Tyhmät kysymykset jotka olet halunnut kysyä, mutta et ole kehdannut

Seppo110

Satasella mukana keskusteluissa
Tyhmiä kysymyksiähän ei ole olemassa,mutta joskus ne vaan tuntuu tyhmiltä omassa päässä.
 
Jostaki puolella korvalla oon kuullu että kätilöt ei kerro montako tikkiä ne ompelee jos niitä on yli 5. Onko muille sanottu kuinka monta on tullu?
 
Mä olen kuule monet kerrat miettinyt, että montako niitä oli :D Kätilö vain sanoi "pieniä nirhaumia, muutama tikki" :D
 
Mä kysyin, montako tikkiä tuli ja vastaus oli "ei kuule yhtään tikkiä, kun ihan suoraa yhtenäistä ommelta vaan" :D
 
Mulla taisi olla kolme tikkiä. Oon kuullut ihmisistä, joilla on ollut yli viisi eli ehkä joskus kerrotaan? Tai riippuu kätilöstä?
 
Mikäköhän siinä on syynä, että ei kerrottaisi? Kai se on pakko kertoa, jos potilas vaatii, mutta mikäköhän siinä taustalla, ettei mielellään kerrottaisi? Ei haluta järkyttää?
 
Syysmorsian, toivotaan että vauva on kohdussa!
Mutta nyt kun kysyit, meille kävi just tämäntyyppisesti. Mentiin ar-ultraan 7+2 ja vauvaa ei löytynyt kohdusta. Olin testannut vahvoja plussia. Myöhemmin samana päivänä munajohdin repesi (uskomaton kipu), ja jouduin tähystysleikkaukseen. Hcg oli 15000.
 
ne perustuvat akupunktioon. apteekista kysymällä löytyy. rannekkeissa pieni muovi nappi joka painaa ranteen pistettä. vaikuttaa aivojen pahoinvointikeskukseen. näin olen ymmärtänyt :)
 
Mä tilasin itse amazonista. Löytyy hakusanalla Seaband Anti nausea bands.
 
Tilasin netistä www.pahoinvointirannekkeet.fi . Pari kymppiä oli ja tuli kotiin postissa. Käyttänyt olen nyt muutaman viikon. En osaa oikein sanoa onko ollut apua... Päivisin en ole töissä pitänyt koska näkyy ja en halua selitellä miksi pidän näitä. Muutamalle olen selittänyt jotka nähnyt että migreenin pahoinvoinnin takia pidän.
 
Mulla taisi olla kolme tikkiä. Oon kuullut ihmisistä, joilla on ollut yli viisi eli ehkä joskus kerrotaan? Tai riippuu kätilöstä?

En mä ole läheskään aina edes laskenut tikkejä :wink tulee useampaan kerrokseen tai sitten nykyään jatkuvalla ompeleella, joten ei oo ku käytännössä yksi pitkä...
 
Nykyäänhän ei mielellään ompeleita laitella, ellei ole ihan kunnolla revennyt.
Pienet repeämät paranee ilman ompeleitakin.
 
Ehkä tyhmin kysymys ikinä. Pelottaako ketään muuta tuleva äitiys? Huolehdin ja ressaan niin paljon kaikkea, että alkaa pelottaa et pärjäänkö sittenkään. Vaikka on hellu mukana menossa ja ob hyvät tukijoukotki, mutta silti. Enkä kyl tiä pitäskö tän olla täällä vai siel huolet ja pelot -keskustelus.
 
Ei huoleta. Eikä sulla hätää ole. Sä haluat olla hyvä äiti. Sillon sä teet töitä sen eteen ihan luonnostaan. Vaarana paremminkin, että huolehdit liikaa. Rakastaa ei voi liikaa.
Aattelet vaan että pidät puhtaana, ruokit järkevästi, pidät lämpimänä, annat hyväksyntää ja läheisyyttä. "Potkit perseelle" kun syytä.
 
Nykyäänhän ei mielellään ompeleita laitella, ellei ole ihan kunnolla revennyt.
Pienet repeämät paranee ilman ompeleitakin.

Mulla ommeltiin pari pientä nirhaumaa 2014 , kätilö sanoi, että ompeli siksi, ettei kirvele virtsatessa ja paranee nopeammin. Tai voihan olla, että vahinko oli todellisuudessa suurempi eikä halunnut pelotella. Kolme tikkiä taisin yhteensä saada kahteen repeämään.
 
Takaisin
Top