Treenaaminen raskaana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hhank
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mammajoogaa olis kyllä hauska kokeilla!

Mua pelottaa nyt ihan sairaasti alkaa yhtäkkiä treenailemaan uudestaan, kun väsymyksen takia jäi alkuraskaudesta treenit pois ja siihen päälle sitten kesäloman laiskottelut. Mutta kun oon luvannut vielä syksyllä yhtä kurssia itse opettaa. Kuinkohan tässä käy, kun nyt oudokseltaan lähtee taas kokeilemaan, eikä oo oikein käsitystä mikä on tervettä varovaisuutta ja mikä ylivarovaisuutta tässä tilassa... :wideyed:

Olen käynyt raskausjoogassa viikolta 13 eteenpäin, se on ollut kyllä tosi hyvä mulle! Helpottanut alaselän kipuja, ja muutenkin ollut aina tosi hyvä olo sen jälkeen. Voin suositella! :)

Mä haluisin kokeileen mammajoogaa ja treenaamaan enempi. Nyt käynyt kerran tai kaksi viikossa salilla mut haluisin käydä enempi. Mut töissä on ollut hirvee kiire ja 8 tunnin seisomisen jälkeen ei enää riitä energiaa salille. Hinku ois kova mut täytyy yrittää hyväksyä se, ettei nyt raskauden aikana jaksa ihan samanlailla ku normaalisti.

Oon ollut flunssassa reilun viikon, kuumetta ei ole ollut, muttta kurkku ollut tosi kipeä ja yskää vieläkin. Milloinhan uskaltaa taas alkaa liikkumaan? Meinaa pää hajota kun muutenkin kiloja tulee ja nyt ei ole päässyt edes liikkumaan :(

Mites muut treenailijat, oletteko saaneet liitoskipuja? Mitenköhän niihin pitäisi suhtautua? Onko syytä välttää sellaisia liikkeitä missä kipua tuntuu, vaikka se olis hyvin pientä?

Mulla ei ihmeemmin oo tanssitunnit aiheuttaneet kipuja, tuntien jälkeen tosin oli ainakin eilen enemmän harkkasupistuksia. Lantioliikkeetkään ei tunnu pahalta, paitsi jos kauheesti repii taakse eikä ne taida olla liitoskipuja kun tuntuvat ihan kunnolla kohdun kohdalla, siis heti navan alapuolella.

Mä ehkä maalaisjärjellä ajattelisin et välttäis kivuliaita liikkeitä, omaa kroppaa kuunnellen. En oo itse kovin herkkä näiden raskaussärkyjen kanssa enkä jaksa varoa tai säikähtää jokaista vihlaisua ja kirpaisua, mutta toisaalta mulla on yleensäkin kaiken maailman särkyjä ja muita.

Nonii, ilmoittauduin Manipuran mammajoogakurssille. :happy: Tuleepahan samalla käytettyä loput liikuntasetelit!

Takaisin