Toukomussujen ensimmäinen joulu

Olipa hyvä vinkki miiuhoo!! Mä en ainakaan ois tajunnut ilman sua, et noinhan se kannattas tehdä jos teetättää koko kortin valmiiks!

Kismet mä kans oon innokas paketoimaankin vähän erilailla. Tai ainakin kattoo vähän millaseen paperiin, ettei mihkään perus joulupukkipaperiin. Ja sit kauniita leveitä "kangasnauhoja" tms. [:)] Yksväriset paperit on kivoja ja simppeleitä, sit vaan nauhalla siihen vähän piristystä!
 
Ainiin, tosiaan tilasin ne kortit vielä ihan tavallisina valokuvina, en toki joulukortteina [;)]
Siksi säästin roimasti [:)]
 
Mie tehin Ifolorin sivuilla joulukortit niiden omalla pohjalla johon tuli Onnin kuva :). Kyllähän se jonku verran maksoi, mutta ei tulla toimeen photoshopin kanssa :D.

Joulu ollaan minun porukoilla, kun veljen perhekin tulee sinne (asuvat Etelä-Suomessa, joten heitä näkee tosi harvoin :(). Muutenki koko joulukuu menee kyllä tuolla meillä, koska mies menee töihin sinne joulukuun ajaksi. Ja me tietysti mukaan. Pelottaa jo ens joulu jos ja kun ollaan anoppilassa, kun en ole ollu muualla kun omassa kotona joulun. Plus tietty töissä.. Ois se kiva joskus olla tässä omassaomassa kotona joulun, sais laittaa kuusen, paistaa kinkun jne, mutta kaipaisin varmasti pohjoseen :).
 
Me mennään tänä vuonna vielä Mummolaan ja Mummilaan jouluna. Mun äiti on töissä joulun joten sen vuorojen mukaan eletään. Mut sit toivon mukaan ens vuonna olis isompi oma kämppä ja keittiönpöytä jonka ääreen voitais isommallakin porukalla kokoontua. Niin ja molemmat mestat sijaitsee Hyvinkäällä joten helppoa on.
Meidän traditioon kuuluu aina ennen ruokailua haudoilla käyminen.
 
Tässähän alkaa joulumieli löytyä kun maa on valkoinen ja lueskelee teidän juttuja [:)]

Meillä on yleensä menty niin et aamulla puuro kera vastapaistetun kinkun ja äidin tekemän piimälimpun, sit käydään saunassa ja katsotaan joulurauhanjulistus ja siitä sitten kirkkoon ja haudoille. Siitä syömään ja sitten tulee joulupukki [:)]
 
Mietin tässä, että pistäisköhän se jo pistää jouluverhot ja kynttelikkö ikkunaan [:)]
Ja taas tulee kiire lahjojen kanssa vaikka kuinka mukamas yrittäis, että ei tule. Tarttis kavereille ja sisaruksille perheineen jotakin hommata. Mummot saa tytön valokuvan kehyksissä ja saveen painetun jalanjäljen.
 
Minä ehkä odotan nyt joulua enemmän kuin aikaisemmin.. Joulun aika on kyllä ihanaa, mutta se oikeastaan menee reissutessa. Meillä molemmilla lähin suku on toisella paikkakunnalla ja olemme joulut viettäneet siellä, koska kaksin saamme olla koko talven :) Yhden joulun vietimme miehen kotona molemmat, mutta muuten olemme viettäneet omien vanhempien ja sisarustemme+heidän lapsien kanssa. Tämä joulu ollaan kuitenkin perheenä miehen kotona, ehkä ensi joulu sitten meillä kotona kun poikakin on isompi että osaa leikkiä jo serkkujensa kanssa...

Meillä on jouluaatto mennyt tavallisesti niin, että aamulla vasta koristellaan kuusi kun on omasta metsästä tuotu.. illalla saunan jälkeen tulee pukki..ei mitään hienompia vaatteita päällä, tms..

Harmi, että joulukin on mennyt niin kaupalliseksi juhlaksi. Tekee oikeastaan pahaa kun katsoo, miten paljon ihmiset ostaa tavaraa lahjaksi. En ymmärrä, miksi jotkut ostavat lapsille turhanpäiväisiä asioita. Siksi tuo Brio junasarjan keräily onkin mielestäni tosi fiksu idea, puulelut kestää ja on muistona myöhemmin. Tosin kuin muovilelut jotka menevät helposti rikki.. Haluamme pojalle kuitenkin ostaa lahjan, mutta se tulee olemaan jotain hyödyllistä... hän kun ei vielä kovin kranttu ole lahjojen suhteen :)
 
Mä pistin viime talvena parvekkeelle jouluvalot,kun ei ollut edes lunta [:D] Ja nyt kun ei ollut vielä lumia tullut,niin sanoin miehelle,että pitäiskö laittaa ulkovalot partsille,niin se vaan nauro ja sano,että et varmana laita,kun ei ole luntakaan maassa. En tiiä näyttääkse jotenkii hölmöltä,mutta lunta tuolla ainakin nyt on joten saan vapaat kädet [:)]

Ja kynttilöitä poltan ihan jumalattomasti,oon friikki,rakastan niitä. Joka huoneessa palaa kynttilät,kun haluun sitä tunnelmaa iltasin [;)]
 
ALKUPERÄINEN: Babaytoy

Ja kynttilöitä poltan ihan jumalattomasti,oon friikki,rakastan niitä. Joka huoneessa palaa kynttilät,kun haluun sitä tunnelmaa iltasin [;)]


Täällä ilmottautuu toinen kynttiläfriikki[:)] Mulla on yks laatikko tosta olkkarin piirongista varattu kynttilöille ja niitten pidikkeille mutta ne ei enää mahu siihen vaan yllättäen aina kun minkä tahansa kaapin avaa, siellä töröttää jotain kyndeä[:D] Tällähetkellä mulla on itse asetettu kielto osallistua Partylite kutsuille, koska en voi olla ostamatta, jos menen ja saahan sitä halvemmallaki kynttilöitä ja oikeesti on niin paljon noita vanhojaki polttamatta Vaikka siis poltan niitä kyllä...
 
Kynttilät on kyllä ihania!
Mä kans jouduin pistää itelleni stopin siellä Finnmarin tehtaanmyymälässä viimeks tai olisin ostanu kaupan tyhjäks [:D][:D]
 
Minäkin ajattelin nyt ekaa kertaa "laittaa" ihan oman joulun. Ainakin sen verran, että suunnittelin sellaista minikuusta ja kunnon jouluruokia omasta uunista. Me ollaan perinteisesti vietetty joulua mun vanhemmilla, mutta tänä jouluna ne lähteekin itse reissun päälle joten joulu menee täällä etelässä. Siskojen perheiden kanssa todennäköisesti vietetään aikaa yhdessä, joku hautausmaa pitäisi löytää jonne voisi käydä kynttilät viemässä. Voipi olla, että viedään sinne, missä siskon vauvakin on haudattuna.

Lahjoja meillä on aina ostettu hillitysti, joten sama linja jatkuu. Varmaan tytölle kuitenkin tekee mieli jotain ostaa vaikkei siitä paljoa vielä ymmärräkään. Joulupukki on aina käynyt vanhempien kotona kun on noita siskonlapsia, en tiedä vielä miten tänä jouluna käy. Jos keskenämme ollaan niin tuskin miehelle mitään pukinvaatteita aletaan hankkimaan, vaikka toisaalta voisi mammalle olla ihan mukavaa viihdykettä sittenkin kun tyttö on mennyt nukkumaan.... [:D]

Viina ei meilläkään koskaan oo jouluun kuulunut, korkeintaan sen muutaman viinilasillisen verran. Saa nähdä meneekö tämä joulu kuitenkin ihan alkoholittomalla oluella kaikkien osalta. Mieshän ei varsinaisesti joulua juhli, mutta osallistuu kyllä kaikkeen kivaan mielellään.

Joulukortteja ajattelin minäkin yrittää itse väsätä, yleensä en oo kortteja juuri laittanut. Ei tule kuitenkaan mitään tytön kuvalla, vaan jotain muuta. Katsotaan... Vähän verottaa joulutunnelmaa tuo, ettei päästä mun vanhempien luo.
 
Täällä kans yks kynttilähullu ilmoittautuu.. Mulla kans ihan hirveesti noita PartyLiten kynttilöitä, ja kutsut olis taas ens viikolla. Pakko varmaan ostaa jotain joulutuoksua [;)] Niin ja mies lupas ostaa yhden somisteen, kun hajotti äkäpäissään. Kyllä suututti, mut onneks saan uuden [:)]
 
Mä ostan varmaan joka kauppareissulla kynttilöitä,joko pussin normeja tai sitten erilaisia tuoksukynttilöitä ja maanantaina kun käytiin siellä ikeassa,niin lähtikö kynttilöitä mukaan? ,- KYllä [:D] Sitten oli pakko ostaa kynttilöille varsinainen alusta ja tuikuille muutama oma kuppi,kun halvalla sai !! [:)] Enskuussa ollaan taas menossa käymään siellä. Mä sanoin miehelle aikoinaan,että "Osta mulle häälahjaks kynttilöitä" [:D][:D] Juu,niitä on pakko olla !!
 
Partyliten kynttilät on ihania. <3
Meillä vaan täytyy kattoa noi kynttilöiden paikat kun on noi 4 kissaa... [:D]
 
niitä myydään vaan kotosalla siis tupperware tyyliin tai niinku lastenvaateista me&i-lasten vaatteet.
http://www.partylite.fi/fi-fi/Default.aspx
 
Mäkin oon tossa miettiny (en oo vielä miehelle mitään sanonu) mut josko sais siirrettyä sitä sen porukoille menoa sen verran että vois vähän joulua viettää ihan kotonakin perheen kesken...kun muutenkin kaikki viikonloput on yhtä juoksemista sinne tänne niin jos ees jouluna. Ei pitäis olla mikään ongelma mikäli mies saa isyyslomaa pitää ne välipäivät (tai siis tottakai saa..mutta raaskiiko). Tiedän että siellä tullaan olemaan pettyneitä mutta olis kiva laittaa tosiaan se joulu ihan kunnolla ekaa kertaa kotiinkin, ruokineen kaikkineen. Oon kyllä aiemmin kynttilät ja verhot yms. laittanut mut kuusta meillä ei oo ollu tosiaan kertaakaan (meilläkin koristellaan aattoaamuna [:)]) ja ruokia sen verran mitä oon äidiltäni saanu.

Yks joulu ollaan vietetty miehen suvun luona. Miehen kummitädillä on aattona syntymäpäivä...niimpä se oli ensin synttäreille, sitten haudoille ja siitä sitten saunaan, syömään (tarjolla oli kinkkua, rosollia ja kaupan laatikoita, siinä kaikki) ja sitten lahjoja avaamaan. Saunaan päästiin klo 23 illalla...
Kun taas meillä äiti tehny ite aina jos ja vaikka mitä, ruokapöydässä istuttu aina useempi tunti [:D] Niin olihan se aikamoinen ero...ei vaan tuntunu joululta.
 
Ahaa,niin mä ajattelinkii. Mun yksi sukulainen itseasiassa myy noita tupperware-juttuja,niin täytyy siltä kysyä [:D]
 
Mä rakastan myös noita partyliten kynttilöitä, mutta pihinä ihmisenä en suostu maksamaan niin paljon rahaa jostakin joka haihtuu savuna ilmaan [:D] meillä palaa ihan markettikynttilät ja perustuikut. Nyt pitää vielä poltella urakalla kun ei tarvi varoa pieniä kätösiä!!
 
Hihii, nyt on kuva meitin pojasta pukin sylissä[:)] Tai 29. päivä ne saa käydä hakees valokuvausliikkeestä. Otettiin ihan tonttulakki mukaan ja riisuin toppapuvun pois siihen kuvaan. Nyt oli ihan hyvä ikä vielä tommoseen kuvaan, kun ei vielä pelänny pukkia. Musta on itestä kuva, missä itken naama punasena, vaikka en oo ees pukin sylissä vaan siinä vieressä rattaissa[:D]
 
Takaisin
Top