Toukomussujen vauva-arkea

Meillä ei vielä ole ollut ajatuksissa, mikä seuraavaksi istuimeksi. Tuo nyt vielä toistaiseksi menee hyvin joten ollaan tyytyväisiä siihen. Siinä on kuitenkin vielä muutamia säätövarojakin joilla sitä voi "kasvattaa" sopivaksi. Esim pyllyn alta tyyny pois, pään sivutörmäystuki pois (se pikkuvauvoille tarkoitettu) ja silleen. Brio Primo se on. Mikälie seuraavaksi, mietitään sitten kun on ajankohtaista.

Meillä on vaihtoehtoina tällä hetkelä Britax Multi-tech, Brio Zento ja besafe izi comfort. Mutta täälä ei pääse koittaan autoon ainakaan tuota Brio Zentoa. Ja kun on niin pieni auto niin on pakko koittaa mahtuuko.

Voi, minä en oo vielä uhrannut ajatustakaan uudelle autoistuimelle... [:D] Eiköhän meidän tyttö mene vielä aika pitkään tuossa entisessä. Sit siinä vaiheessa kun tarve tulee, niin varmaan tärkein kriteeri meilläkin on se, että istuin mahtuu ton Clion takapenkille. Tämänkin kanssa tekee jo hieman tiukkaa, saa nähdä löytyykö sellaista isompaa istuinta edes joka mahtuisi. Sitten kai se on auton vaihto edessä jos ei muuta [;)]

Meillä on nyt uusimpana arjen ongelmana taas nuo tytön oksentamiset. Siis nyt, kun on oppinut kääntymään selältä vatsalleen niin vatsalla ollessa tuota puklua tulee ihan järkyttävän paljon! Jos heti syönnin jälkeen laitat lattialle, niin melkein kaikki tulee ulos. Ja sitten se ei kuitenkaan pitkiä aikoja viihdy tuossa sitterissäkään, pystymmässä asennossa. Ja puklut tulee siis jopa 1t ruokailun jälkeen, jos makoilee mahallaan. Hohhoi...

Yumna meillä sama juttu. Syönnin jälkeen massuilu onki meillä "kielletty" joten joku puoli tuntia syönnistä en anna pyöriä massulleen juuri tuosta pukluilusta. Tyynyjä olen välillä laittanut, jos ei meinaa selällään muuten pysyä [:D]

Meillä alkaa kans istuin käydä hiljalleen pieneksi, jos ei hurjasti kokoa tule nyt pienessä ajassa lisää niin saattaa mennä vielä jouluun asti, sen jälkeen on kyllä varmaan vaihdettava jo isompaan! Meidän seuraava istuin on Recaron Young Sport (http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=249). Ebayn kautta sen saa Saksasta noin 200€ postikuluineen.

Meillä myös sama pulautteluongelma! Onneksi Luukas onkin yllättäen alkanut viihtyä taas sitterissä, mutta tuo tyynyllä pönkkääminen onkin hyvä ajatus, ei ole tullut mieleen [:)]

Joo, pitääpä itsekin käyttää tuota tyyny-tekniikkaa. Katsotaan vaan, kuinka nopeasti neitilä menee hermot [:D]

Tänään oli sitten maitoaltistus. Ensinnäkin meille ei tehty ollenkaan ihokokeiluja eli prick testiä tai maidon sivelyä. Suoraan alotettiin maitotipalla huuleen. Tosi hyvin meni ja sekä hoitaja että lääkäri oli todella ihania [:D] Lääkäri sanoi ekassa juttelu tuokiossa että hän kyllä uskoo maitoallergiaan, mutta joillain lähtee allergia pois jo sillä että on vähän aikaa ilman. 50ml jälkeen tuli leukaan pieni punainen jälki ja 100ml jälkeen pari pistettä ihoon, eli jotain pientä. Mutta lääkäri totes että jatketaan kotona altistusta ja jos noin pienenä pysyy niin vois kokeilla siedätyshoito tyyliin tota allergiaa hoitaa. Eli viikon päästä soittoaika ja kotona pitää juottaa 2,5dl korviketta päivässä ja tarkkailla oireita. Saa lopettaa altistuksen omin päin jos tulee kovat oireet. Mutta jäi kyllä positiivinen fiilis tästä ja ottivat onneksi ihan tosissaan myös kun sanoin että piereskelee enemmän kun normaalisti siellä sairaalassa.

Inxu ihan loistojuttu!!!! [:)]
Luulis että ne oireet olis tullut samantien kun Janikahan oireili jo rintamaidonkin kautta aika nopeasti.
Ja musta aika järkevää että ne ihotestit jätettiin pois, voihan ne tehdä vaikka altistuksen jälkeen jos Kela ne kerran vaatii.
Voi että mä toivon että meilläkin olis sama juttu, sitä aina miettii että jos tytöllä on kuitenkin jostain muusta syystä ollut huono päivä kun mä kokeilin maitoa.
Tai että suolisto ei vaan silloin pienempänä maitoa kestänyt.
Meillä on huomenna puhelinaika allergialääkärille ja sovitaan se altistus joka aika varmasti menee marraskuulle.
Soijan meinasin testata nyt uudestaan, on niin järjettömän vaikea lukea noita oireita kun ovat niin epämääräisiä, paljon helpompaa havaita allergiat suoraan lapselle syötettynä kun rintamaidon kautta, oireet  tulee nopeammin ja selkeämmin.
Ja ihanaa että teille sattui fiksu lääkäri, voi vielä luottaa kunnalliseenkin puoleen [:)]

joo ja tosi positiivinen reissu muutenkin. Janikakin sai helistimen sieltä [:D] Pitää vaan toivoa että ei tässä nyt tuu jälkikäteen mitään suurempaa vaan jos ois menossa pois jo. *peukut pystyssä* [:)]

Mun vatsa tuntuu ihan oudolle ja on ollut muutaman päivän sellain yököttävä olo. Syön yasmin-pillereitä ja olen joka päivä ottanut ne melkein samaa aikaan,aina aamulla.

Voiko olla mahdollista,että ne olis jotenkin pettänyt? Alavatsa tuntuu samalta kun olin iisasta raskaana.. [8|] ja menkat ne nyt on vielä vähän sekasin..joten niitä odotellessa,pillereitä on muutama jäljellä..

Mies sano,että olen yksinkertaisesti raskaana...[:-] voisinko muka olla?

en nyt merkkiä muista mutta olen kuullut joidenkin pillereiden useammankin kerran pettävän. eli ihan hyvin mahdollista vois olla

Mä syön Yasmineita eikä ole koskaan pettäny...
Mut se on Tiia mahollista et oot raskaana[:D]..
Oisko se niin kamalaa[:)][&:]....?

Koska tuutte Kotkaan taas?

Mikään muu ku pidättäytyminen ei oo 100% varma ehkäisykeino..
Kantsii varmaan testata. Sillähän se selviää.

Voi sun jee. Heti ulos kurkatessa herättyä nousi niin järkyttävä mela otsaan.... Ja lasken päiviä jo kevääseen kun on taas siedettävät ihmisten kelit.. Mä vihaan, vihaan, VIHAAN talvea!!! [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Mä olen syntynyt ihan väärään maahan! [:D] Mun talvi vois olla tällasta ihan maksimissaan kk! Mielummin jotain kymmentä astetta.. Ja muuten aina sellasta ku viime kesän lämpö. Ah ihanuutta!

Mä puolestaan odotan talvea [:)] Mun mielestä jokaisessa vuodenajassa on jotain ihanaa, mitä odottaa.
Kesällä lämpö ja aurinko, syksyllä värit, talvella lumi ja keväällä aurinko ja lähestyvä kesä [:)]
Vaikka onkin ennustettu tulevan kylmin talvi aikoihin, niin silti ootan lunta. Kovista pakkasista en niinkään välitä. Just joku -10-15 vois olla ihan passeli [:)] Ja JOULUA odotan sitäkin enemmän!! [:)][:)]

ai että mä tykkään tästä kotialtistuksesta. on niin ihanaa [:@][:@] EI.. vähän alkaa kitisemään nälkää --> yritän antaa pullosta --> huuto vaan yltyy --> huutoa huutoa huutoa --> juodaan 120ml:stä puolet ja huuto jatkuu.. joo joo jä päiväsä piti mennä se 250ml [:@] tein ilta soseesta sitten velliä lisäämällä korviketta niin meni ehkä 30ml lisää [>:] Pitää molemmat soseet antaa vellinä huomenna ja jos aamupuuroon yrittäis maitoa kanssa änkee [8|]

Ei se olis todellakaan kamala juttu jos odottaisin pikku kakkosta :) Kauhistuttaa vaan ajatus [;)][:D] Onhan meillä ollut pieniä vihjailuja keskusteluissa tuosta kakkosesta..eikä varmaan ukkelikaa pahaksi pistäis.
Testiä en ole tehnyt,kun nyt odotan joskos ne alkais tässä loppukuun aikana. Mä en muista olisko mulla joskus pettänyt pillerit aijemmin,kun en oo ees varma että söinkö niitä silloin [:D] mutta nyt,tuli vaan mieleen..ja tosiaan alavatsa on sen tuntunen ja melkein kaikkeen ruokaan reagoin [:'(] menee kyllä alas,jotkut,mutta joidenkin syöminen täytyy jättää kesken kun tulis vaan ylös sitten.

Katsellaan ja seuraillaan. Ainii joo ja Paula en oo varma milloin seuraavaks mennää äiskän luo,mutta eiköhän me pian kun viime kertasesta "on aikaa",viime viikolla käyty [:D] mutta silloin ei voitu nähdä,koska menin sinne iisan ja mun kaverin ja veljen tytön kanssa.

Hei auttakee rakkaat ystävät [:D] Kiersin tänää kolme kauppaa pika pikaa etsien ihan tavallista kypärämysssyä. En siis tarkoita semmosta paksua vaan ohut minkä päälle voi laittaa sitten toisen hatun.. Mistä?? cittarilla oli vaan kokoa 120cm, joo astetta ehkä liian iso [:D] seppälällä ei ollenkaan kuten myös kappahlilla ei ollu. katoin hm, anttilan, elloksen ja lindexin neteistä ei missään ollu [8|] Jos joku tietää niin auttakee nyt tätä mammaa vähäsen [&o] 

Takaisin