Tutti

Mä en oo perus ruokakaupasta löytäny noin pientä tuttia kun mikä osastolta saatiin mukaan mut meillä sopii jo ensitutit suuhun :)
 
Kokeiltiin toissa iltana ekan kerran ku oli todella hankalaa nukahtaminen ja eilen uudelleen esim. vaipanvaihtoraivoon, ja tuohon tississä ilman nälkää roikkumiseen. Näyttäis ajoittain toimivan, mutta ei toki joka kerta. Helpottaa silti monia hetkiä :wink Meillä oli Ainun ensitutti, ja se ainakin kelpasi.
 
Meillä muuten tutti häiritsi nukkumista :0 Söi tuttia vaipanvaihdon ajan. Sitten kun laitoin nukkumaan tutti suussa niin alkoi kitistä aina tutin tippuessa...
Nostin viereen syömään ja laitoin tutin pöydälle, niin ei ollutkaan nälkä, vaan nukahti samantien... Sain nostaa takas omaan petiinsä ilman tuttia ja nukkui ongelmitta ainaki pari tuntia... :0
 
No nyt meidänkin ukko tuossa tuttia lutkuttaa. Ei millään meinannut alkaa nukkumaan omassa sängyssä viime yönä ja kokeiltiin sit sitä tuttia ja se tuntuu nyt auttavan..
 
Jep, pahinta on kun oppii nukkumaan tutti suussa ja sit se tipahtaa...ja sit herätään ja itketään. Jos ei ole tarpeeksi nopea, herätään ihan kunnolla... Mutta jossain vaiheessa ne oppivat laittamaan tutin itse suuhun, kunhan vaan löytävät sen (meillä oli sängyssä muutama tuttu ja sitten erikseen pöydällä yksi ettei meidän vanhempien tarvitse etsiä tuttia jostain).
 
Jee, meidän vaaveli on oppinut ainakin vähän syömään tuttia (6vkon lääkäri kannusti harjoittelemaan vielä kun vauva hamusi peukaloa). Nyt 8vkon ikäisenä se ottaa tutin nätisti suuhun kun mennään kärrykävelylle ja nukahtaa hetken päästä. Ja siis aikaisemmin hereillä ollessa kärry on ollut ei ei vaan nukahdetaan manducaan ja sitten voi siirtää kärryyn.

Tutti rules!
 
Meillä syöty tuttia pari viikkoisesta alkaen. Annetaan tutti, jos ei meinaa muuten rauhoittua, on yli väsynyt tai kun vatsavaivat vaivaavat. Yleensä pitää suussa hetken, mutta sylkäisee sen monesti rauhoituttuaan pois tai otamme sen itse pois, jotta ei esim herää tutin tippumiseen. Toki joskus nukkuu päikkäreitä tutti suussa. Yöt mennään täysin ilman tuttia.
 
Takaisin
Top