Toukomussujen vauva-arkea

Raskauden aikana tuli n. 10-12 kiloa ja niitä on nyt lähtenyt 17 kiloa!!!

Ihana fiilis ja lisää saa lähteä... toivon et kesän aikana kun aletaan vielä enemmän liikkumaan...

Sais lähteä vielä 20 kiloakin mut olen jokaisesta lähtevästä kilosta oikein iloinen!!

Lähtöpaino 48 kg, ennen synnytystä 67 kg, 2 kk synnytyksestä 56 kg. Tähän tää on jämähtäny vaan haitanneeko tuo. Mitkään varkuista eikä suurin osa viime kesänä hankittuista paidoista (kokoa 34) mahu päälle, jääpähän käyttämättöminä perinnöksi vauvalle [&:]

Tämmösinä juhlapyhinä mulle tulee aina jotenkin yksinäinen olo. Jos totta puhutaan, mä luulen että voisin viettää loppuelämäni yksin (niin kuin se on ollu tähänkin asti), mutta juhlapyhinä kaikki vaan korostuu liikaa. Viime vuosina mun yksinäiset hetket oon viettäny netissä, mut tietenkään tälläisellä palstalla ketään oo ku o perhejuhla tämä juhannus. Taidan alkaa siivoomaan kämppää ku vauva nukkuu ja mies o traktorin kimpus. [:o]

täällä ollaan... Nelli syö ja kiukkuaa välillä täs mun sylis. Miehen nuorempi nukkuu päiväunia ja vanhempi katsoo toiselta koneelta piirrettyjä ja mies piirtää jotain auton kuvia...

Aika yksinäinen olo vaik talo täys porukkaa...
Meil on ton muuton jälkeen käynyt niin et mä istun sohvalla ja mies omassa nojatuolissa.
Olis joskus kiva päästä taas kainaloon kun katotaan yhdes telkkaa...

mut joo kunhan nuorukainen herää, lähdemme anoppilaan grillaamaan. Siellä on sentäs seuraa ellei mun tartte olla yksin sisällä neitiä tissittämäs ja muut on pihalla...

Mukavaa Juhannusta kaikille...

starletti, et oo yksinäs täällä [:)]
Me ollaan taas pohjoisessa, mies nautiskelee alkomahoolia (mikä ei tullut yllätyksenä),
jotenka minä viihdyn oikein hienosti sisätiloissa. Tiedossahan se oli, että tätäkään viikonloppua
ei vesiselvänä olla [8|] Eipä jaksa enää edes napista asiasta. Ja onhan sentään juhannus, eikai
sitä saiskaan [8|]

Musta on alkanut tuntumaan jostain syystä, ettei mun oma maito enää riitä. En tiiä mistä moinen
johtuu, tyttö on kyllä tyytyväinen, mutta tuntuu vaan että maito ei riitä. Koitin tosiaan tässä yks päivä mittailla omalla vaa'alla, mut eihän siitä mitään tullu. Näytti ihan höpö-höpö-lukemia.
Neuvolakäyntiinkin on vielä aikaa. Huolestuttaa.

Kieltämättä aika yksinäiseksi olo tulee, ku muut juhlii. En toki valita, mutta harmittaa vaan.
Tätähän se on nyt niin kauan, kun imettää. Ja ihan ketuttaa, kun olen entinen tupakoitsija, ja mieshän ei ole koskaan tupakoinut.. no nyt viime aikoina on menny sikareita ja tupakkaa ihan reippaasti, oikeastaan päivittäin yhden kaks polttelee. Ja vieläpä sitä samaista merkkiä, mitä itse ennen vetelin.. Ihan ku kiusais tahalleen minua..!eikä ymmärrä, ku sanon sille suoraan, että väkisin välillä tulee pieni kaipaus siihen tupakkaan, ettei viittis poltella. Mut ei niin ei. Oma napa, paras napa.....

Meil kans mies järjesti kivan yllärin Juhannuksen kunniaks...kotiin kun lähdettiin porukoilta niin ei sit meinannu tolpillaan pysyä, kyllä mä nyt näin et se sitä juhlajuomaa otti mut en tajunnu et ihan niin paljon. Meilläkun ollaan tosiaan jaettu yösyötöt että molemmat saa nukuttua useamman tunnin putkeen kunnolla. No enhän mä voinu siinä kunnossa antaa miehen nostella vauvaa! Heräilin sit ite moneen kertaan kun olis vissiin tiheempi kausi taas ja muutenkin leikkauksen jälkeen Joa syöny useemmin ja pienempiä määriä.

Asia olis ollu ihan ok jos olis osannu etukäteen varautuu et menee oma yö sit heräillessä mut mies ei missään vaihees varottanu et näin käy ja sit kun toissayö meni itellä kans valvoessa kun jos Joa ei ähissy vieres nii mies kuorsas. Et pari vuorokautta ja unta yhteensä ehkä 5h...+ valvottu yö leikkauksen jälkeen, alkaa olla väsy! Mut onpahan tämäkin mamma sit oppinu juomaan kahvia...tiedä sit onko se hyvä vai huono.

Mut jaksamista ja hyvää Juhannusta kaikille! Onneksi sekin on kohta tältä vuodelta jo ohi [:D]

Mulla taisi olla 74kg lopussa painoa, lähtöpaino oli n. 61kg. Sairaalaan jäi 5vrk aikana 9kg. Nyt kuukauden kuluttua paino on 62kg ja maha litteämpi kuin ennen raskautta. Se taas johtui että mulla oli kyllä siideripöhömaha ennen raskautta, sen verran tuli meinaan törpteltyä [8|]
Kaikki vaatteet menee edelleen päälle [:)]

Meillä juhannus meni rauhallisesti anoppilassa, pesimä auton ja saunoimma. Yhet sidukat juopasimma miehen kanssa illan pääle :).

Ens viikola tämä mamma lähtee parin kaverin kanssa tuulettumaan, olis tarkotuksena käyä syömässä jossain ja sitte terassille parille! Mietin vain, että pittääkö ottaa pumppu mukaan ko eilenki sen siiderin jälkkiin tuntu että rinnat räjähtää :D!

Mulla lähtöpaino raskauden alussa oli 52,3kg ja viimeisellä neuvolakäynnillä 71,2kg, eli painoo tuli 18,9kg kaikenkaikkiaan koko raskauden aikana, aikamoinen saavutus, sanoisinko.. 10kg jäi laitokselle, ja siitä tasaseen tippu aina tonne 56,5kg. Siihen se sit jämähti. Mut onneks tossa ei oo enää ku 4,2kg "ylimääräistä". Tosin oon ihan tyytyväinen, että sai vähä pyöreyttä sinne sun tänne, ku kovin hoikka olin sillon ennen raskautta. Että ehkä parempi näin. Ja nyt jopa nää painoindeksit näyttää normaalia [:)]
Ja jos noi muutama kilo nyt kovin rupeaa häirihtemään, nii pitää pudotella niitä sitte ku imetys loppuu.
Itseäni häiritsee melko paljonki tuo vatsa, se kun ei ole enää entisenlaisensa. Mitenkähän ton ylimääräisen nahan sais tosta pois [8|]
Mies lähti just kylpylään muun porukan kans, harmitti kyllä ku en voinu mukaan lähtee ku ei vauvaa voi kylpylään ottaa mukaan.. enkä kyllä sen puoleen mitenkään innokkaana lähtis itteeni esittelemään missään bikineissä[8|]

Mimmu86, minäki just kiittelin tossa hetki sitte mielessäni, että mies voi enää tän päivän ryypiskellä, huominen on oltava selvinpäin koska maanantaina on 500km ajettavana. Luojan kiitos, kohta on tämäkin "ryyppyjuhla" ohi.

Ristiäiset olis sitte tasan viikon päästä. Tuntuu että en oo oikein ees mitenkään valmistellu mitään.. vielä pitäs hankkia kasteliina, kynttilät yms.. mitenkähän lie sen raamatun suhteen, ku mulla ei oo ku rippiraamattu.. ku jossain luki, että esim. vihkiraamattu voi olla siinä pöydällä. Mut ei me olla naimisissa.

Oikein hyvää juhannusta kaikille [:)]

Riinu, ylimääränen mahanahka...mullakin on tosin siellä tuntuu olevan muutakin nahan alla. Jokku ennen isot  vaatteeton ny sopivii, mut kinnaa just tosta mahasta. Sitä ei saa sovitettuu housun kaulukseen millään eikä viittis jättää puolta mahaa kauluksen päällekään. Muuten se ny ei häirii, kun hameita pidän. Mä kyllä mielelläni rupeisin lenkkeilee, ku sehän vaikuttaa kovasti mahaan, mutkun tuo railo siellä mahas. Lääkäri ei mitään osannu sanoo ja hyvä tässä ens kertalaisena kun ei tiijä sulkeutuuks se oikeesti. Ennen ees tienny tuommosesta railosta. Oon pari juoksuaskelta ottanu vaunujen kanssa, mut tuntuu ettei nilkat kestä.

Muuten immeiset huvittavan näköinen tuo linea negra nyt [:D] Koskahan se häviää? Ja kun pikkusen tuli otettua aurinkoa takapihalla ison masun kanssa niin nyt kun se iso masu on poissa mutta sama määrä nahkaa edelleen, niin kyllä on tosi ruskettuneen näköinen maha [:D] Suorastaan ruskea maha ja siihen kun lisätään se linea negra joka tekee myös navasta tummanruskean niin on oikeesti kyllä aika hassun näköinen. Napakin näyttää ihan p-reiälle [8|][:D][8|]

miiuhoo, minä kans miettiny että millon toi linea negra häviää.. on meinaan aika järkky näky toi vatsanseutu.. jospa se tosta häviäis piakkoin [8|]

Olipahan ihmeellinen juhannus. Meidän neiti nukku mökillä jokaisena kolmena yönä 7-8h putkeen! [:-][:-] Sit aina kun heräili aamulla niin söi, hetki ylhäällä ja vetäs vielä jotkut 3-4h päikkärit. Kyllä muuten jakso olla sitten ilonen ja jutella niin mahottomasti mummolle ja papalle! Ainakin entiseen verrattuna.
Saa nähdä mitä käy kun tultiin kotiin. Palataanko entiseen että nukutaan tosi huonosti vai mitä.. Päikkäritkin neiti suostu tuolla nukkumaan paikallaan olevissa vaunuissa! En ymmärrä. [:D] Me kyllä alotettiin ne Disflatyl-tipat torstaiaamuna ja Inxu taisi sanoa heilläkin auttaneen noi tipat kovasti!

Nyt on vaan haettava huomenna taas jotain d-vitamiinia ja kokeiltava. Ehkäpä mä kokeilen sit nyt niitä Deetippoja.

Ja kävin nyt ekaa kertaa synnytyksen jälkeen saunassa juhannusaattona! Olipahan mahtavaa! [:)]
Ja äiti kävi mummon siideritölkillä ottamassa itelleen saunajuomiseks puoli lasia siideriä! [:)]

Mutta kehitettiinpä mun äidin kanssa pikku kinakin sit jo eilen illalla... Se on tosi innoissaan tytöstä, ei siinä mitään. Mä en tahdo saada ite pidettyä tyttöä sylissä kun tissillä jos ollaan tuolla. Tyttö heräs päikkäreiltä kun syötiin porukalla, tyttö nukahti uudelleen mun äidin syliin ni eikö se hetken päästä herättäny sen seurustelemaan!! "Pitää seurustella!" Mulla palo kii ja sanoin sille siitä ni sehän väänsi itkua eikä puhunu mulle koko iltana enää.. [>:] Niinkun ton ikänen tahallaan nukkus kun ei tahdo seurustella. Ja myös tuoreet isoisovanhemmatkin olivat saaneet jo seurustella tytön kanssa aiemmin!

Meillä on ristiäiset viikon päästä. Nimi on edelleen keksimättä..... [:o] On meillä jotain ehdotuksia ollut, mutta mitään ei oo päätetty eikä mikään oo oikein kolahduttava.. Paniikki alkaa iskeä!

Nyt repee peliverkkarit kyllä totaalisesti [:@] meillähän on melko alusta asti annettu lisämaitoja kun oma ei vain ole tuntunut riittävän. Itkin riittämättömyyttäni silloin todella katkerasti ja itken vieläkin lähes päivittäin, sen verran koville tuon asian kohtaaminen on ottanut [:(] olen lukenut oppaita, tutkinut imetystukilistaa ja koettanut selvittää millä keinoin voisin yrittää maidon määrää lisätä. Menisin vaikka perse edellä puuhun jos se siitä olisi kiinni!! Mieheltä ei heru minkäänlaista ymmärrystä tai empatiaa mun tuskalle [&o] [:(] Tänään juuri selasin taas imetystukilistan sivuja netissä ja mies tiedusteli että miksi, onko sulla joku ongelma!!?!! Siis WTF - no onkohan!!?! Helvetti sentään, vaikka kuinka koettaa selittää että tää on mulle helvetin vaikeeta, vaikeempaa kun mikään koskaan, ei miehelle mene kaaliin!!! Onneksi on edes ystäviä joille voin asiaa itkeä, mutta on se kamalaa kun oma mies ei suostu mua tukeen ja lohduttaan [:(] [:(] Perkele!!!

www.mll.fi/vanhempainnetti

Tuolta löytyy lapsiperheen arkeen kaikkea mahdollista; vinkkejä, neuvoja, vertaistukea, leikkejä ja tietoa
Monet on tuolla varmaan jo vierailleet, mutta jos on tuntemattomat sivut niin suosittelen [:)]

Mimmu86, kiitti vinkistä, en ollukaan kuullu ennen tommosesta sivustosta. Pitänee tutustua
ihan ajan kans joku päivä [:)]

Tirri, kuulostaa ikävälle.. miesten on varmaan vaikeempi ymmärtää, kun imetysasiat eivät heille
oikein kuulu muutenkaan.. vaikea käsittää, miten tiukille voi ottaa, jos ei saa maitoa riittämään, vaikka tekis mitä.. itse kans oon lueskellu imetystukilistaa yms. koska musta tuntuu, että multa maito vähenee ja vähenee. Vaikkei mitään varsinaisia merkkejä maidon loppumisesta olekaan. Tämmöinen on vaan fiilis. Neuvolaanki on vielä pari viikkoa.. ja omaan vaakaan en luota.

Lyydia~, lueskele niitä nimikirjoja tai kalenterista nimiä. Kun oikea nimi osuu kohdalle, niin sen kyllä huomaa [:)] Sehän siinä vielä onkin, että jos itseä miellyttävä nimi löytyy, niin sen pitäs miellyttää vielä toistakin..

On ilmaantunu probleema. Tyttö ei halua syödä enää kuin oikealta kyljeltään, jos syötän makuulla. Ajattelin, että neiti on ruvennut hyljeksimään mun oikeaa rintaa, mut ei siitä ollutkaan kyse. Väänsin itteni ihme asentoon, ja sain ku sainkin tytölle oikean puolen rinnan suuhun tytön ollassa oikealla kyljellään. Ihan hemmetin vaikea asento, en vois kuvitella syöttäväni tommosessa asennossa kovin montaa kertaa..
tyttö söi jokatapauksessa myös oikeasta rinnasta. Jostain ihmeen syystä hän ei halua syödä ollessaan vasemmalla kyljellä, mistä tää voi johtua?? Sitte jos syötän istualteen, niin syöminen onnistuu ihan normaalisti.. tosi ikävä juttu tää tämmönen.

Ristiäisiin olis enää muutama päivä aikaa. Sain tänään siivoiltua kotosalla, ikkunoita pestyä sun muuta. Enää olis perussiivous sit perjantaina.
Onkin yksinäiset illat tän viikkoo, kun mies tekee iltavuoroo koko viikon.. tulee aina puolen yön jälkeen vasta kotiin.

vieraisiin pöytiin huutelen. tossa joku mietti ristiäisen suhteen raamattua,itsellä oli käytös viime vuonna rippiraamattu ja sama olis tarkoitus nyt tänä vuonna kans. eli miksei rippiraamattu kävisi? [:)]

No onpa hyvä [:)] Pitänee lähtee varastosta ettimään rippiraamattu. Kiitos tiedosta, anihani!!

Meillä eikun vaikeutuu tää syöminen.. nyt tyttö ei enää huoli oikeata rintaa edes istualteen syötettäessä..
vaan sillon, ku väännän itteni siihen ihme asentoon.. missä vika?!
Ja huomasin tossa, että nyt ku itekin suosinu tota vasenta rintaa, niin tietysti se maidontuotanto
vähenee tossa oikeessa rinnassa.. vähä liian myöhään taisin älytä, että pitäis vissiin pumpata jos haluu että maidontuotanto säilyy ennallaan myös oikeessa rinnassa..

Takaisin