Tukivyö kokemuksia??

sallawws20

Jostain jotain jo tietävä
Heippa kaikki kanssaodottavat äidit! Onko kellään kokemuksia tukivöistä? esim. Anita tukivyö?
Mikä koko olisi sopiva? Itsellä viikkoja 24 pokspoks.. ja maha alkaa olla niin iso että alaselkään ottaa kipeää. Löytyykö mistään mitään ohjeita miten mittoja otetaan ja minkä kokonen tukivyö kannattaa siis hommata?

Kauheesti kysymyksiä anteeksi, muttakun esikoista odotan niin hieman hukassa ollaan. Apua siis tarvitaan!

Mulla on ollu semmonen kankainen valkonen tukivyö, ihan kaupan lastentavaraosastolta ostettu ku mullaki selkäkipuja ja supistuksia. Ite en kyllä kauhiasti oo hyötyny tukivyöstä, ainut hyöty mikä siinä on niin tukee kohtua ku itellä ainaki maha meinaa mennä alaspäin ja painaa. Kipuihin ei mulla ainakaan oo mitään auttanu.

Kokeilin Anitan tukivyötä, mutta en saanu sitä jotenkin asennettua kai oikein niin ei auttanu. Mutta nyt käytössä on tuo Carriwellin saumaton tukivyö. Ja se on auttanut. Tein testiksi siivouksen tuossa ja yleensä pelkkä imurointi laittanu selän niin kipeäksi ja jumiin, että joutunu lopettaa siihen ja loppuilta menny selkäkivun ja -jumin kanssa. Mutta nyt sain lattiatkin mopattua :) Hiukan se siin siivouksen aikana selkä kipuili ku kumarteli mutta se kipu meni ohi nopeasti. Ja tuossa Carriwellissa koko on sama ku koko kuin ennen raskautta. Siinä on suunniteltu siten että se venyy siinä mitä masukin venyy ja pitäis koko raskauden ajan sopia tuo sama koko. Koot siis on S-XL, ja muistaakseni löytyy vertailuksi ihan ne numerokootkin verrattuna noihin kirjaimiin.

okeei, hemmetti kun näitä pitää olla erilaisia, niin en tiiä, kun aattelin ostaa itse tuollaisen anita tukivyön koko M. löyty kirpparilla 5e.. saas nähä auttaako yhtään, kun olisi kiva kävellä normaalisti :D

Tuolla Carriwellin hintakin vaikutti tuohon omaan valintaan kun sain tuon M-koon tuosta Anitasta kaverilta ja se siis ei istunu mulla. Ku tuo Carriwell uutena oli sen 14e ja Anita uutena 36e, ja Anitasta oisin kokoa pienemmän tarttenu niin hinta sit tuossakin ratkaisi. Plus sit että toi oli helpompi asentaa paikalleen :D

ahaa no katsellaan siis, kun jossain on lukenut että tukivyön pitää olla tiukka? jos nyt osaan mitata oikeista paikkaa pyörein kohta masusta noin 100 cm ja lantio noin 102cm. meneekö koko M vai pitäiskö olla pienempi vai isompi :D?

Ite kävin kokeilemassa Anitaa ja Carriwelia ja kummatki oli ihan hyödyttömiä. En saanu niistä yhtään tukea. Pitäis löytää joku järeempi versio.

Sallawss, ehkä kannattaa alkuun vaikka käydä kokeilemassa jossain lastentarvikeliikkeessä noita tukivöitä, että kumpi tuntuu paremmalta. Sitä kun ei etukäteen tiedä, varsinkaan jos ei ole koskaan käyttäny mitään tukivyötä. Ja kaikille kun ei sama tukivyö ole yhtä hyvä kuin toiselle, yksilöllisiä kun ollaan :)

Itsellä taitaa olla se carriwel ja toimii mielestäni hyvin :) alusta asti (rv8 ) ollut lonkat, selkä ja häntäluu kipeänä.. 3vkoa saikkua rv12-15 aikoihin ja helpotti. Alkoi kivut uudestaan tässä joku vko sitten ja töissä olen hoivaosastolla. Aloin käyttämään kyseistä vyötä niin ei ole selkä enää pahemmin vaivannut :) muista vöistä en osaa sanoa.. Lonkat ja häntäluu edelleen kipeät mutta se tuskin loppuu ennen synnäriä
Nyt rv26+5

Sain täällä foorumilla vinkin Carriwell saumattomaan tukivyöhön ja täytyy kyllä sanoa, että mulla se toimii todella hyvin. Töissä huomasin ihan selkeän eron, auttoi noihin kiinnikekipuihin ja muihin nipistyksiin. Hinnallakaan ei olut pilattu, maksoin alta 15 euroa. Paljonhan nuo tukivyöt ovat myös maku kysymys. Toisella auttaa toinen ja toisella toinen. Jos on mahdollisuutta kokeilla jossakin, niin kannattaa.

Takaisin