Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tainnut mennä jo pari kuukautta ainakin ku oon tänne mitään kirjoitellut, liikkumiset olleetkin aika lailla vaunulenkit + kotijooga -linjalla. Kuukausi sitten tullut myös töihin palattua vanhempainvapaalta, niin aikaakin on vähemmän. Mutta nyt repäisin ja hommasin kuukausikortin paikalliselle kuntosalille 😁 Saas nähdä, miten lähtee käyntiin. Ajattelin, jos pari kertaa viikossa vaikka saisi käytyä. Taitaa olla jo useampi vuosi, ku viimeksi tullut salilla säännöllisesti käytyä, niin vähän on jännittävää 😂 Tuntuu, ettei enää oikein muista mistään mitään...

Ja oon kyllä kans vähän kateellinen teille, jotka ootte raskauden ajan pystyneet liikkumaan normaalisti 😄 Itse en kyllä varsinaisesti mikään urheilija oo muutenkaan, mutta tosiaan alkuraskaus oli sen verran vaikea, että kaikki liikkuminen jäi pois ja sitten ku siitä selvittiin, en oikein enää rohjennut aloittaakaan muuta ku lähinnä kävelylenkkeilyn... Toki saa olla kiitollinen, että sitä sentään pystyi tekemään loppuun asti 😄

Täällä treenit olleet edelleen jäissä. Olen kyllä töissä käynyt normaalisti, mutta on edelleen kova kurkkukipu ja pientä yskää. Kevyitä kävelylenkkejä olen toki tehnyt, mutta ne ovat olleet enemmän aivojen tuulettamista kuin treenaamista. 😅

Minustakin tuntuu et välillä vaan ilmestyn tänne kertomaan, et huonosti menee treenit 😅 Treenirytmi ei pysy millään, oon ollut kiireinen ja vähän huonovointinen. Ja arkisin pitää valita, käykö treeneissä vai näkeekö kavereita. Huomenna en pääse treenaamaan, koska näen kaveria pitkästä aikaa, ja ärsyttää että se harmittaa, vaikka ei olla nähty tosi pitkään aikaan ja on kiva nähdä.. Kaipaan vaan harrastamista!

Minustakin tuntuu et välillä vaan ilmestyn tänne kertomaan, et huonosti menee treenit 😅 Treenirytmi ei pysy millään, oon ollut kiireinen ja vähän huonovointinen. Ja arkisin pitää valita, käykö treeneissä vai näkeekö kavereita. Huomenna en pääse treenaamaan, koska näen kaveria pitkästä aikaa, ja ärsyttää että se harmittaa, vaikka ei olla nähty tosi pitkään aikaan ja on kiva nähdä.. Kaipaan vaan harrastamista!
Ymmärrän ihan täysin tuon fiiliksen! Olen pohtinut, että ainakin omalla kohdalla johtuu jonkinasteisesta uupumisesta. Treeni tuo jaksamista ja hyvää oloa ja kun se on rutiininomaisempaa tekemistä kuin kavereiden näkeminen niin se houkuttelee enemmän kaikessa tuttuudessaan. Siihen kavereiden näkemiseen joutuu ihan eri tavalla orientoitumaan.

Heippa tännekin :smiling-eyes: Täytyy myöntää että itsellä kanssa ollut viimeset kolme viikkoa tosi nihkeää treenaamisen kanssa! Salilta tuli parin viikon tauko, vaihdoin kokonaan lenkkeilyyn mutta siihenkin tuli aloittamisen vaikeus. Ja ei pelkästään se liikkeellelähtö ollut hankalaa, vaan ei koko lenkkeilystäkään tullut hyvää oloa tai mitään flow-tilan tapaistakaan. Jalat tuntu raskaalta jne. Nyt viikonloppuna oon saanut ehkä taas hommasta kiinni, vaihdoin treeniohjelman jotta tulisi uutta kipinää salille, ja sit käytiin miehen kanssa nauttimassa syissäistä koko päivä metsässä kulkien. Kyllä kai se tästä taas! Toivottavasti!

Jatkan samaa sarjaa kuin te muut 😅 Ei mene kovin kummoisesti. Alkionsiirron (8.9.) jälkeen otin taukoa salilta ja keskityin kerryttämään päivittäisiä askelia, ja nyt oon sen jälkeen käynyt tasan kerran salilla 🙈 Sillä ainoallakin kerralla alkoi särkeä alavatsaa, joten ei ole tehnyt mieli nyt käydä. Mutta jospa tässä saisi ryhdistäydyttyä pian, ja alettua taas käydä sen pari kertaa viikossa.

Kävelyillä oon kyllä käynyt nyt enemmän kuin aikoihin, mikä on ihan hyvä homma!

Viime viikon saldo oli 1x spinning ja noh eilen sitten metsäpolulla rinkka + taapero olkapäillä kombolla mentiin ylä- ja alamäkeen kivikkoisessa maastossa että laskettakoon sekin treeniksi. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tällä viikolla ajatuksena olisi käydä salilla tiistaina ja torstaina ja sunnuntaina olisikin sitten taas spinning-tunti.

Kuukauden punttitauko täällä kans 🥲 vei syyskuu voimat niin jätin tauolle tämän homman. Nyt on viime viikon aikana voimat palannut, joten tänään uusin ajatuksin puntin pariin. Testaan nyt talvikaudelle semmoista, että ensin teen kehonpainojumpan lämmittelyksi sisällä, ja sit tuun autotalliin tekemään yhtä liikettä sarjat (penkki, mave tai takakyykky). Tänään aloitin takakyykyllä. Siinä olin jäänyt 60 kilon sarjapainoihin ja samalla sain jatkaa. Itse asiassa löin kyllä 65 ekan sarjan jälkeen, kun oli helpon tuntuista 😅 huomenna domsit tiedossa siis 😆

Lisäys kun treeni valmis: kyykyn sarjat 60 kg *8toist. 65 kg *8toist *2sarjaa. 70 kg *5toist. Oisin halunnu tehä ton 70 kilosen vielä toisenkin kerran, mutta punttisseuralaisen iski pottahätä 🤣

Muokattu viimeksi:
Täällä on nyt kolmisen viikkoa tullut käytyä salilla 2x/viikko, tuon verran nyt ainakin ihan hyvin näköjään viikossa ehtii. Pyöräilen paikalle about kymmenessä minuutissa, niin siinä saa alkulämmittelyt kivasti käyntiin, itse treenin koitan tehdä tunnissa. Toisena päivänä alavartalo ja toisena ylävartalo (+mave). Jotain tän tyylistä muistelen tehneenikin joskus silloin muinoin ku oon salilla viimeksi käynyt 😄

Mutta joo, ihan kivasti nyt tuntunut lähtevän käyntiin. Uutta on siitä aina kiva aloittaa, kun lähtötaso on matala, niin aluksi usein kehitys myös on tosi nopeaa ja helposti huomattavaa 🤪 Aika varovasti kyllä lisäilen painoja ainakaan noihin isoihin liikkeisiin. Etenkin kyykky on mulle jotenkin ongelmallinen, ei tarvi paljoakaan lisätä painoa kyytiin, nii tuntuu, ettei se mene ehkä ihan oikein. Polvien kanssa muistelen että ollut aiemmin vaivaa, ja nyt taas kun kokeillut tehdä, niin lonkka aika ikävästi muljuaa/napsuu 🙄

Eilen lopulta menin salille vaikka väsytti (kuten aina) ja ei ollut paras mahdollinen olo. Kannatti käydä! 😊 Ohjelmassa oli bulgarialaiset askelkyykyt smithissä, ylätalja, reiden loitontajat ja lähentäjät sekä ojentajat taljassa.

Ylätalja vähän triggeröi olkapäätä, jolle oon nyt antanut viikkotolkulla täyslepoa. Oon ollut myös ihan saamaton tekemään fyssarin kumpparijumppaa. Laiskottaa, ja helpompi vaan antaa koko olkapään olla, ja kun se on levossa, ei tunnu kipuakaan. Mutta ehkä kumpparijumppahommilla saisi sen nopeammin täysin kuntoon 😅 Ei auta muu kuin ryhdistäytyä, ja alkaa tehdä sitä.

Salilla koitan edes kahdesti viikossa nyt käydä, kauheaa maksaa tuota kuukausihintaa käymättä ollenkaan. Enkä nyt haluaisi irtisanoakaan sitä. Joten ainoa vaihtoehto mitä jää jäljelle, on taas käydä siellä. 😄

Ajattelin että tokassa treenissä voisi olla hack, jalkaprässi, kulmasoutu, hauiskääntö ja polven ojennus. Pitää testata onko hack ja jalkaprässi nyt samassa treenissä liikaa, vai pitäiskö kokeilla jalkaprässiä yhdellä jalalla. Joskus oon tehnyt, ja se on ollut aika jees myös.

Mulla oli treenit la ja su, joten nyt ma ja ti ollut lepopäiviä. Huomenna sitten tarkoituksena taas mennä nostelemaan painoja ja vuorossa olisi tämän näköinen treeni ! Pelottaa jo valmiiksi, hankin myös spinning-tunneille vihdoin klossilukolliset pyöräilykengät ja polkeminen muuttui huomattavasti mukavammaksi.
1759823410438.png

Kiva kuulla treenijuttuja! Ja onnea @Misa toukokuisesta(?) ☺️ oot ilmeisesti ollu ihan hyvävointinen kun oot salille jaksanu ?

Mulla nyt on 4 kuukautta tullu 2-4 kertaa viikossa salitreeni, keskimäärin kai 3 :) niinä viikkoina kun ollu muutakin liikunnallista niin on jääny kahteen. Lauantaina uskalsin osallistua juoksutapahtumaan, juoksin 10,5km aikaan 1h11min. En oo ennen juossu noin pitkää matkaa ja kokemus oli tosi positiivinen varsinkin kun noi polvet eivät oireillu ollenkaan! Munhan piti siis osallistua alunperin puolimaratonille mut oon tyytyväinen tohon kun kävin sen aikalailla treenaamatta juoksemassa 😁 eilen kävin salilla mutta huomas että ihan ei ollu vielä lauantaisesta palautunut, oli kuitenkin sen verran erilaista rasitusta että kroppa varmaan vähän shokissa😆

Kiitos @Nila ! ❤️ Olo on ollut ihan ok, välillä kyllä tosi huonovointinen, mutta se painottuu enemmän aamuille ja aamupäiville. Iltaisin enemmänkin vaivaa väsymys, mikä on kyllä voitettavissa, jos vaan lähtee liikkeelle. Eilen tosin oli eka kerta 2 viikkoon, kun onnistuin siinä 😅 Mutta jospa tää tästä nyt.

Onnittelut juoksusuorituksesta! 😍👏 Kuulostaa kyllä mahtavalta kokemukselta 😊

@Helpsuli treeni näyttää kyllä siltä, että tuon jälkeen on kaikki mehut poissa 🤭 Mä oon nyt Tribestä tauolla, mutta jossain kohtaa aion kyllä palailla sinnekin, ainakin taas hetkeksi!

@Helpsuli treeni näyttää kyllä siltä, että tuon jälkeen on kaikki mehut poissa 🤭 Mä oon nyt Tribestä tauolla, mutta jossain kohtaa aion kyllä palailla sinnekin, ainakin taas hetkeksi!
kieltämättä on jalat ollu aika hellinä treenien jälkeen, mutta kyllä tämä tästä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla oli treenit la ja su, joten nyt ma ja ti ollut lepopäiviä. Huomenna sitten tarkoituksena taas mennä nostelemaan painoja ja vuorossa olisi tämän näköinen treeni ! Pelottaa jo valmiiksi, hankin myös spinning-tunneille vihdoin klossilukolliset pyöräilykengät ja polkeminen muuttui huomattavasti mukavammaksi.
View attachment 148819
Hyvännäköinen treeni! Muiden treeniohjelmia on aina tosi kiinnostavaa nähdä!

Jokohan pääsin takaisin treenien pariin? Olen ollut useamman viikon huonovointinen ja flunssainen, ja mielikin on ollut maassa, kun kroppa tuntuu huonolta. Eilen pääsin ja jaksoin ekaa kertaa lähemmäs kolmeen viikkoon salille ohjattuun treeniin, ja kylläpä teki hyvää! Kroppa tuntui heti virkeämmältä, vaikka vähän huono olo meinasi tulla. Tänään ajattelin yksin kotona ollessa tehdä jonkun vähän hikisemmän joogan.

Hyvännäköinen treeni! Muiden treeniohjelmia on aina tosi kiinnostavaa nähdä!

Jokohan pääsin takaisin treenien pariin? Olen ollut useamman viikon huonovointinen ja flunssainen, ja mielikin on ollut maassa, kun kroppa tuntuu huonolta. Eilen pääsin ja jaksoin ekaa kertaa lähemmäs kolmeen viikkoon salille ohjattuun treeniin, ja kylläpä teki hyvää! Kroppa tuntui heti virkeämmältä, vaikka vähän huono olo meinasi tulla. Tänään ajattelin yksin kotona ollessa tehdä jonkun vähän hikisemmän joogan.
No niin se tuli elämä täälläkin eteen ja treeni siirtyi. Katotaan ehtiikö ja jaksaako tänään käydä.

@Puar tuntuuko susta että kunto ja lihasvoima olisi jotenkin selvästi heikentynyt alkuraskaudessa? Mä kävin eilen salilla, ja tuntui vaan jotenkin niin löysältä.

Taas heti alkulämpässä sykkeet hyppäsi korkeaksi, ja salin puolella jotenkin alakropan liikkeissä erityisesti tuntui siltä, että raja tuli vastaan paljon normaalia aiemmin. Hack-kyykyt oli tuskaa, kun tuntui että syke laukkaa miljoonaa ja lihakset ei vaan jaksa. Sama jalkaprässissä. Ihmeen nopeasti alkoi hapottaa. Reiden ojennuksissakin heikennystä aiempiin tuloksiin.

Kulmasoutu meni ihan ok, siinä en huomannut oikeastaan mitään eroa aiempaan. Sama hauiskäännöissä, niissä jopa pientä progressiota.

En kyllä erityisesti nauti, jos tää on nyt tätä seuraavat kuukaudet 😅 Mutta en aio jättää käymättäkään.

@Misa miulla nousi alkuraskaudessa sykkeet ihan hulluna ja pyörrytti treenatessa. Oli todella ärsyttävää, kun joutui laskemaan tehoja.

ON: Täällä yritetään palata taas liikunnan pariin, mikä on kyllä tahmeaa yli kuukauden jatkuneen sairastelukierteen jälkeen. Joka ikistä paikkaa kolottaa eilisen treenin jäljiltä, vaikka otin todella rauhallisesti.

@Puar tuntuuko susta että kunto ja lihasvoima olisi jotenkin selvästi heikentynyt alkuraskaudessa? Mä kävin eilen salilla, ja tuntui vaan jotenkin niin löysältä.

Taas heti alkulämpässä sykkeet hyppäsi korkeaksi, ja salin puolella jotenkin alakropan liikkeissä erityisesti tuntui siltä, että raja tuli vastaan paljon normaalia aiemmin. Hack-kyykyt oli tuskaa, kun tuntui että syke laukkaa miljoonaa ja lihakset ei vaan jaksa. Sama jalkaprässissä. Ihmeen nopeasti alkoi hapottaa. Reiden ojennuksissakin heikennystä aiempiin tuloksiin.

Kulmasoutu meni ihan ok, siinä en huomannut oikeastaan mitään eroa aiempaan. Sama hauiskäännöissä, niissä jopa pientä progressiota.

En kyllä erityisesti nauti, jos tää on nyt tätä seuraavat kuukaudet 😅 Mutta en aio jättää käymättäkään.
Lihasvoima tuntui olevan ihan ennallaan, mutta sykkeet kyllä nousi kovasti, eikä jaksanut pusertaa niin täysiä, tulee myös jotenkin huonohko olo helposti. Sinänsä jaksan kyllä entisillä painoilla tehdä, mutta saatan tehdä lyhyempää sarjaa tms., kun jotenkin syke kohoaa eikä tunnu hyvältä.

Takaisin