Tulokkaan "työnimi"

Meillä työnimi vaihtui viikko sitten, kun mumma oli kokeillut sitä facebookissa kiertävää "Mitä uusi vuosi tuo tullessaan? Kirjoita googleen "oma nimi saa", muista lainausmerkit"-juttua ja hänelle tuli että "Marjatta saa poikalapsen." Eiköhän tää koske meitä :D ja sitten mun täti oli keittänyt teetä oikeista teenlehdistä ja huvikseen katsonut, että mikä kuvio niistä mahtaa tulla ja oli tullut ilmiselvä rapu. Tää "ennustus" nyt selkeesti tarkoitti, että lapsi syntyy suunnilleen laskettuna aikana tai ennen sitä, niin saa vielä ravun horoskoopikseen :D

Mutta lasta on nyt hauska sanoa Rapupojaksi! Vaikka eihän sitä tiedä, tuleeko sittenkin leijonatyttö... :D
 
Mulla ei ainakaan toistaiseksi ole mitään työnimeä. Mies kutsuu eräällä tytön nimellä, koska on jostain syystä vakuuttunut, että saadaan tyttö. Mä välillä kiusaan käyttämällä erästä pojan nimeä, vaikka en nyt sen ihmeemmin ajatusta lapsen sukupuolelle uhraakaan.

En tiedä liittyykö tämä "nimettömyyskin" ehkä vähän siihen, että en taaskaan uskalla oikein edes ajatella, että saadaan vauva. Taidan pelätä viimeiseen asti, että joku menee pieleen, joten suunnittelen ja ajattelen mahdollisimman vähän.
 
Meillä on alusta asti ollut työnimenä Pätkis. Tehtiin isänpäiväsuklaakakkua pätkiksistä, kun asiaa pohdittiin. Oltiin siis juuri siinä testit tehty ja silleen.. Edelleen sama työnimi on, ja minusta se helpottaa asiaa. Joskus puhun, että "Tämä on kyllä villi tapaus" tms, mutta se on jotenkin niin persoonatonta. Nimeämällä hänet saan itse paremmin yhteyden jo nyt syntyvään lapseen. Jos hänelle jotain sattuisikin, niin olisin silti ehtinyt jo tavallaan tuntea hänet.. Jotenkin.
 
Meillä ei o vieläkään mitään masu nimeä tälle tulevalle.
esikoinen oli Unna ja tuli Unknown (ei siis näyttäny sukupuoltaan ees 4 D ssä . xD) halus pysyy tuntemattomana, salassa sukupuoli vaikka me oltais haluttu tietää.

mulla ei o ees selkeetä oloo kumpi ois, ei ollu edellisestäkään. mulle sanottiin et poikamaha oli mut PYH tyttö tuli :D
mut ei o mitää nimee tälle.. ei mitää... se o vaa vaavi.. ja on harmi siks ku Unna tuli sitten tytön toiseks nimeks jos ois ollu poika ni en tiedä oisko tullu kuitenkaa tokaks nimeks Unni :D . (mun nimessä myös toka nimi o tekonimi) ni ois nyt ehkä "pakko" keksii joku pian. no saa nähä näyttääkö tää sukupuoltaan..
 
Olento ja Alien

Mies alkanut sillon tällöin sanomaan Alien, koska olen tähän asti pitänyt hiukan ällöttävänä sitä, että mun sisällä kasvaa loinen. :grin

Eiköhän tuo ällötys vielä ajan kanssa muutu ihanuudeksi, se on vaan vielä tätä epätodellisuutta ja pelkoa.

Samat fiilikset ja edelleen vielä vähän outoa, että siellä on joku elävä olento, jolla on omatahto :) Siksi nyt omassa suussa työnimeksi on tullut Toukka. Sillee positiivisesti, kun perhosiahan niistä toukista tulee, kun ovat tarpeeksi kypsiä :) Sukupuolta ei tiedä, niin siksikin tuommoinen "neutraali" nimitys :)
 
Takaisin
Top