Tunnetko aina ovulaation?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Te jotka ylipäätään tunnette ovulaation, tunnetteko sen joka kerta? Tuli mieleen kun tunsin viimeisimmän oviksen varsin selvästi, mutta aina ei mielestäni ole ollut oikein muita tuntemuksia kuin lisääntyneet halut ja limat oviksen tienoilla. Oon ruvennut miettimään että ovuloinkohan ylipäätään joka kierrossa vai vaan sillon kun tunnen sen...
 
Mä tunnen kyllä joka kierrossa ovulaation :) Ennen raskautta en tuntenut eikä ollu muuta kuin limat ovulaation tienoilla...
 
Mä en tunne ovista ja silti oon nyt todistetusti ovuloinut. (Clearblue kaksoishormoni ovulaatiotestillä sain oviksen kiinni..)
 
Ennen esikoista tunnistin ovulaation runsastuneesta valkovuodosta, mutta en tuntenut. Synnytyksen jälkeen ovulaatio kivut olivat hurjat! Päivä taikka kaksi meni sohvalla sikiö asennossa maatessa ovulaation 'iskiessä'. Saas nähdä miten nyt seuraavan synnytyksen jälkeen.. olen kuullut villiä huhua että joka kerta pahenee :S
 
En ole ikinä tuntenut ovulaatiota. Ovulaation aikoihin tekee mieli seksiä, muuten en ole havainnut mitään eroa normaaliin.
 
Mulla ei ennen raskautta ollu ovulaatiokipuja mut sen jälkeen on ollu. Muutamassa ensimmäisessä kierrossa oli aika voimakkaita oviskipuja mutta nyt on vähän helpottanut. Kipuja kuitenkin on joka ovulaation aikana...
 
Ennen lasta en koskaan tuntenut. Synnytyksen jälkeen aloin tuntea ovulaation, aivan järkyttävät tunteja kestävät kivut! Nyt kivut ovat olleet kateissa.
 
Tunnen. Nyt synnytyksen jälkeen tuntuu entistä selvemmin, mutta myös se kipuilun aika on lyhentynyt. Noin viikkoa ennen alkaa himottaa ja limat alkaa muuttua kirkkaaksi. Itse munan irtoaminen tuntuu kipuna n. 2h.
 
Oon tuntenut/huomannut melkein siitä asti kun kuukautiset alkoi, kivuliaammiksi ovat muuttuneet iän karttuessa. Lapsensaannin jälkeen oviskivut paheni ja kuukautiskivut hävis.
 
Oon huomannut myös lähes siitä asti , kun kuukautiset alkoi. En välttämättä kivusta, mutta valkkarista. Nyt kun asiaan on kiinnittänyt huomiota, sanoisin, että en kuitenkaan ihan aina ovista tunne tai voi aivan tarkasti sanoa, milloin tapahtuu. Jännää seurata lämmöistä ja tikuista.
 
Tunnen vain oikealla puolella. Kohtu on kyllä todistetusti sinne kallellaan, niin tuntuu varmaan paine silloin kun siellä tapahtuu.
 
Tunnen joka kuukausi. Oireet vahvistuneet lapsen saamisen jälkeen, samoin kuin kuukautiskivut pahentuneet. Myös hyvin samankaltaiset oireet molemmissa.
 
Ennen raskautta luulen tunteneeni ainakin joskus. Raskauden jälkeen en tiedä, kun edelliset kuukautiset ovat olleet tammikuussa 2017 ennen alkion siirtoa. Käyttämäni minipillerit saattavat estää myös munasolun kypsymisen ja sitä kautta irtoamisenkin tietysti, niin ei ole ollut tuntemuksia edellisten kuukautisten jälkeen. Saa nähdä, tunnistanko ovulaation jatkossa, jos kiertoni vielä käynnistyy, mikäli edes enää ovuloin. Ikää on siis 45v nyt.

Muoks: lopetin siis minipillerit kolmisen viikkoa sitten ja odotan nyt, käynnistyykö kierto vielä vai joko vaihdevuodet hiipi päälle hissuksiin.
 
Muokattu viimeksi:
Useimmiten tunnen munarakkulan hajoamisen, koska kipu herättää yölläkin. Muutenkin ovulaatiolimat on selkeät ja lisäksi jo ennen liman muutosta menee vatsa ihan sekaisin. :sad001
 
Ennen raskautta huomasi valkovuotomuutoksista. Raskauden jälkeen tullut ovulaation aikaan menkkamaisia kipuiluja. Joka kk kuitenkin tunnistettavissa.
 
Halut ja limat :woot: Peruslämpö nousee vähän, ei tarvitse mitata kun sen vain ”tuntee”
 
Mietin itse noita ja km jälkeen tunsin selkeämmin ja toisen km jälkeen kauhean selkeät tärinäkivut, limaa lorisee ja käy kipeää, eroaa muista kolotuksista ja kun maha turpoaa niin se. Nyt on ollut jokin mega super ovis kun useana päivänä kirkas venyvä lima ja runsas vv noin muutenkin. Ilmeisesti viimeinen liman päivä on sit se ovis mut kai vv voi tulla jälkeen myös, ei se ihan nyrkkisääntönä taida olla et kaikil tulee kuiva kausi. Itselläni tuota kuivaa kautta ei tunnu olevan.
 
Takaisin
Top