Turvaistuimet

Meillä edellinen auto oli golfin farkku (-00) ja sirona myös silloin käytössä. Aika ahtaaks jäi kyllä apukuskin jalkatila :sorry:
Takapenkin istuimista johtuen sirona jäi aika pystyyn. Istuin oli laitettu matalinpaan asentoon ja lapsi kun nukahti niin kyllä aika useesti nukkui leukarinnassa koska oli silti niin pysty asennossa..:sad001

Kannattaa tosissaan käydä kokeilemassa istuinta autoon jos ja kun on mahdollisuus! :)

Lisään vielä et nyt farkku avensis, jossa ei ole edellä mainittuja vikoja :)
Muuten kyllä ollaan oltu todella tyytyväisiä istuimeen! :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Meillä cybex sirona m isize - ollaan oltu tyytyväisiä ja mun mielestä ei vie paljoakaan enemmän tilaa kuin turvakaukalo, toki jonkin verran mutta ei ole ollut ongelmaa käytössä. Myös kun istuin on makuuasennossa, mahtuu hienosti olemaan! Meillä on farkku.
 
Joo täällä jenkeissä isofixiä vastaava systeemi on nimeltään LATCH, eli jos siellä autoissa (varsinkin siellä Chryslerissa) sellaisesta puhutaan niin tarkoittaa tuota.
 
Ostettiin Klippan triofix recline istuin. Menee meillä varmasti pitkään kun on 9-36kg painoisille, selkä tai kasvot menosuuntaan, telakan voi kiinnittää vöillä tai isofixillä ja myöhemmin koko istuimen ilman telakkaa pelkillä vöillä. Kallistusmahdollisuus myös ja plussaa siitä että on kotimainen tuote. Omaa autoa meillä ei vielä ole mutta muutama reissu ollaan kuljettu nyt muiden autoilla ja tyttö viihtyy istuimessa huomattavasti paremmin kuin kaukalossa.
 
Ostettiin Klippan triofix recline istuin. Menee meillä varmasti pitkään kun on 9-36kg painoisille, selkä tai kasvot menosuuntaan, telakan voi kiinnittää vöillä tai isofixillä ja myöhemmin koko istuimen ilman telakkaa pelkillä vöillä. Kallistusmahdollisuus myös ja plussaa siitä että on kotimainen tuote. Omaa autoa meillä ei vielä ole mutta muutama reissu ollaan kuljettu nyt muiden autoilla ja tyttö viihtyy istuimessa huomattavasti paremmin kuin kaukalossa.

Meillä muuten ihan sama istuin. Tyttö vaan nii pieni vielä (8600g 9kk nlassa) nii ei voi vielä käyttää.
 
Mitä olette mieltä siitä, kun tuvaistuimen käyttöikä tulee täyteen?
Ihan sitä minä tässä vaan pyörittelen, että voinkohan minä nyt antaa meidän neitin vanhan kaukalon vielä tulevalle, kun sen parasta ennen päiväys on jo silloin mennyt... o_O
 
Mitä olette mieltä siitä, kun tuvaistuimen käyttöikä tulee täyteen?
Ihan sitä minä tässä vaan pyörittelen, että voinkohan minä nyt antaa meidän neitin vanhan kaukalon vielä tulevalle, kun sen parasta ennen päiväys on jo silloin mennyt... o_O

Sehän on varmasti vähän omista ajattelumalleista kiinni.. johonkinhan ne perustuu ne käyttöiän arvioinnitkin, mutta tuskin se kyseinen tuote päivälleen vanhenee, kun käyttöikä tulee täyteen.
 
No niimpä...
Ite kyllä ostaisin uuden, tai edes uudemman, mutta kun mies on taas eri mieltä.
Kuulemma ihan turhaa rahan menoa.
Ja meidän tuleva olis kuitenkin jo neljäs lapsi siinä kaukalossa.
Ja enhän minä ostaisi tytöllekään niin vanhaa seuraavaa istuinta.
Mikä on myöskin edessä.
Oijvoij...paljon kysymyksiä... :joyful:
 
Mitä jos sille "vanhalle" istuimelle kävisikin joku "vahinko"..? :rolleyes: Sit voisi ostaa hyvällä omallatunnolla uuden. :wacky:
 
Jos tietää istuimen historian ja miten säilytetty (ollut vaikka omassa käytössä koko ajan), eikä tietenkään kolaroitu niin kyllä minä vielä sitä käyttäisin vaikka käyttöikä täysi.
 
En tiiä mut tuli mieleen et jos on vauvalle joku vakuutus ja joskus ikimailmassa joku kolari sattuis tms. Nii voisi kuvitella että vakuutusyhtiö pesis kädet esim lääkärikulukorvauksista (ti muista korvauksista jokka vakuutus sit korvais) jos vauvan istuin on "jo vanhentunut". En tiedä ollenkaan mut kävi näin mielessä vaan.
 
En tiiä mut tuli mieleen et jos on vauvalle joku vakuutus ja joskus ikimailmassa joku kolari sattuis tms. Nii voisi kuvitella että vakuutusyhtiö pesis kädet esim lääkärikulukorvauksista (ti muista korvauksista jokka vakuutus sit korvais) jos vauvan istuin on "jo vanhentunut". En tiedä ollenkaan mut kävi näin mielessä vaan.

Hmmm...aika hyvä kysymys.
Täytyykin ottaa selvää..
 
Miusta tuossa on joku vakuutusjuttu oikeastikin, et jos istuin ei oo sopiva, ni sillon esim saattaa periä maksuja takasin päin asiakkaalta (kun liikennevakuutus korvaa aina henkilövahingot, mut tällasessa saattas periä takas just..)
Nyt en kyllä varma oo, et onks se vaan et on oltava istuin, vai onko oltava just sellanen suomessa hyväksytty malli, onko iällä merkitystä jne.
 
Miten voi ollakin vaikeeta jonkun turvaistuimen hankinta.. Oon nyt alkanu vertailemaan enemmän noita turvaistuimia kun alkaa kaukalo jäämään koht ahtaaksi ulkovaatteiden kanssa. Pituuden suhteen menisi vielä mutta viimeistään toppavaatteiden kanssa alkaa olemaan ahdas vöiden suhteen. Aina ku oon jotai kattonu ni sit se on saanu huonon arvosanan turvaistuintestissä tai on liian kallis tai on vain telakalla kiinnitettävä. Tai ei miellytä silmää :D Sellanen telakallinen ois muuten hyvä mutta saatetaa matkustaa myös muilla autoilla ni sit ei sitä telakkaa jaksas alkaa irrottelee ja kiinnittelee muihin autoihin eikä sen takia kehtais kahta istuinta ostaa. Istuimen ois kuitenki hyvä olla sellane mikä ois asennettavissa myös selkä menosuuntaan, ois edullinen, miellyttää silmää ja plussaa ois et on saanu hyvät arvostelut. Mut tuntuu et joka istuimessa on aina jotain huonoa, ojos on muuten hyvä niin sit on ahdas istua tai vie tilaa paljon tmv.
Tutkin eilen klippan comfort istuinta ja se nyt vaikutti sellaselta mitä vois harkita, onks siitä kokemusta kellää?
Mitä istuimia teillä on? Ja onko osottautuneet hyviksi?
 
Muokattu viimeksi:
Muakin kiinnostaisi kuulla, että mitä istuimia täällä kenelläkin on ja onko hyviä. Vaikka niistä on kyllä jo keskustelua käyty, niin kiinnostaisi vielä että paljonko maksoi ja viekö autossa paljon tilaa leveyssuunnassa?

Meillä taitaa olla kahden uuden istuimen hankinta edessä. Vauvalle tietysti ja sitten myös isosiskolleen. Hänellehän ostimme juuri kesällä istuimen sukulaiselta. Petyin kun edellisen turvaistuinkeskustelun tiimoilta katsoin sen istuimen testitulokset autoliiton sivuilta. On selkä menosuuntaan ja saanut arvosanan välttävä. Eli ei ole edes varteenotettava istuin autoliiton kannan mukaan, koska siihen vaaditaan vähintään tyydyttävä arvosana heidän testistään. Olis voinut aiemmin jo katsoa noita testituloksia eikä vain ajatella, että kunhan on selkä menosuuntaan.

Ja meillä pitäisi mahtua isovelikin taakse kahden istuimen lisäksi. Aiheuttaa harmaita hiuksia tämä istuinjuttu.
 
Muokattu viimeksi:
Ei käy kyllä kateeksi tuo että joutuu sovittelemaan montaa istuinta yhtäaikaa takapenkille.. Ehkä on meilläkin joskus se vielä edessä :-D
Meillä on cybex pallas m-fix palkki-istuin ja hinta taisi olla jonkun 379€
Vie leveyssuunnassa aika paljon tilaa jos isofixit kiinni mun autossa. Ne lenkit kun on niin keskellä takapenkkiä. Miehen autossa vie mun silmään ihan normaalin reunapaikan verran tilaa.
Tähän hetkeen meille oikein hyvä istuin ollut!
 
Meillä on Klippan triofix recline istuin, 9-36kg. Telakka kiinnitetään joko vöillä tai isofixillä, penkin saa selkä tai kasvot menosuuntaan ja kun lapsi kasvaa niin tämä istuin toimii myös ihan pelkkänä turvavyöistuimena eli on pitkäikäinen. On myös aika kapea istuin, myyjä ainakin mainitsi että näitä mahtuu useimpiin autoihin kolme vierekkäin. Me maksettiin telakasta ja istuimesta yhteensä 398€ mikä on mun mielestä ihan ok hinta istuimesta joka on käytössä kuitenkin tosi pitkään.
 
Meillä Britax Römer Dualfix, alkukankeuden jälkeen (minun kankeuden siis, ei istuimen) oon ruvennut kyllä tykkäämään tuosta istuimesta ja sen näppäryydestä. :) Maksoi 399€ alennuksessa, taitaa olla edelleen Ozbabylla sen hintainen? Siellä kestoalessa, muualla sama istuin hipoo 600e.
Isofix-kiinnitys, saa asennettua selkä että nokka menosuuntaan, kääntyy 360 astetta ja tää on tosi kätevä ominaisuus kyllä. Oltiin viime viikonloppuna reissussa autolla ja auton sisällä sai kivasti käännettyä istuimen itseensä päin kun ottaa tyttöä syömään (pysähtyneessä autossa tietysti), ja tietty lapsen laittaminen ja ottaminen autosta helppoa.
 
Meilä on britax multi tech 2. Oon tykänny, eikä ollu liian kallis(n.250€). Ainut et alkuun ne vyöt oli nii jäykät et mä en yksinkertasesti saanu niitä ite kiristettyä ni oli vähä jänskää jos piti yksin lähtee vauvan kaa.. turvavyökiinnitteinen,saa kumminkin päin. Menee pitkään. Vähä työläämpi jos tarvii siirtää autosta toiseen mut siirto kuitenkin onnistuu.
Vaikka asento on yllättävän pysty niin lapsen pää pysyy myös nukahtaessa pystyssä eikä roiku,mitä pelkäsin alussa. Istuimesta näkee hyvin niin neiti viihtyy autossa. Toki tekemistä pitää olla,viimesimpänä neiti tajus et tylsyys kaikkoaa sillä et repii tossut ja sukat pois jaloista :D
 
Ostettiin juuri Maxi Cosin two way pearlit molempiin autoihin. Istuin on 329€, mutta siihen telakka päälle. Ei saa vöilllä kiinni. Saa asennettua sekä selkä menosuuntaan, että kasvot menosuuntaan, mutta ei käänny ovelle 90 astetta. Hyvän arvosanan saanut autoliitolta. Vöiden korkeutta ja niskatukea pystyi säätämään helposti ja vyöt oli minusta miellyttävät. Kallistuu melko hyvään nukkumisasentoon. Ja on minusta hyvännäköinen.

Ostettiin tuo, kun meillä oli Maxi Cosin kaukalo ja telakka valmiina. Kaukalo ostettiin aikoinaan kiireessä vaunuliikkeestä löytyvästä suppeasta valikoimasta ilman mitään vertailua. Meillä on niin kiirus nykyään, että ehkä liikaakin valitaan se helpoin ratkaisu; nyt ollaan kaupassa ja tuossa on tavara x. Tietty myyjän pitää olla ammattitaitoinen ja osta kertoa kaikki tärkeät tiedot, mutta kaikissa asioissa ei jaksa tehdä massiivista vertailua itse. Sen takia ne myyjät siellä on. Vaunut ostettiin samalla lailla "otetaan nämä ja ulos". Halvemmalla kyllä pääsee, kun vertailee hintoja netissä, mutta maksaa sekin sen vaivan.
 
Takaisin
Top