Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bobcat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Näin se näyttää olevan. Tässä lainaus sivuilta: "Mitä aiemmin rekisteröit tietosi, sitä aiemmin saat myös kupongin, aikaisintaan kuitenkin 8 viikkoa ennen laskettua aikaasi."

Tyhmä kysymys, mutta en tiedä kuuluuko kuitenkaan tänne..mitä teillä on aika-asetuksissa? Kun kirjoitin yöllä poksis! ketjuun klo 00.03 niin tämä näyttää mun kirjoittaneen klo 23.03. Mitä sinne pitää siis laittaa että aika on oikein?

Tyhmä kysymys, mutta en tiedä kuuluuko kuitenkaan tänne..mitä teillä on aika-asetuksissa? Kun kirjoitin yöllä poksis! ketjuun klo 00.03 niin tämä näyttää mun kirjoittaneen klo 23.03. Mitä sinne pitää siis laittaa että aika on oikein?
Aikavyöhykkeenä tulisi olla +2tuntia niin antaa Suomen ajan.

Kerran yössä oon käyny vessassa jo melko alusta asti, sama tahti näyttää jatkuvan. Jos on univaikeuksia, sitten saatan käydä pari kolme kertaa, lähinnä koska pienikin pissahätä tuntuu häiritsevän nukahtamista. Mutta yli yhtä kertaa en tosiaan hätään ole herännyt, ja sen kerrankin varmaan lähinnä koska tuntuu että juon ihan sairaasti koko ajan! Kun vaan janottaa koko ajan niin paljon. Minimissään 2,5-3 litraa vettä menee päivässä.

Hyvä juttu! :) Laitoin nimittäin 8l valmistumaan ja rupesin sitte vasta miettimään uskallanko ite juoda sitä. :grin

Oikein valmistettuna voi toki juoda, eihän siinä juurikaan ole alkoholia. :) kotikalja on myös ok. Sit jos sima alkas maistuu enemmin kiljulle ni jättäsin välistä :D ainakin miun äiti on onnistunu useemminki tekee "vähän" ylikäynyttä simaa..

Soitin eilen paniikissa äidille että saanko juoda simaa ja lupa tuli se kyl viel sano ette ennemmin sen sokerin takia jättäisi juomatta kun alkoholin :D

Oletteko käyttäneet Bio Oilia, jota monet tuntuvat käyttävän raskausarpien ehkäisemiseksi? Itselleni ostin pullon viikko sitten, jos sillä voisi asiaan vaikuttaa, vaikka (uusia) arpia ole ainakaan vielä ilman tuotakaan tullut. Kotona vasta tajusin vilkaista tuoteselostetta, ja siellä kerrotaan tuotteen sisältävän A-vitamiinia. Heti ensimmäisellä kerralla neuvolassa käskettiin kuitenkin tarkistamaan kasvovoide, ettei se sisältäisi A-vitamiinia ja vaihtamaan tuote, mkäli sisältää. Eli pitäisikö Bio Oilin käyttö nyt sitten kuitenkin lopettaa? Bio Oilin pakkausselosteessa kyllä neuvotaan, että öljyä kannattaa käyttää 2. raskauskolmanneksesta lähtien... Onko muille kommentoitu voiteiden A-vitamiinista?

Mä oon käyttänyt, ekassa säännöllisesti, tässä tokassa sillon kun muistaa... Mä en oo kuullutkaan tosta A-vitamiinistao_O paitsi siis tietysti ettei vitamiinit sitä sisällä. Muakin kiinnostas kyllä tietää...

Luulisin et ihosta ei ihan hirveästi imeydy.. Ja paljon vähemmin imeytyy mahasta kuin naamasta. Uskaltaisin käyttää tota Bio Oilia, jos kerta pakkausselosteessakin sallitaan käyttö raskaana :)

Mä käytän kans kaikenlaisia voiteita ja öljyjä enkä koskaan missään raskauksissa ole tarkistanut, onko niissä a- vitamiinia.... O_O neuvolassa ei ole mitään mainittu eikä missään raskausoppaissa

Teratologisen tietopalvelun sivuilla ei ainakaan mainita mitään A-vitamiinipitoisista ihovoiteista.. Itseruskettavat ja aurinkorasvat sensijaan mainitaan.

"Itseruskettavia ihovoiteita voi halutessa käyttää pienille alueille (esim. kasvoille), mutta laajojen alueiden toistuvaa käsittelyä on syytä välttää.
Aurinkovoiteita voi käyttää raskauden aikana. Tuotteista kannattaa ensisijaisesti valita fysikaalisia suojia, kuten titaanidioksidia sisältäviä tuotteita. Nämä ovat yleensä lapsille tarkoitettuja vaihtoehtoja. Fysikaalisia suojia sisältävät tuotteet ovat todennäköisesti paremmin testattuja ja kemiallisia suoja-aineita on vähemmän. Vaatteilla suojautuminen on tärkeää."

Kiitos Mannikalle selvittelystä ja muillekin kommenteista. Itsekään en nopealla surffaamisella löytänyt mitään mainintaa voiteiden A-vitamiinista. Hyvä huomio sekin, että kasvoista varmaan imeytyy helpommin kuin paksun vatsanahkan läpi. :) Ja voisi kuvitella, että apteekissakin myytävässä tuotteessa olisi ohje raskauden aikaisesta käytöstä kohdallaan.

Takaisin