Turvaistuimen hankinta

Heips,
osui silmään, kun joku kirjoitti ettei löydy sellaista turvaistuinta missä olisi sekä isofix että selkä menosuuntaan mahdollisuus. Niin meillä on BeSaven Izi combi, jossa on molemmat. Tosin siinä vaiheessa kun käännetään kasvot menosuuntaan, niin sitten pitää kiinnittää turvavöillä. Oikein hyväksi todettu istuin ja pärjännyt testeissä.
 
Tarkoitatko Viper tätä? http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/hts_besafe_izi_combi_x2_2009/ Keskiarvoksi saanut välttävä eikä isofixistä mainita mitään. Vai tarkoititko kuitenkin tätä http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/hts_besafe_izi_comfort_x1_isofix/ Tosin tässä ei mainita mihin suuntaan koskakin...

Kiitos kuitenkin kun ilmiannoit vaihtoehdon [;)] Pitänee tutkailla näitäkin paremmin.
 
Tällanen on meillä: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1084&toimittajaid=11
Lastentarvikkeesta ostettiin. Tarkoitus oli ostaa Akta Gracon Cosmic Comfort S, mutta se ei mahtunut meidän autoon, vaikka meillä oli silloin farkku audi. Eli kannattaa käydä myös kokeilemassa istuinta omaan autoon ennen kuin ostaa.

Uusimmassa vauva-lehdessä oli muuten kans sellanen istuin mikä kiinnittyy isofixillä: Cybex Pallas-fix. En sit tiiä millanen muuten on.
 
Mun mielestä mohomaha tuo Viperin tarkoittama ei ole kumpikaan noista linkeissä olevista, olen ymmärtänyt että tuo Besafen izi combi on pärjännyt tosi hyvin testeissä mut tuolla Autoliitolla sitä ei kyllä mairiteltu. Tuota istuinta mäkin olen katsonut, mutta pakko mennä ensin sovittelemaan muitakin autoon kun tilaa tosi rajallisesti.
 
kiitokset viperille vinkistä, ehdottomasti kyllä mennään tuo malli kattoon ja kokeileen [:)]
 
Oon kans päättäny, että toi BESAFE IZI COMBI ISOFIX ^^ on kyllä autoon kokeilemisen arvoinen ja luultavasti se sitten on siinä kun autoon varmasti sopii [:)] Isofix kiinnitys on kyllä niin kätevä!

Ton lastentarvikeliikkeen linkin lisäksi löysin tälläisen linkin http://www.lapsimatkustaa.fi/turvaistuin/hts-besafe-izi-combi-x3-isofix
 
moniko on jo käyny koeistumassa penkkejä?..että onko kommentteja jo jostain,mikä ollut hyvä ja mikä huono..viikon päästä olis tark käydä ite testaamassa :)
 
Täällä ilmottautuu ylpee "markkinoiden parhaan" turvaistuimen omistaja! (Noin myyjä kuvaili...) No hintahan oli sen mukainen... Mutta on siinä nyt likalle turvallinen istuin. Eli HTS BeSafe iZi Combi X3 Isofix. Ja värinä turkoosi emoticon
Näin oston jälkeen en voi sitä ihailla muuten kun menemällä autoon, koska sitä ei saa siitä jalustasta irti. Se onkin ainoa huono puoli koko istuimessa mitä tähän asti on tullut vastaan. Ei haluttais jättää autoon sitä jossei sillä liikutakkaan. Käyttöikä säilyis parempana, mutta no.. onhan se sen verran painava ettei sitä jaksais kantaakkaa.
Päätyikö Henniv jo johonkin istuimeen?
Mä pidin tärkeenä että sen saa selkä menosuuntaan ja siinä on isofix. Plussaa on, että siinä saa vyöt magneetilla kiinni niin ei tarvii niitä sit alkaa kaivaa selän alta, kun lasta siihen laittaa.
 
Me just tänään mietittiin kun anoppilasta tultiin että nyt on aika hankala vaihe kun tuo pikku-ukko joutuu oleen turvakaukalossa ihan hankalasti polvet koukussa, kun jalat ottaa takapenkkiin kiinni kun on niin pitkä jo. Ja kumminkin kun penkkiä vielä turha hommata kun tuo ei istu vielä emoticon  Turvakaukalo meillä on nyt maxicosi cabriofix ja on ollu kyllä hyväemoticon  mies siitä istuimesta aiemmin puhui että hommaa recaron mut saas nähdä mihin päädytäänemoticon
 
meillä meni harkinnat taas ihan uusiks kun tota hts:n istuinta ei ilmeisesti saa selkä menosuuntaan muutakun sillä isofixillä...???
halutaan että jos sattuu muissa autoissa matkustaan ni ehottomasti on saatava selkä menosuuntaan ilman isofixiäkin...
torstaina piti käydä ostamas istuin mutta tuli sit auton kans ongelmia ni maanantaina sitten :) meillä siirrytään sit heti turvaistuimen käyttöön kun herralta jalat tulee jo 10cm kaukalon yli ja pääkin on ihan siellä yläreunan tasalla...

tuttavat oli ostaneet gracon istuimen (sen comfort s vai mikä se on) ja sanoivat että oli tosi tukeva ja ehdottomasti niitten istuin...turvatesteissä ei kyllä menestyjä mutta he kyllä kehuivat...ja olivat siis eka meinanneet ostaa ton hts:n kans...
 
Saankohan mä nyt tupenrapinat kun meidän turvaistuin-asia ratkes siihen et sain kaveri/naapurilta niitten vanhanemoticon joo tiän että ois tärkee hankkii joku superhyvä ja uusi mutta mutta.. ei oo tota ylimäärästä hynää yhtään ja kuljetaan hirveen harvoin autossa.. tän 6 kk aikana Liekki on matkustanu autossa tasan 12 kertaa emoticon
 
en päätyny viel mihinkään..toi besafe kiinnostais mut meiltä päin noista kaupoist sitöä ei löydy..mistä mohomaha ostitte sen?voitas käydä kahtomassa etelään tullessa sieltä sitä ;) heh..
 
henniv Mun käsittääkseni sitä ei muu myy kun lastentarvike. Ja ainakin Hyvinkäällä sellainen on.. Mä oon ollu tosi tyytyväinen brion kaukaloon ja se ois käytössä yhä jollei ois vaatteille näin paljoo tarvetta. Ei meinaa hartiat/kädet enää mahtua sinne kaukalon uumeniin, kun nallehaalari on sen verran paksu. Toppavaatteissa ei ois mitään toivookaan, mutta autoon en muutenkaa pukis toppavaatteita. Jos ois kesäaika niin ois mennyt tossa briossa vielä kauemmin (siinä rajana 9kg, tyttö nyt vajaa 8kg.). Edessä ois osto kuitenkin ja toi uus istuin on 5kk+, joten ei sinällään menetetty mitään.
Mims totta. Isofixillä selkä menosuuntaan, turvavöillä naama menosuuntaan. Turvavöillä kiinnitettynä ei oo niin turvallinen.

Ei tossa Skallo mun mielestä mitää tupenrapinat aihetta oo, mutta ite pitäisin kyl 8vuotta vanhaa istuinta jo kaatopaikkatavarana turvallisuuden suhteen. Valmistusvuosi pitäis selvitä rungosta.
 
Seinäjoelta Huvikumpu-lastentavaraliikkeestä löytyy myös noita hts:n istuimia, mutta en toki tiiä että onko se Henniv:tä yhtää lähempänä kun liikkeet etelä-suomessa...

ei munkaan mielestä oo mitenkään huudon paikka jos käytettynä istuimen saa ja varsinkin jos harvemmin edes on tarvetta..ja jos istuin on tutuilta saatu niin voi varmasti luottaa siihen että ei oo kolaroitu...meillä kuljetaa autolla niin paljon ja pitkiäkin matkoja että siks halutaan panostaa istuimeen...mutta me päätettiin että hintaa ei katota tässä asiassa vaan ostetaan istuin sen mukaan mikä tuntuu meille ja tietysti Kimille hyvältä...

 
Siis eikö tuota Hts:ää saa ollenkaan selkämenosuuntaan ilman Isofiksiä?
Voi pettymys! Sitä olin katsonut ja päättänyt varmaksi, mut eihän se sitten onnistu jos näin on, kun pikkuautossa ei ole Isofiksejä niin ei sillä voi liikkua vauvan kanssa sitten ollenkaan!
Britaxin malleja kattelin Lastenturvassa ja ne oli kaikki aivan liian leveitä meidän käyttöön. Voi rähmä!
 
Oliko Mohomaha tuo penkki minkä hintainen kun ostitte..Jos saa udella? :) Taidetaan hyvinkäällä käydä vilkasemassa noita..täällä on lastentarvike vaan ku se on tupattu nii täyteen tavaraa,nii minen ainakana tykkää siellä käydä..raskausaikana kävin yhden kerran,ja en mahtunu kääntymään siinä käytävällä(ja olisko ollu joskus vkolla 30,et ei nyt nii hirvee maha vielä) :D piti peruuttaa ja hermothan siellä vaan meni! :D
 
me ei viel sen koommin olla mietitty,meil on pojal joku cragon? ja se on toiminu meil ihan hyvin,helppo siirtää autost toisee. meil kumminkin neiti mahtuu ihan hyvin viel olemaan tossa istuimessa.joten saas nähä milloin tulee ajankohtaiseksi hommata uusi.

henniv tosiaa tääl päin lastentarvike on niin täpöte täys.viel ahtaampi se oli entises paikas ja noin.. :D
 
Henniv Aijaa, mitenköhän mun ois käyny jos mä oisin ollu viikosta 34 lähtien siellä pyörimässä emoticon  Ois tipahtanu varmaan kaikki tavarat lattialle kun mohomaha ois ottanu askeleen..
Maksettiin 449€, normaalisti kai 20€ kalliimpi? Niin se ainakin mainosti kuinka saadaan nyt parikymppiä alennusta. Oltiin ihan että no wow, se paljon tuntuukin tässä summassa emoticon  Vaikka täytyy tunnustaa, että mua ei oikeestaan ees kiinnosta paljonko mikäkin maksaa, mä ostan sen mitä tartten. ...Ja välillä vähän vaikken ees tartteis emoticon
 
oli kyllä upeen värinen se besafe turkoosina :) ja muutkin värit tosi kivoja...mutta meille lähti silti joukkoon se gracon comfort s. se tuntu  meille parhaalta. kokeiltiin brio zentoa, besafea (se ei-isofix-malli) ja britaxin multi-tech kombia myös katteltiin... Normi hinta tolle gracolle oli 349 mutta oli alennuksessa 299...

oli kyllä toi besafe kans tukevan ja hyvän olonen ilman sitä isofixiäkin että suosittelen kyllä sitäkin katsomaan jotka olette besafea harkinneet...hinta oli tuolla huvikummussa 429-439 väristä riippuen...isofix kiinnitteinen malli oli 469.

toi zentokin oli ihan hyvän tuntunen pojalle istua ja tuki hyvin mutta siellä liikkeessä ei myyjä suostunut näyttämään edes miten kiinnitykset yms toimii eikä muutenkaan tienny mitään ylipäätään istuimista ni marssittiin samontein toiseen liikkeeseen. 
 
Onko kukaan nähnyt livenä tuota Cybex pallas -mallia? Tai muuten kokemuksia? Mielenkiintoinen vaihtoehto.
 
Takaisin
Top