Tuttiäänestys!

Tutti vai ei tuttia?

  • Kyllä

    Äänet: 28 84.8%
  • Ei

    Äänet: 5 15.2%

  • Kaikki äänestäjät
    33

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Oletteko aatelleet antaa vauvalle / vauvoille tutin? :dummy::dummy1:

Me ollaan aiempien kanssa pärjätty ilman, eivät ole pacifieria huolineet. Koitetaan sitä nytkin.
Vaikka tuttisuinen pikkuvauva on kyllä ylisöpö näky :Heartpink
 
Meitä houkuttais olla antamatta mut siinä on se ongelma et mä en tiedä miten se käytännössä sitten toteutettaisiin? Siis että kun se vauva itkee niin mitä hänel annetaan, että rauhoittuu? Tissiä? Mä olen yksinkertaisesti niin tyhmä etten tiedä.

Onneks tässä on aikaa vielä sivistää itseään ja hankkia tietoa :)
 
Meillä olis tarkoitus oeriaatteessa olla ilman tuttua, mutta sitten jos tulee jotkut ihme raivarut nii sit vaa tarjotaan :)
 
Me yritetään tällä kertaa pärjätä ilman sen takia et imetys lähtis paremmin käyntiin mut luulen et lastenosastolla tuuppaavat tutin suuhun. Mutta jos vauva saa siitä turvaa niin hyvä niin. Onhan se hyvä apu esim kauppareissulla kun en ite oo niitä tyyppejä et alkaisin imettään kaupan käytävällä. Nälkä kun tulee vauvoilla niin äkkiä :)
 
Me ollaan varmaa ihan outoja mut tutti ilman muuta. Kaikilla tuttujen vauvoilla on ollu tutti ja itsekin oon tuttia pienenä syöny...
 
Kai sille tutin antaa, jos ei tissiä siihen hätään pysty tarjoaan.
En kait ollu tommosta ees ajatellu :O
 
Meillä tutti jos vaan huolii kolmesta yksi ei ole huolinut tuttia..suuttu ku laitto tutin suuhun, ku eihän sieltä tullu mitää...oli aika rasittavaa sit koko ajan syöttää ku ei muu auttanu ja painohan siinä nousi pojalla aikas huimaa vauhtia. Et tilanteen mukaan mennään :)
 
Esikoisen kanssa olin sitä mieltä että ehdottomasti ei tuttia kun siitä eroon pääseminen voi sitten olla niin vaikeeta, mutta neidillä oli niin valtava imemisen tarve että olis killunut tississä kokoajan että tutti oli melken pakko antaa. Tuttia en rauhoittamiseen hänellä köyttänyt vain siihen että pääsin irtautumaan imetyssessisosta. Alkuun tuttia en aio tällekään kaverille tuupata mutta kyllä sellainen kaappiin varalle hankitaan. Rauhoittamiseen edelleenkin saa riittää syli, laulut ja harhauttaminen :)
 
Toi on muuten totta et mä en myöskään ole sellainen ihminen et haluaisin/kiinnostais imettää julkisella paikalla. Tosin tässähän on vielä sitä aikaa ja mielipide voi muuttua monesti :D
 
Varmaan tutti jos vaan kelpaa. Tosin ei myöskään kaada meidän elämää jos ei kelpaa, miehelle nyt on varmaan se ja sama annetaanko sille tutti vai ei.
 
Mulla on ajatuksena myös ensisijaisesti imetyksen tukeminen. Ekan 2vko tutittomuuden jälkeen meidän vauvat ei oo enää osanneet tuttia imeä, joten tavallaan helpottuneena oon jättänyt tutin suosiolla pois.
Joten nyt en edes osta tutteja valmiiksi.

Olen mielelläni muutaman viikon maitobaarina vrk ympäri, ainakin tulee turvattua imetyksen onnistuminen ja maidon riittävyys.:rolleyes: Ja on ihanaa, kun se pikkanen on siinä iholla paljon. Se aika menee niin nopeasti ohi.♡ mä en jaksa uskoa siihen, että vauva pitäisi äitiä "huvituttina". Imemiselle on aina syy, ja se on joko nälkä tai maidon tilaaminen tuleviksi ajoiksi (myös läheisyys). :)
 
Näin mäkin kovin uskoin Rosalina mut neuvolan täti totes hommasta että tutti kehiin ei kenenkään rinnanpäät tota kestä. Tutti otettiin käyttöön kun neiti oli pariviikkoinen. Imetys onnistui siitä huolimatta hyvin. Mut kaikki me äidit ja vauvat ollaan erilaisia, mikä toimii toisella ei välttist ole toiselle ollenkaan hyvä :)
 
Niinpä. Ja sitä varten tutit on keksitty, että niitä voi käyttää :)
Esikoinen oli varsinainen tissitakiainen. Pisimmillään oli 9h vrk aikana rinnalla!! Ja yhtä soittoa pisimmillään yli 4h. No, mä kattelin leffoja tyytyväisenä eväät vieressä:grin
 
Meni molemmat tytöt on käyttäneet tuttia, joten kai sellainen kolmannenkin suuhun isketään :dummy1: Tosin en ole kyllä heti synnytyslaitoksella antanut vielä tuttia jotta imetys lähtee hyvin käyntiin.
 
Mulla esikko sai tutin ihan vaan siihen imemis himon tyydyttämiseen kun hän roikkui tissillä 2h välein ja inu aika oli 2-3h. Tuttiin kun siirryttiin niin inu aika lyheni ja lapsi oli tyytyväinen. Mulla meni siitä jatkuvasta imusta oikea nänni keskeltä poikki suunnassa halki ja se oli ihan taivaallisen kipeä. Onneksi tutin myötä se sai hieman enemmän aikaa parantua kun ei kokoajan ollu vauvan suussa. Vaikkakin tuohon rintaan tuli paha bakteeri tulehus ja sinne kasvoi paise joka meinattiin opetoida. Lääkäri sanoi syyksi sen haljenneen nännin että sieltä kautta päässy pöpö vaikka kuinka sitä puhistelin.

Näillekkin vauvoille tutti annetaan jos vaan alkaa samoja merkkejä olla. Sitä nänni/tissi tuskaa en halua. Ja toivon ensinnäkin sitä että imetys onnistus alusta asti hyvin. :)
 
Alunperin esikoisen kohdalla oli että ei.. nyt tarpeen tullen kyllä. Meillä pelasti tutti vähä tilannetta kun nukkuminen,nukahtaminen hankalaa maitoallergia oireiden takia (joka huomattiin vasta 5kk iässä). Antoi turvaa sylin,ja kantelun lisäksi. Sain itsekkin hetken nukkua.
Poika oli 3kk kun tutti kelpasi. Toivon kuitenkin että selvittäisiin tän toisen kanssa ilman, nimittäin tuo pois saaminen ei ole niin helppo homma.
 
Meillä ei esikoiselle kelvannut mitkään tutit. Yritettiin antaa jos jonkinlaisia erilaisia, mutta ei. Ja meilläkin oli niitä imetysmaratoneja ja pojalla imemisen tarve oli kova. Joten tutin sijaan alkoi sitten peukaloa imeä, joten en nyt tiedä onko se yhtään ainakaan parempi vaihtoehto! Milläs vieroitat peukalosta kun ei sitä voi viedä pois!? Aiotaan nyt tulevallekin sitä tuttia tyrkyttää, mutta jos ei kelpaa niin eihän sille sitten mitään voi.
 
Takaisin
Top