Turvotus ja hermot!!

M&T&♡

Satasella mukana keskusteluissa
Kesämammat 2017
Hei,

uusi foorumilainen täällä hermoilee.. koitin hakea netistä tietoa turvotuksesta mutta on vaan "akkojen kähinää" siitä onko maha oikea vauvamaha vai turvotusta, mutta kukaan ei sitten puhu aiheesta.. sori napakka sävy mutta potuttaa ja ahistaa!

Viikkoja on nyt 12+0, maha on ihan jäätävä pallo, turpoaa päivän mittaan..töissä joutui pitämään housuja auki kun ei pysty muuten olemaan. Taidan pysytellä legginsseissä!

Paino on noussut n.3kg, oon normaalipainoinen/ hoikka. Urheilen, mutta liikkuminen on ollut vähäisempää nyt silti pahoinvoinnin takia.. ruokaympyrä on hanskassa, liha ja rasvaiset jutut tosin oksettavat!!! (paino laski ihan alussa 3kg ja nyt on tullut näiden viikkojen aikana takasin).

Maha turpoaa päivän aikana ihan kamalaksi ja iltasin särkee/pingottaa.. ei huvita tehdä mitään kun olo on kuin pallokalalla. Liikkumaan revin itseäni väkisin, mutta sekään ei oikein auta. Ihan kuin ruoansulatus olisi pysähtynyt..?! Vesipulloa roikotan töissä mukana, ja oon lisännyt hedelmiä ja vihanneksia.. +maitohappobakteerit. +femibion raskaus + kalkkitabletit kun vähän tulee maitotuotteita käytettyä..

Millaisia kokemuksia muilla, vinkkejä, apuja??

:sad001 hermo meneee...
Kivaa vkl silti kaikille ♡!!
-M
 
Mulla on ihan samaa :D paitsi ruuansulatus kyl toimii ihan normaalisti. En ainakaan ekassa raskaudessa keksiny muuta helpotusta kuin ajan. Alkuraskauden jälkeen pikkuhiljaa helpottaa, turvotuksen tilalle tuli sitten se vauvamaha. Kärsivällisyyttä! :)
 
Ymmärrän oikein hyvin tuskasi :wtf:
Tää turvotus on jotain ihan karseaa, varsinkin jos on tosiaan syönyt jotain sopimatonta. Töissä pitää olla jalkeilla koko päivän ja se vaan pahentaa asiaa. Niin ootan sitä hehkeetä keskiraskautta :joyful:
 
Mulla tuntui kanssa, että vatsantoiminta jumahti ihan tyystin ja turvotus oli ihan omaa luokkaansa. Nyt apuna on kuivatut luumut, Pegorion-ummetuslääke ja närästykseen/huonoon oloon Rennie. On auttanut ja näistä en hevillä nyt luovu!
 
Tää kans on turvottanu ja ollu ummetusta ja vielä kaupan päälle peräpukamia. :yuck: Istumatyö ei varmasti yhtää auta asiaa. Mutta nyt on vähä helpottanut. 10+2
 
Mulla vasta tässä toisessa on tullu kamala turvotus alusta asti ja en tiedä miten saan asian pidettyä salassa niin pitkään kuin tahtoisin.Ekan kohalla raskausvatsakin näkyi vasta viime metreillä (silloin olin hieman ylipainoinen) niin en oo tottunu tälläisen ja kyllä on ahdistavaa!
 
Kiitos vastauksista, mut harmi et on useita kärsijöitä xP...

Joo.. tosi turhauttavaa kun olo on ku pallokalalla!!

Mulla huomas lähimmäiset siinä rv 12 just ton turvotuksen takia. Muuten saman kokone ku enne mut ☆padam☆ navan kohalla jäätävä turvotus. Kiristää hermoja ja housut ei todella mee enää kiinni, nyt rv 15. Toivoisin että tää turvotus alkais kohta helpottamaan, ku pahoinvointiki on rauhottunut.. vaihtus sitte pikkuhiljaa vauvamasuks. Mut saa nähä!

Neuvolassa arveli että osa kertyneestä painosta on turvotusta.. kiinnostas tietää kuinka paljon!

Tsemppiä kaikille ♡
 
Joo.. ja ostin kanssa sitä peräpukamavoidetta.. mut en tiä ku oikee mitää oo uskaltanu käyttää ku gyne oli vähä sillee et ei ny oikee mitää "lääkkeitä" voi käyttää.. nii tuli iha vainoharhane olo.. mites vois kyllä kokeilla tota pegorion+ rennie juttuu.. tuntuu et on alkanu närästääkki. Välil nousee "puklu kurkkuu" ku vaik kumartuu ja sellane hapan olo.. yööökh..
 
Mitään ummetuksia ei oo ollut, mutta turvotus ihan jäätävää! Rupes ärsyttää ihan satasella kun anoppi tuli mun mahaa silittään ja oli että näkyyhän raskaus jo. Totesin vaan, että turvotusta ja mietin itekseni, että koska mun mahasta on tullut kaikkien yhteistä omaisuutta että kysymättä voi tulla kopeloimaan. Grrr...
 
Joo toi mahan koskeminen on kyl sellanen juttu mistä en itsekkään ekankaan kohdalla pitäny.ite vielä pienellä paikkakunnalla olin ravintolassa töissä niin oli tosi epämukavaa kun humalaiset tuli töissä ollessani kokeilemaan.sitten ku ei ollu pokkaa sanoa tarpeeks tiukasti että ei
 
Mä oon miettiny tätä kans et aion olla aika tarkka siitä ettei masua hiplaa kuin ne joita pyydetään niin tekemään. Ei sitä kosketa muutenkaan ja koen kyllä et henkilökohtaista tilaa pitää kunnioittaa oli mahassa vauva tai ei. Esikoista odotan, et kokemusta ei ole mut niin paljon juttuja asiasta kuullu et ehtiny jo miettii mikä itestä tuntuis mukavalta ja mikä ei. En menisi itekään muiden raskausvatsoja koskemaan tosta noin vaan.
 
Mun on myös ollut vaikea salata raskautta, kun iltaturvotus on ollut niin paha. Ei tämmöistä ollut ekalla kerralla. Luojan kiitos se pohjaton nälkä sentään loppui jo muutama viikko sitten. Nälkä +turvotus, ei hyvää päivää...
 
Mul on kans nyt jäätävää turvotusta ja se on viel tossa navan alueella eikä suinkaan alavatsalla. Eli näytän todellakin vaan siltä et on ruoka maistunut. :sad001 Ja mun on pakko syödä vähän väliä tai alkaa heikottaa. Järkkyä.
 
Turvotus on helpottanu kuhan muistan juua paljon vettä, kävellä ja jättää suolan minimiin. Ei aina niin helppoa täs normielämäs :D
 
Mul on kans nyt jäätävää turvotusta ja se on viel tossa navan alueella eikä suinkaan alavatsalla. Eli näytän todellakin vaan siltä et on ruoka maistunut. :sad001 Ja mun on pakko syödä vähän väliä tai alkaa heikottaa. Järkkyä.

Mulla on kans tää et turvotus on tossa navan yläpuolella. Alavatsalla näkyy ihan pieni vauvamasu mut ylävatsan turvotus takaa että näytän vaan siltä et oon lihonut. Odottelen kovasti et vauvavatsa nousee ylemmäs.
 
Mulla on kans tää et turvotus on tossa navan yläpuolella. Alavatsalla näkyy ihan pieni vauvamasu mut ylävatsan turvotus takaa että näytän vaan siltä et oon lihonut. Odottelen kovasti et vauvavatsa nousee ylemmäs.

Hirveen miellyttävää tosiaan tää. :D No, jospa tää tästä muutaman viikon sisällä muuttais muotoaan. Tänään 14+6. Ja tänään on muiten eka päivä kun oon vähän pystynyt hillitsemään syömistä, alkaa vähän toi paha olo helpottamaan.
 
Täällä 14+4 ja näytän lähinnä hitokseen lihonneelta. Ennestään oli muutama kilo ekstraa ja tuntuu, että mahamakkarat on oikein ponnahtaneet esille. Kaipa tää(kin) kuuluu asiaan...
 
Täällä samaa navanympärys turvotusta. Näyttää ilman paitaa lihoneelta ja paita päällä 6kk raskaalta. Kauhee kiva. Istuessa ei meinaa taipua kengännauhoja sitomaan.
 
Takaisin
Top