Tutustumisketju

Hei!

Olen 28 ja mies 32. Olemme Helsingistä. Esikoista on toivottu jo pitkään. Lapsettomuustaustan ja adoptio olikin jo meillä hyvässä vaiheessa. Kaksi km v.2005 rv 6+5 ja rv 11+1. Kotona miehen lisäksi kaksi koiraa ja muutama muu elukka. Työskentelen tällä hetkellä lastenhoitaja päiväkodissa.Tämä raskaus on niin suuri yllätys vaikka en ole syönyt pillereitä aikoihin. Vähän tietenkin jännittää kuinka tässä käy, mutta yritän nauttia päivä kerrallaan.

Tämä nyt ei tälle palstalle kuulu, mutta onko kellään ollut sellaista kemiallista raskautta? Mä oon tässä jo eilisestä asti miettinyt, että pitäiskö tehdä varmuuden vuoksi vielä yksi testi...? En jotenkin pysty käsittämään vieläkään että olisin raskaana kun oon kokoajan ajatellut, että oon maho... monta vuotta ajatellut niin.. Ei mulla ole oikein oireitakaan. Tissit kipeet niinkuin taisin laittaa aiempaan viestiin ja vihlomiset "helpottaneet", ehkä vähän turvonnut olo oli päivällä ja haistan kaiken vähän vahvemmin. Tai sitten johtuu siitä kun on ollut flunssa ja en ole haistanut viikkoon mitään :) ja ärsyttää kun mies totesi aamulla että jännä jos näin aikaisin on oireita. Miehelläni on seitsemän vuotias poika exänsä kanssa mistä on siis useampi vuosi sitten eronnut... Eli hän "tietää" kaikesta (raskaudesta) kaiken kun minulle tilanne on uusi ja pelottava.
Ja sitten kun ei olla kerrottu vielä oikein kellekään. Mies yhdelle veljelleen ja minä parhaalle kaverille ja entiselle työkaverille.. Ootteko te kertoneet keille ja missä vaiheessa? Mulla ei ole oikein ketään kelle puhua.. Kavereilla ei ole lapsia...

Kemiallisesta raskaudesta mulla ei oo kokemusta, mutta noista oireista voin sanoa, että toisilla niitä saattaa tulla jo 3.-4. raskausviikolla! Tuossa apteekista saamassani Vaukirjan oppaassakin sanotaan, että tietyt oireet voivat esiintyä toisilla hyvinkin aikaisessa vaiheessa.

Mä olen kertonut parhaalle ystävälle ja yhdelle siskoista. Heilläkään ei kyllä ole lapsia, mutta hyvin ovat olleet mukana ja sietäneet hössötystäni! :)

:) Mä en uskalla oikein edes hössöttää tai miettiä mitään vaatteiden tms.hankkimista. Pelottaa etten ookaan raskaana. Tai että on just tyyliin tuulimuna tai vastaava.
Onhan ne oireet yksilöllisiä, sitä mäkin tolle avokilleni yritin vihjata ja sanoin että mun / meidän raskautta on turha verrata sen ja sen exän lapsen saantiin ja että revin perseeni jos se alkaa pätemään jostain :)
Täällä sivuilla on joku mainos jostain ilmaisesta tuotepaketista mutta en ole uskaltanut tilata sitäkään vielä. Tekis mieli, mutta en ehkä vielä.. Ehkä sen ekan neuvolakäynnin jälkeen. Ultraako ne ekalla kerralla?
Vasta vähän aikaa sitten kävi parhaan ystävän pikkusiskolle niin että olivat pitkään yrittäneet lasta ja sit tärppäs. No pitkän säätämisen ja hoitajien mokan vuoksi paljastui että alkio oli menehtynyt ennen aikojaan. Tämä paljastui yksityisellä. Julkisella sanottiin ensiksi ettei hän ole raskaana, sitten olikin ja sitten tämä henkilö vaihtoi jo yksityiselle jossa todettiin tämä kohtuun kuoleminen tai vastaava...
Pelkään siksi iloita tästä omasta katkiksesta..

Kemiallisessa raskaudessa kuukautiset alkaa ikään kuin pari päivää myöhässä, kerkeät siis plussan testiin saamaan mutta esim parin päivän päästä alkaa jo vuoto. Mulle kävi sillä tavalla.

Yleensä kunnallisella puolella ei ultrata, monet menevätkin varhaisultraan yksityiselle että näkeevät onko kaikki hyvin. Muuten joutuu odottamaan 12 viikon niskaturvotus ultraan. Meillä täällä pikku paikkakunnalla kuitenkin jostain syystä ultrataan aina ennen ensimmäistä neuvolaa :)

Ja pakko vielä lisätä sohvinen että nuo keskeytyneet keskenmenotkin ovat yleisiä mikä ilmeisesti siskollesi tapahtui. Keskenmenoa kun ei pystytä mitenkään ehkäisemään ja aina se kuollut sikiö ei tule kohdusta itsekseen ulos. Minä olen kokenut myös keskeytyneen, varhaisultrassa sikiö vastasi 6+0 vaikka viikkoja piti olla 7+9. Kohtu sitten tyhjennettiin lääkkeellisesti.

Kyfi, vaihdahan itsellesi joku helpommin tunnistettava nimimerkki jonka yhdistää juuri sinuun :) tervetuloa mukaan!
Joo en tajuu miten se heittiki mulle tollasen nimimerkin, liittyiskö siihen ku oon puhelimella rekisteröityny... osaisko joku neuvoo miten se vaihetaan? Yrittäny oon vaan huonolla lopputuloksella.. :confused:

Kaikilla on tollanen nimimerkki kuin kirjautuu ensimmäistä kertaa foorumille. Mä kävin vaihtamassa sen selaimen kautta vau.fi sivuilla, sieltä meet foorumiin ja klikkaat oikeelta sun tän hetkistä nimimerkkiä, sieltä omat tiedot josta löytyy vasemmalta vaihda nimimerkkiä :) toivottavasti sait jotain selkoo mun soperrukseata :P

Kiitos vastauksistanne :) Tietääkö joku ultrataanko Kuopiossa? Siis ennen sitä 12vkoa? Mitähän yksityisellä tulisi kustantamaan? :/

Siis apua. Munko pitäis oottaa sinne viikolle 12 asti ja arpoo onko tuolla mahassa edes ketään, elossa ja kunnossa? Jo on..

Uskalsin vihdoin kirjautua tänne, olen kyllä viikon verran kirjoituksia seuraillut. En vaan uskalla iloita asiasta, koska vuosien turhaakin turhempaa yritys takana. Olin jo itse luovuttanut ja päättänyt että hankin sitten oman hevosen jos kerran lasta ei ilmaannu.Luulen, että uskon asian todeksi vasta kun käärö tuhisee sylissä :)

Asutaan ulkomailla(+30v pariskunta), joten hieman hirvittää että löydänkö hyvää englantia puhuvaa lääkäriä. En ole vielä varannut aikaa, mutta ens viikolla pitäis reipastua. Nyt siis menossa vko6 omien laskelmien mukaan ja ens viikon alussa mennään jo vkolla 7. Sellaista tänne, toivon että pysytään tässä ryhmässä joulukuulle asti

Sohvinen, valitettavasti ei siinä pyytelyt auta :D Muistaakseni ensimmäinen neuvola missä kuunnellaan sydänäänet on joskus rv 14-16, sitä ennen olet toki käynyt jo np-ultrassa viikolla 12 :) Toki voit aina varata yksityiselle varhaisultran, niin monet tekevät.

Äääk! Vasta silloin?? Miten mä sitten saan varmuuden että tuolla on oikeesti jotain ja se on kunnossa? En mä jaksa niin kauaa odottaa :( mitä ne sitten ensimmäisellä käynnillä muka tekee? :/

No mene sinne varhaisultraan yksityiselle. Eka käynti on vaan juttelua ja lappujen täyttelyä. Lisäksi otetaan kyllä pissanäyte, hemoglobiini, verenpaine ja paino + pituus, mutta pääasiassa siis vaan jutellaan.

Uskalsin vihdoin kirjautua tänne, olen kyllä viikon verran kirjoituksia seuraillut. En vaan uskalla iloita asiasta, koska vuosien turhaakin turhempaa yritys takana. Olin jo itse luovuttanut ja päättänyt että hankin sitten oman hevosen jos kerran lasta ei ilmaannu.Luulen, että uskon asian todeksi vasta kun käärö tuhisee sylissä :)

Asutaan ulkomailla(+30v pariskunta), joten hieman hirvittää että löydänkö hyvää englantia puhuvaa lääkäriä. En ole vielä varannut aikaa, mutta ens viikolla pitäis reipastua. Nyt siis menossa vko6 omien laskelmien mukaan ja ens viikon alussa mennään jo vkolla 7. Sellaista tänne, toivon että pysytään tässä ryhmässä joulukuulle asti

Hei kivaa tääl on muitaki ulkosuomalaisia! Miltä susta tuntuu saada lapsi ulkomailla? Tai kun mua melkein pelottaa se, kun tiiän kuitenki kaikki Suomen käytännöt ja systeemit paremmin ja mistä hakea tarvittaessa apua. :S

Enpä juuri tiedä Suomen systeemistä paljoakaan, koska meillä eka tulossa. Kuulemani mukaan täällä meilläpäin odottavat äidit hoidetaan viimeisen päälle ja ultria yms lääkärikäyntejä on paljon enemmän. Soittelen ens viikolla aikaa lääkäriin ja sit selviää miten homma täällä maassa menee :)

Juu kuopiossa ei ultrata nomi tilanteissa kuin vasta viikolla 12. Sydänääniä neuvolassa saatetaan yrittää kuunnella ennen sitä (riippuu ihan millä viikolla siellä on). Näin ainakin muistelisin edellisessä raskaudessa olleen.

Takaisin