Tuet, lomat ja muut etuudet

Ihan nätti on mun mielestä tuo uusikin pakkaus. Tykkäsin kyl tuostakin, mikä edelliselle jo saatiin. Enemmän pojille on näköjään nuo värit aina pakkauksissa, mutta voisin kyl tytölläkin pitää kaikkia noita vaatteita. Värisävyt ei aina oo ihan sitä miltä kuvissa näyttää, et en sitten tiedä, miltä nuo oikeasti näyttää. Ne oranssit pöksyt siitä edellisestä pakkauksestakin näyttää mun mielestä oikeasti kivammilta kuin mitä siinä kuvassa.

Aiemmin aattelin et haen, jos ehtii tuon uuden pakkauksen. Mut tuumailtuani aikani, otettiin rahana. Toppapuku ja vaatteet edellisestä pakkauksesta on säilyny niin hyvänä, et menevät tälle seuraavallekin vielä ihan mainiosti. Eipä ole sit "samoja" vaatteita tässä pyörimässä monena kappaleena.

Aappa-kuosinen makuupussi!!!!!!!!!! Mä oon niin kade niille, jotka sen saa! Mä tykkään aivan ruokottoman paljon tuosta aappa-kuosista... Että jos joku sen paketin saa ja haluaa vaihtaa siihen siilikuosiseen pussiin, niin mä olen valmis vaihtokauppaan!

Mä en ymmärrä noita ruskeita ollenkaan! Voisivat unohtaa nuo retrotyyliset vaatteet kokonaan ja pitää äityispakkauksessa tän ajan näköisiä vaatteita. Tota apinaa ei ois tarvinnut olla. Muuten pakkauksen värit ihan jees. Vanhan ruskee kevytvanupuku on vaihtunut kivaan turkoosiin, sille tulee varmasti käyttöä syksyllä. Tällä puheella tykkään vähän enemmän uudesta pakkauksesta.

Mun mieleen on hiukan enempi tämä uus pakkaus mutta eihän se nyt ihan trendien allonharjalla koskaan onnistu olemaan... Värit on jotenkin pliisuja, mutta ehkä ne meinaa ettei voi laittaa tiettyjä värejä pojalle tai tiettyjä tytölle. Oon kirppareilla kiinnittäny huomiota looseihin, joissa ihan selkeesti on pienet tyttöset puettu pelkästään vaaleanpunaiseen ja niille tuo pakkaus lienee kauhistus (en siis mitenkään tarkoita moittiakseni, itekin oisin tyttövauvan hukuttanu mekkoihin ja rimpsuihin varmaan...).
Mutta mistä mä tässä pakkauksessa tykkäsin niin se makuupussi oli ihan okei, värikkäämpikin sais olla, ja sit pussilakana kai oli aika kiva. Oravapotkareille kans plussa :).
Silti ihan okei että otin rahan, saahan noista ei-äitiyspakkausvaatteistakin muistoksi jätettyä :).

Mie niin haluan tuon aappapussin!! Odotan kyllä viimiseen asti hakemuksen jätön kanssa.

Eipä tolle värien pliisuudelle voi varmaan mitään, ikinä ei voi tehdä pakkausta joka miellyttää kaikkia. Vaalea kokonaisuus ja pari värikkäämpää juttua taitaa olla turvallisin vaihtoehto. Mähän valitsisin sinne vaan voimakkaita värejä enkä yhtään valkoista tai pastelleja, mutta siitä tulisi varmasti muilta sanomista...

Mä tossa kohnasin läpi looraa ihan kunnolla. Pehmoista ja mukavaa mutta en tiedä mitä mä noiden valkoisten kanssa teen. Kun taloudessa ei muuten oo pahemmin valkoista vaatetta niin eipä noi kauaa valkoisina pysy. Enkä kyllä yhtään tykkää valkoisesta värinä.

En ollut huomannut että tuohon kuului peittokin. Hyvä juttu, yks asia pois ostoslistalta.

Sammakkolakanakin päässee käyttöön mutta tossa surffaillessa löysin just ne meille pinnikseen tulevat lakanat: http://www.finlayson.fi/tuote/60673-4547-01-06/Elefantti- vauvan pussilakanasetti?nosto=productgroup-center1#.UwzhK4VsuwJ :Heartpink

Ihan kivan näköinen tuo uusi pakkaus. Taidan kuitenkin ottaa sen rahana, kun tota tavaraa on niin paljon esikoisen jäljiltä.

Se on kyllä muuten kurjaa, ettei seuraavan pakkauksen tavaroita enää tehdä Suomessa, vaan iso osa tulee alihankkijoilta Aasiasta. Kela on kuitenkin tainnut olla aika tärkeä asiakas monelle pienemmälle kotimaiselle vaatepuljulle.

Joo, tää on hölmöintä mahdollista kilpailutussäännösten tulkintaa. Julkisia varoja kaadetaan maan rajojen ulkopuolelle ja menetetään ne verotulot, joita ne ovat aikaisemmin poikineet työllistämällä väkeä Suomessa – ei kovin kaukonäköistä säästämistä. Ja nyt sitten erinäiset pikkuvalmistajat ovat epäilemättä kiireellä etsineet alihankkijoita kaukoidästä, markkinoilta joita eivät valmiiksi tunne, ja sieltä sitten löytyy joku oikein halpa tehdas, jossa 9-vuotiaat ompelee vanuhaalareita Suomen vauvoille...

Mä otan rahana. Olishan toi pakkaus taas ihana, ihan sama uus tai toi edellinen, uutukaisia vaatteita pullollaan. MUTTA katoin just noita vanhojen pakkausten kuvia ja huomasin että meiltä löytyy ainakin -96, -99, -00, -01, -02 ja -04 pakkausten kampetta ja sitten -05 on ihan kokonaisuudessaan. Tietysti osa on niin nuhjusia, että ovat lentäneet jo lepikkoon, mutta esim. noi haalarit on ihan käyttösiä vielä kaikki. Mä niin ootan, että selviää kumpi tää tulokas on ja sit alkaa vauvan vaatteet vähenemään meijän varastoista :grin

Olipas nopeaa. Maanantaina täytin netissä hakemukset ja tänään tuli postissa paperit et kaikki hoidossa.

Täytin netissä hakemuksen äitiyspäivärahasta ja vanhempainrahasta, nyt oli tullut päätökset molemmista?! Olikos jollekin muullekin tullut, muistinko oiken?

Mulle ei ole tullut vielä mitään päätöksiä, paitsi lapsilisästä. Vanhempainraha on kohta kuukauden päivät ollut "käsiteltävänä". Raskaustodistuksen lähetin kyllä vasta pari viikkoa sitten... Eilen tein hakemuksen äitiysavustukseen (rahana), katotaan kauan menee...

Olin muuten niin positiivisesti yllättynyt ku kelan sivuilla hakemuksia tehdessä luin tekstin että riitti kun otti kuvan raskaustodistuksesta ja liitti sen mukaan! Ei tarvii enää turhaa postin kanssa sählätä! Kerrankin edistystä!

Hei! Äityispakkausta hakeneet, kertokaa sitten kumpi pakkaus postista tulee. Olisi kiva tietää millon alkaa uusia tulemaan :)

Mattimyöhäinen laittoi tänään äitiyspakkaushakemuksen vetämään kun laskettu aika on huhtikuun viimeinen. Ihan vikalle päivälle en uskaltanut jättää jos vaikka ois joku atk-ongelma tullut :grin Saisipa uuden pakkauksen, pidin siitä enemmän kuin vanhasta. Mutta tuskinpa tulee, nyt on jännää mitä odotella.

Mulla myös on sairauspvraha ja vanhempainpvraha -hakemukset edelleen "käsiteltävänä". Kuitenkin äippäraha tulee mulle samalla kaavalla kuin viimeksi, et en käsitä mikä siinä maksaa. Äitiysavustus on jo tilillä ollut ajat sitten ja lapsilisä on "ratkaistu". Kai ne yhteyttä ottaa jos niissä hakemuksissa on jotain hämminkiä..

Takaisin