Turvaistuimen hankinta

Mims

Vauhtiin päässyt keskustelija
olisi mukava kuulla mitä istuimia muut ovat ajatelleet ja miksi... ja myös kokemuksia eri istuimista...

meillä tarkoitus veronpalautuksilla ostaa pojulle istuin ja ollaankin nyt alustavasti pari kuukautta tehty vertailuja netissä ja autoliiton testejä lueskeltu eikä vieläkään oikeen tuntunut löytyvän mitään...tokihan niitä sitten mennään vielä "koeajaan" ennen lopullista ostopäätöstä...
 
heh,minen oo ees miettiny vielä koko asiaa[:D][:D][8|][8|][&:] mut oon aatellu et niitä käydään kokeilemassa ennen kun mitään päätöksiä tekee..
 
Ollu kyl takaraivos et pitäs koht hommaa, ku ei tosiaa kauaa kaukaloo mahu. Kertokaas muut jotka tehny taustatutkimusta, mikäs ois hyvä. Täshä onkii hyvä joululahjatoive... 
 
http://www.pikkupiia.fi/tuote/68/212/britax-two-way-elite-turvaistuin

tossa mun mielestä yks parhaimmista. Menee myös autoon, missä lyhyet vyöt, tai ainakin on meillä mennyt. Semmonen, missä on pienemmälle semmonen "pienentäjä" on ihan kätevä, mutta mutta.. talvivauvoilla tuo on mielestäni suht turha, ku monta kertaa on hiukan enemmän päällä ja sit muksu ei siihen mahdukaan niin hyvin..
 
Me varmaan päädytään Recaron turvaistumeen... Kaukalo on samaa merkkiä nyt ja tyytyväisiä ollaan oltu.
Niin ja vielä vähän syytäkin: luotto on aika kova tuohon Recaron merkkiin. Tekevät kuitenkin "turva"istuimia ihan rata-autoihinkin. Meiltä löytyy myös miehen rata-auto "aihiosta" recaron penkit.
 
Gibsonin tavoin, eiköhän meilläkin päädytä Recaroon.. Kaukalo jäi kylläkin tuota merkkiä ostamatta muistaakseni siks, kun sen telakan kiinnitys ei sopinu meidän autoon (ei löytyny penkin välistä rautoja) ja mies oli sillon kovin pettynyt [:D][:D] Ja munkin mies ku harrastelee autoja nii yhtälailla kova luotto Recaron penkkiin [:)]
 
Meil kyl kans mies ilmotti jo hyvin kauan sitte että Recaro pitää olla [:D] En o vaa kattonu yhtää niitte hintoja. Mut jos sais tosiaa vähä joululahjaan osallistujii [;)]
Onks muit mielipiteit ku recaro ja toi Britaxin...
 
Meilläkin tuo uuden turvaistuimen osto edessä[:)][:)]
VInkkejä täältä luen[;)][:D]
 
Eipä meillä kyl mikää kiire oo hankkia, tuo Graco on meinaa tosi tilava! Talvihaalarin kans näyttää et ois ahas, mut ei oo olkapäät rutus nii hyvin menee [:)]
 
Gibsoni : meillä on ihan käyttöautossa opel omegassa recaron sport etupenkit [:D]
 
niiva: [:@] pieni kateus... [:D]
No, ei tuohon uuteen autoon olis sellasia viittiny vaihtaa... Radalla ne on kyllä tosi miellyttävät istua. Tosin mä en pysty olee kauaa kyydissä ku tulee [:'(] *paha olo* Kovaa meneminen on kivaa... Mut ne mutkat *YÖKS*
Senpä takia ajan ite mielummin kiihytystä [:D]
 
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1866/pl
kenelläkään kokemusta tästä?

toisena mielessä on käynyt brio zento, mutta oli autoliiton testis saanut aika huonon arvosanan...
 
Nää istuimet on kyllä aikamoinen viidakko [:D]. Itekin yrittänyt näihin tutustua, kun varmaan vuoden vaihteen aikoihin tarvii siirtyä isompaan istuimeen.
Suositushan on et alle 3v selkä menosuuntaan, mut markkinoilla on ihan hirveet määrät pienille lapsille tarkoitettuja istuimia jotka asennetaan kasvot menosuuntaan. Ota näistä sitten selvää. Ja sitten vielä se et nekin vie aika paljon tilaa autossa. Tarvii varmaan niitäkin sovitella autoon ennen ostoa...
 
Nää istuimet on kyllä aikamoinen viidakko .


no niinpä [:D]
meillä aiheuttaa päänvaivaa just toi selkä menosuuntaan- asennettavuus ja sitten isofix-kiinnitys...ja ilmeisesti niitä molempia ei voi saada... ainakin sen perusteella mitä on nyt näihin istuimiin tutustunu...
ainoa mikä on molemmille selvää, on se, että uutena ostetaan istuin, kun suositushan on se et istuin ois alle 5 vuotta vanha.
 
Tää aiheuttaa kyllä päänsärkyä tällänen kun pitäis vertailla, tutkia, tietää ja vaikka mitä [:'(] Just kun on saanu tehtyä kaupat vaunuille, edelliselle kaukalolle, sängylle. Ja nyt sit syöttötuoli ja uus kaukalo! Ois vaan yks markkinoilla ni pääsis paljon pienemmällä vaivalla! [:D]
Senpä takia katoin autoliiton testissä olevat ja paras on mielestäni tää http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/maxi_cosi_pearl_2010/ . Mistäs niistä muuten tietää onko ne hyvä ellei niitä oo testattu ja noihan nimenomaa perustuu siihen testaukseen. Siinä ois isofix-kiinnitys, mutta kasvot vaan menosuuntaan.
Täällä automallit mihin se sopii, joten ainaki meiän toyotaan se kävis http://www.maxi-cosi.com/media/issuudocs/maxicosi/EXI0318_CFL_Pearl+FamilyFix_LR.pdf
Tiedä sitten?

Näkyy olevan noi recaron istuimet saanu vaan tyydyttävää ja välttävää testeissä...
 
me kans katteltiin tuota maxi cosia...mutta siinä on huono se että ei voi lainkaan kiinnittää auton turvavöillä...meillä kyllä autossa isofix-kiinnitys mahdollisuus, mutta kaikissa autois kun sitä ei ole...esim. jos matkustellaan anopin autolla...
huh huh, vaikeaa on kyllä...
mutta täytyypä sanoa että mitään ostosta en ole näin kauan miettiny ja jahkannu...en kuitenkaan halua sit ihan h. moilasena menän istuinta ostaan, että ei sitten myyjä pakkaa kärryyn kallista romua... [:D]
 
aaargh...yrittäny nyt kattella noita istuimia,ja mulla alkaa päätä Särkee...miks ei voi olla vaan yhtä vaihtoehtoo,joka on pakko valita![8|][:D]

taitaa jäädä ukkelille nää vertailuhommat...[:D]
 
Joo, mä kans delegoin homman miehelle! Sitte kun se on pari viikkoo jahkaillu ja päättäny että mikä ostetaan, niin siinä vaiheessa mä vasta sanon, ostetaanko se vai ei[:D]
 
Joo, mä kans delegoin homman miehelle! Sitte kun se on pari viikkoo jahkaillu ja päättäny että mikä ostetaan, niin siinä vaiheessa mä vasta sanon, ostetaanko se vai ei


hehheh,kyllä[:D][:D]
 
meillä mies ei muutenkaa osaa päättää vaihtoehdoista nii ei se tätäkä osais päättää. Kaikki tos testis olevat hyvät 9-13 kg on naama eteenpäin [8|] Ei kai auta kun se sit vaa hommata. Oiskohan niitä alkuvuodesta halvempaan hintaan kun on 2010 malli?
 
Takaisin
Top