Treenaaminen kolmannella kolmanneksella

Ei kai sille mitään estettä ole jos kroppa kestää. :hilarious: Luulisi ainakin sillä käynnistyvän synnytyksenkin jos ei muuten. Luultavasti vaan passittaisivat sairaalassa aika äkkiä suihkuun... :grin

Mä oon ollu aikasemmin ja en ite kyl paksuna menis :P siel on liukumäkijuttuja ja muuta semmosta yli hypittävää estettä, jotka mua ainakin kauhistuttais mahan kans. Mut ne kaikki esteet voi toki kiertää, mut sillon taas en kokis saavani rahalleni vastinetta :)

Joo, se ois varmaan aika hyvä sellanen "lähetääs käynnistää synnytys" päivä. :D

Mun pitää tutustua vielä tarkemmin niihin esteisiin. Ei vaan oikein tunnu löytyvän mitää tarkkaa tietoo. :( ja tosiaan, enhän mä sinne oo menossa jos oikeesti on vaikee olla. :D tai käveleminen on vaikeeta tai jotain. Lähinnä joa olo pysyy tällasena kun nyt, niin voisin mennä. :)

Minä olin viime syksynä Lahdessa väriestejuoksussa. Hauskaa oli! Monet niistä esteistä on sellaisia "pomppulinnamaisia". Näin siellä kyllä yhden naisen, jolla oli jo ihan iso masu, että ei raskaus itsessään ole este osallistumiselle. Tosin, jos on jo la mennyt tai ihan lähellä niin en itse ainakaan lähtisi sinne riehumaan. Paljon oli myös kiipeämistä ja möyrimistä niin kovin suuren mahan kanssa se voi olla hankalaa. :) Kyllä siis muuten suosittelen ehdottomasti osallistumaan!

En ole alkuraskauden jälkeen ollut Combatissa, mutta nyt kävin kokeilemassa. En tietysti enää hyppinyt, vaan tein tietyt hypyt askeltaen ja vatsalihakset tein sovellettuna, mutta muuten kaikki potkut ja lyöntiosuudet ihan suht normaalisti. Yllätys oli suuri, kun sykkeet pysyivät TOSI matalina koko ajan, eikä edes hengästyttänyt tai hikoiluttanut mitenkään överisti. :eek: Siis normaalisti mun sykkeet nousee todella nopeasti ja maksimisyke on korkeampi kuin iästä laskettuna voisi ajatella, samoin hikoilen kuin Niagara jo pelkästä ajatuksesta ym mutta nyt - ei mitään. Olin ihan äimänä, että onkohan mun sykemittari rikki, kun nyt maksimisykkeeksi tuli sama, mikä mulla on yleensä keskisyke. :rolleyes: Vähän jossain vaiheessa vatsa alkoi kiristellä, että sitten helpotin, mutta kyllä mä koko ajan liikkeessä pysyin (+1h), vaikken tosiaan niitä nopeita hyppyosuuksia tehnytkään (esim. askelkyykkyhypyt tai saksihypyt) ja enemmän hyppelehdin paikallani kevyesti. Todella outoa. Ennen tuntiakin syke oli jotain 73, vaikka olin ihan seisomassa ja jotain venyttelin. Normaalisti olisi 80-90 ja nousee yli 100, kun liikehtii enemmän. Olin ihan varma, että hengästyn alta aikayksikön ja syke nousee heti pilviin, mutta ei. Että uskallan mennä kyllä uudestaankin, jos olo säilyy näin hyvänä.

Olin tänään niin ylpeä itsestäni! Kävin hiihtää mäkisessä maastossa 6.5 kilsan lenkin, olipa vaan mahtia kun arska paistoi ja vaikka lenkkiin uppos helvetisti aikaa niin vaikutti kyllä mieleen niin paljon ♥ ens talvea odotellessa että saa hiihtää taaa entiseen malliin!! Onks täällä muita hiihtohulluja?? :D

Mä oon hiihtänyt pitkän tauon jälkeen vasta parina talvena, tänä jouluna pohjoisessa en uskaltanut, koska vihaan alamäkiä ja pelkäsin, että taas kaadun. Meillä mökki (tai appivanhempien mökki...) sellasessa paikassa, että hyviä hiihtolatuja, mut sellasia mäkiä, jotka kaartavat jonnekin tunneliin tai ovat mulle muuten liian jyrkkiä, erityisesti jos ollut välillä lämpimämpää ja joku on vetänyt ladulta ulos, että pitää olla tosi tarkkana kaarteessa, ettei suksi lähde omille teilleen. Sinänsä tykkäisin hiihtää, jos olis vähän tasaisempaa maastoa. Mutta mäet tosiaan jännittävät. :nailbiting:

Joo itseäkin vähän arvelluttaa nuo mäet, mutta ladut tässä lähellä tuttuja ja aina katon onko ehjä perinteisen ura ja jos ei oo niin meen suoraa vapaan puolella jarruttaen koko matkan :D ja nuo mutkaiset alamäet on just inhottavia kun ei tiedä yhtään mitä mutkan takana odottaa.. :/ mutta se hyvä puoli tossa hitaassa menossa on, että kerkee oikeesti pysähtyy ja nauttimaan metsästä ♥

Kannattaa tosiaan mennä jarruttaen mäet. :) mä meen ihan normaalistikki "auraten" mäet alas, kun oon pari kertaa ottanu sellaset kuperkeikat että oon sit saanu aivotärähdyksen.

Tänä talvena ollaan käyty vaan 2 kertaa 10km lenkki hiihtämässä, kun niin huono talvi ollut. :/ nekin hiihdettiin jäällä. Täällä vain kerran viikossa pääsee koiran kanssa ladulle.

Voi että hiihtäminen on ihannaa!! Jääny vaan tältä talvelta hyvin vähälle suksiminen mutta ens talvena sitten :)
Olisin tälle kevättä halunnu ostaa luistelusukset ko alkaa alet mut ei taijja kannattaa mennä ostaan ko ennoo nyt ihan normaalissa painossani tällä hetkellä:hilarious:

Henuu, tuo paino asia pohditutti mua jo ennen ku menin ekaa kertaa ladulle tänä talvena. Mulla kummatkin luistelusukset eivät ole olleet moksiskaan 10 kg painonnoususta!!! :D olin itekin aika ihmeissään et kylläpä on jäykät sukset kun kestää noin paljon painoeroa.. et kannattaa käydä alessa ja kysyy myyjältä mitä mieltä on, ja miten eri sukset sitä painonvaihtelua sietää :)

Voi ei, mä oon niin kateellinen teille! Itsehän oon matkalla neuvolaan, kävelin just 1 km matkan ja supistaa, kiristää & sattuu niin hitosti. Piti pysähtyä kolmesti lepäämään, ettei sattuis niin paljon. Tosi ärsyttävää, kun vielä kumminki 8 vkoa aikaa ois laskettuun.

Voi ei, mä oon niin kateellinen teille! Itsehän oon matkalla neuvolaan, kävelin just 1 km matkan ja supistaa, kiristää & sattuu niin hitosti. Piti pysähtyä kolmesti lepäämään, ettei sattuis niin paljon. Tosi ärsyttävää, kun vielä kumminki 8 vkoa aikaa ois laskettuun.
Älä ole Sugarplum Sprite ♥ mulla tuli nivuset yllättävän kipeeks lenkistä ja plussana sain vielä mieheltä flunssan niin ei tartte taas haaveilla mistään liikkumisesta vähään aikaan.. toivottavasti ei tuu tollasia päiviä sulle paljoa :/

Henuu, tuo paino asia pohditutti mua jo ennen ku menin ekaa kertaa ladulle tänä talvena. Mulla kummatkin luistelusukset eivät ole olleet moksiskaan 10 kg painonnoususta!!! :D olin itekin aika ihmeissään et kylläpä on jäykät sukset kun kestää noin paljon painoeroa.. et kannattaa käydä alessa ja kysyy myyjältä mitä mieltä on, ja miten eri sukset sitä painonvaihtelua sietää :)
Ai, no mut mulle on tulluhhi JO plus 20kg ni se varmaan jo vaikuttaa paljonkin siihe sukseen? :D ja sit mullon jalat niin turvoksissa etten voi monojakaan sovitella :(
Vähä ollu painon kansa onkelmia ko noussu paino tyyliin kerralla ton 20 kiloo alkuvuojesta vaikka lenkkeilen joka päivä yli tunnin lenkkejä kolomen karvakaverini kansa :/
Menisi vaan viimeset viikot nopeeta ja pääsis synnyttään!

Täällä yks urheiluhullu myös.
Alotin viikkoa ennen plussaamista monen vuoden tauon jälkeen uimisen ja sitä meni 2krt viikossa jouluun asti. Joulun jälkeen lähinnä vaan pyöräillyt työmatkat.
Pikkunen pyörii mahassa niin kovaa vauhtia et ei oikein tee mieli liikkua.
Mulle tulee muutenkin urheilusta nyt aikamoisia harjoitussupistuksia jotka on pitkiä.
Et nyt on ollut tyytyminen kevyeeseen liikuntaan. Raskauden jälkeen pyrin pääsemään mahdollisimman pian takasin altaaseen. Ja sitten kun alkaa olemaan voimat yms kohdillaan niin aatelin liittyä kuntosalille niin et pääsis välillä combactiin yms tunneille sekä nostele vähän painoja. Tarkoitus olis vihdoin ja viimein päästä ylimääräistä kilosta ja senteistä eroon!
Tosin kai sitä pitäisi olla tyytyväinen kun aloituspaino 85, siitä se laski n.79 asti eikä vielä ole rikottu aloituspaino. Yritän ettei ihan hirveesti menisikään yli. Riittää kun esikoista jäi 10 kg :inpain:

Mitä olette mieltä, vieläköhän sitä vois uskaltautua kokeilemaan miltä uinti tuntuu? Mullahan noita harkkasupistuksia tosiaan on niin ahkeraan että oikein mitään aerobista harkkaa ei pysty tekemään, kaikki muu oikeastaan on kokeiltu pyöräilystä kävelyyn. Olin jo luovuttanut ja tyytynyt pelkkään kevyeen lihaskuntoon ja joogaamiseen, mutta nyt on alkanut ahdistaa tää tekemättömyys ja uinti kävi mielessä, vaikken siitä älyttömästi nauti (mielestäni tylsää vetää samaa rundia minuutista toiseen ja odottaa vaan koska on treeniaika täynnä :D). Oon nyt siis 33+4 ja paikat on tutkittu viimeksi rv 26+6 joten onhan tässä voinut tilanne muuttua.. Sillon oli paikat kiinni eikä pehmenneet ja kohdunkaulaakin löytyi normaalisti.

Mitä olette mieltä, vieläköhän sitä vois uskaltautua kokeilemaan miltä uinti tuntuu? Mullahan noita harkkasupistuksia tosiaan on niin ahkeraan että oikein mitään aerobista harkkaa ei pysty tekemään, kaikki muu oikeastaan on kokeiltu pyöräilystä kävelyyn. Olin jo luovuttanut ja tyytynyt pelkkään kevyeen lihaskuntoon ja joogaamiseen, mutta nyt on alkanut ahdistaa tää tekemättömyys ja uinti kävi mielessä, vaikken siitä älyttömästi nauti (mielestäni tylsää vetää samaa rundia minuutista toiseen ja odottaa vaan koska on treeniaika täynnä :D). Oon nyt siis 33+4 ja paikat on tutkittu viimeksi rv 26+6 joten onhan tässä voinut tilanne muuttua.. Sillon oli paikat kiinni eikä pehmenneet ja kohdunkaulaakin löytyi normaalisti.
Minä ainakin uskaltaisin! :) ehkä joskus 36+ viikoilla oon aiemmissakin raskauksissa lopettanut uimahalli hommat, vaikka uudelleen synnyttäjänä mulla on ollut jo niillä viikoilla paikat hieman auki. Se täysiaikaisuuden rv 37 raja on vaan tuntunut sopivalta itselleni. Vaikka voihan sitä toki uida loppuun saakka, jos siltä tuntuu. :)

Mä varmaan kans uskaltaisin, jos ei oo ollut muuta kuin harkkasuppareita. Itsekin siis ajattelin vielä käydä uimassa... Tosin tänään oon menossa taas BodyCombatiin katsomaan, että miten kestän menoa. En tietenkään tee hyppysarjoja, vaan askellan ne osiot, samoin seurailen vähän sykettä, mutta tämä uusi ohjelma on niin kiva, että haluan mennä kokeilemaan. :grin

varmaan uskaltaa uimassa käydä niin kauan kunnes limatulppa irtoaa. tosin kaikki ei sitä huomaa.. siis ellei ole mitään muuta minkä vuoksi jättää väliin. Tulikin tuosta mieleen että pitäis käydä perheen kanssa vielä uimassa ennen vauvaa kun sitten en ite pääse eikä vauvankaan kanssa moneen kuukauteen. Ollaan 3-4kk lapsi viety ekaa kertaa uimaan lämpimimpiin altaisiin(usein vauvauintien jälkeen). 3kk aikaisintaan saa viedä terveen lapsen. vanhinta käytettiin vauvauinnissa, muita ei. mutta kaikki samanlaisia vesipetoja :)

Uimisesta puheenollen, mekin ollaan menossa kylpylään ensi viikolla, ja silloin on viikkoja kasassa 34 ja risat. En tajunnut edes epäillä kummemmmin asiaa, mutta sitten tuli mieleeni myös että onkohan turvallista.. Toisaalta niitä kipeitä suppareita ei enää oo ollut, ainoastaan harkkasuppareita.. Mitään kuntouintia en muutenkaan meinaa harrastaa, vaan ihan perus lillumista, ja esikoisen vahtimista.. :grin Viimeksi rv 30 oli kohdunsuulla kaikki ok. (kiiinni)

Takaisin