Tuttiäänestys!

Tutti vai ei tuttia?

  • Kyllä

    Äänet: 28 84.8%
  • Ei

    Äänet: 5 15.2%

  • Kaikki äänestäjät
    33
Mäkään en ole tämmöstä ees ajatellut! Kai sellainen varmuuden vuoksi ostetaan, mutta jos sillä on vaikututusta imettämiseen niin sitten olen varovainen. Oma äitini ei minua pystynyt imettään kuin parisen kuukautta, kun maitoa ei riittänyt, vaikka tuttiakaan en lutkuttanut. Voikohan se olla perinnöllistä, että maitoa ei vain tule?
Tilanteen mukaan takuulla mennään ja koitetaan pärjätä maalaisjärjellä. Veljeni pojat eivät ole huolineet tuttia, unipuput on molemmilla :)
 
En oo itekkään vielä kerenny miettimään mutta näin nopeasti ajateltuna miksipäs ei? :D ei meillä esikko heti huolimut mutta jossain parin viikon ikäisenä rupesi kelpaamaan eikä se häirinnyt imetystä :) eroonkin päästin vähän alle 2veenä ja suht helposti. Joten en näe ongelmaa miksen antaisi :)
 
Sama, nyt vasta alkanut tutti ylipäätään kelpaamaan... pelastajana uein täälläkin :happy:rauhoittajana loistava meillä alkaneissa päiväunia vastaan taisteluissa kun ei vaan luovuteta vaikka silmät jo kii:grin
 
Sairaalassa poika söi tuttia kun joutui sinivalopetiin vuorokaudeksi. Sen jälkeen ei ole kelvannut. Eikä olla kaivattukaan. :) tää on sen verran lunki jätkä, ettei tutille ole tarvetta. Aniharvoja on tilanteet, joissa tutti helpottais asiaa, joten ne pienet huudot kestää ilmankin. :) todettava jälleen, että ihan on sisaruksiinsa tullut.:D
 
Ei meilläkään oikein kelpaa, välillä saa sitä yöllistä ähellystä rauhotettua ku lyö tutin suuhun, tai jos rupee levottomaks tossa sitterissä, mut äkkiä kyllä sylkee pois. Jos tuo jo huutaa niin tutista ei oo mitään apua, heittää sen hittoon:D
 
En ole tutin käyttöä mitenkään vastaan, mutta esikoinen ei huolinut tuttia.. vain silloin tällöin tyyliin kerran pari kuussa ja hänelle kelpasi vain tietyn mallinen ja sen piti olla luonnonkumitutti... Hänellä ei kyllä paljoa tarvettakaan tutille ollut kun minä kävin hänelle tutista :D Rinnalta vieroitusaikaan sai tutista hieman lohtua ja se sujuikin sen ansiosta tosi hyvin ja kun hiljalleen luopui tutistakin niin se tutista vieroitus noin vuoden iässä ei tuntunut pojasta missään.

Tää kuopuskaan ei tuttia huoli... Sellainen tavallinen toiselta puolelta lättänä on ihan nou nou hänelle, ostin sitten Aventin tutit hänelle jotka on vähän eri mallisia mutta nekin kelpaavat vaan harvoin mutta luulen että ovat vähän liian isot hänen mielestään vaikka ovatkin 0-6kk ikäiselle tarkoitetut. Tää on siinä mielessä erilainen kuin esikoinen että kun on masu täysi, niin tissi ei kelpaa vaikka selkeä imemisentarve jääkin päälle. Esikoiselle taas kelpasi rinta milloin vaan ja sille rauhoittui aina.
 
Ei huoli ja voi piru kun ei huoli.... Esikoisella oli tutti ja se oli mahtava apu ja hyvin saatiin vieroitettua siinä puolen vuoden iässä. Kunpa tuo edes jossain vaiheessa innostuisi.

Mie kyllä kelpaan tuttina mutta meillä on vieläkin ongelmaa liiassa ja liian nopeassa maidon herumisessa joten siitä tissille rauhoittumisesta tulee äkkiä lisää harmia kun tuolle tulee ähky. Onneksi on selvästi parempaan suuntaan menossa, enää menee liivinsuojia paketti viikossa eikä päivässä :D :D :D
 
Ajattelin ensin että ei tuttia, mutta parin päivän päästä menin ostamaan sen tutin.
Syy tähän se että poika käytti rintaa tuttina, mutta kun tietysti siitä imusta tuli maitoa niin paheni vatsa vaivat ja pulauttelu. Selkeästi helpotti kun tutti ostettiin.
 
Meillä ei oo kolmelle ekalle lapselle kelvannu tutti ei pullo. Nyt oon enemmän kun tyytyväinen et molemmat kelpaa. Uskon et kiittäminen on pitkän saraala-ajan
 
Ajattelin ensin että ei tuttia, mutta parin päivän päästä menin ostamaan sen tutin.
Syy tähän se että poika käytti rintaa tuttina, mutta kun tietysti siitä imusta tuli maitoa niin paheni vatsa vaivat ja pulauttelu. Selkeästi helpotti kun tutti ostettiin.

Täysin sama tilanne, paitti ettei tutti kelpaa, argh! Mulla on tissit alkaneet taas kipeytyä ja pinkeytyä ja pakkautua kun on "ekstratilaus" päällä, ja vauvalla ähky vähän väliä. Kantoliina on meidän apuna, nukkuva vauva ei tuttia eikä tissiä kaipaa. Paitti nyt hän on ihan oksentanut tuonne liinan sisään molempien rinnuksille. Ihanaa :yuck: enkä voi korjata sotkua kun hän on ihan unessa.
 
Meilläkään ei neiti tuttia huoli ollenkaan. Kahta kauheempi huuto vaan alkaa ku tutin tyrkkää suuhun.
 
Ollaan kokeiltu nyt varmaan 5 erilaista tuttia ja Mam Perfect kelpaa parhaiten. Kallein se on tietenkin. Samanlaista käytettiin esikoisellakin viimeisenä tuttina, ja tuli tietty melkein 6 euroa maksavaa tuttia vahdittua tarkemmin kuin halvempia, ei se hävinnyt kuten aikaisemmat :grin Mutta ehkä tuo tuosta nyt alkaa onnistua! Ei viitti autoreissullekaan lähteä kun tuo ei kopassa viihdy ja tutti helpottaisi pitkää matkaa.
 
Meillä toisinaan kelpaa tutti ja toisinaan saa vaan hurjemman huudon. Huomasin et parhaiten kelpaa aventin tutit joita meillä neljä ja mamin tutteja onkin sitte läjä. Saatiin niitä kaverilta käyttämättöminä kun hänen vauva ei suostunut tuttia ottamaan ollenkaan. Eli roikkuvat ns.turhina tuolla. Ärsyttää kun ukkokin yrittää aina väkisin antaa vääriä tutteja eikä suostu mua kuuntelemaan :/
 
Me ei olla tarjottu tuttia ollenkaan. Hyvin on pärjätty ilmankin :)
 
Meillä on ollut iso helpotus tutista, jo sairaalassa ollessa otettiin tutti käyttöön. Imemisen tarve on niin valtava.
 
Takaisin
Top