Tutti vai ei?

Nyt kyllä tykkään tuosta unitutista vaikka aluks olin vastaan! Helpottaa niiiiin paljon nukahtamista eikä tarvi tissiä tunkee suuhun kokoajan.
 
Pipanat, ihan samaa totesin muistaakseni viime viikolla miehelle. Vaikka joutuis muutaman kerran noukkimaan tutin uudelleen suuhun, niin on ihan älyttömän paljon helpompaa kuin se mitä itsellä oli aiemmin, kun poika nukahti illalla vain syliin tissille.
 
Tuttiongelma! Onko kellään ajatusta/ehdotusta minkälaista tuttia voisi kokeilla halkiolapselle kun se imuteho ei riitä tuttia pitämään suussa? Meillä on nyt ollut alkuun aventin mini tutti (0-2 kk) ja sittemmin MAM:n tutteja.. Mutta nuo silikoniset luiskahtavat ainakin heti pois suusta.. Olisiko esim luonnonkuminen paremmin pysyvä? pienemmällä imulla..

Tähän saakka ajatus oli, ettei sen tutin tarvitse niin pysyä kun ei kannata opettaa tarvitsemaan jatkuvasti tuttia ja se on ollut vain rauhoittumiseen.. Nukuttaessa se on pidetty suussa ja esim turvakaukalossa kiilattu haalarin kauluksella.. Mutta nyt olisi tarve saada tyttö nukahtamaan itsekseen sänkyyn tai ihan mihin tahansa muualle kuin syliin hytkyttämällä.. Tänään olisi muuten nukahtanut sohvalle, mutta se tutti... :mad: Tarvitsee sen nukahtaakseen (sylkäisee yleensä heti nukahdettuaan pois), mutta kun se ei pysy sen aikaa, että tyttö pääsisi nukahtamaan.. Ja kun kädet viuhtovat ja hosuvat kun kaikkea pitää näpelöidä samalla niin ei saa omaa kättäänkään pidettyä tutin pidikkeenä kun se häiritsee tyttöä kun ne kädet ei pääse heilumaan.. Ja sängyssä huiskii päällänsä niin sielläkään ei pysty siksi aikaa kiilaamaan esim lelulla tai harsolla.. Ongelmallista kun nyt pitäisi löytää tutti joka pysyy suussa (tai jokin hyvä korvike sille), jotta saisi opetettua nukahtamaan itsekseen ja sitten parin kuukauden päästä pitää vierottaa siitä tutista.. :oops: Joten jos joku on keksinyt esim lelun, jonka vauva hyväksyy tutin korvikkeeksi niin kaikki vinkit kelpaa :rolleyes:
 
Mä muistelisin, että meillä oli osastolla käytössä halkiolapsilla joko sellanen ekstra levee ja lättänä tai pitkä ja kapee riippuen ihan siitä et millanen imuteho oli ja mihin saakka halkio tuli. Jotkut lussuttivat sideharson kulmaa tutin puutteessa varsinkin kun ikeniä kutkutti. Tuttien merkkejähän mä en tietenkään tiedä kun ne tulivat välinehuollosta 'miljardilaatikkoon' pakattuna.

Mä käytin meillä ihan alkuun tutin renksusta pujotettua sideharsonkulmaa tai jotain muuta rättiä tukemaan tuttia sängyssä kun naperon imutehot olivat vielä nihkeät.
 
Serkku käytti äitiyspakkauksen mukana tullutta purulelua. Se oli tarpeeksi leveä ja lättänä että tyttö sai jonkin verran imua ja varsi osalla ja unilelulla asetteli sen pysymään nukahtamiseen asti. Sylkäisi myös lelun nukahdettuaan pois eikä tutin tarvetta juurikaan ollut muulloin.
 
Mul unohtu tutit kotiin kun mentiin viimeksi lahteen mun vanhemmille ja ostin sit siellä aventin tutteja. Aiemmin meillä ollut vaan mamin tutteja, jotka kelvanneet tosi satunnaisesti. Nää aventit tuntuu kelpaavan paljon paremmin, viihtyy pidempään tutti suussa ja rauhoittuu sen kanssa paremmin. Tykkää myös leikkiä sillä tutin renkaalla :grin: en ollut ees ajatellut että noissa tuteissakin on niin paljon eroja..
 
Äitiyspakkauksen lelu tuskin toimisi meillä, mutta tuota jälkimmäistä voisi kokeilla :) Vaikkei tuttia onnistuisi korvaamaan niin näyttää muuten puruleluna sellaiselta joka voisi toimia neidillä..
 
Takaisin
Top