Tulokas ja koirat

Meillä vähän jännityksellä odotetaan, miten tuo 6,5v englanninbulldoggi suhtautuu vauvaan. On tottunut lapsiin kyllä, mutta vauvoja ei ole juurikaan nähnyt. Lähipiirissä on vauvoja, mutta kun lähes aina on kielletty menemästä lähelle :sad001 Ei oikein ymmärrä mitä ne on, vielä kun ei saa haistella ja ne tulee tänne meille. Kuitenkin suht luottavaisin mielin odotetaan koiran reaktiota.
 
Mä olen koirien kanssa harjoittelu jakohihnassa menoa niin on kädessä sitten vain yks flix. Tai sit ostan juoksuvyön
 
Pakko kysyä tyhmä kysymys

Meillä on kaksi koiraa, josta toinen on selkeästi minun koirani. No ennen eilistä iltaa hän ei ole ollut minusta mitenkään päin kiinnostunut. (toista ei edelleenkään kiinnosta mun seura pätkääkään, mutta hän onkin iskän koira... iskän pikku prinsessa) Mutta nyt menemme kaikkialle kuin paita ja peppu.... tuolla se oven suussa "vahtii" mua.. onko joku muuttumassa? onko vauva syntymässä jo? Astiiko koira sen että tilanteeseen on tulossa lähiaikoina muutos?! sori tyhmiä juttuja mutta musta hassua kun ennen ei ole mamma kiinnostanut pätkääkään....
 
Kuulemma kaikki eläimet aistii lajitovereiden että myös ihmisten raskaudet, joillain se voi muuttaa koiran käyttäytymistä, joistakin sitä ei huomaa :-) ehkäpä h-hetki rupeaa lähenemään, ei koskaan tiedä!! :-) meillä koirat ei ole muuttanu suhtautumista muhun, ainakaan toistaseks :-D
 
Meillä koira on selvästi aistinut aina mun raskaudet. Seuraa mua selvästi enemmän ja tulee viereen hakeen huomiota yms. Ekan raskauden aikana se myös nukkui mun vatsan päällä :) kyse siis pienestä, 8kg painavasta koirasta, ei mistään jättiläisestä :D nyt se on ruvennut hoivaamaan paria pehmolelua kuin pentuja. En tiedä onko sillä hormonitoiminta sekaisin kohdunpoiston jäljiltä vielä vai reagoiko mun raskauteen :/
 
Meillä koira on kans todennäköisesti huomannut mun raskauden. Vaikka narttu onkin, niin se hormonihuuruissaan yrittää astua ihmisiä juoksun aikana. Erityisesti koira on tykännyt raskaana olevista ystävistäni, se on pitänyt teljetä eri huoneeseen, että kaveri saa olla rauhassa. Minua tai miestäni ei ole koskaan yrittänyt astua, ennen kuin tulin raskaaksi. Silloin koira hyppäsi jalkaani kiinni, onneksi uskoi kuitenkin kun kielsin. Muita merkkejä en ole huomannut.
 
Miten koirat ovat ottaneet vastaan vauvat? Meidän kaikki eläimet ovat ottaneet pojan hyvin vastaan, koira on siirtänyt petinsä pinniksen viereen ja lohduttaa poikaa jos hän itkee kerrankin tuli myös syliini kun poika väsymystään kitisi :) kissat ovat uteliaita ja seuraavat tarkkaan pojan touhuja mutta kauempaa koska koira puollustaa vauvaa kissoilta :Heartred
 
Meillä ei ole koiraa, mutta pari kattia löytyy. Kissat ottanut tulokkaan hyvin vastaan. Aluksi olivat kovin varuillaan ja samalla kiinnostuneita. Nykyään saattavat käydä vauvaa puskemassa ja nuuhkimassa. Toinen kissa joskus mennyt lattialla ihan viereen nukkumaankin ! Selkeästi ymmärtävät että vauva kuuluu perheeseen.
 
Meillä toinen koirista otti heti hyvin, vahti jokaista ääntä ja muuttui todella rauhalliseksi :) (kultainennoutaja) toisen kanssa (terrieri) olikin vähän vaikeampaa... tuntui pelkäävän vauvaa (itkua varsinkin) ja olevan mustasukkainen. Kun imetin saattoi koira tulla haukkumaan mua että haluaa huomiota.. Ei ollut vihainen vauvalle kuitenkaan, murissut tms. Onneksi lopulta hyväksyi vauvan alkukankeuksien jälkeen ja nyt eletään kaikki hyvässä sovussa :) viikko siihen meni, ja kyllä kävi jo mielessä että joudutaanko alkaa miettimään koirasta luopumista, se oli kamalaa... mutta pakollista jos ei olis tottunut... Mutta luupää terrierin kesti ottaa vain oma aikansa tottua :)
 
Aluksi koira oli tosi kiinnostunut ja selvästi hämillään vauvasta, yritti käydä nokalla tökkimässä, kerran ärähdin ja se riitti, narttukoirana varmaan ymmärsi että nyt pitää väistyä . Tosi varovainen olin aluksi, kun koira on kuitenkin iso ja ollut meidän "vauva" ennen. Pikkuhiljaa alkoi tottua vauvaan, kävin aina aamuisin sylistä näyttämässä vauvaa ja kehuin koiraa samalla. Nykyään jos käydään esim kaupassa, koira käy tarkistamassa vauvan kopan että onhan se mukana ja vähän heiluttaa vauvallekin häntää :D Jos meillä on vieraita jotka pitää vauvaa sylissä, niin menee vieraan viereen "vahtimaan ".

Eli hyvin on mennyt, lähinnä on melko välinpitämätön vauvaa kohtaan, toisaalta se on ihan rotuominaisuuskin ettei ole kova touhottamaan :) enemmän alkanut "isin" koiraksi, ennen oli selvästi enemmän minun perään... Huomannut varmaan että äiti on nyt kiireinen :) kiva kuulla että muillakin mennyt hyvin, eihän se itsestään selvää ole.
 
Ei nyt liity koiriin, MUTTA eilen rokotusneuvolasta tulon jälkeen kun tultiin vaavin kanssa kotiin ja aloin vaippaa vaihtamaan niin huomasin heti että toinen kissoista oli erityisen kiinnostunut vauvasta ja tuli kauheesti haistelemaan. Varsinkin rokotuskohdat tuntui kiinnostavan. Voiko olla että kissa olis haistanut rokotteet tai että vauva haisee erilaiselle ? :eek:
 
Takaisin
Top