Toukomussujen vauva-arkea

Rauha voi miten kivaa! [:)] Meillä alkaa vasta pikkuhiljaa vähän vierastaa. Mut on myös tuulesta kiinni..

Juu, onhan se tietty tuulesta kiinni mut jo noin 2-3 viikkoa on mennyt kivasti. Pääsee taas mummon ja mummin syliin ja hymyäkin irtoo... Lisäx Nelli on aikaisemmin nauranut vain mulle, miehelle ja vanhemmalle isoveljelleen. Tällä viikolla naureskeli mun tuttavalle jota ei ollut ikinä ennen nähnyt. Olipa neidillä hauskaa kun joku muu puki hänet... [:D]

ja se et oikeesti viihtyy jonkun muunkin sylissä vaikka sitten sillä et näkee äipän samalla mut silti. On se vaan hienoo.

Eilen vauva känisi koko ajan, mikään asento ei ollu hyvä, kantelin, laitoin sängylle ja lattialle ja sitteriin. Aina kun käänsin selän käninä ylty. Yritin pussittaa vauvan ruokia, vaan en käninältä pystynyt. Ajattelin että EI HELVETTI TÄSTÄ MITÄÄN TUU [&:] Vauva tuijotti mua lattialta. Menin kontilleen sen viereen ja painoin kasvoni aivan sen kasvoihin ja katselin sitä silmiin. Vauva hiplas mun hiuksii ja poskii puolisen minuuttii. Sanoin että nyt äitin pitää laittaa sun ruoat pakkaseen ja nousin ja käänsin selän. Ei kuulunut mitään [&:] oli pakko kääntyy kattomaan ja sielä vauva leikki tyytyväisenä pehmopupunsa kanssa. Tuli syyllinen olo pahoista ajatuksistani, kun ei se ollu ku noin pienestä kiinni [&:]

Voi elämä, onko muilla sattunut vastaavaa; mulla joskus kun on syystä tai toisesta ollut vähän hankalaa vauvan kanssa niin on sitten mennyt hermot itellä niin on sitten alkanut kiroilla oikein kun on turhautunut ja hermostunut. Sitten on sanonut jotakin, jota katuu loppuikänsä, aina jos se sattuu mieleen tulemaan. Ihan vaan älytöntä vaikka sitä ei edes silloin hermostuksissaan tarkottanut edes puolitosissaan ja sanoi sen vaan, että se mukamas helpottaisi omaa turhautumista ja ärsyyntymistä. [8|]
Minä ainakin olen, mutta en ihan viime aikoina. Kait tämä on alkanut olla semmoista "rutiinia" että ei enää hermostu samalla tavalla kuin parikin kuukautta sitten.

starletti, ei tosta nyt kannata huonoo omaatuntoo kantaa. Kyllä mäkin voin ihan rehellisesti sanoo, että näinä päivinä kun tyttö on ollu syystä tai toisesta mahdoton takiainen, niin oon kyllä mielessäni kironnu, ja ääneenkiin jopa tuhahtanut, kun pitäis joku pikku juttu saada tehtyä, mut tyttö ei anna siihen mahdollisuutta. Ja varsinkin jos tää kitinä loppuu sillä, että käy vaikka suukon antamassa, niin jaksaa vielä hetken yksinään.

miiuhoo, täällä yksi samanmoinen. Mut mun mielestä ei tommonen oo vaarallista. Pääasia, että sen turhautumisen saa purettua jotenki. Parempi toiki, ku alkaa paukuttelee seiniä [8|]

Aika jännä, meillä on mennyt ihan samalla tavalla kun Rauhalla. Eli ujostelu on loppunut tai ainakin selvästi vähentynyt! Aivan ihanaa! Ollaan piakkoin mökille lähdössä ja toivon totisesti, että neiti suostuu oleen muidenkin sylissä, sais äitikin vähän levätä [:)]! Viime neuvolakäynnilläkin korttiin oli kirjoitettu, että tänään ei ujostellut ollenkaan. Jippii!

Riinu on sitäkin tullut tehtyä yhden pitkän rintaraivarin seurauksena... siinä on nyt sitten kantapään kokoinen reikä olohuoneen seinässä [&o][:D]

Täälläkin tuntuu tuo ujostelu ainakin pikkusen vähentyneen. Just tultiin kotiin Jumbosta ja olin niin iloinen kun tyttö viihtyi kantoliinassa koko siellä olon ajan, mutta ei suinkaan minun vaan siskoni kantamana! [:)]

miiuhoo, no sattuuhan näitä [;)] Ei voi vaatia äidiltäkään ihan loputonta pinnaa. Joskus tuntuu, että äidin pitää olla semmonen superihminen, joka jaksaa kaiken. Ei väsy koskaan. Ja monesti tuntuu, että mä en ainakaan oo semmonen superäiti.. 

Samat aatteet, Riinu!
Oltii tänää Helsingissä almost koko päivä (fitness-messuilla ja shoppailemassa[:D]) ja Max oli mummolassa hoidossa.. Oli ollu kuulemma tosi kiltti, itki vaa kerran ku väsy iski mut nukahti melkein heti.
Noh.. Me mentii sit hakemaan se illan suussa ja ku päästii kotii alko hirvee huuto[:o].. Kesti n. tunnin ja sit rauhottu. Kas kummaa ku ei koskaan tunnu mummolassa olevan känkkä... Ehkä se johtuu meistä.. Niinku joku kirjotti et ehkä se vauvaki vaistoaa et on äiti taas vierellä ni voi vähä känkätä, se ei ainakaa siitä katoa vaikka vähä huutais[&:]!

Meidän Britaxin turvakaukalo (0-13kg) on kohta liian pieni Juholle [8|]. Nyt kun on pukeuduttava lämpimämmin, niin poika joutuu jo istumaan melkein "hartiat korvissa" istuimessa. Noh, seuraava koko on sitten 9-18kg. Painoa pojalla on jo varmaan liki tuon 9kg. Huolettaa vaan, että joutuuko vauva olemaan siinä liian istuvassa asennossa [&o].

Meillä oli hetken aikaa käytössä semmonen lämpöpussi Onnilla kopassaaan (joku Brion koppa). Tuntu, että ei sen hartiat mahtunu kyytiin sen pussin kanssa, oli pakko ottaa poijes. Muutenhan se pussi on jees idea, ko ei tarvi tunkea kauheata vaatekertaa päälle. Toivottavasti ei kuiten hetkeen tartte pistää Onnia isompaan istuimeen, koska tuohan on turvallisin istuin ja toisekseen, meijän auto on niin pieni :DD.

Oottako muuten miettiny minkä merkkinen on seuraava istuin??

Kazku meillä sama ongelma, kaukalo on jäämässä auttamatta pieneksi kun herra on jo sen 9,5kg..."henkselit" jää liian alas eikä näin ollen ole enää turvalliset kolaritilanteessa plus että en mä jaksa enää kantaa sitä koppaa!! Muistaakseni mm. Garcon Maxi-Cosi (ja vielä joku lisänimi perään [:D]) on sellainen istuin minkä saa vaikka kesken matkan säädettyä makaavampaan asentoon eli ei tarvitse pelätä sitä istuvaa asentoa. Pari muutakin merkkiä oli missä saa sitä kaltevuutta säädettyä.

Meillä on seuraavana tulossa Graco Cosmic kun se on tällä hetkellä tuol miehen 3 vuotiaalla.
Siihen varmaan Nelli siiryilee täs vuoden vaihteen hujakoilla. Katotaan nyt...

Meillä on Kiss-merkkinen turvakaukalo, joka on Toyotan joku oma... Ostettiin auton kanssa samalla.. Se on kiloille 0-18 ja näin ollen sen saa kolmeen eri kaltevuuteen. Sen saa myös kesken matkan säätää eri asentoihin. Maksaa ISOFIX-jalustoineen muistaakseni 350€ (+-30€).. Oon ollu tosi tyytyväinen! Olkaimethan saa tietysti kanssa siirtää kasvun mukaan..

Mä en kyllä tiiä meijän seuraavan istuimen merkkiä,kun saatiin lainaan taas ja se on aika vanha penkki,mutta muistaakseni 9kilosta lähtien on se.

Mitäpä jos autossa ei laittaskaan kaikkii ulkovaatteita vauvalle päälle, jos ne ahdistavat? Et vaiks niiku peitto istuimen päälle, ettei palele? Monilla on autois sisätilalämmitinkin, kun ajelevat vaan paita päällä talvella. [8|] Olkavöiden väärään asentoon tämä ei toki auta. 

Me ei tiedetä vielä seuraavan istuimen hankkimisesta.. mun siskolta saadaan joku turvaistuin, mut en muista oliks se että se käy seuraavaks, vaiko sitte vasta [8|] Täytynee tänään asiasta tiedustella, että pitääkö lähtee istuinkauppaan, vaiko käykö se niitten istuin.

Meidän rimpula menee kaukaloon varmaan vielä kun on vuoden.. [:)] Tosin talvella on just toi et vaatetta on sit niin raakasti et sen takia ei välttämättä kyllä mahdu.. 

Meille tuleepi todennäköisesti BeSafe Izi Comfort istuin.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/hts_besafe_izi_comfort_x1_isofix/

Se on kasvot menosuuntaan mutta tulimme sihen tulokseen että meidän autoon ei yksinkertaisesti mahdu selkä menosuuntaan oleva istuin...

Takaisin