Työssäkäyvät äidit

Oon päiväkodissa töissä, pienten lasten ryhmässä. Työ sisältää näin ollen jatkuvaa nostelua, kantamista ja kumartelua.

Joten kuinka ollakaan: ensimmäinen työpäivä pitkän ja suht kivuttoman kesäloman jälkeen ei ole ehtinyt puoleen väliinkään, kun selkä kipeytynyt niin, ettei edes kävely meinaa onnistua! :sad001 kerroin asiasta heti pomolle ja siirryn ensi viikolla isompien lasten ryhmään. Vähän meinaa jännittää tämä äkillinen muutos työkuvioissa, mutta parempi näin.
 
Muokattu viimeksi:
Mä työskentelen vanhuspuolella tehostetun palveluasumisen yksikössä. Työ siis hyvin fyysistä kyykkimistä, nostamista, kumartumista... Asukkaiden toimintakyky on laidasta laitaan ja suurinosa dementoituneita. Aggressiivisiakin asukkaita on ja muutamia iskuja on tullut mutta ei onneksi mahan alueelle. Päöasiassa työkaverit hoitaneet nämä asukkaat, eivätkä päästä mua edes näiden asukkaiden lähelle. Kolmivuorotyö, mutta itse teen vaan aamua ja iltaa kun verenvaineet laskee yöllä liian alhaiseksi. Pääasiassa oon jaksanu töissä hyvin, nämä kovat helteen hidastaa tahtia ja pitää pysähtyä lepäämään. Toisen kolmanneksen alussa oli enemmän harkla suppareita, mutta nyt on kyllä massu rauhoittunut. 4 päiväö olin vatsakipujen takia saikulla varotoimena kun selkeää syytä kivuille ei löytynyt. Pääasiassa kuitenkin hyvin pystynyt töissä olemaan :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Loma loppui ja paluu tuli karmaisevana koulujen alkua edeltävänä yövuorona (lastenkoti työpaikka). Perjantain neuvolassa näistä täytyy tehdä loppu. Ei yövuorot oo paikallaan enää tässä vaiheessa raskautta.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on viimeinen työpäivä 28.8. Vähän ehkä jännittää nyt jo jäädä "yksikseen", on ollu niin iso sosiaalinen ympyrä tuo työmaa. Mutta, ei mulla siellä ehkä hyvä ole olla kuitenkaan. Maha alkaa olla niin iso, että selkäkivut on aikamoisia. Tein kesän toisen ja viimeisen viikonlopun juuri ja kun ne vuorot tehdään yksin, jouduin ihan arkisesti nostelemaan ja kumartelemaan ruuanlaiton ja pienten siivousten yhteydessä - ja eilen mietin meenkö töihin ollenkaan! :P Se meni kyllä hyvin kun ilmoitin vaan aamulla että en sitten nosta mitään, kyllä mun työkaverit huomioi mua ihan täydellisesti koko ajan. Mut siis huvittaa, kun kyse oli semmosista taloustöistä mitä mä teen täällä kotona sit kans, tai ei mulla muita "töitä" täällä olekaan :D
 
28 viikon jälkeen ei ilm. tarvii tehdä enää yövuoroja, näin minulle ainakin sanottiin... Ja luulisi siihen saacan jonkun todistuksen jos työnantaja sitä vaatii, omani ei ole ollut vailla todistusta vaan tein viimeisen yövuoroni viikonloppuna jolloin täyteen tuli 27 vko:a...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Itse olen sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa ja yövuorot lopetin jo toukokuussa, kun tuli huimauskohtauksia. Riitti, että sanoin siitä oh:lle. Töissä olin loman jälkeen peräti yhden vuoron, kun selkä vaan kipeänä pysyy. Tänään lääkäri kirjoitti sairaslomaa kuun loppuun ja totesi, että todennäköisesti sitten kirjoitetaan äippälomaan asti sairaslomaa, koska ei kesäloman aikanakaan tuo selkä tullut paremmaksi. No näillä nyt mennään, mutta kyllä mieli tekisi töihin.
 
Takaisin
Top