Toukokuun turinoinnit

Hei, kivaa! Sain juuri Berneriltä sähköpostia, että olen voittanut hemmottelupaketin Ainu-kisassa. :)

Ja kukas sitä Libero-pakettia muuten kyseli? Saadakseen sen pitää liittyä Liberoklubiin. Mulle tuli joku viikko sitten viesti, että lipuke, jolla sen paketin voi noutaa, on postissa tulossa.
 
www.libero.fi  sinne liittymään kerhoihin saa vaika mitä kivaa. sit siellä on sellaset hauskat ja helpot kotisivu-hommat vauvalle....

piltti kannet voi käyttää kiehuvassa vedessä steriloitumassa. se värjäytymä siitä tiivisteestä ei lähe kyllä pois... pöh. liimakaan ei oikeen irtoo... piltissä tiukemmassa kun siinä toisessa, muksu, vai mikä se oli.

perunaa ja bataattia, kotitekoista en ottais kaupunki evääksi. se alkaa "käymään" ja imeltymään, niinkuin peruna laatikki joulun alla...

lapsi sylissä kirjotan nälissäni....pitsa uunissa..

ALKOPILLISTÄ: jep lusikoin sitä sosetta ja tää imi! Oli se vaan niin hupaisaa....Puhuvat varmaan siellä Salon poliisissa vielä pitkään siitä omituisesta perheestä....
 
Amppu - mulla tässä raskaudessa, ihan alkuviikoilla tuli aika paljon yks aamu verta ja olin tosi kipeä. Olin varma, että kesken menee.. Siitä n. viikon tuli vuotoa ja sitten se loppui kuin seinään. Ekassa ultrassa ei näkynyt mitään ja lekuri epäili, että voi olla kohdunulkoinen tai sitten vaan viikkoja niin vähän. Seuraavalla kerralla näkyi, että elämää siellä oli ja np-ultrassa kovin jo pieni ihmisenalku potkutteli ja heilutteli käsiään. Mulla siis neljäs raskaus, eikä missään muissa ole ollut mitään vuotoja, ei tuhru, eikä muutakaan. Että ei ne vuodot ja kivut aina keskenmenoa tarkoita... [:)]
 
Amppu: Mä yhdyn tohon Riikan kommenttiin, ettei se välttämättä oo kesken vaikka vuotaakin. Mullakin tuli ekoilla viikoilla vuotoa, aika runsastakin joka sit hissuksiin loppui. Ja kyydissä oli ihmistaimi edelleen. Mutta eihän sitä tiedä tosiaan, tsemppiä sinne joka tapauksessa! :)
 
Morjes piiiiiiitkästä aikaa!! (varoitus: tämä on kauhee lakana)
 
Sori, että musta ja Ollista ei oo kuulunu (kiitos Maarinen huhuilusta, lämmitti mieltä!), täällä ollaan kyllä taustalla oltu mukana, paitsi nyt viimeiset viikot - aloitin toukokuun alussa osa-aikaisesti taas työt, ja vaikka teen vain noin 1-1,5 päivää viikossa ja vielä pätkinä niin kyllä se vaan tuntuu vievän kaiken ylimääräisen ajan ja ajatuksen. Ja lisäks Olli on hyvin samankaltainen juuri nyt, mitä täältä luen muidenkin mussukoiden olevan: huomiota ja kääntämistä vaativa, usein kärttyinen hampaiden ja uuden oppimisen takia ja yöunikin taas vähän mitä sattuu (tosin meillä se nyt on ollu sellaista vähän koko tän viisikuisen taipaleen). Eli tosiaan yhtäkkiä tajusin, että en ollut täällä käynyt muutamaan viikkoon ja tuli hirvee ikävä heti! Lukaisin sit tänään kaikki kirjoitukset, joten olen kärryillä kummiskin.
 
Heti ensimmäiseksi tietty onnitteluja Halipossun suuntaan ja Ampulle myös tsemppiä! Jotenkin käsittämätöntä, vaikka täällä meilläkin on jo päätetty, että kyllä se toinen vaan ois kiva juttu. Tosin mullahan on kehotus olla tulematta raskaaks vuoteen tuon keisarinleikkauksen takia.
 
Mun piti muuten pöllähtää Ollin kanssa yllätysvisiitille teidän kahvittelutapaamiseen, kun mekin ollaan Helsingissä ma-ke, ois ollu niiiiin huippua!! Mutta nyt sitten ikävä kyllä siirtyi tuo tapaaminen meille mahdottomaan aikaan... Huomasin Amppu noi törkeet hotellihinnat itekin, reteesti olin päättäny, että asutaan hotellissa mutta löysin itteni taas ruinaamasta yösijaa toisten nurkista. No, onneks täällä meillä ollaan majoitettu paljon kavereita, joten kutsu kävi sitte useampaankin paikkaan. Ja onhan se kiva olla yökylässä, ehtii ihan eri tavalla vaihtaa viimeisimmät!
 
Sinne Maarisen nurkille pyörimään tulen minä sitten viikoksi, pitäiskö vetäistä jossain välissä torikahveet tai jätskit siinä lammella vaikka? Oispa hauskaa, Hämeen mammat kokoontuu!! :)
 
Jotain teemoja, joita jäi teidän kirjoituksista mieleen:
 
- pissattaminen: miten voi olla mahdollista, että minulla, keisarillisesti synnyttäneellä on äkkipissaoireita, hä? Onkse hormoonit vai tää jatkuva veden latkiminen? Ollu melkein pulassa kotonakin, jos vessa on hetken varattu ku hätä iskee!!
 
- miehen neuvominen: koitan välttää mutten onnistu ja siitä tulee itelleki mälsä fiilis. Oon sit ihan menny muualle pois kattomasta, kun esim. vaippaa vaihtavat miehet keskenään. Tosin meillä mies niin paljon töissä, että ikävä kyllä on välillä havaittu, että Olli ei suostu jäämään hänen kanssaan ainakaan illalla kahdestaan, siis jos lähden ulos asti, jos olen kotona niin viihtyy kyllä hyvin isänkin kanssa. Raastaa (meikäläisenkin) sydäntä mut nyt ei oo oikein vaihtoehtoja muita ku joko työn kokonaan jättäminen tai sit sen painaminen aamusta melkein yöhön [&o]
 
- Ukkoset: rakastan!!!! ja vähä pelkäänki. Sellanen kunnioituksen sekainen ihailu.
 
- kiinteät: meillä vielä vaan vähän maistellaan, ku lääkärin mielestä ei oo ollu mitään syytä vielä aloittaa. Halusin kuitenkin jo antaa ensimakuja ja potut, porkkanat ja kesäkurpitsat on jo testattu + erilaisia hedelmiä. Mut siis teelusikallisia vasta, eikä oikein ees ihan hirveen hyvin enempää maistukaan. Tissi on yhä meillä in!
 
- Niska-selkä -jumi, kyllä vain... Koitan jatkuvasti tietoisesti pitää keskivartalon lihaksilla selkää oikeassa asennossa mut aina vaan on liian notkolla tai vinossa ja vihloo ja jumii ja paukkuu. Se on toi yli 9-kiloinen puntti sellanen ergonominen haaste. Salilla (tai siis jumpissa käymisen) aloitin ja mahtava fiilis! Tosin toi edelleen lastoitettuna oleva käsi vähän hidastaa.
 
- läskit, oh yes... Olen tasan samassa painossa kuin raskaaksi tullessani ja vaatteet mahtuvat mutta se mikä ennen (ainakin osittain) oli lihasta on nyt läskiä. Toivottavasti toi sali alkaa vähän korjata tilannetta, koska vaikken ylipainoinen olekaan niin kroppa ei tunnu ihan omalta.
 
- kivagalleria: Aivan ihania!! Ja meikäläisellä on muuten uus kone odottamassa tuossa paketissa käyttöönottoa, joten sit vihdoin ollistakin pari kuvaa luvassa - myös kauhugalleriaan, jätkä on yhdessä kuvassa ihan Paavo Lipponen -look alike.
 
- hellepukeutuminen: haastetta riittää täälläkin, meillä kun on toi noin 30 astetta ihan vakikamaa seuraavat kolmisen kuukautta. Ollaan molemmat onneks vähän suomalaista keskimääräistä aurinkoa sietävämpää ihotyyppiä, joten Ollikaan ei ihan kaikista maidonvaaleinta ihoa ole perinyt. Mutta meillä on lääkärin kehotuksestakin aurinkorasvat, lippalakit sun muut käytössä ja sitte tietty pysytään varjossa aina ku mahdollista. Ja kaippa noi vauvatkin tottuu vähitellen, nyt jo tuntuu että sietää paremmin kuumaa ku ensimmäisillä helteillä.
 
- niksit: Bravo Maarinen ja SannaKoo!!! Ootte ihan uskomattomia käytännönsäveltäjiä, teiltä oon saanu tän vauvagooglen ehdottomat ykkösvinkit!
 
Varmaan ois vielä muutakin, mutta säästän teitä ja omia kipeitä ranteitani ja alan virittämään kisastudiota (euroviisukarsinta).
 
Ihana oli päästä vihdoin taas kirjottelemaan teille ja vielä ihanampaa on ollut lukea juttujanne - hauskaa iltaa ja loppuviikkoa kaikille!!
 
Moi! Täällä yks myöhäisherännäinen liittyy joukkoonne :)
Moon siis Bunni ja meillä miehekkeen kans on 9.12. syntynyt poika Sampo. Yllättävän kivuttomasti on elo tulokkaan kans alkanut, Sampo on perustyytyväinen ja yötki ollaan ilman suurempia ongelmia nukuttu.
kiinteistä: meillä soseiden maistelu aloitettiin 4 kk iässä ja aluksi tuntu että kaikki menee alas hyvällä ruokahalulla, mutta nyt on iskenyt stoppi. Kasvissoseet maistuu huonosti ja hedelmä/marjasoseet hieman paremmin. En nyt oo aatellu suuremmin tuosta huolestua tai paineita ottaa. Ehkä se ruoka alkaa taas ajan kans maistumaan. Oon kyllä ajatellut siirtyä sormiruokailuun kunhan 6kk tulee täyteen.
nukkumisesta: Meillä Sampo menee nukkumaan siinä klo 20 ja aamulla noustaan n. 7.30. Yöllä heräillään edelleen 2-3 tunnin välein, jolloin syödään tissia max. 5 min ja taas nukahdetaan. Taitaa alkaa tuo tissittely olla pojalle enemmän tapa kuin tarve. Onko muilla helteet vaikuttanut nukkumiseen? Meillä Sampo saattaa helteellä mennä nukkumaan jo klo 18, mutta aamulla nukutaan ihan normaalisti 7.30 saakka. Myös enemmän itkuista pyöriskelyä on ilmennyt, mutta pääasiassa ihan hyvin on nukuttu.
liikunnasta: Nyt kun kaikki 20 raskauskiloa on saatu pudotettua, niin aloitin salitreenin, koska niska/hartiat/selkä alkoi kipuileen nostelusta eikä muuallakaan kropassa kyllä mitään merkkejä lihaksista oo [:D] Kuukausi tässä on tullut treenattua ja olo on kyllä ollut ihan toinen. Mitään lihaksia ei kyllä vielä oo tullut näkyviin, mutta eiköhän ne sieltä joskus tuu..

..ja lopuksi vielä pikkuherra itse


 
Ooooh, Marianna, siellähän sä oot!! Ihana kuulla kuulumisia, täällä on kaivattu! :) Sä oot sit vissiin eka työt alottanu.. hurjaa! Onneksi osa-aikasena oot saanut tehdä!
Ja hei, tiistaina ollaan treffaamassa siellä Sanomatalossa Waynesin eessä klo 13, tulee "uusia palstalaisia" eli tuo juuri itsensä "paljastanut" Bunni ja yks toinen, ja sit pari meitä vanhaa. Tulkaa meitä treffaa, joohan! :) Meidät on nyt helppo bongaa, kun sovittiin tapaavamme siin eessä, että tunnistetaan toisemme, kun ei olla siis aiemmin nähty! Ainakin kolme blondia tais olla, mustia vaunuja ja yhdet olikohan purppuraiset vaunut sieltä löytyy myös. Jooo, tulkaa!!

sintulle toivottavasti parempi yö tulossa! Hyvä kun pysyit lujana, vaikka se rassaakin!
Sinne liberokerhoon tosiaan kannattaa liittyä (ilmaiseksi) nyt hetipian, niin sitten 6kk iässä saa sen pakettiin oikeuttavan kupongin kotiin. Eli äkkiä kun toimit, niin ehtinet! :)

Ja siis ei uusia perunoita pienille? Oho, enpä ois tiennyt!! Me ei tosiaan sit ikinä saatukaan neuvolasta mitään lippuslappusia noista kiinteistä, vaikka täti lupas sillon 2.5kk iässä, että alkakaa antaa bataattia, nii saadaan seuraavalla kerralla sit tietoo. Mut onneks tääl tulee paljon tietoa kans!! Ja nimenomaan ite voisin elää vaan uusilla perunoilla, niin sitähän mä Joonalleki oisin antanu! :S

Elegia, teidän pojilla tosiaan saman verran ikäeroa ku mulla ja systerillä. Alku tais olla hankalaa, mä olin (no oon aina ollu, siskon synnyttyäkin) perheen ja sukujen pikkuprinsessa ja lellikki, niin hirveetähän se oli! Ja sit se oli tunkemassa meidän leikkeihin aina, ja seki oli ärsyttävää! Mutta silti siihen sai nimenomaan sellasen isosiskomaisen otteen, paljon oltiin kaksistaankin vanhempien rakentaessa okt:tä ku systeri oli eskarissa ja mä kuudennella. Se suojelu on jatkunu edelleen, vaikka systeri juuri täyttikin 18v... Eli eiköhän se siitä, vähän erilaista "kaveruutta" ku pienemmällä ikäerolla, mutta nyt ollaan pääsemässä hiljalleen siihen, et aletaan olee aika tasavertasia ystäviä :)

Sitten vielä Bunnille ja söpöiselle Sampolle lämpimästi tervetuloa! <3 Ja kivaa nähdä ens vkolla ihan livenä!

Omia vielä tän verran: tälle päivää suunniteltu hemmottelumeininki meni vähän reisille... en saanut Spasta ketään linjoille, vaikka monta kertaa päivän aikana soitin ja minuutin verran kuuntelin tuuttauksia. Argh! Päivä meni sit siivotessa, eli saatiin vihdoin myös toppavehkeet kellariin! Eli nyt se takatalvi voikin sit tulla... :P
Lisäksi aamulla otettiin härkää sarvista ja kokeiltiin sitten sitä actionia tuolla makkarissa miehen kanssa. No ei vaan onnistu! Sitä itkiessä ja surressa olin jo ihan hajalla, koska mun fyssarikaan ei ollu vastannu mun viestiin, enkä siis sillon maanantaina neuvolalääkärille päässy... Iltasella kuitenkin katoin uusiks mailit, niin siellä oli fyssarilta vastaus, oli ilmoittanut mut NPKL:n jonoon, ja saan kutsun tutkimukseen postitse. Sanoi kyllä, että jonot on pitkät, mutta voisin koittaa ite vielä soittaa ajanvaraukseen, ja yrittää saada ajan nopeammin! Eli eipä tarvii mennä jonnekin arvauskeskuslääkärille toteemaan, että juu-u, tiukassa on, ei tästä tuu mitään...

Lisäksi siis sitä perunaa, porkkanaa ja maissia sisältävää syötiin tänään loppu purkillinen, ja taas oli itkuinen poika. Voi perskule! Nyt en sit tiiä, et pitäiskö vaan uskoa, että se ei sovi, vai olisko tän päivän kiukku ollu vaan sattumaa. Äh!
 
No perskules, sittenhän me nähdään tiistaina, jiihaa! Sopii mainiosti, mulla on kaverin kanssa aikaset lounastreffit (Päärakennuksen Unicaféssa vanhojen aikojen muistojen ja makuhermojen verestämiseksi, hih) ja hyvin kerkeen sieltä yhdeks Väinöön. Luulen, et bongaan teidät Sanna ihan teikäläisen takiakin, kun oot tainnu joskus laittaa kuvan itestäs tänne. Ja noilla lisävinkeillä nyt ainakin! JOS kävis niin, ettei mua näy siellä yhdeltä niin menkää ihmeessä sisälle niin mä tulen heti kun kerkeen ja bongaan teidät sieltä sitte. Mulla on vaaleenruskeat vaunut turvakaukalolla, puolipitkät tummat hiukset ja itekin oon aika pitkä. Päällä lähes satavarmasti farkut ja tumma puolipitkä takki. Hui, jännittää ihan [:D]
 
Sitte yks (pieni) huolikysymys: Ku toi meitin Olli jutteli kovasti jo tosi aikaisin, useatkin ihmiset kiinnitti siihen huomiota, että kylläpä juttelee paljon jo tuossa iässä. Ja nyt ollaan viime päivinä tajuttu, että eipä juttele enää, melkein on entisenlaisen juttelun lopettanu kokonaan! Ja kun mietin taaksepäin niin varmaan jo pari viikkoa ollu tosi paljon vähäisempää.. Hymyilee kyllä ja kirkuu ja alkaa tunnistaa nimensä ja pari sanaakin (kato, auto, ja hoitajansa nimen tyyliin) eli ottaa kontaktia ja on sosiaalinen mut ne juttelut on jääneet. Mietin sitäkin, että voisko syynä olla hämmennys meikäläisen suusta tulevista jutuista, kun oon tässä laskeskellu, että Olli kuulee mun käyttävän neljää kieltä (työn ja erimaalaisten kavereiden takia) mut sille suoraan kyllä puhun vaan ja ainoastaan suomea. Tai voiskohan olla tällanen puhumattomuus tavallista ku toi liikkuminen puolestaan nyt kehittyy vai ehkä syytä kysäistä lääkäriltä? Muilla kokemuksia?
 
Noista töistä vielä, että onneks on pääasiassa sellasia, että pystyn tekemään kotoa käsin ja joustoa aikataulujen suhteenkin riittää. En muuten ois kyllä näin aikasin aloittanu ees tän vertaa ja syksymmällä sitte enemmän. Mut huomaan, että tää sopii mulle, ihana tunne päästä aina noin päiväks viikossa takas "normaalielämään".
 
Tänään meillä herättiin kello 5.15 juuri sen verran, että meikäläisen oli pakko keittää kahvit ettei nukahda seisaalleen ja just sitten kun äiti piristy sen verran, ettei uni enää tuu niin Olli sammahti uudestaan. Niinpä tietysti...
 
Palataan!
 
Mukavaa kuulla Mariannastakin taas! ja hei, me nähdään sit tiistaina myös :)

kolmas yö unikoulua takana. eipäs, kun neljäs ;) anyway, meni taas hippasen paremmin. unille 20.00, eka syöttö 0.15, valvottiin 1.40 asti[:@][:@] sit taas unta ja syöttö 05.15 ylös klo.6.30 :) ja tokalla syötöllä veti vaan 50ml, eli ei toi ipana nälkäänsä kyllä herää vaan ihan tottumuksesta on pitänyt pullolle päästä. vielä kun sais noi yökukkumiset kuriin niin täähän alkais olee ihan siedettävää elämää [;)]

LIHAA!!! eilen annoin ekaa kertaa. sekoitin jotain makarooni-kana hässäkkää tavalliseen perunasoseeseen ja neiti ahmas jätti annoksen. tais olla hyvää :) eikä tullu masuvaivoja! jeah! kanalla siis mennään nyt jonkun aikaa. olikos se possu sit seuraava liha mitä sai antaa? vai nauta? vai kalaa? (oon pöllö) oneks voi täältä googlettaa :D

LIBERO KERHO: joo'o, kuulun siihen. mut en oo saanu sieltä ikinä mitään. jotain lippuja ja lappuja tulee joskus postista, mut ei mitään järkevää... ehkä se kuponki joku päivä tipahtaa niin sen paketin saa sit haettua. mutta siis ei tosta kerhosta ainakaan mulle mitään iloa oo tähän mennessä ollu. (en tosiaan jaksa keräillä mitään vaippapketti-koodeja tms...) ehkä just niiden takia tossa kyseisessä kerhossa pitäis olla..?

KAKKA-ASIAA: Nykyään aina kun Veera syö niin se ähertää ihan hulluna kakkaa. siis ihan joka ikinen kerta kun syö. naama tulipunasena ähisee, puhisee ja punnertaa. sit kun se tietty istuu sitterissä kun syö niin peppu painautuu niin ettei meinaa saada tavaraa ulos. on sit sellasta vääntöä ja kääntöä että saan sille jotain samaan aikaan suuhun. joka paikka sotkussa ja ruokaa enempi sitterissä kuin suussa. sit joka aterian jälkeen päästään pesulle päästä varpaisiin ja saa vaihtaa kaikki puhtaat vaatteet. Eli noin kuudet eri vaatteet päivässä. kivakiva. ei paljon ruokalaput ja harsoviritelmät sylissä auta. mitä mä teen?? käsiraudat? nippusiteillä ranteista kiinni reunoihin?

PÄIVÄHOITOHAKEMUS on nyt sitten jätetty. kävin perhepäivähoidon johtajan luona jutskaamassa. oli tosi mukavan oloinen täti. ainoo huono puoli tässä on vaan se, kun noita paikkoja on tosiaan aika rajoitetusti, ja suurin osa ketkä aloittaa hoidon niin aloittaa sen heti alkusyksystä kun koulutkin alkaa. eli silloin oikeastaan kaikki paikat täyttyy. ja meillä kun hoidon tarve alkaa vasta 18.10 niin voipi olla että silloin ei ole yhtään vapaata paikkaa. ykkös vaihtoehtona on siis perhepäivähoito tai ryhmäperhepäivähoito. eli siis toivoa tolle sektorille on ainoastaan jos joku peruu hoidon tai esim muuttaa muualle että ei tarvitse kyseistä paikkaa. ja mun tuurillahan niin ei todellakaan käy. ja vaikka käviskin, niin silti siellä on jonossa meitä ennen pieniä jotka toivoo samaista hoitoa jo syys-lokakuun vaihteessa. eli tietysti saa paikan ennen meitä. v....ttu. oon jo varautunu siihen että Veera alottaa yli sadan lapsen päiväkodissa jossain toisella puolella Vuosaarta jossa valtaosa lapsista on MUSTIA. (anteeks) myönnän, olen hippasen rasisti joitain rotuja kohtaan. Varsinkin kun oon kuullut paljon juttuja joissa noi pienet maahanmuuttaja lapset oikeasti sortavat suomalaislapsia. Ei meidän pikku Veeraa sellaseen paikkaan.[&o][&o][:o][:o]

Eilen kun kävelin sinne päivähoidon toimistolle niin ohitin yhden päiväkodin jossa lapset odottelivat kirkuvanoranssit liivit päällä jonnekin retkelle lähtöä. noh, siinä sitten oli yks pikkunen tyttö ilman paria ja koko muu lauma huus kovalla äänellä kuorossa sulla ei oo paria! sulla ei oo paria! sulla ei oo paria! niin JULMAA! teki mieli mennä sanomaan mutta eipä sitä ulkopuolisena voi lähteä puuttumaan. kävi vaan niin sääliks sitä pientä tylleröä. niisk... osaa ne lapset vaan olla julmia.

JOONA osaa jo istua ite. wau! Veera ei osaa. tai istuu kyllä mutta sellasessa etukenossa että menee varpaat suuhun [:D]

mitähän vielä. eikai muuta. mukavaa päivää![:)][:)] vaikka täällä ainakin sataa taas kaatamalla...grrr[:'(]
 
Sinttu, meillä tuota sitteriä kutsutaankin nykyään shitteriksi, siinä tuotokset tulee varmasti ja helposti! Ikävä kyllä syöttäessä sama juttu [:D]
 
 
[:D] HAHHAA!!! shitteri!!! witsi, pitää vissiin ottaa nimitys meillekin käyttöön. hihiiiiihiiii....
 
Haukottelee: hyvää leppoisaa huomenta kaikille!

Miten tuo radio osaakin soittaa noin laahaten, että väkisin silmä lupsaa. Mukissa ehkä tämän viikon mustin ja väkevin aamukahvi ja takana reippailua raittiissa ulkoilmassa. Eli tyttö siellä nukkuun tuulessa, omenapuun alla! siis HUOMENTA vaan!

No, niin! Millonkas se Marianna sitten istuu siellä joutsenlammen rannalla? Meillä on välillä ollu tapana huiskauttaa luomuporkkanan ostoon torstaisin siihen torille... ETTÄ oisko, oisko? Sano kun oot, niin me tullaan! Pisti naurattaa tuo "hämeen emännät", kun tää kyseinen seutu ei oikeen herännyt meikäläisen kutsulle.... nyt sä tulet sitten jostain epsanjakreikkaitaliamalta-maailmalta tänne! HYVÄ!

KAKARAN PULINOISTA.
Minusta meidän Venla taas on alkanu enemmälti ottamaan kontaktia niihin "vieraisiin" ihmisiin. Se alkanut vierastaminen vähän rauhottui ja nyt tää jo kyläkaupalla huutelee kaikille kovalla äänellä, että " hei, hei,mulla olis yks juttu..." sitten se kattoo odottavasti ja jos kukaan ei reagoi, hän huokaisee ja etsii uuden kohteen lähistöltä! Vauva-uinnin alku-ja loppupiirissä kaikki muu meno on ihan typerää niiden kivojen vauvan-naamojen rinnalla! Huvitti viimeksi, kun tää piirissä viluttelee silmiä ja yrittää haastaa muita muksuja mukaan johonkin juttuun, joka olis VARMASTI hauska!!! (äitin tyttö, isin tyttö..)

Ainiin, pakko kysyä? Miten te jaksatte alkaa keittää aamukahveja kukonlaulun aikaan, kun vauva herää?
Mulle ei mitään tehoja siihen aikaan. Siksi varmaan otankin ja jätänkin tytön aina viereen aamuyö-syötön jälkeen. Siinä sitten nukutaan ja torkutaan kaheksaan, yheksään. Sitten onki kyllä kiire omalta aamupalalta saada lapsi ekoille päiväunille ulos.

Bunni..niikö se oli ja SAMPO! Tervetuloa! Sampohan näyttää kovasti pätevältä ja ilmeikkältä kaverilta!
Ihanat kulmakarvat pojalla!!

Hei, meillä ekat kunnon maku-myhäilyt saatiin eilen! Tarjosin sitä luomuporkkana-sosetta viidettä päivää ja hoksasin muusata siihen hiukan banaania joukkoon! Älyn hyvää! Keksin tuon ihan siitä, kun mies teki meille kebabin höysteeksi toissapäivänä porkkana.banaani.curry-höystettä! Jee! Huomaan, että otan päivä päivältä rennommin tuon syöttelyn. Nyt se pikkuinen kieli ei enää kauheesti tuu suusta ulos, mutta tempperamenttiä tuolla on! Ja vakavasti ottaa syömisen. Lusikka omassa kädessä ja siinä välissä kun se suu aukee, voi vähän tyrkätä evästä sisään!!!! Se luulee, että syö ite! Pari kertaa on osannu avata suun sille äidin tarjoomalle lusikalle.... JA LEIPÄ PALASET ON IN!!!!

JEp... oisko tänän äidillä ripsiväripäivä..... onhan se perjantai täälläkin, vaikkei kotoa mihinkään lähtisi!
 
Toiselle Hämeen emännälle: Torstaina palailen vasta sinne synnyinseuduilleni mutta sen jälkeen mikä tahansa (vaikka aamu)päivä kävis aina tiistaihin saakka! Kerrankin en oo hirttäytyny liian tiukkaan ohjelmaan jo etukäteen, oppia ikä kaikki.
 
Hyvää sateista päivää!

Eilinen kaupunkireissu meni kivasti, sain itselleni vaatteita. No, yhdet kaprit (jollaiset minulla jo on ennestään, mutta kolme numeroa pienempänä), kiva puuvillatunika ja narutoppi. Onpahan vähän enemmän kuin ennen[:)] Nuo perheen miehet lähtivät antikkaan ja herkkukaupoille siksi aikaa kun sovittelin. Päälle päätteeksi kasvisravintolaan herkulliselle lounaalle (jonka ajan Valo nukkui). Loistava reissu!

Eikä tarvinnut olla niin kekseliäs kuin Maarisen, lusikka oli mukana[:D][:D] On teillä reissut, heh. Mutta olet erinomaisen luova ihminen ja kekseliäs. Tuo valkosipulipuristimen käyttö pitää kokeilla jo tänään.

SannaKoo no ni.. Toivottavasto maissi-itku menee nopsaan ohi. Kuinka kauna JOona yleensä oireilee väärän ruuan jälkeen? Harmillista.

Marianna Heippa sinnekin! Kiva kuulla teistä.

Bunni tervetuloa ja onpa vinkeän näköinen poika, mielenkiintoiset silmät!

Ailime toi Benjin päristely kuulostaa hauskalta[:D][:D] Hehhhehhee, sitten kun ekan kerran päättää tehdä niin yleisellä paikalla niin on muillakin hauskaa.

Valo on alkanut mielestäni kanssa vähän ottamaan kontaktia muihin ihmisiin. Katsoo tarkkaan. Pulina väheni joksikin aikaa, mutta nyt pitää pölöttää ruoka suussakin taas. Ja leipäpalat maistuvat täälläkin, sitä möhnäistä leivänmurutököttiä on kiva putsailla kaulapoimuista.
Samaa sotkemista meillä on kuin Sintullakin syöminen. Yleensä käärin hihat pojalta ylös ja yritän peitellä harsoilla. Yleensä ei auta, mutta joskus. Nyt tuntuu hetkeksi helpottaneen ikenet, koska nyrkki ei kiiruhda suuhun lusikan jälkeen. Se helpottaa sotkun määrää.

Jatketaan mukavaa päivää!
 
Ampulle kiitti näkemyksistäs, voi hyvinkin olla sillä Ollin katseeseen on kans tullu sellasta erilaista ILMETTÄ ja tiedostamista, myös kun katsoo mua. Ja vierastaa, erityisesti miehiä, ja erityisesti lääkäriä pelkää - meillä on taas kohta edessä taas huutoshow, jos yhtään samalla tavalla mennään ku 4 kuukauden tsekkauksessa.
 
Niin ja tosiaan jos Pranametri teilläkin pulinat välillä hiljeni, niin kai tää vaan on vaihteeks tällasta. Kiitos taas tämän vauvagooglen on levollisempi mieli!
 
(huomaattekos, oon oppinu lähettään lyhyempiä viestejä, nyt näitä sitte tulee USEIN)
 
Hei vaan taas!

No, ei mennyt yö taas ihan 100% putkeen täällä, muttei se ihan helvetistäkään ollut. Benji meni nukkumaan 22:20, heräs 01:30 syömään (tai siis mä syötin, kun en vaan jaksanut kuunnella itkua...[&o]), nukkui 05:30 saakka ja söi taas. Nukahti, heräs puol yhdeksältä. Mä siinä silmät ristissä yritin muka vielä siinä älämölössä nukkua, mutta eihän siitä mitään tullut. Puoli kymmeneltä syötin taas, kun toinen pyöri taas kylkeen kiinni hamuilemaan tissiä.. Nukahti siihen ekoille päikkäreille sitten poistumatta makuuhuoneesta kertaakaan ennen sitä. Nyt Benji iloisena leikkii tuolla leikkikehässään.

Piti sanoa, että korvatulehdus taisi tosiaan olla mun vainoharhaista kuvitelmaa vaan, onneksi!

(Skipatkaa kaksi seuraavaa pätkää jos haluatte, sisältää nurinaa, jupinaa ja narinaa!)

Äsken soitin Benjin tulevaan päiväkotiin, ja varasin tutustumispäivän. Mennään ensi viikolla katselemaan, että minkäslaiseen hoitopaikkaan se poika pääseekään. On tosi haluttu paikka, me saatiin vain keskiviikot ja perjantait hoitopäiviksi! Ensi vuoden puolella saadaan viedä poika sinne torstaisinkin. Mutta nyt joudutaan siis hakemaan toinen hoitopaikka Benjille noille muille päiville, kun tuskin voin sitä luennoille mukanani raahata... Anteeks, nyt tulee ruma sana ja purnausta, mutta voi vittu, kun inhoan tätä Hollantia aina välillä! Miten voi olla hoitopaikan löytäminen näin vaikeeta??? Ja sama koulujen kanssa. Täällä menee lapset 3-4-vuotiaina jo kouluun, ja niihin pitää sitten nyt jo hakea. Tai me ollaan oikeestaan jo vähän myöhässä tän kanssa, sillä monet hakee lapsellensa koulupaikkaa jo paljon ennenkuin lapsi on edes syntynyt! Ja tietty olis kiva saada lapsi parempaan kouluun, täällä kun tehdään kouluille ranking-listoja, joista huomaa, että jotkut koulut on oikeasti ihan paskoja. En halua lastani sellaiseen. Krääh! Haluan Suomeen!

Niin, ja sitten vielä pitää avautua Hollannin koulusysteemistä vielä vähän lisää: peruskoulussa joskus 10-11-vuotiaina lapset joutuvat tekemään testejä (Cito toets), joidenka perusteella sitten päätellään, että minkälaiseen opetukseen lapsi kuuluu. Siis esim. lukioon et tule pääsemään, jos sössit tämän kokeen, vaan tiesi käy trukkikuskiksi, tms. Silloin kun mies teki tämän kokeen, häntä ei tietenkään kiinnostanut koulu pätkän vertaa, vaan leikki mieluummin sotaleikkejä metsissä kavereidensa kanssa. No, teki kokeet päin persettä, ja sai siis ohjeistukseksi mennä ammattiin ohjaavaan koulutukseen (vaihtoehtoina karkeasti tekniikka, terveydenhuolto, ekonomia, maatalous). Pari vuotta myöhemmin koulu ja opiskelu alkoi oikeasti kiinnostamaan enemmänkin ja mies alkoi unelmoida yliopistossa opiskelusta, mutta nyt oli tie sitten poikki edessä tuon lapsena mokaillun kokeen takia. Siis eihän noissa aloissa ole mitään vikaa, mutta kun mies ei tuntenut niitä omikseen. Mies joutui kirjaimellisesti taistelemaan systeemiä vastaan, ja joutui itsekseen opiskelemaan ja tenttimään lukion kirjoja päästäkseen yliopistoon. No, kaikki meni loppujenlopuksi hyvin ja mies on nyt fysiikan tohtori, mutta melkein siis jäi toteutumatta tämä tuon lapsena tehdyn kokeen vuoksi! Eikä varmasti ole ainut, joka on sössinyt tuon kokeen sen hetkisen kiinnostuksen puutteen vuoksi! Kuinkahan moni täällä Hollannissa tekee nyt itselleen sopimatonta työtä? Hmm. En halua, että Benjille käy näin.

Ja yks nurinan aihe vielä lisää: näin eilen vikan Lostin. En paljasta mitään, jos joku teistä sitä seuraa eikä oo vielä nähnyt, mutta aaaaaargh!!

Okei, nyt on nuristu tarpeeksi.

Amppu: sanon samaa kuin Riikka ja Tuik, eli ei välttämättä oo menny kesken. Itehän vuosin jotain viikolle 16 saakka. Meni miten vain, tsemppiä sulle paljon!

Marianna: Jee! Sua jo ikävöitiin! Kivaa kuulla etelän kuulumisia myöskin. :) Benjillä on kanssa nörttilippis päässä nyt aina kun mennään ulos. Sellainen, jossa on liina takana. Mua pelottaa, että sen niska palaa. Ja meillä tuo raukka poika on sitten perinyt mun kalvakkaan ihon. Mä palan viidessä minuutissa ihan ravuksi, jos ei oo viiskymppistä suojakerrointa. Ja usein palan sen suojakertoimen kanssakin. Siispä lapsella on täälläkin neuvolan suosituksesta aurinkorasvat jo käytössä, vaikka Suomessa ei sitä hyvällä vissiin katsotakaan.
Ai niin, ja höpötyssuoni on täälläkin vähän laantunut! Oon kanssa päätellyt, että taitaa uuden oppiminen viedä niin paljon aivokapasiteettia, ettei jutuille riitä tilaa tahi aikaa.

Bunnille lämpöiset tervetulotoivotukset! Mies katsoi teidän pojan kuvaa, ja kysyi, että missäs Benji on kiikussa ollut. Onhan meidän lapsukaisissa ehkä vähän samaa näköä, taitaa olla nuo kulmat.

Voi ei Sanna, sulla ei sitten eilinen mennyt ihan putkeen. :(

Sinttu: mä oon niin ilmaisen tavaran perään, että liityin tuohon suomalaiseen liberokerhoon tuon lahjuspaketin takia, vaikkei meillä Liberoja käytetäkään. Oon rekisteröityny sinne äitin osoitteella, ja toivon, ettei äiti oo epähuomiossa heittänyt sitä kuponkia menemään.

Elegia: saattais tosiaan olla ne hampaat, jotka pitää lasta hereillä. Benji oli muuten hampaiden puhkeamisen aikaan aika räkäinen.. Oiskohan osasyy Eemelin räkäisyyteen siinä.. Tuli vaan mieleen.

Maarinen, oon näemmä sun kanssa samoilla linjoilla noiden aamujen suhteen. Suoraansanoen pakotan Benjin mun viereen pötköttämään aamuisin, kun itseäni niin kovasti aina nukuttaa.. Joo, ja porkkana ja banaanihan sopivat hyvin yhteen! Nams.

Nyt menen nappaamaan Benjin kiinni, ennekuin se menee sorkkimaan sormiaan oven väliin (siirsin sen lattialle), ei ois eka kerta! Meidän jätkä on näköjään sitä mieltä, että nyt on hyvä aika alkaa ryömimään.
 
Heips taas,

Tervetuloa Bunni ja Sampo, aika hauska yhteensattuma kun keskiviikkona just juttelin vauvauinnissa yhden äidin kanssa jolla on poika nimeltä Sampo ja hän oli syntynyt 9.12, mutta et ilmeisesti oo täältä Oulusta...?[:D]

Ja kiva kun Marianna tulit takaisin! Mutta missäs on Iona ja Viggo?

Sitten vähän pientä hehkutusta, Kiira oppi tänään ryömimään silleen ihan oikeesti[:D] Nyt sitten pitää tällä äipällä silmät selässäkin!

Onnea muuten Ailimelle koulupaikasta. Kuulostaa aika mielenkiintoiselle tuo hoitopaikan metsästys siellä mutta pidetään peukkuja! Ja on kyllä tuo testaushomma aika syvältä![:@]

Pidän myös peukkuja ettei Eemeli vaan ois koirille allerginen!

Aika hauskoja juttuja ollu tänään kun meillä mies vihaa parsakaalia ylikaikein(muuten syö siis varmaan ihan kaikkee), niin olin Kiiralle ostanu parsaperunasosetta. Mies kyseli että mitä paskaa sinä meinaat tuolle tytölle yrittää syöttää...[:D] Mutta neitihän söi sitä sosetta aivan innolla, ois vetänyt varmaan miten paljon vaan. Isin tyttö[;)] Sitten Kiiralle tuli tänään ensimmäinen osuuspankin Hippolehti, ihan omalla nimellä oli postilaatikkoon kannettu, no tuossa se nyt syö sitten sitä ensimmäistä omaa lehteään[:D]
 
ALKUPERÄINEN: Saparo82

Tervetuloa Bunni ja Sampo, aika hauska yhteensattuma kun keskiviikkona just juttelin vauvauinnissa yhden äidin kanssa jolla on poika nimeltä Sampo ja hän oli syntynyt 9.12, mutta et ilmeisesti oo täältä Oulusta...?[:D]


Oho! [:D]
En oo Oulusta, mutta aika läheltä alunperin kotoisin
 
Takaisin
Top