Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bobcat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En kyl uskaltais riskeerata voiteissa. Ja onhan maha paljon lähempänä istukkaa kuin kasvot?

Ei sillä etäisyydellä ole väliä. Jos ne imeytyy niin imeytyy verenkiertoon ja kiertää sitä kautta istukkaan. Mä uskaltaisin kyllä käyttää, kun niitä ei erikseen kielletä. Noista ihonhoitotuotteista sanotaan just, että ihon läpi imeytyvät määrät on pieniä, joten esim. salisyylihappo kasvovoiteessa on ihan ok, kun sitä ei käytetä laajoille ihoalueille.

Kosmetiikkatuotteet ei saa imeytyä iholta verinahkaan asti, jolloin osa aineosista joutuisi verenkierron mukaan. Tuo mannikkan linkki on todella hyvä teksti kyseisestä aiheesta.
Ihan huoletta voitte käyttää bio oilia raskausarpien välttämiseksi. :)

https://incimix.wordpress.com/2014/01/07/ihoon-imeytymisen-ihmeellisyys/

Tossa on aika hyvin kerrottu kosmetiikan imeytymisestä (imeytymättömyydestä) ihon läpi. :)
Tuon lukemisen jälkeen kyllä aika paljon hämmästyttää ja huvittaa terveydenhoitajani kommentti kasvovoiteen A-vitamiinista :D. Mutta hän ei olekaan farmaseutti, ja onhan monissa muissakin asioissa tullut esiin terveydenhoitajien omat henl.koht. näkemyserot siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei...

Lisään vielä tähän raskausarpi-keskusteluun sen verran, että ne arvet tulee nimenomaa ihon alla oleviin kudoksiin, minne mikään rasva ei pääse imeytymään/vaikuttamaan. Eli niitä arpia kyllä tulee jos on tullakseen rasvauksesta huolimatta. Ennemmin kannattaa kiinnittää huomiota omaan neste tasapainoon ja hyviin rasvoihin ruokavaliossa, niillä voi vaikuttaa _vähän_ siihen kudoksen elastisuuteen :)
Itse oon nyt molemmissa raskauksissa käyttänyt BioOilia ihan vaan jo sen takia, että iho ei kutise ja tähän asti oon selvinnyt ilman raskausarpiakin :) Tosin esikoisen aikaan mulla haaleita arpia tuli tisseihin vasta sitten, kun maito nousi synnytyksen jälkeen :D

Omasta kokemuksesta haluan kertoa, että ne raskausarvet voivat myös tulla vasta synnytyksen jälkeenkin. Tasan kolme viikkoa esikoisen synnytyksestä ja navan molemmin puolin tuli noin 3cm pitkiä arpia muutamia. Johtui vatsan nopeasti palautumisesta. Raskauden aikana ei siis tullut yhtään arpea vatsaan. Hoidin vatsan ihoa bepanthenin raskausarpia ehkäisevällä voiteella odotusajan, oli juuri tullut silloin 2014 markkinoille.

Mulle ainakin tuli ekassa raskaudessa arpia jolloin en rasvannut ollenkaan. Tokassa niitä tuli vain rintoihin maidonnousun jälkeen, unohdin siis rasvata rinnat!
Nyt ei mitään merkkiä arvista ja rasvaan joka päivä. Uskon että sen täytyy imeytyä ;) Tosin voihan se olla että kun iho on jo kertaalleen/kahdesti venynyt niin se vaan kestää nyt enempi venytystä :P Aika näyttää!

Mulle ainakin tuli ekassa raskaudessa arpia jolloin en rasvannut ollenkaan. Tokassa niitä tuli vain rintoihin maidonnousun jälkeen, unohdin siis rasvata rinnat!
Nyt ei mitään merkkiä arvista ja rasvaan joka päivä. Uskon että sen täytyy imeytyä ;) Tosin voihan se olla että kun iho on jo kertaalleen/kahdesti venynyt niin se vaan kestää nyt enempi venytystä :P Aika näyttää!
Kannattaa lukea tuo ylempänä oleva incimixin juttu ;)

Hei itselle olisi helpompi turista tuolla facebookin puolella, mutten ole löytänyt yhtäkään ryhmään. Varmaankin salaisia. Haluiskohan joku ihana laittaa mulle kutsun sähköpostiin yms?

Hei itselle olisi helpompi turista tuolla facebookin puolella, mutten ole löytänyt yhtäkään ryhmään. Varmaankin salaisia. Haluiskohan joku ihana laittaa mulle kutsun sähköpostiin yms?

Täällä on sekä kysely, että faceryhmien mainostaminen kielletty. Ylimpänä keskusteluissa omassa sarakkeessaan on tämän foorumin säännöt :)

Onko teiltä muilta katottu kohdunsuun tilannetta kuinka monesti nyt raskauden aikana? Ja millon viimeksi? Mua vähä hirvittää, ku multa ei oo alkuraskaudenultran jälkeen katottu ollenkaan. Mitäs jos sielä on paikat pehmentyny ja lyhentyny liikaa...

Mulla katsottiin ensimmäisen kerran tilanne lääkärineuvolassa rv 28+0 :)

Määki luulin, että sielä ois katottu varsinki ku sanoin vihlaisuista kohdunsuulla. Mutta se lääkäri vaan sano, että turhaan sörkkii jos ei oo ollu kipeitä supistuksiakaan. Jännä vaan ku 2 vuotta sitte kyllä katottiin lääkärineuvolassaki ja niitä oli pari kertaa ollu näihin viikkoihin mennessä jo. No, kaippa se on eri asia näin toisen lapsen kohdalla

Mulla katsottiin harjoitussupistusten takia olisko ollut viikolla 24, seuraavalla viikolla lääkärineuvolassa ei katsottu. En tiedä olisko katsottu, jos ei viikkoa aijemmin olis erillistä käyntiä sitä varten ollut.

Multakaan ei oo katottu rv10 lääkärineuvolan jälkeen ja ihan hyvä niin. Se kopelointi voi provosoida paikkoja ja siksi sitä ei tehdä usein. Mulla oli esikoisesta sukkapuikkokipuja jo näillä viikoilla, silti neuvolassa rv38 oli paikat vasta pehmenny ja sormelle auki :)

Tosiaan lääkäristäkin kiinni että miten herkästi lähtee katsomaan ja niin kuin Mariianen laittoi niin parempi mitä vähemmän ärsytetään :) Mulla kohdunsuu pehmentynyt, mutta kiinni. Mikä ihan normaalia uudelleensynnyttäjälle.

Olisi mielenkiintoista tietää, että hikkaileeko teidän vaavit masussa kuinka usein.. :) ? Olen nyt rv:lla 30+3 ja mun masussa tykyttää tosi monta kertaa päivässä, joten hikka tuntuu pientä vaivaavan melko usein...

Takaisin