Tulokkaan "työnimi"

Mulla vauvalle on kutsumaniminä Juniori, Junnu, Muksu ja mimi-Monsteri. Äitini kutsuu Laura/Aaroniksi, nämä kun ovat vauvalle valikoidut nimet :)
 
Ei oo mitään nimeä.Sikiöksi sitä sanon, jos siitä jotain puhun. Ei oo oikein meidän tapasta semmonnen ylimääränen hypetys ja lässytys.
 
^ Lässytys... :grin Kai sitä nyt voi nimen keksiä ilman että se on lässyttämistä :wink
Mutta juu, ei meilläkään ole tosiaan edelleenkään mitään tulokasnimeä, ihan vaan vauvasta tai tyypistä puhutaan.
 
Joo ei mekään mitään lässyttäjiä miehen kanssa olla :) Itte vaan tykätään ennemmin puhua jollain nimellä, kun sikiö kuullostaa mun korvaan jotenkin kauheen tieteelliseltä..
 
Niin enhän mä tarkottanu sitä ihan niin jyrkästi =D Sulostahan se on jos sille on joku nimi. Mun korvaan se vaan kuulostaa aina hiukan huvittavalta. Yks kaveri pisti tossajust viestiä, ku oli kuullu että oon raskaana. Onnitteli siinä viestiss, että ku meille tulee vauva ja kerto, että heillekki on tulossa vauva. Mun piti lukea se viesti useaan kertaan, ku se tuntu niin omituiselta. En oo vielä kertaakaan sanonu, että meille tulee vauva. Mä olen raskaana ja thats it.

Eikä nyt saa luulla, että oltas miehen kans jotenki huumonrintajuttomia, päin vastoin. Neuvolassaki tahtoo tätit hermostua, ku luulevat ettei oteta asioita tosissaan jos vähän heitetään läppää, siksi mielellään käynki yksin neuvolassa, ni tilanne on rauhallisempi.
Mutta toisaslta oon tosi taikauskonen, enkä koskaan mielelläni "nuolase ennen ku tipahtaa". Vaikka keskenmenoa en tässä vaiheessa enää pelkääkään.
 
^ mulla on kyllä sama, en osaa kutsua millään erityisellä nimellä tämmöistä mitä ei näe tai tunne. Se on vaan vauva, jos sekään. Mies välillä kärttää että mikä työnimi sille otetaan (kun hänen veljensä lapsilla on aina olleet ne työnimet ja ne on olleet kaikkien tiedossa, ja minusta se oli aina vähän outoa :D), oon sanonu että se on vaan vauva ja se siitä.
Vauvana kyllä ajattelin tätä jo tosi aikasessa vaiheessa, varmaan heti plussan jälkeen (vaikka vannoin itselleni etten niin tekis, ettei sitten tunnu niin pahalta jos menee kesken ja kasa solujahan se oikeasti "vaan" on, mutta ei sille voinut mitään :)). Mutta en sitten taas osaa käyttää sanaa "raskaana" itsestäni, tuntuu yhä jotenkin niin vieraalta se ilmasu :D
 
Minun vauva on Eino. Testin tein Eino-myrskyn päivänä. Varsinainen myrsky se meillekin oli. Lapsetkin puhuu EInosta aina. Vaikkei me tiedetä onko vauva edes tyttö vai poika. Eilen aloin Einoa kutsumaan lempinimellä Eiska. Ja vakavissani olen miettinyt, jos tulokas on poika saisi se nimen Eino. Jos vaan kasvot olisivat EInon näköiset. Aiempien lasten kohdalla etukäteen mietityt nimet ei ole stemmannu yhtään.
 
Meillä vauvaa kutsutaan MoonaHermanniksi, sukupuolta ei vielä tiedetä, mutta kumpikaan noista nimistä ei ole lapsellemme tulossa :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Alussa puhuin Ötökästä. Nyt on kasvettu ötökkävaiheen yli, enkä oikeen tiiä, miksi sitä sanois.
Pitäisi hoksata joku sopiva nimi, jottei tarviis aina sanoa vaan 'se' tai 'tää'.
 
Alussa oli öttiäinen, nyt se on pikku höppänä, masuasukki tai vauveli, rv 16+4 menossa :)
 
Meillä on Helmis :D mies sanoi että tästä tulee hänen helmi ja siitä tullu sit tuo helmis ja tyttöä hän kovasti toivoo (hänellä on jo kaksi poikaa) ite puhun pikkunen tai helmis nimellä, kai meillä tuo helmi jää sit iha vauvan nimeksikin jos tyttö tulee :) rakenneultra ois 25.2. niin toivottavasti sukupuoli siellä myös selviää!
 
Tuli mieleen juttu yli kymmenen vuoden takaa, kun serkkuni (jotka ovat myös keskenään serkuksia) syntyivät kahden viikon ikäerolla ja ristiäiset pidettiin sitten kimpassa. Toinen on tyttö ja toinen on poika ja tyttöä erehtyi joku tytön isän sukulaisista sanomaan vaaveliksi, niin tytön juuri koulun aloittanut setä totesi, että ei vaan se toinen vauva on vaaveli ja tämä on tietenkin vaasisko! Näillä nimillä pieniä serkuksia sitten kutsuttiin ristiäisiin saakka :D
 
Hän on tuittu :Heartred Mahdollisen luonteenpiirteensä ansiosta :laughing002 Tai kiljukaula:eek:
 
Muokattu viimeksi:
Meillä puhutaan Urposta. Nimi ei ole todellakaan jäämässä pysyväksi, vaan on seurausta tammikuisista lentopallon karsinnoista, Urpo Sivulasta ja samaan aikaan selatusta nimipäiväkalenterista. :grin
Mies oli aluksi aivan kauhuissaan, kun puhuin Urposta, mutta nyt hän ja pari sukulaistakin käyttää nimeä. Katsotaan sitten miten tilanne muuttuu rakenneultran jälkeen.. Vaikka itse en kylläkään ajattele Urpoa poikana, hän vain on Urpo. :love2
 
Täältä löytyy Raparperi! Ja se siis tuli siitä kun olimme parhaan ystäväni kanssa molemmat lukeneet lööpeistä jutun missä ilmoitettiin uusimpia hyväksyttyjä nimiä lapsille ja molemmat myös nauraneet mahat kippurassa tätä nimeä, ja se kun selvisi niin päädyimme sitten kutsumaan ipanaa Raparperiksi. :grin Ja siis oikea nimi siitä ei ole tulossa..

Niin ja mikäli nyt joku on sattunut juuri antamaan lapselleen tämän oikeaksi nimeksi tai on antamassa, niin älkää pahastuko, se on vain meistä niin hauska!
 
Meiltä löytyy mahasta Tiuhti :) Nimi tuli siitä, että ostettiin Tiuhti ja Viuhti muumimuki varhaisultran jälkeen sen kunniaksi, että kaikki näytti ultrassa hyvältä.
 
Mies yritti eilen ehdottaa vauvan työnimeksi Slaikkaa, mutta jostain kumman syystä en lämmennyt. :mad: Ei ihan huumorintajut meillä kohtaa aina. :D
 
Takaisin
Top