Treenaaminen/Liikunta ovulaation aikana??

onniko

Oman äänensä löytänyt
Olisin kysellyt miten liikutte/urheilette ovun aikaan?? tai yleensä hedelmällisien päivien aikana?

Yritin etsiä netistä infoa kannattaako ovun ja sen lähipäivien aikaan ottaa ihan rennosti sohvalla vai onko liikkuminen/urheilu hyväksi?
Ja vaikuttaako esim. rankempi sali treeni hedelmöittymiseen?

Itse käyn treenailemassa noin 4-5krt vkossa. Sali,lenkki,uiminen,sulkkis,ratsastus jne. eniten nyt salilla treenaamista. Rauhoitin nyt tässä kuussa pari päivää ennen ovua ns. hikitreenit ja kävin vaan kerran uimassa ja koirien kanssa kävelylenkeillä. kun tuntuu että jos ihan on tekemättä mitään niin väsymys kasvaa.
Olen kuitenkin ihan normaali painoinen joten pakko ei ole treenata noinkaan paljon vkossa.
 
Mä olen sellainen satunnainen liikkuja. Liikun kun tekee mieli. Oli kuukautiskierto sitten missä tilanteessa hyvänsä. No jos on menkat ja tekee mieli uimaan, ni sitä en niinkään tee... mutt kaikkee muuta silloin ku huvittaa.
 
Kyllä mäkin liikun silloin, kun siltä tuntuu... ja liikunta kuulemma jopa helpottaa mahdollisia ovis-kipuja [:)]

Rankempi treeni ei kaiketi vaikuta siihen hedelmöittymiseen negatiivisesti, mutta vois kuvitella ettei alkuraskauden aikana kauheesti suositella ylimääräistä rääkkiä (eikä sitä kai tee edes mieli liikkua yli rajojensa), koska keho yrittää totutella uuteen tilaan.
 
Mä ratsastin vielä viime viikolle (rv25) asti 4-5 kertaa viikossa, ja raskauden neljä ekaa kuukautta lähes normaalisti treenaten. Hedelmöittymisen aikoihin ihan täysin normaalisti, taisin vielä olla liinaratsastustunnilla ja koulutunneilla, jotta varmasti täristää kunnolla.
 
Tuli mieleen, että hevosen keinosiementämisen yhteydessä eläinlääkäri nimenomaan käski laittaa hevosen ulos laiduntamaan ja juoksemaan, jotta tavaraa menee kunnolla sekaisin ja tamma hedelmöittyy paremmin. [:D]
 
Quara: [:D] No ei oo sit mun lenkit vaikuttanu hedlmöittymiseen negatiivisesti. Hepoista mallia [8D]

Oon tehnyt nyt normia sali treeniä. Mitään muuta eroa ei ole entiseen kun että hiki tulee tosi nopeesti ja pulssi on hetkessä taivaissa..
 
Niinhän ne sanoo, että sen jälkeen, kun munasolu hedelmöittyy, se elää ihan omaa elämäänsä: jos se haluaa tulla pois, se tulee. Jos se haluaa pysyä siellä, se pysyy. Mitään ei voi tehdä saadakseen sen pois tai pitääkseen sen siellä. Ainakin minua tämä ajatus on helpottanut liikunnan harrastamisen suhteen, sillä onhan se niinkin, että maailmassa on kautta aikain ollut naisia, jotka ovat raskaana, vaikkeivat haluaisi ja ovat varmasti tehneet kaikkensa, jotta saisivat raskauden menemän kesken. Mutta ei ne vaan mene.
 
Siinä kierrossa, kun itse tulin raskaaksi, liikuin tosi paljon ja petipuuhissa oltiin päivittäin. Ei siis paikallaan olemista, jalat kattoa kohti makoilemista tai sperman panttausta joka toiseen päivään. Söin normaalisti, juhlin normaalisti jne. Eikä ollut mitään raskausoireita, mitä aiemmissa kierroissa olin kuvitellut itselleni.
Paitsi että päänahka muuten kutisi vietävästi!
 
Mä en oo näitä liikunta asioista miettinyt ennen tätä kiertoa...oon ehkä lukenut liikaa ovusta ja yleensä raskautumisesta että asia on koko ajan pyörinyt mielessä,voiko treenata tai syödä tuota tai tätä jne... Olen ollut ilman ehkäisyä 4kk joka nyt ei ole lapsenteossa aika eikä mikään.

Jalkoja en oo kyllä koskaan petipuuhien jälkeen kohti kattoa nostanut [:D] Kerran lääkäri sanoi että, seksin jälkeen vaikka lähdet suoraan lenkille tai hypit trampalla niin ei vaikuta hedelmöittymiseen. Ja olisiko maapallolla niin paljon ihmisiä jos vain muutamana päivä kuukaudessa nainen tulisi raskaaksi...

Nämä asiat vaan unohtuu kun täti saapuu..pettymyksien kautta alkaa miettiä jokaista liikettä mikä voisi vaikuttaa raskaaksi tuloon.

Päätin että liikuntaa harrastan sen verran mitä aijemminkin. Jos sieltä plussa tulee reilun viikon päästä niin sitten eri tilanne.

Viime vkonloppuna olisi ollu muutamat juhlat joissa toisissa perjantaina kävinkin. Yhden siiderin sain alas 4h aikana. ei maistunut ollenkaan..en tiedä oliko sitten henkinen puoli jonka takia juhliminen ei kiinnostanut..."ovu ihan just,vaikuttaakohan tää juominen" jne.

Jos sitä nyt hieman relaisi [8D]
 
ALKUPERÄINEN: onniko
Ja olisiko maapallolla niin paljon ihmisiä jos vain muutamana päivä kuukaudessa nainen tulisi raskaaksi...

 
No itse asiassa ihminen ei tule raskaaksi kuin muutamana hassuna päivänä kuukaudessa, eli munasolun irtoamisen aikoihin. Juttu vain on siinä, että tuota päivää ja hetkeä on vaikea ennustaa. Yleensä se on 14 päivää ennen tyhjennysvuotoa. 
 
Meilläkin neiti on arviolta noin viikon pienempi kuin mitä raskausviikot sanovat. Ovulaatio ei näin ollen ole tapahtunut juuri silloin, kun ovulaatiolaskurini olisi väittänyt sen olleen. Testejä emme tämän eteen tehneet. Raskaustesti ei kuitenkaan ollut plussalla heti sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, vaan vasta 4-5 päivää myöhemmin. Kerkesin olla ihmeissäni, että raskaana en ole, mutta kuukautisiakaan ei näy.
'
Varmaan on syytä muistaa käänteinen puoli: kukaan ei kuvittele ehkäisykeinoksi sitä, että valuttaa sperman pois sisältään yhdynnän jälkeen. Silti moni ajattelee tulevansa raskaaksi paremmin, jos saa tavaran pidettyä sisällään. Ja onhan jokaisella ollut varmaan joskus kuukautiset myöhässä ja on pelännyt olevansa raskaana. Sitten ne kuukautiset ovat kuitenkin alkaneet.
 
Toivottavasti tärppää! Minä ainakin omalla kohdallani uskaltaisin liputtaa ahkeran peitonheiluttamisen puolesta, mahdollisimman paljon ilman ajatuksia ovulaatiosta. Vaikka se ihan varmasti hankalaa onkin.
 
Onniko, ajattelin vastata tähän, koska mietin itse noita ihan samoja kysymyksiä ja yritin kovasti etsiä aiheesta kommentteja netistä... vaan eipä sieltä oikein mitään löytynyt. Itse harrastan (harrastin) urheilua n. 5-6 kertaa viikossa, lähinnä jumpilla ja salilla käyntiä. Näistä 2-3 kertaa BodyCombattia, jossa tunnin keskisykkeet nousee yli 160. Päätin korvata kovasykkeiset tunnit ovulaation tapahduttua kevyemmällä liikunnalla, koska olin kuullut jostain, ettei elimistö jaksa vastaanottaa uutta elämää, jos kaikki voimat menee kehon palautumiseen. Salilla taisin kyllä tehdä ihan normaalipainoilla ovulaation jälkeenkin. Ei varmasti tästä yksin johtunut, mutta tein positiivisen raskaustestin muutama päivä sitten[:)] Olen myös kuullut tarinan (lieneekö urbaanilegenda) naisesta, joka sai muutaman keskenmenon välittömästi korkeasykkeisen jumppatunnin jälkeen...
Ja koska liikunta on tosi suuri asia elämässäni, soitin heti eilen neuvolan tätille ja kysyin liikunnan harrastamisesta. Hän sanoi, että ihan normaalisti, mutta sykkeet eivät saisi nousta paljoa yli 150. Olen lueskellut monesta paikasta, että raskauden 1.kolmanneksen saisi liikkua aivan, kuten ennenkin. Mutta toisaalta kun ajattelee niin kylläpä maltan ottaa rauhallisemminkin. Turha nyt riskeerata, koska kyllähän sitä ehtii vielä elämässä rehkiä [:)]
 
ENNA79: Kiitos viestistä ja infosta [:)]

Mä olen jättänyt kunnon hikijumpat tauolle. Vaikka testailen ensi vkolla vasta tärppäsikö.
Salilla oon kuitenkin käynyt 3-4krt vkossa. Teen rennompaa treeniä kun normaalisti. Pitkästä aikaa tuli laitettua sykemittari. Outoa väsymystä on vaan ollut ja ei oikein jaksakkaan tehdä niin paljon kun normaalisti. Toivottavasti se on hyvä merkki [;)]
 
Takaisin
Top