Tuplat tulossa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertokaas oloja! :) Hankintoja? Suunnitelmia? :)

Mrsc, sulla on vissiin neuvola tänään? Tule kertomaan miten meni :)

Mulla vielä KAKSI viikkoa ultraan ennen kuin saadaan tietää ettei tässäkin kyydissä olisi kahta ;) Kunhan se yksi sykkivä sydän löytyy ja pääsee ekaa kertaa näkemään <3 :)
Mutta siis, ei vielä ihan mahdottomuus jos minäkin liityn juttuihin ;)

Joko teillä mahaa näkyy? Kuvaa pliis! :)

Moi kaikki ja MamaBeastylle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Maanantaina oli tosiaan neuvola. Eipä siinä aika turha reissu, neuvolatäti ei ollut etukäteen lukenut mun tietoja, joten kaksoset oli sille yllätys ja sen ekat. Eli valitettavasti hän oli aivan pihalla, joten hullua hurskaammaksi en tuolla käynnillä tullut. Se ei osannut kertoa seurannoista tai muista mitään. Kuulemma vaikka mulla on ultrakuvat ja lääkärin lausunto siitä, että kaksi on, niin heille niitä on kaksi vasta, kun ne on nt-ultrassa nähty... Mä olin siihen, että jasso, no eipä siinä kai sitten mitään :D

Minä kävin pelkopolilla tuossa 29.2 ja oli oikeen mukava käynti... Mun historialla sit oli yhteydessä lääkäriin joka kertoi että mun seuranta äippäpolilla aikaistetaan alkavaksi jo rv 18 (kun käytäntö että aloitetaan vasta di-di raskaudessa rv 24) :)
(Mulla siis kahdessa ekassa ollu supistuksia ihan aikasilta viikoilta ja ennenaikasta aukeemista ennen puoltaväliä ja suurin syy pelkoihin on kuopuksen maailmaan tulo ja melkein menettäminen. Syntyi siis hätäsektiolla 36+1 istukan irtoamisen vuoksi)

Olot on aika vaihtelevat mut parempaan päin. Lopetin mammavitamiinit niin päänsärky helpotti, nyt otan C:n, D:n ja foolihapon erikseen purkista... ihanaa kun eka kertaa viikkokausiin ollu useemman päivän ilman päänsärkyä!

Hankkinu en oo viel paljon, kaks vanupukua ja kahdet potkuhousut :D (molemmat aikasemmista äippäpakkauksista, ruskeat ja pöllökuvioilla :D), yhdistelmävaunuja meen hiihtolomaviikon jälkeen katsomaan...

Meille vihdoin löytyi myös isompi asunto! päästään tästä 74 neliöisestä koirankopista 100 neliöiseen omakotitaloon tämän kuun lopussa! Eli pakkaaminen on jo hyväåssä vauhdissa :) Mies tekee aikapaljon, itsellä ei oikeen jaksaminen eikä fysiikka riitä :( nyt kun viel kaksi nuorista sairastanu ni on menny 4 viikkoo vähän huonoilla unilla :( Ja mies käskee muutenki mahdollisimman paljon lepäämään ku alkaa vähästäkin selkää ja mahaa poltella... Maha (lähinnä turvotusta) on VALTAVA siihen nähden et viikkoja on VASTA 13+5 :D ja kivut ja tuskat lonkissa ja selässäkin on samaa luokkaa ku viimesillään ollu aikasemmissa :D

Liikkeitäkin on jo tunnistettavissa kun oikeen kuuntelee, semmosta ihan pientä nykimistä erityisesti jos syö jotain makeaa :D Mikä mun mielestä kuulostaa aika hullulta koska viikkoja on niin vähän, mut ei ne voi muutakaan olla... pari viikkoa tunsin semmosia ihan hentosia hipasuja ja nyt niitä hipasuja ei oo tuntunu vaan on samalle alueelle ruvennu tuntumaan tuota pientä nykimistä :D

Neuvolakin oli tuollon 29.2 ja oli sinällään kiva käynti :) sydänäänet löyty ja molemmilla oli 150-160 väliin sykkeet :D Neukkutätinä oli mun normaalitädin sijaan sijainen mut ei haitannu, varsinki ku kerto et hänellä esiteini-ikäset kaksoset itsellään :D

Hieno MamaB, että sait varhennetut lisäkäynnit. Helpottaa varmasti mieltä!

Mua harmittaa, että se meidän neuvolan täti oli niin pihalla, olisin halunnut tietoa käynneistä ja muista ja ei sillä ollut harmainta aavistustakaan... No me muutetaan tässä kuukauden päästä, joten mulla vaihtuu myös neuvola, seuraava käynti on jo sitten siellä. Toivoin soittaessa, että saisin jonkun kokeneemman terkkarin ja laittoivat mut nyt sellaiselle vähän vanhemmalle. Jos vaikka sillä olisi intoa lukea mun paperit ennen käyntiä, enkä olisi sen ensimmäinen kaksosten odottaja. :shy: Neuvola muuten merkitsi mulle väkisin lasketuksiajaksi yhden päivän enemmän, kuin mitä mun hoitava lääkäri yksityisellä merkkasi äitiyskorttiin. Päivällä ei toki ole mitään käytännön merkitystä, mutta jotenkin taas kuvaa sitä, että jos ne ei itse ole jotain todennut niin yksityisen tietoihin ne ei luota. En ymmärrä miksi? No mä lasken yksityisen mukaan, mulla kun on hedelmöittyminen tiedossa ja se täsmää mun normaaliin kiertoon ja ultratulokseen, niin olen päättänyt, että se on oikein. Ugh :wink

Mä oon edelleen kohtuullisen oireeton, ei pahoinvointia ei oikeastaan edes etomista. Vain tämä järkyttävä väsymys ja arat tissit. Tissitkin on itseasiassa vähän helpottamaan päin tai sit mä oon vaan tottunut tähän :grin mutta käyhän tämä näinkin, nt ultraan on pari kolme viikkoa. Odottavan aika on pitkä...

Mrsc ja pavut rv10+1

JOO siis tää tissikipu!!! IKINÄ oo tissit ollu näin kipeet ja nännit varsinki! ja sit nännejä kutittaa ihan hitosti... häirihtee lonkkien lisäksi untakin noi kipeet tissit -.- yksyö näin unta että mulle tehtiin nännilävistykset! heräsin sit ihan "tuskissaan" hikisenä :D ja nänneihin koski ja niitä poltti ihan helvetisti -.- :D mulla on 4.4 eka äitipolikäynti ja sanovat et siel sit ultrataan jokakerta... en malttas millään odottaa :D Mulla kans pähkäilleet ton lasketun kanssa mut päätyvät siihen et se on se 7.9 kun mun laskujen mukaan (tikutin oviksen) on 6.7 (itse laskenki sen mukaan ku alusta asti sen mukaan menty :D

Heippa muut tuplien odottajat :) Oon jonkin aikaa seurannu näitä viestejä ja nyt uskaltauduin mukaan ;) Mulla tänään tiistaina rv 14+4 ja vahvasti tuplat tulossa❤️❤️ Käyty siis varhaisultrassa 9-viikolla ja nt-ultra 12+6. Ens viikolla neuvola omassa kunnassa ja 15.4 (jolloin siis 20+0) rakenneultra äitiyspolilla. Meillä oli jo tuo nt äitiyspolilla. Kuulema puolen välin jälkeen siirtyy viissiin kaikki äitiyspolille ja loppuvaiheessa ihan läheiseen yliopistolliseen sairaalaan, missä synnytys tapahtuu. Huisii. Silleen turvallinen olo kun seurataan hyvin.

Toinen raskaus siis menossa, esikoinen 2 vuotias. Hankintoina piti vaihtaa autoa, kun mittailtiin niin ei millään nykyiseen mahdu kolmea istuinta rinnan :D Siitä pitikin kysyä että millaisilla vehkeillä liikutte, mikäli on enemmän kuin nämä kaksi pientä syksyllä perheessä?
Ja silti pitää ostaa nyt uudet (siis käytetyt;) turvakaukalot, kun entinen liian massiivinen. Lisäksi tuplavaunuja oon kovasti kattellut. Vaatteita aioin hankkia vasta rakenneuä n jälkeen. Onhan tässä hankintoja!!

Vointini on ollu suht jees, iltaisin väsyttää, ja olo on valtava. Vatsa on jo niin iso kuin ekassa yli puolen välin:P Pitää syödä parin tunnin välein ettei tuu heikotus. Painetta tuntuu välillä, mietin et oliskohan ne niitä supistuksia..? Vai sitä kohdun kasvua..

Nyt tuntuu jo ihanalta oottaa kaksosia!! Ekat viikot tiedon kanssa meni shokissa, mut nyt ootan jo tulevaa mielenkiinnolla. Vähän kyllä jännittää, pakko myöntää.

Aiotteko selvittää lasten sukupuolet kun mahdollista? Oliko teille tulossa identtiset vai epä-ident? Ootteko miettiny jo synnytystä?

Palaamisiin!
lumira* 14+4 la 2.9 ❤️❤️

Muokattu viimeksi:
Mä en ole tuplaodottaja, mutta vastaan tuohon autoasiaan. Meillä on 2 ovinen nissan almera ja takapenkillä tällä hetkellä 2 recaron istuinta ja meillä mahtuu niiden väliin telakka ja siihen kaukalo. Istuimet on recaro young sport, recaro young sport hero ja kaukalona römerin baby safe. Sitten kun vauva ei enää mahdu kaukaloon saattaa joutua miettimään auton vaihtoa, ellei esikoinen pärjää siinä vaiheessa korokkeella. Meillä mahtuu tuplatkin takakonttiin kun ottaa hattuhyllyn pois ja lisäksi lätkäkassi täynnä tavaraa :D

Tämä kirjoitus on lähinnä luomaan uskoa ihmisiin että kyllä pienemmälläkin kotterolla pärjää jos ei ole hirveä hinku vaihtaa isompaan :)

Mahtava tila-ihme Almera:DD Ois pitänytkin vaihtaa tuommoseen Päädyttiin Ford C-maxiin jossa golfia hieman tilavampi takapenkki :) Kaukalomerkki pitää laittaa muistiin!

Me laitetaan nyt kaukalo telakalla kiinni niin helpottaa elämää, on meinaa kohtalaisen ärsyttävää vääntää vöihin kahden istuimen väliin joka kerta kun on autolla jonnekin lähdössä. Ainoo mikä mun tarttis tarkistaa ja varmistaa on telakan tukijalan minimikorkeus kun meil on siitä keskeltä lattia korkeemmalla autossa.

Eikös se ole niin, että tukijalallista istuinta/jalustaa ei saa (eikä välttämättä edes voi) asentaa autossa takana keskelle, jos se lattia on siitä koholla, kuten meillä on Octaviassa. Koska lattia ei siitä kohtaa ole riittävän tukeva. Samoin ainakin joissain vanhemmissa esim. Citikan tila-autoissa takana sivuillakn oli lattiassa jokin kotelorakenne, eikä se ollut riittävän tukeva sitä jalkaa varten. Eri turvaistuin merkeillä on näistä listoja mihin autoon ja mille paikalle minkäkin istuimen/jalustan voi asentaa.

Riippuu ihan millanen se rakenne siinä alla on, jos on metallia niin on ihan ok, mä ite epäilen et lattia saattaa vaan meillä olla siitä kohtaa liian korkea.

Tervetuloa lumira ja onnea :Heartred

Autosta: Meille on esikoiset tulossa, joten ehkä vähän eri tilanne kuin teillä joilla on jo lapsia, mutta meillä ei ole autoa... :grin Eikä varmaan ihan heti tulekaan. Asutaan sen verran keskustassa (Helsingissä), että tarvetta autolle on aika harvoin ja silloin ollaan sitten lainailtu vanhempien autoja. Samalla kaavalla jatketaan nytkin, kyllä kaksi lastenistuinta mahtuu jo melkein mihin vaan.

No sehän lähti vikkelästi! No jatketaan erikseen. Eli siis ajateltiin satsata rattaisiin, mä haaveilen Bugaboon Donkey Twin rattaista, jotenkin ne kerrossänkymallut ahdistaa mua ja noi olis kapeimmat vierekkäin istuttavat mitä löytyy, joten niillä pitäis pystyä julkisessa liikenteessäkin menemään hyvin.

Meilläkään ei ollut autoa sillon kun saatiin ensimmäinen lapsi ja ei meillä virallisesti ole vieläkään, meil on mun isältä ylimääräinen auto "iki-lainassa" Tää auto jäi isälle ylimääräseks kun odotin kuopusta ja sanoi että ajelkaa sillä niin kaan kuin tarttee :) Aivan loistavasti pärjäs ilmankin autoa ja aika vähän me nykysinkin käytetään. Mä tykkään ite ottaa kauppareissut kuntoiluna ja hoitaa ne tuplilla kävelle :)

Niimpä ja me asutaan niin lähellä isohkojakin kauppoja, että luultavasti niitten skidien lastaaminen autoon ja ulos ja takaisin on suurempi operaatio kuin kauppaan meneminen rattaiden kanssa :hilarious:

Mä muuten yks päivä tein salavertailua kun kaupassa oli joku just noilla bugiksen tuplilla, vertailin meiän vahinkovankkureihin ja totesin et omissani oli reilusti isommat tavarakorit et mahtuu paljon paremmin esim kauppakassit kyytiin. Meil on siis emmaljungan double monkeyt, nykyseltä nimeltään double viking ja niistä joku runko on kans tosi kapee.
Piti oikeen tarkistaa ja se kapein vierekkäin oleva vikingrunko on 73,5cm.

Muokattu viimeksi:
Vahinkovankkurit :hilarious: joo mä itseasiassa katsoin myös noita Emmaljungia, pitää jossain vaiheessa mennä testirullailemaan liikkeeseen. Ehkä sit rakenneultran jälkeen joskus uskaltaisi. 1,5 viikkoa vielä nt-ultraankin :nailbiting:

Mä tykkään tosi paljon noista meiän vaunuista. Niihin koreihin menee 3 kauppakassia ja vaipat. Niis on niin hyvät kannattimet et on kestänyt kaiken sen painonkin ihan hyvin ja tavarakorien muoto on sellanen et niihin on helppo pakata ja kamat kans pysyy siel ja mikä tärkeintä on myös helppo ottaa pois. Lisäks tavarakorit on helposti käytettävissä sekä kopan että istuinosan kanssa :)

Joo toikin on tietty hyvä huomioida miten tavaraa mahtuu mukaan empäs ajatellutkaaan :oops: mä vähän ootan, että uskaltais alkaa näitä enemmän miettimään. Jos nt-ultrassa on ensi viikolla kaikki hyvin niin ehkä sit uskaltaa vähän rentoutua jo...

Takaisin