Toukomussujen vauva-arkea

Kiitos Lme! mietinkin et mahtaako joku sen täällä palstalla bongata. [;)]
Harmittaa tosiaan kun itkuksi meni seremonia enkä äidinvaistooni luottanut...
Nyt tästä eteenpäin luotankin. [:)]
Nyt odotan kovasti kun se valokuvaaja lupas lähettää valokuvat CD:llä meille tulemaan...
Mut hyvä oli juttu. Vähän jännäsin vaikka sen etukäteen luinkin.

vauva-arjesta...
Nyt täytyy alkaa pikku hiljaa sitten myöntämään ettei ehkä mun maito enää Nellille riitä.
Olin lauantaina poissa kotoota 12h jolloin isäntä syötti neidille korviketta.
Neitikin nukkui sitten jopa 2,5h päikkärit (never with me).
Illalla tissittely meni taas vähän kiukkuamiseksi ja olin itsekin tosi väsynyt joten annettiin illallakin vielä lisämaitoa. Nukkui muistaakseni pitkälle aamuun...
Eilen sai päivälläkin lisämaitoa mut sen jälkeen kyl tuttuun tapaan päikkärit vaan max 45min.
Mut jos yleensä syö päiväsaikaan noin parin tunnin välein nyt eilen tuon lisämaidon jälkeen piti 4h tauon...

Eli tänään sitten korvikkeita ostamaan (vkl kului koko varasto) ja ajattelin antaa lisämaitoa aamupäivällä ja sitten iltasella. Ei kyllä yhtään hotsita toi pullorumba mut minkäs teet. Mitäpä sitä ei rinssessan eteen tekisi... [:D]

Torstaina pitäis saada Nellin oma passi tulevaa Latvian reissua varten. Oli tosi hassua kyllä käydä passikuvassa. Kiva sitten 3kk kuva 5 vuotta passissa [:D]

Rauha: Huomasin eka, että tulipas tuttu nimi tytölle :D ja alkohan niitä muitaki yhtäläisyyksiä sitte löytyä, kun vähä muisteli :). Kiva juttu kyllä oli! Meilläki jäbä huus kasteen ajan ;). Loppu tosin ko seinään, ko vettä sai päälle ja viileni. Nukahti samantien :D.

Eilen tosiaan alotettiin velli, muttei jätkä oikein taas meinannu syyä ko pullosta annoin. Son ranttuillu pullon kanssa ja myös tissin kanssa! Tuntuu, että syöpii useammin yöllä ko päivällä.. Very nice..! En tiä, ehkei sillä vain sitte ole niin nälkä, vaan väsy mennee aina eelle. Ja päikkäreittenki jälkeen haluaa olla jonku aikaa hereillä, ennenko syö mittään. Pitäs vain saada taas poitsu juomaan pullosta, niin mieki uskaltaisin paremmilla mielin lähteä välissä pois kotoota. Yks ilta heräs kesken yöunien ja halus ruokaa. Työnsin pullon suuhun, ja joihan se vissiin 120ml ihan tuosta noin vain.. Eli pittääkö olla sitte tosi nälkänen, että syö vai oliko niin unenpöpperössä, ettei tajunu että soliki pullo, ko äiti sen antoi :D.

Syyskuun vauva-lehdessä oleva 24h-juttu ristiäisitä on meidän neidistä [;)]

Voi kun nukkuis nytkin... [:D]

Kitisee ja itkeskelee vaan kun väsyttää muttei nukahda.
Nyt tutti suussa ja pitelee käsissä Hello Kitty -nukkea. Tutkii käsiänsä ja vahingossa vetäs tutin pois suusta. Itkuhan siitä taas jos ei ole täs vieres vahtimassa et saa tutin takasin...

Nythän mä sitten muistin etten oo ehtinyt lukea siitä kun muutaman ekan sivun [:D]
Täytyypä tsekata [:)]

Hei kaikille!

Ajattelin vihdoin viimein kirjautua, jotta voin myös osallistua keskusteluihin. Oon seuraillut palstaa säännöllisesti raskausajasta saakka ja on ollut tosi kiva lukea muiden kokemuksia raskaudesta ja vauva-arjesta. Eli, jos suvaitsette ottaa minutkin mukaan joukkoonne näin hieman myöhässä niin olen hyvin iloinen[:)]

Olennaisimmat tiedot minusta ja vaavista tulevat tässä: Tyttö syntyi rv 33+5 kiireellisellä sektiolla mun nopeasti vaikeaksi muuttuneen raskausmyrkytyksen vuoksi. Alatiesynnytystä ei edes lähdetty yrittämään. Laskettu aika olis siis ollut 19.6.2010, mutta tytön syntymäpäivä on 6.5.2010. Tyttö toipui ennenaikaisuudesta hyvin ja oli syntyessään 2843g ja 54cm, hyvä paino selittyy kaiketi mun nuoruustyypin diabeteksella. Tyttö oli sairaalassa 9 yötä ja kotiutumisen jälkeen aloitti mahdottoman kasvupyrähdyksen, nyt mennään -1 käyrällä.

Asutaan kolmisteen miehen ja tytön kanssa pk-seudulla. Mitäs muuta...? Ehkäpä voin pikku hiljaa liittyä noihin viestiketjuihin ja vastailla niihin, jotta tullaan tutuiksi [:)]

Niin ja ihan pakko sanoa, että minäkin hoksasin yhteyden Rauhan ja Vauva-lehden artikkelin välillä ja olin ihan ihmeissäni kun täältä luin että se tosiaan on totta! [:D]

Tervetuloa joukkoon Yumna [:)] sekaan vaan, kyllä tänne vielä mammoja mahtuu, eikö [:D] Kiva kuulla että rankasta elämänalusta huolimatta teidän tyttö on pärjännyt noin hienosti!!

Ja asiasta kukkaruukkuun, mulle ei taida ehtiä tilauksesta huolimatta tulla tuo viimeisin vauva-lehti, täytyykin käydä ostamassa hetimiten että voin lueskella teidän ristiäisistä Rauha [:D]

synnytin ite esikoisen toukokuun puolessa välissä ja pääsimme synnäriltä jo päivä synnytyksen jälkeen kotiin. Pikku neiti huusi nälkää kun mulla ei tullu tarpeeks ja todettiin miehen kanssa että helpompi on että vaihdetaan korvikkeeseen.Pikku neiti nukku alussa 2-4 tuntii öisin ja päivällä 2-3 tuntii. Todella helppo lapsi eikä kitise turhasta.

Tervetuloa joukkoon Yumna!

ps. meillä on mamma tapaamisia joka kuukauden ensimmäinen torstai, paitsi tämän kuun joka on ens viikon torstaina. Mutta tuolla on oma ketjunsa sille [:)]

Moikka!

Yumnan esimerkin innoittamana liityinpä minäkin tänne. Tosiaan olen lähes päivittäin täällä taustaillut jo ainakin vuoden verran joten ihan kiva olisi liittyä keskusteluihinkin mukaan[:)] Varsinkin, kun tajusin tuntevani tätä porukkaakin jo jonkin verran, tunnistettuani Rauhan Vauva-lehdestä ja melko varmasti myös vauvainti-infossa[8|] Että hiukan epäreilua vaan vaania teitä täällä kertomatta mitään itsestään...

Meille syntyi poikavauva yliaikaisuuden vuoksi käynnistyksellä toukokuussa (3150g / 51 cm). Miehen kanssa Hyvinkäällä asustellaan ja esikoinen on tämä pikkuherra meille.

Eli yritänpä nyt kunnostautua kirjoittelemaan tänne vähän aktiivisemmin[:D]

Tervetuloa joukkoon myös Kipsu! Kuten Yumnan sinutkin kutsun meidän pk-mammojen tapaamisiin, josta tosiaan on oma ketjunsa [:D] ja fb:ssä meillä on ryhmä, jos haluat kutsun niin laita mulle s-posti osoite vaikka privalla [:)]

Vinkkinä päikkärijuttuihin jos jollekin vaikka olisi apua.

Meillä on alettu nukkua (edes silloin tällöin) ihan järkevän pituisia unia.
Tyttö herää kyllä unisyklin mukaan, eli puolen tunnin-kolmen vartin päästä siitä kun nukahtaa, mutta jatkaa useimmiten vartin sisään itsekseen unia jos en mene nostamaan sängystä tai näyttäytymään.
Juttelee itsekseen, saattaa känistä kovaankin ääneen, mutta haen pois vasta jos käninä menee itkuksi -samoin kun nukuttaessa, jätän sänkyyn ja känisee siellä aikansa kunnes nukahtaa ja silloinkin pois vaan jos itkee.
Ja sängyssä meillä on tosiaan oltava leluja (mobile sekä yksi josta saa kiinni ja vedettyä suuhun), tyhjään sänkyyn ei jäädä huutamatta.

Jos ehtii mennä liian väsyneeksi, ei saa sänkyyn enää nukahtamaan joten vielä pirteänä on sinne vietävä, hetken yleensä leikkii kunnes nukahtaa.

Kauan mulla meni ennenkun hoksasin antaa jatkaa itsekseen unia, mutta näköjään toimii ainakin meillä [:)]
Ei toki aina, välillä käninä muuttuu itkuksi ja silloin ei sänkyyn enää saa rauhoittumaan vaan nostan ihan suosiolla pois.

Niin joo, vielä vähän aikaa sitten neiti alkoi ihan suoraan itkeä kun heräsi joten ei olisi ollut mahdollisuutta kokeillakaan, mutta näköjään urauduin ja jatkoin sängystä hakemista kun heräsi vaikkei itkenytkään.

Tervetuloa Kipsu, Yumna ja äippä91
Ja ehdottomasti mukaan noihin PK-tapaamisiin!

Kipsu:
Kuka sulla oli kätilönä? Meillä kerkes olla Lissu ja Reetta, Leena ja sektiossa mukana Heini...
Meidän Nelli syntyi 19.5 sektiolla (käynnistetty 15.5) ja olin sairaalassa 15-23.5
mihin ryhmään uintiin olette tulossa?
Me ollaan uintiryhmässä B eli 8.45, tosin nyt tulevana lauantaina emme ole paikalla kun olemma Latviassa.
Mun vieressä vauvauinti-infossa istui Mimmu86 joka uiskentelee Joan kanssa B-ryhmässä.

Odottelen malttamattomana jospa saisin vihdoin ja viimein ne valokuvaajan ottamat kuvat sieltä ristiäisistä kun jäi iteltä ottamatta kuvia... Lupas laittaa postissa ne cdllä tulemaan...
Juttu oli mun mielestä oikein kiva, kiinnostuivat varmaan lähinnä tuon sylikummi-Carolan takia koko jutusta.
Ja halusin et siinä tulee ilmi että mun äiti oli siinä suurimpana tekijänä. Tavallaan halusin kiitosta mun äidille.

Olihan iso päivä meillä eilen. Oltiin vauvajumpassa (Mimmu ja Joakin oli siellä ... tulethan KisMet ens kerralla? meillä kyllä silloin neuvolalääkäri 4kk just klo 11) ja sit Joa tuli meille kyläilemään ja sit saapu pari isompaa taaperoakin kylään. Ronja 1v ja Vili 11kk. Nelli päätti pistää aika kovaksi itkuksi kun äippä yritti tehä salaattia jne...
Kaiken kovan tuhinan jälkeen Nelli nukahti isin käsivarsille klo 20 ja heräs vasta puol 1 syömään... Äippä oli just menossa nukkumaan joten syötin sit Neidin ensin... Mut jäi TAAS iltapesut ja yöpuvut väliin. Kun viime aikoina Nelli mennyt nukkumaan siinä 22 aikoihin... ja yleensä 20-21 tehdään iltapesut...

Rauha mua niin harmittaa että se eka kerta jäi väliin...
Millaista siellä oli?
Jaksoiko Nelli ja Joa ihan hyvin loppuun asti?

Hahaa, sainpas sen vauva-lehden sittenkin [:D] ja olisin kyllä Nellin tunnistanut vaikka en olisi täällä kuullutkaan että teistä on siinä juttu, on se typy jotenkin niin tunnistettava söpöläinen [:D]

Takaisin