Toukomussujen vauva-arkea

Rauha: oli oikeastaan vaan lauantain, annettiin pari kertaa panadolia kuumetta laskemaan kun selvästi itkunen ja nukuttiinkin sitten melkein koko päivä. sunnuntaina oli meillä ihan eri tyttö heti aamusta, herätti mammankin jo seitsemän aikoihin [:D] luulen että multa sai sen flunssan eli tuskin oli mitään vaikutusta torstaisella tapaamisella

Meillä on hyppykiikku,mutta ei käytössä vielä. Siitä mainitsin ukolle just eilen,että sekin täytyy laittaa sitten jossain vaiheessa,kun iisa saa alkaa istumaan yms. vaikka tuettuna on siinä,mutta silti.

Mäkin ostin meidän Maxille hyppykiikun kirpparilta ku oli niin hyväkuntonen.. Ja odottelee nyt tuolla hyllyllä käyttöönottoa[:D]...

Mä katoinkin että joissakin hyppykiikuissa on ikäsuositus 3kk alkaen, joissakin 4 ja joissakin 6...
Ei taida ainakaan montaa minuuttia uskaltaa kerralla antaa olla.

Ei niin, KisMet, ainakaan vielä.. Sitte ku kunnolla istuu nii sitte. Nyt ku kannattelee jo kunnolla päätä ja on muutenki vanttera nii voi kokeilla pikkusen..

Mä en aio hankkia hyppykiikkua... ei innosta minua. Muistan siihen liittyen että hoitopaikkani pikkuvauvan "heitin" seinään sillä kun minusta oli hyvä juttu antaa vauvalle vauhtia keinussa.. [:D]

Mä en aio hankkia hyppykiikkua... ei innosta minua. Muistan siihen liittyen että kun olin pieni, hoitopaikkani pikkuvauvan "heitin" seinään sillä kun minusta oli hyvä juttu antaa vauvalle vauhtia keinussa.. [:D]

Lisätään vielä tähän loppuun, että ei sille mitään käynyt sille vauvalle [8|]

Äsken kuumetta yli 39. Tässä olossa ei tosiaan vauvaa hoideta, mä meinaan aina kuumeessa pyörtyä kun nousen ylös. Verenpaineitten takia kai, ne on muutenkin aina alhaset. Ei oikein vaihtoehtoja kuka tulis meidän avuks huomenna, miehellä on töissä hirmu kiire kun siellä on porukkaa aiheellisesti ja yks aiheetta saikulla(pomonsakin ärjyilee siellä et kun se hakee lorvikatariinsa saikkua, esim muka-selästä) joten mies ei pystyis jäämään kotiin, palkattomalle. Tällasissa tilanteissa mulla ei riitä ymmärrys, että äidin pitäs sairaudesta huolimatta kyetä hoitamaan lapsensa(eli työnsä) kun töissä ollessa olisin kovaa jo saikulla..
Emman kummitäti tulee iltapäivällä nyt onneks tunniks pariks hoitamaan töidensä jälkeen et mä saan levätä, mut kahteen saakka pitäs pärjätä kaksin..

Meillä on tänään 12.20 3kk-neuvola... huoh... 2 rokotetta. Mitäköhän siitä nyt sitten tulee... etukäteen tekee jo pahaa, että toinen varmaan itkee kun sitä pistetään. Mietin asian vielä niin, että lieneeköhän parempi, että minä pidän sylissä, kuin mies koska se on sen kanssa kuintekin sen verran vähän ettei nyt vielä iskään yhdistä jotain tosi ikävää. Mun kanssa on kuitenkin kaiken aikaa niin ehkä minuun kestää yhdistää jotain ikävää.
Vai pidetäänkö sitä nyt itse, luulisin [8|]
Ja tällä mammalla on sitten ristiselkä ihan pssskana... Meinaa Miljan nostaminen ja kantaminen olla yhtä tuskaa. En tiedä mistä se nyt yhtäkkiä mutta ennen kuin sängystä nousin, niin selkä oli kipeä [:@]

Jaksamisia Lyydia!

Ja toivottavasti teillä miiuhoo menis noi rokotukset yhtä kivuttomasti kun meillä. Tokan piikin kohdalla pieni itku ja siinä se. Ei tullut edes mitään oireita niistä.

Olipas vaihteeksi mukava aamu. Heräsin itse seitsemän aikaan kun Joa alkoi ähistä ja ajattelin et kohta varmaan herää...noh, kerkesin syödä aamupalan ja käydä suihkussa jne ennenkun herra heräs kymmentä vailla kahdeksan [:)] Enpä muista milloin olisin viimeks omat "aamutoimet" hoitanu rauhassa [:D]

Heh, eihän lasten lelujen olekkaan tarkoitus innostaa vanhempia vaan lapsia [:D] Meillä on kiikku varastossa odottelemassa että ukko kannattelee päätänsä kunnolla jotta voi kokeilla tykkääkö ollenkaan koko värkistä.

Meillä rokotukset edessä ensi viikolla.. saas nähdä miten äijän käy :D Olen kuullu/lukenu jostain, että jos imetti samalla kun vauvalle laitettiin rokote, niin vauva ei reagoinut piikin pistoon ollenkaan. Imeminenhän vapauttaa hormooneja jotka rauhoittaa lasta.. oli suussa sitten tutti tai tissi..Tosin ukolle vaan silloin tällöin kelpaa tutti, joten saattaa olla että hermostuu vaan enemmän jos alkaa tuttia tarjoamaan...

Me ei aiota hankkia hyppykiikkua, mut mun siskolla on semmoinen, jotenka varmaan testataan sitä jossain vaiheessa. Mut vielä ei oo ajankohtainen [:)]
Meillä tyttö ainaski huuti ihan suoraa huutoo kummallakin rokotuskerralla.. sydäntäsärkevää [:(]
Voimia Lyydia~!

Meillä siis lääkärineuvola. Rotateq suun kautta meni hienosti, kuten viimeksikin ja toinen rokote pistoksena oikeaan reiteen aiheutti pieneksi hetkeksi itkua. Sitten lääkärintarkastus. Ainoa, mitä lekuri katsoi oli, että piti vasenta kättään lähes koko ajan nyrkissä neuvolassa ja ei sais kuulemma olla toispuoleisuutta. En kyllä ole kotona huomannut sitä mutta täytyy nyt alkaa kiinnittää huomiota. Toinen juttu oli, että vasen lonkka kuulemma naksuu ja siinä hieman löysyyttää mutta ei kuitenkaan ole pois paikoiltaan Sairaalassa ei kyllä löytynyt mitään moitittavaa lonkista. Mutta loppujen lopuksi lääkäri sanoi, että ei ollut mitään, mistä pitäisi huolestua. Eli ilmeisesti kuitenkin kaikki hienosti!
Nyt sitten toivotaan, että lonkat on kunnossa, kädet aukeilee yhtälailla ja ettei Milja tule rokotuksesta kipeäksi.

Hassu poika...kävin tänään yksin kaupoilla ja herra oli isin kans sit huutanu tunnin suoraa huutoa kun olin lähteny ennenku oli sit nukahtanu...never aikasemmin! Ja sit kun tulin kotiin niin laitettiin herraa nukkumaan ja alotti sit mun sylissä huutamisen hetken päästä (yliväsymystä?), välillä meinas nukahtaa ennenku taas alko itku mutta rauhottu sitten heti kun laitoin sänkyyn ja käärin peittoon...sylkäs tutin pois, hämmästeli hetken ja nukahti... [:D] oli vissiin sylikiintiö täynnä tai sit oli hiki sylissä. Muistan et alkuun oli kans samanlaista...herralle tuli sylissä kuuma, alko huuto mutta rauhottu heti kun laitto sänkyyn ja nukahti sit sinne. Eli meillä ei ole pelkoa että Joa tottuis sylissä nukuttamiseen kun ei ite syliin halua nukahtaa.

Kertokaa miten saatte lapsenne nukkumaan sänkyyn?

Siis mulla ei onnistu. Eikä se käy,jos laitan sänkyyn niin ei rauhotu itekseen vaan jotain pitää tehdä..mutta mitä? Pitäiskö mun viedä sänkyyn,antaa maitoa siellä ja antaa nukahtaa siihen? Aijemmin tein silleen,että annoin iisan nukahtaa sitteriin,tunnin annoin nukkua siinä ja sain nostettua sänkyyn,ettei herää. Nyt sekään ei enää onnistu,kun herää niin pienestä. On siis nukkunut melkein jokaisen yön sitterissä.. [&:]

Haluisin mahdollisimman helpon keinon saada se nukahtamaan omaan sänkyynsä..[&o]

Miten saa vauvan nukkumaan sänkyyn...no sinne se ei rauhotu jos vähääkään on virtaa. Meillä jos iltapuuron jälkeen on virkee ni pidän vaan sylis olkaa ja poskee vasten tai sit kattotaan sylikkäin telkkarii. Siinä se sit rauhottuu issekseen ja voi laittaa sänkyyn. Jotenkin oon ruvennu näkee vauvasta millon nukkuminen voi onnistua, millon ei. Ja mähän en nukkumaan mennes koskaan puhu vauvalle mitään, saatan hymistä hiljaa mut siinä se. 

Onko sulla Babaytoy sängyssä mitään leluja tai katseltavaa?
Meillä ne kerrat kun sänkyyn on nukahdettu, on vaatinut puuhaa sinne sänkyyn.
Kattelee niitä jonkin aikaa ja leikkii, sit alkaa väsykäninä ja jos ei muutu itkuksi asti niin nukahtaa känistyään jonkin aikaa.
Pitää siis antaa nukahtaa itsekseen, nukuttamalla ei saa nukahtamaan ja mitä väsyneempi on kun sänkyyn vie, sitä isommalla todennäköisyydellä alkaa huutaa täyttä kurkkua kun laskee sänkyyn, eikä lopeta ennenkun nostaa ylös.
Eli jos Iisa on sun mielestä ihan selvästi väsynyt, ei sun välttämättä tarvii alkaa sitä mitenkään nukuttamaan sinne sänkyyn vaan kokeile nukahtaako itsekseen omia aikojaan.
Ja meillä siihen unikäninään ei saa reagoida mitenkään, on joskus aika kovaäänistäkin mutta erottaa kyllä milloin menee itkuksi ja silloin nostan pois.

Kaikkea kannattaa kokeilla vaikka mikä yhdellä toimii, ei välttämättä toimi toisella.
Ja meillä on niinkin että mikä yhtenä päivänä toimii, ei todennäköisesti toimi enää seuraavana [:D]
Mä olen paraskin neuvomaan, meillä nukutaan nykyisin kaikki päikät leikkimatolla [;)]

Meillä sama homma kun Starlettilla...turha edes viedä sinne sänkyyn jos on energiaa vielä puuhata. Sängyssä ei meillä ole mitään katseltavaa tai tekemistä. Iltatoimien jälkeen annetaan maito ja sit Joa on sylissä ja rauhotutaan kunnes viedään sänkyyn ja sinne hyvin äkkiä nukahtaa. Ei edes tuttia enää huoli vaan sylkäsee pois, hämmästelee hetken ja nukahtaa. Ja samaten, sanon hyvää yötä mut sen enempää ei enää jutella. Joskus jos on levoton niin saatan silittää päätä tai poskea mut pääsääntöisesti lasken sänkyyn, sanon hyvää yötä ja lähden pois makkarista.

Takaisin