Turvaistuin höpinä

Niimpä ja ne rattaat! :rolleyes: Mutta mua kyllä jäi niin kaivelemaan toi ettei turvaistuimia saa selkä menosuuntaan. :sad001
 
Meillä on ollu jo hyvä tovi istuin naama menosuuntaan :) kaikki tavallansa.. Parempi se kai olis selkä menosuuntaan, mutta meijän nykyseen autoon sitä ei saanu sillainpäin vaan olis jääny liian pystyyn. Ja tosihan se on et jos se kolari oikeesti tulee niin kyllä siinä tarttee olla joku ihan muu suojelemassa kun turvaistuin kun ei nekään styroksipalkit kovin paljoa voi kestää.
 
Niinpä meilläkin Jozzuuh. Me valittiin istuin testien mukaan ja Espoon babystylen suosituksesta. Ollaan tyytyväisiä valintaan. Poika viihtyy ja tuoli on turvallinen.
 
Mä vaan oon päättänyt, että meille tulee istuin jonka saa aluks selkä menosuuntaan ja myöhemmin kasvot menosuuntaan päin. :thumright Kaikista kovin isku se on kumminkin, jos nokkakolari tulee, enkä ikinä ikinä antais itelleni anteeks, jos/kun lapsen niska ei sitä törmäystä kestäis, kun kerran suositus on tämmönen. Tottakai kattelen myös noita testejä, mutta mulle on niin paljon toitotettu, että se pitää olla sinne kolmeen ikävuoteen asti selkä etiäpäin.

Tuntuu vaan niin mahdottomalta tehtävältä koko homma... Ihan liikaa istuimia ja sitte kumminkin hinnat huitelee niin isolla skaalalla, että voiko halpa edes olla hyvä ja kuinka hyvä se kallein sitten muka on jne. Hulluks tässä tulee. :grin Lämpenis nyt vaan noi kelit, niin vois vähentää vaatteita sen verran, että menis viä kaukalo jonkun aikaa. :smiley-angelic001
 
Nokkakolarin mahdollisuuteen voi vaikuttaa itse äärettömän paljon. Meillä kestää nykyisin varmaan reissut pidempään, kuin ennen, koska pidetään ja jätetään pitkää turvaväliä edessä ajaviin. Ja jos joku tunkee meidän eteen, nii pysähdytään mieluummin ja annetaa hätäisten mennä ohi. Peräänajoon taas ei voi niin suuresti vaikuttaa... kunpa ihmiset tajuaisivat pitää ne PERKELEEN TURVAVÄLIT!!!
 
Niinpä.. ne vitun turvavälit ja kohnottajat... Kävin siellä reimalla perjantaina niin yhella autolla oli kova kiire ohittaa mut ja sitten tuli risteys alue niin kas kuinka ollakkaan siinä se möllötti mun edessäni... HYÖTY?? Ja kun tulin kotiin niin koko matkan joku roikkui puskurissa eikä aikeenakaan et olis menny ohi.... Hiukan otti kuuppaan... Mä en käsitä et esim 25km matkalla ajat 80km/h tai 90km/h niin et sä voita ku muutaman hassun minuutin... Kenties noilla teiden ritareilla on kevättä rinnassa ku tarvii kaahata noin kovaa...

Tuossa yks kerta mentii meijän pikku perhe kaupoille niin joku mersumies ohitti meidät 80 alueella varmaan 120 lasis.. 3 sekuntia ohituksesta poliisit väläytti mersulle punasta valoo... voi että sitä mun riemua :DD
 
Mut ei oo ollu muutaman kerran kaukanakaan etteikö mun mies olis ajanut nokkakolarin satasen vauhdista toista samaa vauhtia ajavan kanssa. Tossa Pori-Tampere tiellä enemmän, ku pari kertaa ajellu autot väärää kaistaa ohittaessa, vaikka vastaan tulee autoja... Sillon ei oikein voi vaikuttaa ite mitenkään, paitsi jos ajaa ojaan mikäli kerkee. Toki eipä siitä varmaan hengissä selviäiskään, mut kummiski.

Pitää mun velikin lapsiaan kasvot menosuuntaan päin. Lapset 2v. ja 4v. enkä kyllä väheksy yhtään heidänkään päätöstä hankkia semmoset istuimet, jokaisen oma asia. :wink Ja toki jos matkapahoinvointia olisi, niin en kyllä itsekään laittais selkä menosuuntaan.
 
Siin pori-tre tiellä näkee kyl kaikenlaisia hulluja. On ajettu sitä aika paljon.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
No juu! En kyllä ymmärrä mikä täällä ihmisiä oikein vaivaa, ku pitää ajella niin holtittomasti! Monihan tekee itsemurhan tossa Poriin päin mentäessä Kiikosten jälkeen suorilla. Vois edes ajastella niitä rekkakuskeja...
 
Täällä taas jengi ei oo kuullutkaa suojateistä, kärkikolmioista saati turvaväleistä. Sekopäitä noi kehät täys.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
me ollaa kans nyt kuljetettu tyttöö kasvot menosuuntaa takapenkillä ja menee matkat paljon paremmin kun selkä menosuunnassa.liekkö sille sit tullu kumminkii sen verran paha olo et se on sitä äkäilly?tänään se nukku meno ja paluu matkat,yhteensä jonkun 140km.
 
Tiäks Jäde mietin joskus iha samaa et liekö pojalla tehny välillä pahaa ku kulki selin.. ku puklas usein autossa vaik normaalisti aika vähä o koskaan puklinu..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
nii,tuleehan itelleekii paha olo ja kuuppa kipeeks jos istuu selkä menosuuntaa.miksei siis vauvallekkii??
 
Meil on nyt esikoinen alkanu näyttää matkapahoinvoinnin merkkejä. Kaks kertaa pitkää matkaa ajettua on alkanut itkemään ihan yks kaks ilman syytä, eikä oo osannut kertoa mikä on. Vartti tästä ni on tullut oksennus, ja itku loppunut ja olo helpottunut. Eipä vissii tarvii suunnitella kesäks mitää kauheen pitkää matkaa ajella. Vkl:na mentiin 2h ajomatkan kahteen kertaan, luojan kiitos tyttö nukkui molemmat pätkät joten ei isken pahaa oloa..
 
Meillä ei onneks taida olla mitään pahoinvointia, kun niin tyytyväisesti kaukalossakin leikkii ja nukkuu. :) Mutta en kyllä itekään kärsi bussissa selkä menosuuntaan pahoinvoinnista, eikä mieskään. Sama se on miten siellä autossa istuu. :grin Toivottavasti ei poitsullekaan tule mitään matkapahoinvointia! :rolleyes:
 
Ollaan kyllä oltu tyytyväisiä istuimeen. Poika viihtyy hyvin. Saas nähä miten menee eka pitempi reissu :)
 
Meille taitaa tulla toi Klippanin Triofix Recline sillä isofix-alustalla, jos sopii meidän autoon. Käytiin tutustumassa eri istuimiin viikko tai pari takaperin ja oltiin liikenteessä mun äidin autolla, jolla yleensä ite ajan, jos tarvii. Siihen ainakin sopii, mut kysymysmerkiks jäi sitten vielä toi meijän auto. Vaikutti ainakin sillain hyvältä istuimelta ja meijän käyttöön sopivalta! :)
 
Takaisin
Top