tähä tuli kyllä vahvistusta omien kokemusten puitteissa. Mitenkähän mahtaa olla...
Ai niin ja joskus olen kuullut että siitä tummasta viivasta, sen pituudesta jne voisi myös jotain päätellä, tai vatsan mallista. Vatsan malliin en usko kun siitä ainakin äidilläni on molemmista ollut ihan samanmoinen masu.
Sykkeistäkin on jossain ollut jotain mutta se taitaa olla ihan yhtä epäluotettava kuin kaikki muutkin [:D]

Mitä mietteitä teillä muilla?

Siis ihan samahan se kumpi tulee, varsinkin kun on ensimmäinen. Pääasia että on terve! Toisaalta niitä pieniä ripmsuhepeneitä olis niiin ihanaa pukea.....
 
mun kummitäti kertoi viikonloppuna, että odottaessaan kolmatta poikaa pahoinvointia oli vain ällötyksen verran..
oksentaa ei tarvinnut.

naapurin nainen taas kertoi myös viikonloppuna, että odottaessaan tyttöä oireet olivat samat kuin tädilläni.

Ite en kyllä oikeen usko noihin :)
 
Mies tekee tyttöä ja mulla on koko ajan ollut vahva tunne että poika tulee. No, fifty-sixty ja molempi parempi, yhtä toivottu [:)]
 
Hauska nähdä mikä sieltä sitten lopulta tulee [;)]
Itsellä ei ole ollut pahoinvointia, eikä ainuttakaan hormonifinniä naamassa koko tän raskauden aikana. Ainoastaan satunnaisia pieniä näppylöitä mitä nyt tällaisella vähän sekaihoisella aina silloin tällöin tulee muutenkin.

Tyttöä me silti ollaan kovasti saamassa, molemmilla on sellanen tunne, vaikka poikakin on erittäin tervetullut.
Mun äitikin sano että siitä tuntuu että se on tyttö ja mun äiti näkee enneunia ja on muutenkin vahvasti intuitiivinen, niin luulisin aika varmasti siltäkin pohjalta et tyttö tulee. [:D]
 
Löin eilen lapsen isän kanssa vetoa siitä kumpi tulee, tyttö vai poika. Olen itse ollut koko ajan pojan kannalla ja niin varma siitä, etten edes viitsi tehdä mitään tyttömäisiä vaatteita [:D]
 
Isäntä on jostain syystä sitä mieltä, että tyttö on tulossa. Mut oikeesti... ihan sama. Pääasia, että on terve! Odotettu ja rakas olipa kumpi tahansa.
 
Tällä hetkellä tulokkaan kaikki serkut ovat poikia, joten luulenpa, että joka suunnalla toivotaan nyt tyttöä :) Kovasti toivoisin, että tämä olisi tyttö, mutta ei sillä kuulemma ole sitten mitään väliä, kun se syntyy, että kumpaa sukupuolta on.

Mä oisin kysynyt sukupuolta rakenneultrassa, mutta mies ei halua tietää. Eli sen näkee sitten huhtikuussa :)

Eilen ainakin neuvolassa kuunneltiin sydänäänet, ja kyllä olin taas ihan liikuttunut koko illan! Nyt pitää kuitenkin kiiruhtaa tenttiin.. :/
 
Meille ei ole väliä kumpi sieltä tulee, mutta kaikki ystävät ja sukulaiset ovat vahvasti sitä mieltä että tyttö.
Rakenneultrassa se nyt meille selviää.. toki en vielä ole aivan varma haluanko tietää [:)]
 
Mun veikkaus tytöstä perustuu ihan puhtaasti intuitioon. Ekassa raskaudessa olin koko ajan ihan vakuttunut, että poika on tulossa ja oikeassa olin. Tää toinen raskaus on sen verran eronnut oireiltaan ekasta, että siksi on tyttöfiilis. Plus se intuitio. [:)]

Ekassa raskaudessa ei haluttu tietää, että kumpi on tulossa, ja sitä olikin ihan huippua arvailla ja fiilistellä ihan loppuun saakka. Tällä kertaa saatetaan ehkä kysyä (tässä on aikaa vielä miettiä tätä), mutta JOS kysytään, niin ei kyllä kerrota kenellekään muulle - pidetään edes muille yllätyksenä. Plus että vihaan sitä "tyttöjen vaate, poikien vaate" -ajattelua, joten en halua että läheiset alkaa etukäteen jo ostelemaan pieniä vaaleanpunaisia röyhelöpöksyjä tms... [:-]

Näistä uskomuksista on kanssa hauska päätellä jotain. Muutamia täällä onkin jo mainittu, mutta laittelempa tähän semmosia mitä itse oon kuullut. Kannattaa huomioida, että osa on ihan päinvastaisia uskomuksia esim. Länsi-Suomessa kuin Itä-Suomessa, tai pohjois/eteläakselilla. Hauskojahan ne silti on! [:D]

* Tyttö vie äidin kauneuden, poika terveyden. Ts. tyttöä odottaessa tulisi finnejä tai turpoisi kasvoistakin (sitten vikalla kolmanneksella), pojan kanssa on enemmän/pidempään pahoinvointia. Poikaa odottaessa kynnet, iho ja hiukset kukoistaa ja on muutenkin hehkeä, mutta vaivoja olisi enemmän. (Oma kokemus: esikoisen kanssa järkyttävä, pitkään kestänyt pahoinvointi, mutta hehkuin koko raskauden muutoin, eikä kyllä edes närästys vaivannut.)

* Tyttövatsa on leveä ja alhaalla ("poikittaismakkara"), poikavatsa ylempänä oleva pallo, joka ei näy takaapäin katsottuna sivuilla. (oma kokemus: Itselläni oli hyvin alhaalla oleva, "kapea" pallo poikaa odottaessa, eikä takaapäin ois arvannut vikoilla viikoillakaan mitään! Ihmiset sanoivat 50/50% tyttövatsaksi/poikavatsaksi...Että huuhaata täysin, vatsan muoto on tasan tarkkaan omasta anatomiasta riippuva.)

* Linea negra: valkoihoisella naisella navan kohdalla "koukun" tekevä linea negra korreloi 75%sesti pojan kanssa (tämä on itseasiassa yhden kätilön tekemä "maallikkotutkimus" ihan omana hupinaan - ei tieteellisesti todistettu, mutta joku on kerännyt jonkinlaista tietoa. Itselläni tuli oikein selvä "poikaviiva" viime raskaudessa, mutta vasta puolenvälin jälkeen. Se jatkui palleaan asti ja tosiaan teki navan kiertävän koukun.) Laitoin siksi tuon valkoihoisen naisen tuohon, koska tummahipiäisillä ja muutenkin enemmän pigementtiä ihossaan omaavilla taipumus linea negraan on ylipäänsä paljon suurempi. Valkoihoisista todellakaan jokainen ei edes tuota viivaa saa, olipa tulossa tyttö tai poika.

* Vauvan syke: alle 145 poika, yli 145 tyttö. Minun neuvolantäti sanoi tämän "huhun" pitävän yllättävän hyvin paikkaansa, mutta TIETYSTI poikkeuksia on. Eli selkeä korrelointi asiassa on, mutta ei silti mikään luotettava sääntö. Esikoisen syke pomppi tuossa molemmin puolin, mutta oli ehkä aavistuksen useammin alle 145, joten arvuuttelua sekin. [:D]


Ominaista näille uskomuksille on se, että monet näkyy tai ilmaantuu vasta vikalla kolmanneksella. Mutta näiden pohjalta oon arvannut ihan oikein siis omani ja kahden kaverini vauvat. Toinen oli pari viikkoa ennen synnytystä niin finneillä ja turvoksissa joka paikasta (etenkin kannattaa muuten kiinnittää huomiota suuhun ja huuliin!), että sanoin sieltä olevan tytön tulossa, ei voi olla poika. Ja näin meni. Toisella kaverilla on laskettu aika kolmen päivän päästä ja se taas on niin selkeästi pojan odottaja - ja arvasin oikein (olivat siis jo ottaneet selvän, mutta halusin arvata ennekun kertoo mulle). [:)]

Nyt ei heti tuu muita mieleen. Ja tosiaan, nää on vaan tämmösiä mihin itse oon törmännyt. Huomasin myös sen, että mun siskolla oli tosi paljon samanlaisuutta poikaa odottaessaan kun mulla viime raskaudessa. Sillä esim. ei tullut tytöstä linea negraa mutta pojasta tuli (ollaan molemmat tyypillisiä skandinaaviblondeja). Ja pojasta oli enemmän pahoinvointiakin. Siitäkin vähän päättelin, että mahtaisin itsekin silloin olla poikaa odottamassa. TOSI huipputieteellistä siis! [:)]

Pakko vielä sanoa, että jos ette oo ihan vielä varmoja, että kysyiskö vai eikö kysyis rakenneultrassa, niin haluisin kyllä rohkaista siihen, että arvuuttelee itsekseen ja kuuntelee kroppaansa. Se oli oikeasti tosi ihanaa. [:D] Ja saahan sen selville sitten vielä myöhemminkin vielä ennen synnytystä jos kuitenkin muuttaa mielensä - senkus menee vaan ultraan!
Mutta ymmärrän myös, että jotkut haluaa saada sen tiedon etukäteen, jos ja kun kerran on mahdollisuus. Mikäs siinä! [:)] Ja tosiaan saatetaan itsekin tällä kertaa asia kysyä, ehkä, ei vielä olla päätetty. [8D]
 
Mulla tyttöhalu ja -olo. Työnimikin on tytön. Raskaus on ollu tähän asti ihan samanlainen kun esikoista odotellessa. Mies toivoo toista poikaa. Aluksi olin itsekkin sitä mieltä että veljekset olis kiva, mutta nyt mieli muuttunu että kyllä mä sen tytön haluan. Halutaan molemmat tietää sukupuoli rakenneultrassa, niinku esikoisenki kohdalla ja sillon mun poika veikkaus piti paikkansa.

Hanimami81 + Eevi 14+0
 
Meillä mies tahtoisi kovasti tyttöä, vaikkei sitä ääneen ole sanonutkaan, eli mä luulen että poika tulee kun oon aina ollut tosi huono miellyttää muita edes vahingossa =D

itelleni on ihan se ja sama kumpi sieltä tulee. sukupuolen tahdon tietää etukäteen, mies ei.
 
Minä toivon tyttöä, mies poikaa. Kato saa hirvimetille kaverin sitten [;)]
Sama se loppujen lopuksi kumpi tulee, kunhan tulee ja terveenä. Nimet molemmille puolille valmiina ja eikä jää ensimmäiseksi lapseksi, että on tuota toista sitten aikaa yrittää, jos vaan luoja suo sen meille.

Otetaan selvää kumpi tulee, minä taas nimenomaan haluan tietää jotta saan herkistellä ja ostella vaaleenpunasta tai vaaleensinistä.[:)]

Ja noista oireista, kuulin myös että jos tekee mieli makeaa niin tyttö tulee ja jos kirpeää niin poika. Entäs sitten kun tekee mieli molempia?[:D]
No mä en hirveästi välitä makeasta, joten mulle on ollu aika kauhu paikka että yhtäkkiä alkanut tehä mieli jotain makeeta ja kerran nyt raskausaikana vetäsin kolmessa päivässä melkeen 400g karkkia. Ja normaalikarkki määrä mulla on ehkä 5 karkkia/kk. Makeaa kyllä tehnyt mieli, vaan onhan se sitä suolastakin. Välistä kirpeetä.
No joulukuussa toivottavasti selviää kumpi on tulossa.[:)]
 
Mä löysin tämmösen kiinalaisen kalenterin lapsen tulevasta sukupuolesta [:)]
 
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
 
täällä on ihan tyttöolo [:)] Mu ihan samahan se on, kumpi tulee, mut tuntuu vaan että se on tyttö. Nimetkin on jo tytölle valmiina, pojalle myös mietitty mut selkeesti hankalampi [;)]

Vaikka kävin ton kiinalaisen raskauslaskurin kattomas ja sen mukaan olis poika tulossa, niin silti vaan on tyttöolo, en tiiä mistä se johtuu mut koko ajan on ollu..
Mies kyllä toivoisi poikaa, jotta pääsisi sit opettamaan krossimopoilut ja moottorikelkkailut ja auton rassaamiset ymym [:D] mut lohduttelin häntä, että voit sinä tytönkin opettaa jos haluat ja jos lasta sattuu kiinnostamaan [:)]
 
Jolane:
mulla on kaveripiirissä tosi paljon raskaanaolevia, tai vasta vauvan saaneita, ja niin hauska kun tuo kiinalainen kalenteri onkin, niin oisko yhdellä tai kahdella sattunut oikein se tulos. [:D] Itsellenikin povasi tyttöä sillon, mutta sehän meni ihan pieleen.

Kyllä se oma intuitio on kuitenkin luotettavampi, jos nyt kumpikaan näistä keinoista varsinaisesti luotettava on. [;)]
 
Taiteilijapiireissähän on jo käsite "tyttölapsi jos isä on taiteilija". Uskomuksen alkuperä lienee Aino ja Jean Sibeliuksen kuusi tytärtä, kun taiteilijaisät kuulemma siittävät tyttölapsia. Kätilö kertoi viime kesänä baariseurueessa myös opiskeluaikojensa tutkimustiedosta (ei tosin siteerannut lähdeteosta heh) että monta päivää sukukalleuksissa lähtölaskentaa odottaneet siittiöt tekevät poikia, kun taas hedelmöittäneessä yhdynnässä tuoreempi lataus ja/tai naisen orgasmi ennen miestä tuottaisi tyttöjä.

Eiköhän näitä kansantaruja ole lukemattomia, sekä vanhoja että uudempia [:D]
 
Oon itsekin pähkäillyt tätä asiaa ja utelias kun olen, niin haluan ehdottomasti tietää sukupuolet etukäteen. Ja itselleni se tieto tekee tämän raskaudenkin jotenkin konkreettisemmaksi.
Finnejä on tullut muutamia naamaan (normaalisti niitä ei juuri ole) ja oksennellutkin olen, joten sen suhteen on vaikea arvailla, että mitä sieltä on tulossa. Itsellä on olo, että tulee sekä tyttö että poika, mutta saattaa olla, että se "olo" johtuu vain siitä toiveesta, että tulisi molemmat sukupuolet kerralla, kun ensimmäisiä odotan. [:)] Mies kyllä toivoo poikia, mutta tulee mitä tulee, niin tervetulleita ovat. Kunhan olisivat terveitä.
 
Olen kyllä kuullut sellaisenkin että tosirakastajat tekee vai tyttöjä [:)] Tuo nyt ehkä on hyvinkin hatara ohjenuora arvontaan, eikö se aina ole niin että tosirakastaja eikö?
 
Jos syke-ennuste pitää paikkaansa ni meille tulee tyttö.[:D]
Tänään kuunneltiin neuvolassa sydänääniä ja oliko syke 153 vai 157, mies muisteli korkeempaa.. Mut oispa.[:)]
 
Mulla on jotenki poika-olo..En tiiä miks. Näistä finneistä ja huonokuntosista hiuksista päätellen vois vaikka tyttö ollakin kun vertaa poikien raskausvaivoihin mutta silti on tunne että kulkuset sinne kasvaa[:D] Tyttö tosin ois tänne suunnalle enemmän kuin tervetullut mutta kyllä me poikakin erittäin mielellään otetaan vastaan [:D] Mieheltä kysyin pari päivää sitten että halutaanko tietää etukäteen kumpi tulee ni vastaus oli vaan et ei, ei kuulemma mitään järkee [:)] Jännitys loppuun asti!!
 
Takaisin
Top