Toukotouhut ´12

Voi että... miten Ampun postaama ihana vaatelinkki sai taas mut hirveän tyttövauvakuumeen pauloihin! Oispa ihanaa kasvattaa sellasta rusoposkea tuon villin pojanviikarin jälkeen! :D (tosin vähän veikkaan, ettei näillä geeneillä siitä tytöstäkään välttämättä mitään ikuista prinsessaa tulis... mut ainakin vauva-aika ois vaaleanpunaista unelmaa ;))

Maarinenkin sais tulla kertoilemaan, että mitä se rakas sisko on tällä kertaa metkuillut ;))

Mulla on ihan sunnuntaifiilis! Olin yön töissä operaatiossa valvomassa nuorten elämää kaduilla, ja tänään heräsin uuteen päivään vasta kahdelta. Sitten Joona kotiin ja tarkoitus oli vielä mennä pihaan yhteisöllisesti grillailemaan naapureiden kanssa, mutta eihän Joona malttanut enää ulos lähteä, kun halusi leikkiä vain vappupalloillaan... Mummo oli ostanut Joonalle kaks palloa, eli ihan hyvä, ettei me ostettu sille yhtään :D Salama-pallon se oli ostanut jo valmiiksi Joonaa odottamaan, sitten olivat vielä torilta hakeneet toisen. Mummo oli kysynyt Joonalta, että minkä pallon se tahtoo, ja määrätietoisesti oli kuulemma helikopteri tilattu. Ja voi mikä suru, kun Kauniaisissa ei alkuun löytynyt yhtäkään sellaista myyjää, jolla olisi helikopteri ollut! Pojalle esiteltiin lentokoneita ja vaikka mitä muuta, mutta jääräpää tahtoi helikopterin... Lopulta löytyi myyjä, jolla oli vähän jo lurpahtamassa oleva helikopteri, jonka Joona sitten sai.

Josko sitä pian unta kuuppaan ja huomenna taas töihin reippaana heti aamusta! :)
 
Ihanaa alkanutta toukokuuta ja vapun jälkeistä aikaa! ;-)

Jotenkin huvittaa nämä meidän nykyiset vaput. Ei ne nyt aiemminkaan - ennen lapsia siis - kovin riehakkaita olleet, mutta hiukan jotain muuta kuin grillausta jo iltapäivällä ja nukkumaan ennen puolta yötä. :-) Hyvin meni vappu näinkin. Ja palloja ja serpentiiniä riitti! Ikävä vain, mulla oli ihan järkyttävän kipeä maha monta päivää. Ei huonoa oloa tai oksetusta, mutta mahaan vaan koski... Tyttö sai itse valita foliopallon ja valitsi hellokittyn. Äidin miesystävä halusi välttämättä ostaa torilta tikkupallon ja Pinja valitsi muumin. Ne on ne kaksi suosikkia nykyään, hellokitty ja muumit. Kaikessa!

Täällä oli taannoin keskustelua siitä, miten suhtautua siihen, kun lapsi puhuu päälle tai yrittää häiritä vanhemman/vanhempien keskustelua. Meillä on otettu sellainen käytäntö, että sanotaan tytölle, että "älä puhu päälle" ja selitetään lisäksi tytölle, että hän saa kyllä oman puheenvuoronsa, kun odottaa ensin vuoroaan. Meillä on tepsinyt aika hyvin. Välillä tyttö yritti häiritä ja keskeyttää puhelutkin huutamalla korvan juuressa, joka on muuten tosi ärsyttävää. Nyt on sekin melkein kokonaan loppunut.

Amppu, ihana takki tytölläsi. :-) VDT:llä on muutenkin ihanan romanttisia vaatteita. Toinen suosikkimerkkini on Noa Noa. Aivan mahtavia vaatteita pienille neideille! Ja surffailin jo aiemmin nuo babyluxin tarjoukset, mutta eipä meille nyt tarvitakaan sitä haalaria, kun mummo sen jo osti. Katson sitten myöhemmin, josko syksyksi löytyisi joku kiva ihanuus alesta. Tyttö on niiiiiiiin kapoinen, että puvussa pitää olla ehdottomasti koko vyötäröllä kuminauha sekä lisäksi nyöri lisäsäätöä varten. Nämä vaatimukset vähentävät vaihtoehtoja melkoisesti. :-(

Maarinen, joko pihamaa on kuosissa? ;-) Meinasitko laittaa tänä kesänä kasveja kasvihuoneeseen tai kasvimaahan? Meillä on suunnitelmissa, että kasvihuoneeseen istutetaan viiniköynnös ja muuten laitetaan vain muutama tomaatin taimi. Kasvimaan käänsin viikonloppuna ja malttamattomana odotan, että saan laittaa herneet, kesäkurpitsat ja kurpitsat kasvamaan.

Hiukan tässä on taas sekaisin päivistä, kun oli tuo vappu arkipäivänä. Eilen olin ihan sunnuntaissa, joten menee varmaan sekoillessa tämä loppu viikko.
 
Hei :)

Maarinen, sinäpä sen sanoit, ihana yhdistelmä rimpsua ja sporttisuutta. Takki on goretex tyylinen, pitää vettä ja hengittää ja silti kaunis kaupunkitakki.

Hennas, Terret on niin ihania! Ai sä kävit katsomassa ajallaan Babylux alekopan. Itse tilasin veljen lapsille nimikoidut peltilaatikot pikkuaarteille sieltä alekopasta ja nova starin colleget omille lapsille. Lisäksi yksi Mayoral-mekko. Ne on mun suosikkeja <3 Noa noa on omaan makuun jo vähä liian romanttinen. Mutta olen ihaniakin nähnyt. Pikku Mineassa olet jo vieraillut, siellä on somia (romanttisia) vaatteita.

Sannak, ihana otsikko tällä kuulla ja jee, äitienpäivä lähestyy :) Kiva nähdä mitä lapset (heh heh) keksii!! Siis vaikka se olis miten pientä niin silti kiva nähdä mitä miehellä on päässä liikkunut. Viljelyskausi tosin syö kaikki villeimmät ideat.
Ja mäkin nautin nyt tästä vaaleasta vaaleanpunaisesta ja ylitän saada överit siitä niin että sitten kun tyttö alkaa itse jotakin haluta niin se on äidillekin tervetullutta muutosta :) Pienille tytöille sopii niin hyvin vielä heleät värit.

Tiedättekö, ostettiin vuosi sitten ne maailman parhaat tuplavaunut ja nyt ne on homeessa tuossa pihalla. KIVA KIVA KIVA KIVA!!!!! Meillä ei ollut syksyllä lämmintä varastoa ja oli niin kostea syksy ne että ne homehtui katoksessa. Ja kolmas tulossa. En oikeesti tiedä mitä me tarvitaan???????!!!! Uskon että kolmen ihan pienen kanssa ei liikuta hirveesti, mutta ensi vuoden kesä, puoli-vuotias, 2-vuotias, 3-vuotias.... Millä me mennään korkeasaaressa, kauppaan ja leikkipuistoon ja sitä rataa??
Tuskin nämä meidän lapset jaksaa vielä ensi kesänäkään vielä ihan kilometritolkulla kävellä, varsinkaan jos touhutaan puistossa jne. Jos jollain on idis niin otetaan ilolla vastaan nyt kun jotakin pitäis hankkia. Pelkät uudet pehmusteet nykyisiin tupliin on yli 500e että en tiedä ostetaanko ne vai jotain muuta. Tuplaponit? Vauva vaunuissa ja näille kahdelle tuplaponit?

 
onnea rinkun perheelle poikavauvasta :)

Meillä vappu meni vähän ohi, lapset kyllä saivat vappupallot, Roosa nallepuh ja Oona prinsessa, tosin isi vaan osti ne kauppareissullaan etteivät ite olleet valitsemassa mutta kyllä tykkäsivät kovasti :) mutt vappupäivänä mä innostuin maalaan leikkimökkiä melkein koko päivän. olihan lapsetki siinä eka mutt kyllästyivät sitten ja palelivatkin, ei ollu kauheesti sellasia vaatteita mitä ois uskaltanu maalaushommiin niille laittaa ja päällä oli vielä jätesäkit sopiviks leikattuina, hauskan näköisiä :D kyll me lounaan jälkeen vähän sisällä levättiin ja sitt illasta vielä grillattiin pihalla ja lopuksi saunaan mutta mulle tuli sitte huono omatunto illallla ettei keksitty lapsille mitään erikoista vapuksi ja mäki keskityin ihan muuhun ja mieski tahtoo aina vaan ulkona jotain omia hommiaan tehdä :( vein seuraavana aamuna noi leikkipuistoon vaikk autolla pitikin mennä, että saivat jotain erilaista puuhaa. hitsi ku oiski ollu joku vapputapahtuma lähellä mutt ei ollu, ois tullu paremmi juhlittua, säälitti sitt esikoinen ku hän monta päivää kysyi onko jo vappu ja sitt saavat vaan omiaan touhuta pihalla. tämmöstä tää vaan tahtoo olla ku ite oon niin kauheen väsynyt kokoajan raskauden takia, onneks nyt lapset ovat tän päivän mummulassa ett saan vähän lepäillä. eivät ole siellä kuukauteen ollu, en tiedä mikseivät ole pyytäneet lapsia niille tässä välissä. eikä mun äitikään ole juurikaan käynyt vaikk pitkään aikasemmi kävi joka viikko. kotona väsynyt äiti joka jaksaa vaan pakolliset, isi touhuaa muuta eikä isovanhempia ole näkynyt, on tässäki perhe mihin vielä yksi lapsi lisää tulossa. ehkä mun väsymys helpottaa sitten synnytyksen jälkeen, ainaki jos vauva on yhtä hyvä nukkumaan ku edelliset oli vauvoina.

tosi huono tuuri ampulla tuplien kanssa, kannattas ainaki syksyllä koittaa saada rattaat sisälle vaikka kodinhoitohuoneeseen tms. ihme ettei meillä homehtuneet ku autotallissa vaan tuplat ollu eikä ole lämmitetty, mutt ehkä se auttoi ku ei enää syksyllä kovin paljoa käytetty etteivät päässeet kastumaan ja kuitenki sade ei päässyt mistään suunnasta kastelemaan. Homeen voi kuulemma saada pois sillai että laittaa vuorokaudeks piimään, sitten pesee sappisaippualla ja lopuksi vielä pesu normaalisti, jos haluat yrittää saako pelastettua. meillä tuli kyllä sama yllätys vintillä olleet rattaat on homehtunut vaikka se on kuiva paikka ja vaatteetkin siellä säilyneet hyvin. tosin vaunuvarasto missä ennen asuttiin oli kostea ja haisi homeelle ehkä sai alkunsa sieltä. mutta noi onneks oli aikonaan käytettyinä ostetut esikoiselle eikä kovin hyvät, vaunuista sivuaisakin poikki. vielä ei olla heitetty pois ku mies meinas ett isommilla lapsilla vois käyttää jos hän korjaa tuon poikkimenneen osan. tarvis mun kyll sitt yrittää tuota piimä systeemiä niihin mutt en tiedä uskallanko silti vauvaa laittaa niihin nukkumaan. muuten carena double swing tuplat saattaa saada alle 300€, sellaset meillä on ja on hintaansa nähden ihan hyvät. tohon hintaan ollu jotai mainoksia edellisen vuoden väriä.
 
Voi kurjuus Amppu kiesien kohtalo! Tosiaan, tuota homeenpoistoa voisi kokeilla (mäkin samaa niksiä piimäliotuksesta kuullut), mutta välttämättä ihan vauvaa en sinne laittaisi itiöiden pelossa... Entä jos kuitenkin uudet kestävät tuplat, perinteiset Emmaljungat vaikkapa? Niissä on jälleenmyyntiarvotkin kohdillaan! Isoille vintiöille tuplat ja vauva liinassa? Tai pienemmät rattaissa ja isoin pyörällä vierellä? Talvella tietysti pulkassa! Tai jos teillä on isoimman vanhat vaunut tallessa, niin hankit jonkun sellasen "perässävedettävän" pyörillä varustetun kelkan isommille - siinä saa kauppakassitkin kulkemaan. Muistatko sellaisia, mitä on meidän lapsuudessa ollut ainakin just Korkeasaaressa ja ehkä Lintsilläkin? Ne oli aika hauskoja! Niillähän voi sitten kaikkien ollessa jo isompia laskea vaikka hurjia mäkiautokisoja ;)

Taku se on ahkeroinut vappuna! Ja tiedätkö, en usko, että ne tytöt on siellä osanneet mitään sen suurempaa odottaakaan! Tuohan kuulostaa ihan kivalta perheen yhteiseltä puuhailulta! :)

Sellaista tänne. Nyt äkkiä pää kohti tyynyä ja unta kuulaan. Huomenna on taas jo perjantai! :)
 
Oh damn, Amppu! Harmi vaunuja. Jos mietin sitä, mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa - siis että olisi kolme pientä - niin varmaan hankkisin jotkut perustuplat, joihin saisi vauvan kopan. Vanhin kävelisi. ;-) Niille perusrattaille on varmaan käyttöä seuraavanakin kesänä. Meillähän mentiin tämä talvi niin, että vaunuja ei edes käyty varastosta, vaan poika nukkui unensa meidän matkarattaissa, jotka on ihan mahtavat. On siis sellaiset astetta isommat ja jämäkämmät versiot ja selkänojan saa ihan alas. Lisäksi niihin kuuluu topattu jalkapussi. Rattaissa oli pohjalla talja, poika kahden lämpöpussin sisällä ja jalkapussi rattaissa paikallaan. Lisäksi kuomun päälle laitoin fleecehuovan. Oli aivan loistava "viritelmä", parempi kuin ne vaunut. Jotain sellaista suosittelisin teillekin, koska vaunutuplillahan tuskin on käyttöä ja perus tuplarattaat on melko karuja. Tosin esim. Ponyt on ihan edulliset, mutta käy vaan isommille. Vauvan pitäis olla sitten rintarepussa tms. Tai jos hankitte ne Ponyt isommille ja jämäkämmät matkarattaat vaaville, niin onhan niille matkiksille muutenkin käyttöä.

 
Huhuu! Missä kaikki ovat?! Ei kai pohjoisenpuoleinen tuuli vienyt teitä mukanaan? ;-)
 
Moikka!

Ei ole tuuli puhallellut pois palstalta, vaan muut ajankulut! Maariselta terveisiä, että heidän koneeltaan katosi Windows ja kova kaipuu tänne jo on.

Vappu tuntuu menneen kivasti ja perhekeskeisesti vähän joka kolkassa. Niin meilläkin. Valon kummatäti ja 12 vuotias poikansa (joka Valon kummakaveri) olivat meillä vapun ja paistelimme ihan itse herkullisen munkkivuoren. Me emme ostaneet Valolle heliumpalloa, vaan tavallisia oli senkin edestä. Serpentiini oli hupaisaa myös.

Voihan Ampun rattaat :( kurjuus! Kunhan päätät mitä niiden kanssa teet, niin minäkin mietin teidän kulkemistanne jatkossa. Oliko jo vaihtoehtona tuplarattaat ja seisomalauta? Mitäs nuo Ponyt on?

Taku minäkin lohduttelen sillä, että vielä nuo tenavat ehtivät monta railakasta vappua viettää ja olitte sentään perheen kesken ja se on lapselle tärkeää kuitenkin.

Olenkos jo onnitellut Rinkkua? Jos jostain syystä en, niin nyt lämpöiset onnen toivotukset koko perheelle <3

Meillä on harjoiteltu polkupyörällä ajoa ja kun sitä tekee 10 min kerrallaan, menee ihan hyvin. Sitten meneekin jo hermot Valolta :D Ohjaaminen on haastavaa. ja polkeminen ja ettei jarruttaisi koko ajan. Valo oli viimeksi tarttunut ohjaustangosta ja karjunut ja ravistellut pyöräänsä tuskastuneena ohjaamisen vaikeuteen. Silti pyörä on rakas ja sillä harjoitellaan, vaikka vähän pitkää pinnaa vaatikin.

Minä innostuin hölkästä taas niin, että kympin lenkki menee jo sykemittaria tiiraillen ihan hienosti. Muutaman kävelyaskeleen kun ottaa pitäen sykkeen sopivissa luvuissa, tuntuu lenkkeily kerrassaan ihanalta!

Äitienpäiväyllätys, jonka Valo on kerhossa tehnyt, ei jäänyt yllätykseksi. Mikä ei ole yllätys ;) Valo alkoi juttelemaan suklaanvärisestä kaulakorusta. Kukahan sellaisen saa? Kuulemma minä saan aamulla huhuilla rauhassa sängystä, kun haluan kupin teetä ja jotain pientä purtavaa. Sitten saan lähteä heittämään sen kympin lenkin, kun kerran tavaksi olen ottanut ja sillä välin miehet käyvät kukkakaupassa ja jotain muuta. Siinä mitä tiedän sunnuntaista. Ruokaa ei tarvi laittaa, mutta en tiedä miten syömme, vain ajan. Olen Valon kanssa koittanut askarrella mummuille kortit. Silkkipaperiruttuja ja nappeja=auringonkukka.

Kävimme miehen kotikaupungissa parin päivän autoreissun viime viikolla. Tarkoituksena hakea vanhempiensa kuoltua jotain esineitä. Minusta yksi parhaita muistoja oli äitinsä virkkaama päiväpeite, jonka meni Valon sänkyyn. Mielessäni mietin, josko tohtisin siitä myöhemmin virkata samalla mallilla vielä isomman ja lopulta parisängyn peitteen, joka kulkisi Valolla mukana. Jos siis nuorelle herralle joskus se kelpaa. Malli oli suht helposti kopioitavissa ja ajatus jäi muhimaan. Hotelliyö meni hienosti ja Valosta oli mahtavaa istua pakettiautossa nähden hyvin maisemat ja liikenteen. Päiväunet niin pystyasennossa olivat lyhyet ja pää nuokahteli holtittomasti, mutta nukkuipa edes vähän.

Sannan toimenkuva kuulostaa joka kerta mielenkiintoisemmalta. Joku päivä otan asiakseni kysellä ihan yksärinä, kun tunnut tekevän ihan kouriintuntuvaa työtä. Joskin myös osin raskasta, otaksun, öitäkin kun on.

Jep. Kuulemiin :) Tässä vielä ompelemani sienipaita Valolle. Ihana kangas, täynnä pieniä sieniä.
 
Hejjjj!

Täten kiellän kaikkia käsityöihmisiä näyttämästä noita tuotoksiaan täällä sivustolla. En pian saa kateudelta henkeä :)

Pranametri, ihana paita ja kiva kuulla kuulumisia. Valo on ihanan näköinen poika. Tasaisen ja kiltin näköinen, olen tainnut ennenkin sanoa, mutta tälläinen näky on niin ilo silmälle <3

Tuplavaunut. Kiitos myötätunnosta, harmi on ollut kova ja ajattelin pyytää miestä viemään ne pois mun silmistä kun turhaan mä niitä enää ihmettelen. Pilalla mikä pilalla. En tiedä jos rungon saisi myytyä, sehän on priima.
Olen päätynyt Mountain buggy duo -vaunuihin. Isot ilmakumipyörät tänne landelle. Painorajoitus 50kg eli poikakin matkaa niillä vielä useamman vuoden jo tarvetta. Tuskin kovin usein lähden yksin kaikkien kolmen kanssa mihinkään, joten sitten kun se tapahtuu niin sovelletaan, onhan meillä nuo tavalliset vaunut ja vielä Brio singit.

Paappa haki pihasta miehen uuden traktorin koeajolle nyt illalla ja poika lähti mukaan................. Tuolla se vieläkin levottomana pyörii sängyssä, ei näköjään kestä mitään extremeä illalla tai menee tosi myöhään että rauhoittuu. Eilen äitini tuli illalla ja toi kolme uutta pikkuautoa. Ne ja äitini tulo illalla siirsivät nukkumaanmenon puoli yhteentoista eilenkin. Puuh. Mamma tuolla nyt maanittelee sitä nukkumaan ja minä yritän sulkea korvat ja nauttia kun kerrankin on joku auttamassa :D

Olishan tässä vaikka mitä mutta täytyy itsekin lähteä pesulle ja maata, olen tänäänkin harvinaisen myöhään vielä ylhäällä. Nim. ysiltä nukkumaan, ihanaa ;)

Ihania kevätpäiviä kaikille. Täällä kerrankin hyväntuulinen kylvöleski kun äiti tuli viikoksi ja kesän alkuun varattu parin viikon loma huvipuistoilla, kylpyläreissulla ym. joten seison vaikka päälläni pari viikkoa :)

Unia muruset!
 
Moikka moi!

Pranametrille huskutukset - hieno paita Valolla! Meillä on tuosta samasta kankaasta tulossa paita ja tunika tytölle. :-) Metristä kangasta saa hyvin nuo molemmat ja vielä jäi pipoon, joten ei tule ihan älytöntä hintaa per vaate.

Amppu, hyvä että olet saanut mummon avuksi. Onhan se vaihtelua omallekin päälle, kun saa keskustella välillä aikuisten juttuja. Ja hyvä että löysit ratkaisun vaunuongelmaan. Meillä neiti kipittää jo monen kilometrin lenkkiä - aina puolijuoksua - joten ei ole tullut sitä tilannetta, että olisi tuplia tarvittu. Tuo Mountain buggy ja Briot lisänä on varmaan ihan hyvä ratkaisu. :-)

Nyt lapsia pukemaan ja happea haukkaamaan!

Maarisen paluuta odotellaan... ;-)
 
Moi!

Täällä ollaan ja olo on kuin turistilla! Ikiaikainen vanha mylly pyörii ja julmetun kokoinen näyttö pistää silmät sekasin... meidän TIETOKONE!     JUU. Vappuna taisi rakkaanpaskasiskoni autistinen 20v poika tilata meidän läppärin täyteen maailmanviiruksia. Toivottavasti meidän valokuvat ei kadonneet... eli kone odottelee parempia korjaajia.....

 Koitin sohasten lukea teijän jutut... ja kiitos Pranametrin ja tekstiviestien, olen pysynyt "ajantasalla"... Ai, että mikä riippuvuus????

AMPPU! Minä pakkasin aikoinani vauvan vaunuihin ja isomman sisaristuimeen siihen päälle ja esikoista vedin kolmipyöräisellä perässä... Aikamoinen karavaani kuljetettavaksi, mutta niin mentiin yksi syksy reippaasti kylänraitilla. Seuraavana keväänä se sisaristuimessa tököttänyt keskimmäinen jo olikin se pyörällä vedettävä ja esikoinen polki itse.... TSEMPPIÄ taistoihin....

ok. meillä täällä taitaa ruoka tuoksua valmiilta...mutta saatte uskoa, että PALAAN ihan pian!

 
Moikka moi Maarinen! Johan tässä on odotettukin. Ja noista viiiruksista pitää mainitsemani, että anopin tutulla oli koneeseen soluttautunut jotain troijalaisia - kaikista suojauksista huolimatta. Kaikkea sitä.

Käytiin lapsosten kanssa pikaisesti ruokakaupassa. Pakko oli, kun jääkaapissa oli enää hilloa, sinappia, ketsuppia ja juustoa. Ja yksi kananmuna. Yksinäni olisin pärjännyt moisella sisällöllä hyvinkin vielä viikon, mutta näiden lapsukaisten kanssa - ja miehen - pitää kuulemma jääkaapissa olla muutakin. ;-)

Nyt pitää lähteä lihakauppaan. Kyllä! Lihakauppaan. :-)
 
noniin. kylmä ja tuulinen perjantai kääntyilee hitaasti illaksi. Saunaan tekee jo mieli. Jotenkin sain niskani jumiin ja mikään särkylääke ei tunnu auttavan. (heh tulin tänne palstalle siis valitusten kera..)

Ok. Mukavia lapsikeskeisiä vappuja te ootte kaikki täällä vietellet. (vietelleet?) Meillä oli isäntä keikalla aaton, joten viettelykset jäivät mun hommiksi. Sisko oli siis perheensä kanssa ja mun isompi poikanen uuden rakkaan tyttöystävänsä kanssa. Tuli niin hirveän kylmä keli, että istuttiin "iltaa" KASVIHUONEESSA kynttilöiden valossa. Brunssille sitten katettiin komeasti puutarhaan kaikki krumeruulit kera kuohareiden. Venla taitaa alkaa luulemaan, että elämä on pelkkää juhlaa. Ja että juhlat alkavat aina kun musiikki alkaa soida. tänäänkin, kun tööttäsin stereoilla imurin melskeen yli. tyttö tanssi  nukke sylissä, kiiltonahkakengät jalassa ja ilmoitti, että IHANAT JUHLAT.....

Mites teillä muilla kellä tyttösiä on, niin nuo nukkeleikit? Venla menee vauvanukke kainalossa joka paikkaan. Jopa kerhoon piti torstaina ottaa "pikkuVeikka" mukaan. Leikkimökkiä sillä ei vielä ole. Katottiin isännän kanssa sen tomeria touhuja ja tuli semmonen olo, että pitäskö tuolle semmonen rakentaa. Ja jos niin minkälainen? Pitäskö sekin ite piirtää vai onko kaupassa mukavia valmiita malleja? Yhen hauskan... funkkis-tyyppisen leikkimökin näin jollain raknetajalla. Tai se mainosti, että funkkis, enempi se kyllä näytti laudasta väsätyltä jäätelökioskilta vinoinen kattoineen.

RUSETIT pikkutyttöjen vaatteissa ON ihania! Eilen piti ommella rusetteja Venlan nuken makuupussinkin koristeeksi! Ja siis, kaikki muotitietoiset, onko se juuri tämän sesongin muotij-jippo, tuo rusetti? Meillä vissiin tyttökin seuraa muotia paremmin kuin minä koska se löytää rusetteja .. IHANIA RUSETTEJA.. kaikista mahdollisista paikoista! 

Valon huima polkupyörä harjoittelu!!!! En minäkään muistanut että sen ohjaamisen opettelu on niin tavattoman vaikeaa. (lue, ärsyttävää) äsken tulin vihjasseeksi, että käytäskö pikku lenkillä ja saman tien tajusin, että hitto----------- ei muuten käydäkään. Toivottavsti tuo ehtii unohtaa vihjailuni, ennen (nauhalta tulevan) pikkukakkosen loppua!

ÄITIENPÄIVÄ YLLÄTYS.
Kerhossa ensin leikkasin kartongista punaisen korin. Sitten liimasin siihen silkkipaperista kukkia ja lehtiä... Venla veteli siveltimellä kimalletta mekonhelmaan. pöydänpintaan ja siihen askartelun reunaa. Että hieno on yllätys tälle äidille tulossa- Se pisti sen asianmukaisesti kotona piiloonkin... löysin tänään kätköpaikan sen huoneen lipaston alta, kun siivosin.
Äitiyteni ensivuosien hedelmät lepattelevat kuka missäkin joten me olemme "päinemme"- mies lupasi viedä yllätyspäivän kunniaksi pienen perheensä ulos syömään. Säästyn siis ainakin yhdeltä tiskivuorolta! Ihanaa!

Tämmöistä täällä! Viikonloppuja joka kotiin...mukavia sellaisia!



 
Lauantai-huomenta!

Meillä sataa taas vaihteeksi vettä. Eilisenkin satoi, joten uloskaan ei päästy touhuilemaan. Tiirailin äsken kahvia hörppiessäni tontin takana olevia isoja koivuja ja lehdethän siellä jo on! Harmin paikka vaan kaikille siitepölyallergikoille kun tänä vuonna onkin oikein ennätyspaljon siitepölyä koivuista. :-( Uutisissa niin kertoivat.

Maarinen, meillä tytöllä on kotona Leena-nukke ja autossa sellainen pienempi "vauva". Joka paikkaan mennään nuken kanssa ja meillä tyttö myös antaa tissiä vauvalleen. ;-) On se suloista ja ilmeisesti jotenkin sisäsyntyistä.

Leikkimökistä. Meidän iskä on kaivanut nyt tolpat maahan tulevaa leikkimökkiä ajatellen. Ajateltiin, että tänään olisi käyty hakemassa runkomateriaalia, mutta en nyt tiedä, kun tuli tuo vesisade. Mies suunnitteli ja piirsi mökin itse - sellaisen perinteisen talomallisen. Sen verran iso siitä tulee, että sisälle mahtuu hyvin vierassänky. Toimittaa sitten kesäisin vierasmajan virkaa.

Maarinen, oletko kasvattanut tänä vuonna itse kasvien taimia? Mulla jäi kaikki istuttelut ja kasvihuoneeseenkin laitettiin viiniköynnös, joten muutaman tomaatin taimen sinne enää laitan. Istutettiin viime viikolla kolme pensasmustikkapehkoa ja tarkoitus olisi vielä laittaa pari vadelmapuskaa tontin perälle. Luumupuu tai joku vastaava olisi kyllä kiva... ;-)
 
Hei vaan, lauantain tapaan!

Ja hei HENNASILLE! Joopa joo.. jotenkin minulta pääsi täysi unohtumaan KAIKKI taimien kasvatukset. Ja samoin kuin sinäki... taidan laittaa pelkkiä tomaatteja tuonne kasvamaan kaupan komeista taimista. JA sitä villiviiniä haaveksin säleikköön siihen kasvihuoneen "terassille". Mulla oli Vantaan kodissa, rivarin suloisen pieni takpiha, ihanan muhhkea villiviiniköynös terassin päällä. Ja talon seinäsäleikköä komisti humala-köynös. humala on mun mielestä ihana syksyllä, kun se alkaa punertamaan.. "nousuhumala"! Semmosen taidan haluta myös... ( ja hiukan haluaisin sitä tavallistakin nousuhumalaa, pitkästä aikaa )

Yrttimaan tapaista taidan ehkä vielä ehtiä siemenistä kasvattamaan.Tilliä, persiljaa, pinattia.. oreganoa?!? Ihan hyvin vissiin. Ainakaan nämä paikalliset viljelijöiden vaimot ei ole vileä mitään kasvimaita kuokkineet. Taitaa tässä olla tää muukalaismorsian se joka nyt hoppuilee!

Nyt kun sä puhuit siitä leikkimökin rakentamisesta, niin mullehan tulee sellaine olo, että MINÄ TEEN SEN ite.... (hahha. pahvilaatikosta varmaan) Meillä on sellainen työn jako, että minä alan haluamaan ja kukaan ei tee mitään. Jos pari harkkoa kaivaisin maahan asentoon, niin saiskohan siitä kimmokeen suurempiin urakoihin. MUN TEKEE MILEI SITÄ LEIKKIMÖKKIÄ! Ruutuverhot ikkunaan ja orvokkeja pieniin kukkalaatikoihin... Sievät räsymatot lattialle... iiiiiiih!

SÄÄRINTAMALLA sellaista, että välillä sataa tihuuttaa. Sitten paistaa aurinko ja taas sataa ja tuulee. Mies sanoi, että viimeyönä olisi ollut oikea ukkonen. Minä kuuntelin Venlaa nukuttaessa, että kovin tiuhaan ne lentokoneet täällä hurisee.. Eipää käyny mielessä, että meidän leveysasteen taivaalla ei tosiaankaan lentokoneita näy!

Kevääntulo tapahtui muuten jotenki varkain. Taas. Lehti tuli puuhun silloin... viikolla. Pranis- mikä päivä se olikun iloitsin aiheesta? Ja samoin ensimmäinen, ei niin mieluisa kesävieras, käärme, luikerteli pihan poikki lammensuuntaan.. hyi hyihhyi. googlasin, että vaskikäärme..hyi silti. Sisisilskot taas vilistelee halkopinoilla tyylikkäästi, pient krokotiilit! Naapurin oranssi kissa jahtaa niitä aina aamuisin häntä heiluen! Ulpukat kukkii lammenreunustalla ja metsässä pilkottaa runsaasti valkovuokkoja. Ja KIELOT näköjään koittavat keretä kukkimaan. Niistä minä pidän! Lapsena haaveilin, että hääkimpussani olisi kieloja. Nyt tässä nurkalla on metsässä sen verran rehevä kielokasvusto, että niiden tuoksu alkaa jo oksettamaan jos kuumana päivänä pidempään ilmaa nuuhkii.

Noniin... siirryn netin toiselle laidalle. Hämmetelen lusikkaa teekupissa ja kuuntelen hiljaisuutta!


 
No mutta päivää!

Ja vielä ihanampaa ÄITIENPÄIVÄÄ! Venla se on ollut ahkera ja askarrellut yllätystä! :)
Joona teki kanssa hoidossa, ja ihme kyllä, useampana päivänä se kertoi tehneensä yllätystä mutta ei paljastanut, että mikä se on! Tänä aamuna sen vasta sain :)

Meillä on ihan paska äitienpäivä, mua surettaa. Joona tuli joskus seiskan jälkeen meidän sänkyyn, mä heräsin siihen sen pyörinään. Lopulta kasilta pikkumies kertoi, että nyt ois aika herätä ja hänellä on nälkä. Mä tönin isännän ylös - ja se oli se virhe. Tunnin tästä eteenpäin kuuntelin, kun Joona ja isänsä ottaa yhteen kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Elättelin toiveita, että ehkä ne kohta tulee jo aamiaiselle käskemään. Vaan ei, Joona tuli yksinään karkumatkalle, kun ois aamupesuille pitänyt mennä. Isäntä jatkoi kiukutteluaan ja mä supisin Joonalle, että mee nyt isin kanssa ja tuut sitten herättää äidin. Pesujen jälkeen Joona haki lahjan (tuikkukynttiläkippo, johon omin pikkukätösin piirrellyt ja liimannut hienoja timangeja! Ja kortti samaa sarjaa :) Ihana <3) ja tuli toitottamaan Hyvää äitipäivää! Hyvää päivää äiti! Hyvää äitipäivää! Tuon olen nyt tänä aamuna kuullut ehkä sen sata kertaa :D Lopulta en enää edes jaksanut sanoa "kiitos rakas", joten Joona hoiti lopulta senkin osuuden. Hassu pieni poika!

Sitten käskin Joonan keittiöön kertomaan iskälle, että nyt se mörökölli sais palata takas sänkyyn nukkumaan. Mieluummin oon ihan kaksin kun katselen kiukuttelevaa aikuista ihmistä mun päivänäni! Tosin tänään ois vähän myös meidän päivä, meillä kun ei mitään virallista kihla/vihkipäivää oo, niin oon sitten yrittänyt muistaa meidän parisuhdetta tällain vuospäivänomaisesti 13.5. kun on se päivä, jolloin ollaan tavattu. Tänä vuonna siitä on jo 5 vuotta, melko uskomatonta! Mä olin ihan varma, että 4, mutta laskin sitten uusiks... :D

Eli ei oo tullut mulle aamiaista, ihan itse sain pakastealtaasta eilen kalastelemani karjalanpiirakat paistaa. Kahvitkin jouduin keittää ja ipanan ruokkia. Ei myöskään oo kukkia tai mitään muistamista miehen puolelta... oon oikeesti ehkä itekäs, mutta mua harmittaa ihan vietävästi. Yleensä tuo on sentään laittanut jotain ja tuonut ees ompun sänkyyn, tänä vuonna ei sitten yhtään mitään. Meillä on muutenkin ollut nyt parisuhteellisesti haastavat pari kk, kun ei oo yhtään pientä varastettuakaan yhteistä hetkeä, joten mulla oli ehkä vähän turhan kovat odotukset tälle aamulle.

No nyt meni ihan synkistelyksi, anteeksi. Tulkaahan muut kertomaan, mitä ihanuuksia teillä on päivään kuulunut! Facebookissa on näkynyt kavereiden profiileissa ihania kakkusia ja ruusukimppuja ja vaikka mitä! Mekin mennään iltapäiväksi mun mummille, täytyykin käydä poimimassa kimppu tuolta valkovuokkomerestä. Valkovuokkoja on aivan valloittavan paljon tänä vuonna, vai olenko väärässä?

Ja hennasin ihanat leikkimökkihaaveet, oih! Ja Valon komea kuva uudessa paidassaan! Ihanaa!
 
Aurinkoista äitienpäivää!

Täällä on aamulenkki tehty, 10,3 km. Saatu kuppi teetä ja suklaata sänkyyn tarjottimella, jossa paloi kynttilä ja jota koristi kolme vaaleanpunaista ruusua :) Melko täydellistä, eikö? Heräsin miestä ennen, mutta menin kiltisti odottamaan sänkyyn, kun alkoivat järkätä yllätystä. Valo oli kerhossa tehnyt puuhelmistä rannekorun, pari vihreää muut ruskeita (suklaanvärisiä) ja  yksi jossa purjelaivan kuva. Niin suloinen ja arvaatte varmaan, että vuorotellen sitä pidetään. Ulos mennään syömään, kunhan Ökö herää ja sen jälkeen kuulemma vielä YLLÄTYS!! Jollain lailla siihen liittyy Valon kummatäti, koska olen yllättänyt mieheni ja sen supattelemasta. Pääsenkö ukon kanssa kaksin johonkin? Kerron sitten.

Sanna, voi kurjuus :( Harmi, että tämä päivä alkoi noin, mutta ukko-kulta varmaan paikkailee vielä jollain lailla, annat vain tilaisuuden. Yhteisen ajan puute tekee kummia, mutta viisi vuotta yhteiseloa kestää senkin :) Onnea Teille! Mukavaa loppupäivää Äiti Hyvä <3 Nuo lapsen tekemät ihanuudet on ihan aarteita. Ja  kyllä, meillä tuli kolme vuotta aviota täyteen kuun alussa. Vietettiin kotona autoreissusta toipuen.
Kysymys: Teillähän kasvatettiin chiliä ikkunalla, eikö? Miten talvehti? Onko kovin kylmä/vedon arka? Valon tarve? Sokoksella olis nyt myynnissä ja vähän  haaveilen, josko meidän ikkunalle...

Maarinen se oli 8.5. kun näit käärmeen ja lehti tuli puuhun :) Sattui olemaan viesti vielä tallella. Teillä osataan kyllä juhlia, musiikki ja kaikki. Valo pyytää nykyään että juhlitaan, vaaleanpunaista kakkua meille! En tiedä mistä se sellaisen päähänsä saanut.

 Leikkimökin puutteessa, tai sitä odotellessa annan vinkin: intiaaniteltta! Kepeille voi ommella kujat, niin pysyvät paremmin pystyssä, ellei halua ihan perinteistä keppien päälle puettavaa telttamallia.
Minulla ei koskaan ole ollut mitään leikkimökkiä ja kaikkien teidän mökki-ideat kuulostaa valloittavilta.

Yrttejä, tomaatteja, pensasmustikkaa, luumupuita= kevät :)
 
Heippa.

Sannak, voi kurjuus :( Kyllä kai meillä äideillä väkisinkin on odotuksia äitienpäivän suhteen. Kyllä minäkin loukkaantuisin jos mies ei huomioisi ja varmasti joskus ja jossain yhteydessä hän saisi siitä kuulla.... Onneksi Joona keräsi pointsit kuitenkin täysillä kotiin <3

Hennas, hyvä idea tuo leikkimökki mihin mahtuu vierassänky. Tulee varmasti soma! Mekin tehdään vierastupa pihaan kun tehtiin liian pieni talo ;) Tyttö on melko herkkäuninen, mutta ollessaan yksin huoneessa nukkumassa hän nukkuu 20-08 ilman pihahdustakaan. Se on niin taivaallisen ihanaa, että tuskin yritetään totuttaa lapset samaan huoneeseen kuten meinasin, molemmat saa omat huoneet ja vieraat mökkiin. Mökin eteen tulee pergola ja terassi <3 Tarkoitus olisi että mökkiin olisi hykerryttävää mennä nukkumaan kun se on niin ihana paikka, katsotaan kuinka toteutus onnistuu :) Onpa reipas tyttö kun et kokenut että tuplia olis teillä tarvittukaan. Meillä oli pakko hankkia kun poika oli karvaa vaille 1v3kk kun pimu syntyi. Ja kyllä niillä viime kesänä kovasti huristeltiin. Talvi mentiin pulkalla ja ykkösvaunuilla. Kolmea en saa pidettyä kurissa millään ilman niitä tuplia. :D

Minua kiellettiin aamulla nousemasta ja keittiössä touhattiin aamukahvit, leivät, kananmunat ja suklaat pöydälle. Ihana iso ruusukimppu peltisessä astiassa ja vaaleanpunainen iso perhonen lentää koristeena. Mahtavan imelä <3 Ja ravintolalahjakortti mammalle...... Mies tietää että pihviä tämä odottava naaras haluaa eikä mitää helyjä :D
JA kaiken tämän ihanuuden vaihtaisin koska tahansa pieneen itsetehtyyn korttiin tms.
Enköhän minäkin pääse joskus sellaisesta nauttimaan. Mies saa sitten luopua lahjoista, hemmottelu sallittakoon ;;) Oltiin anopilla syömässä ja mies hurautti kylvöhommiin, mutta oli yli 18 asti meidän kanssa ja vasta kello 17 alkoi olla tuli hännän alla, joten nappiin meni :D Viljelijä on keväisin vielä mahdottomampi kuin kiimaiset kissat. Tosin eri asia mielessä :-)

Muillekin olisi halua kirjoittaa mutta pitää alkaa laittaa pienempää unikuntoon.

Vihdoin aivan ihana auringonpaiste! Tosin poika katselee tavan vuoksi ikkunasta ulos ja sanoo "kylmä tuuli!" :)

Ihanaa äitienpäiväniltaa kaikille ihanille ja rakastaville äideille. Miten hyvä paikka tämä maailma olisi jos kaikilla olisi rakastava lämmin äiti.
 
Hyvääääää!

Meillä tämä 09 syntynyt vau-palstan vauva.. hihkui kello 06.05 että HALUAN SIMAA! kuulen unen läpi että mies kuiska, että nukutaan vielä. EI, MINÄ TAHDON SIMAA! johon minä, äitienpäivän sankari herään ja sanon että meillä ei ole simaa. MUTTA MINÄ TAHDON SIMAA, kuuluu kimakka pyyntö. joo. Aikamme sitä unenpöpperössä siristeltiin ja sittenmise toteaa, että kait se on noustava ylös. Siten jään kuuntelemaan kun pikku askeleet kipittää eestaas ja ääni hihkuu intona ja nauruna sekaisin.TEHDÄÄN ÄIDILLE YLLÄTYSTÄ! VOI kiesus... normaalisthan meillä herätäänvasta ysin jälkeen, että miten se nyt. 

Siinä syötiin ihanat aamiasiet ja sain klo 07.00 siis skumppalasissa mansikka siideriä, että hyvin alkoi äitien päivä. Ja lopulta ,koska päivä oli kaunis, päädyttiin kotipihalle grillaamaan! ... ja HUOM HUOM. mies heitti talviturkin! Käytiin järvenllä päiväretkellä. Vesi oli hyisen kylmä, mutta tämä konkari kroolasi rannalta laiturin nokkaan. (juuri näin päin) Venlakin siinä innostui riisumaan, mutta kasteltuaan varpaansa veteen, tuli huudon kanssa toisiin ajatuksiin äitienpäivän uhkarohkeasta uintireissusta. Sain kuitenki ikuistettua pari suloista kuvaa vedessä kahlaavasta lapsesta polviin käärityissä lahkeissa.


Ja saunahan se sitten lämpeää. Toivotaan, että huomen aamuna meidän perheessä nukutaan hiukan pidempään.....


AMPPUA komppaan. Kullan arvoinen asia on äiti, joka rakastaa!

 
Takaisin
Top